[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:56

Gefeliciteerd met jou verjaardag janine. Wat heb je in gedachten wat er mis is?

Ik blijf er maar mee in mijn hoofd zitten en dingen die door mijn hoofd schieten zijn milde spierbevangenheid, leverbot, ppid. Ik heb echt geen idee.

Hopelijk geeft de DA uitsluitsel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:12

Dankje Peelie!

Blijf je aan ons denken? Wat ontzettend lief!!! <3
Word ik erg blij van!

Ik denk inderdaad aan milde spierbevang door een vitaminen/mineralen tekort. Leverbot, ik heb daar even beter in moeten inlezen... Maar volgens mij zeer onwaarschijnlijk aangezien er geen runderen of schapen/geiten in de wei komen. We zitten wel aan een groot kanaal, maar daar zit nog een soort dijkje tussen. Dus vanuit ons gezien: weiland - sloot - dijk - kanaal. En op die dijk staan wel schapen. Sloot is echter euh... vrij breed... Spring je niet overheen zeg maar...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:19

Gefeliciteerd janine! Nog wat leuks gedaan met je verjaardag?
Hoop voor je dat de arts met uitsluitsel komt. Dan weet je iig iets.

Mooie haf op de foto. Vind Friezen juist de barokke types mooier, maar hafs en fjorden de luxere typen. Knap dier onder je kont.

Bamsy zonde van je punten. Maar als je maar fijn gereden hebt. Soms is jury mij ook een raadsel hoor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:31

Janine1990 schreef:
Dankje Peelie!

Blijf je aan ons denken? Wat ontzettend lief!!! <3
Word ik erg blij van!

Ik denk inderdaad aan milde spierbevang door een vitaminen/mineralen tekort. Leverbot, ik heb daar even beter in moeten inlezen... Maar volgens mij zeer onwaarschijnlijk aangezien er geen runderen of schapen/geiten in de wei komen. We zitten wel aan een groot kanaal, maar daar zit nog een soort dijkje tussen. Dus vanuit ons gezien: weiland - sloot - dijk - kanaal. En op die dijk staan wel schapen. Sloot is echter euh... vrij breed... Spring je niet overheen zeg maar...

Paard van een vriendinnetje van mij bleek ook leverbot te hebben, ook geen schapen, runderen of iets anders in de buurt. De vraag was op een gegeven moment ook niet zo zeer hoe ze er aan kwam, maar meer hoe ze er vanaf kwam.

Wat zijn mogelijke andere opties die je in gedachten hebt?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:33

Gefeliciteerd Janine!
En herkenbaar, als je in je hoofd hebt dat er mogelijk iets is, ga je een stuk minder makkelijk doorpakken. Prima eigenschap denk ik, gewoon woensdag even afwachten.

Bamsy balen! Soms weet je gewoon niet wat gewenst is. Ik had laatst ineens t commentaar dat ie overal véél ronder moest. De keer ervoor en gister nadat ik vrijwillig beëindigd had juist van de jury gehoord dat ie meer van achter naar voor moet doorkomen in de ring waardoor de hals kan uitschuiven (iets waar ik ook absoluut achter sta!)
Het zou niet moeten dat er veel verschil in zit, maar soms zijn t toch net mensen :P

Alweer zo'n knappe Yvank!

Ik hoop morgen een paar foto's te hebben van onze stuntpiloot

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:34

Gefeliciteerd Janine!

Als mijn vriendin en grootste supporter mee gaat worden de proeven gefilmd maar ze is alleen mijn 1ste keer mee kunnen gaan sinds ik in deze klasse rij dus helaas nog een reeel beeldmateriaal. Zat net de uitslagen te bekijken en er heeft zelfs iemand een verliespunt gereden :x
1 uitschieter naar 217 de rest tot max 210.

Volgende keer beter. Nu kleine vakantie voor paardlief en dan weer knallen :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:38

Vitaminen/mineralen tekort die bij stress zorgen voor de reactie die ik nu ervaar.

Veel meer aanknopingspunten heb ik niet.
Goed om te weten dat leverbot in dat opzicht ook een optie is! Vermagering is in mijn geval niet een ding. Maar tegelijk maakt hij natuurlijk ook geen spieren aan, dus wie weet...

Mellamoshan, jij ook bedankt! Niet veel gedaan. Gisteravond gevierd, was gezellig. Vanmiddag zijn m'n ouders weer langs geweest, hebben me even nog van wat gebak afgeholpen :')

Misschien dat ik zo nog visite krijg. Meanwhile ben ik me aan het verdiepen in een stukje stress release voor paard :P

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 00:25

Ben benieuwd Janine.

Morgen komt de fysio bij Wup, na zijn blessure komt zijn oude kwaal weer naar boven, rechtsom niet willen buigen, wel achter de oren en bij de schoft maar niet in het midden vd hals, mij naar links gooien rechtsom in draf en vooral galop, links te veel buigen. Vorige keer is dat goed opgelost door fysio.
Rijden gaat dus met wat strijd en dat vind ik niet eerlijk voor hem en ik ga met een rotgevoel weer naar huis. Hij wil wel maar kan niet, dus tijd voor fysio. Daar reageert hij beter op dan osteo, dat werkt niet bij hem.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:28

Nog gefeliciteerd Janine!

Ik ben aan het kijken wanneer wij weer op wedstrijd gaan, wil gewoon ergens naar een fijne wedstrijd om weer even fijn te rijden. vond het zo jammer dat ze me liet zitten zaterdag, ben er gewoon echt verdrietig om en vraag me af waarom..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:32

Janine nog gefeliciteerd!
Ik ben ook erg benieuwd naar woensdag.. :(:) Houd ons op de hoogte! Ik hoop dat alles meevalt en je weer snel lekker aan de slag kan.

liss, dan is rijden niet leuk nee. Fijn dat de fysio morgen al komt. Hopelijk heeft het snel resultaat en kan je weer lekker met plezier (voor beide) rijden. :)

Michelle, dat kan ik me goed voorstellen. Heb je niet een locatie waar jij/jullie eigenlijk altijd wel fijn en vertrouwd rijden? Anders daar een wedstrijd opgeven?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:51

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:59

liss schreef:
Ben benieuwd Janine.

Morgen komt de fysio bij Wup, na zijn blessure komt zijn oude kwaal weer naar boven, rechtsom niet willen buigen, wel achter de oren en bij de schoft maar niet in het midden vd hals, mij naar links gooien rechtsom in draf en vooral galop, links te veel buigen. Vorige keer is dat goed opgelost door fysio.
Rijden gaat dus met wat strijd en dat vind ik niet eerlijk voor hem en ik ga met een rotgevoel weer naar huis. Hij wil wel maar kan niet, dus tijd voor fysio. Daar reageert hij beter op dan osteo, dat werkt niet bij hem.

Aah dat is zo jammer :(:)
Niet leuk, zo'n rotgevoel.

miicchhellee schreef:
Nog gefeliciteerd Janine!

Ik ben aan het kijken wanneer wij weer op wedstrijd gaan, wil gewoon ergens naar een fijne wedstrijd om weer even fijn te rijden. vond het zo jammer dat ze me liet zitten zaterdag, ben er gewoon echt verdrietig om en vraag me af waarom..

Je mag gewoon verdrietig zijn als zoiets gebeurt! Dat heb ik wel geleerd met de stress release bij Janna. Wat je voelt MAG je gewoon voelen. Er is geen reden om aan je gevoel te twijfelen, of te denken: Dit hoort niet, andere mensen hebben dat ook niet.
Hoe anderen daar mee om gaan, maakt helemaal niets uit voor jou!!

Oh en nog bedankt voor de felicitaties! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:27

Sterk stukje janine. En je hebt helemaal gelijk. Emoties mogen er ook bij horen. En als er mensen in jou omgeving zijn die vinden dat je je niet zo moet aanstellen of dat je je maar eens normaal moet gedragen want het is maar een wedstrijdje, laat ze lekker door de stront zakken.

Doe ook even iets voor jezelf waar jij gelukkig van wordt. Als is dat een netflix met een chickflik en een grote bak B&J.

Het wordt natuurlijk een heel ander verhaal als je er maanden in blijft hangen. Maar volgens mij weet je dat zelf ook.

En als je behoefte voelt om dingen te delen dan doe je dat ook gewoon hier. Genoeg mensen die het zullen herkennen en volgens mij wilt iedereen om die rede hier ook een luisterend oor bieden. Ik wel iig. :(:)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:41

Nou idd Michelle, kop op. Je mag het echt wel rot vinden. Maar joh, volgende x is ze er weer voor je.

Zo vaak als die piemel van een paard mij laat zitten, vraag ik mezelf wel eens af waarom ik het nog leuk vind. Maar toch, start ik graag.

Hij maakte het een x zo bont dat hij de staak in ging. Naar m'n been schopte want hij was er heilig van overtuigd dat ik hem een schop zou verkopen. :o
Hoekte zo de c om bij de jury. Die kwam niet meer bij, ik nog een verwoedde poging doen om netjes verder te rijden, maar vervolgens weer compleet in de staak want ieeeehw! Wat ligt daar nou?! Ja banketstaaf, dat is dus de c die je net hebt om geschopt... :+

Af gegroet en klaar dus die proef. Zonde, begonnen met 7ens en 8en.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:20

Hoi! Mag ik mij ook melden hier :)

Met nog 3 wp te gaan in het M2 begint het Z toch in zicht te komen :D

Ik start met een barock pinto Alejandro
Afbeelding

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:25

Oh ja, gevoelens en andere mensen....
Tuurlijk mag je verdrietig zijn, paardrijden is niet gewoon een sport of hobby, het is een passie, deel van je leven, daar zit vaak veel emotie bij, vooral omdat je met een levend wezen omgaat, je grote vriend, als de relatie even niet lekker loopt ben je daar verdrietig om. En als andere mensen dat niet begrijpen is dat jammer voor hun.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:07

Dank jullie wel voor al jullie lieve woorden! Voel me echt al een stuk beter door jullie <3

Is gewoon zo stom dat niemand ziet dat ze niet meer daar is, ik doe nog zo hard mijn best om haar nog aan de gang te krijgen maar het lukt niet, beeld ziet er ook eigenlijk helemaal niet zo uit na het zien van t filmpje en natuurlijk de woorden van mijn trainer die er wel bij was, al wist hij natuurlijk dat er iets niet klopte omdat hij als geen ander weet dat ze 1000x mooier, gaver en beter kan.

Gelukkig morgen weer les en even overleggen waar en wanneer we weer op wedstrijd kunnen, hopelijk kan hij ook mee zodat ik dan fijn kan rijden en natuurlijk niet aan mezelf ga twijfelen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:17

Welkom Ivy Power! Wat een knap dier heb je daar!

miicchhellee schreef:
Dank jullie wel voor al jullie lieve woorden! Voel me echt al een stuk beter door jullie <3

Is gewoon zo stom dat niemand ziet dat ze niet meer daar is, ik doe nog zo hard mijn best om haar nog aan de gang te krijgen maar het lukt niet, beeld ziet er ook eigenlijk helemaal niet zo uit na het zien van t filmpje en natuurlijk de woorden van mijn trainer die er wel bij was, al wist hij natuurlijk dat er iets niet klopte omdat hij als geen ander weet dat ze 1000x mooier, gaver en beter kan.

Gelukkig morgen weer les en even overleggen waar en wanneer we weer op wedstrijd kunnen, hopelijk kan hij ook mee zodat ik dan fijn kan rijden en natuurlijk niet aan mezelf ga twijfelen!

Ja frustrerend is dat he?
Ik krijg ook echt standaard hetzelfde commentaar. Paard moet beter aan het been, meer impuls, niet aan de hulpen etc. etc.
En dan denk ik: "Ja, ik snap dat zelf ook heus wel. Maar hij is gewoon onbereikbaar dan. Waarom zien jullie dat niet? Waarom begrijpen jullie niet dat dát het probleem is?"

Maar goed, dat uitleggen is verspilde energie.

Al moet ik zeggen, tijdens de proevenclinic die ik in mei heb gereden, heb ik voor het eerst een jury getroffen die het WEL zag. _/-\o_

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:00

Ik had 2 maanden terug dat ze de boxen halverwegen mn proef aan zette met keiharde muziek. Paard compleet over de zeik. Hij was vooraf bij het de ring in komen al gespannen. Zegt de jury vooraf dat ik niet zo gespannen moet doen. Dus ik geef aan dat mijn paard gespannen is, ik niet zo zeer. Maar nee.... ik moest niet zo gespannen doen.

Dag erna proef gerichte clinic. Die jury zei precies het zelfde, waarna ik opnieuw zei dat mn paard gespannen was en wat er was gebeurd de dag ervoor. Pas toen zag ze dat het paard veel spanning had en compleet onbereikbaar was. Dat het niet zo zeer aan mij lag in dat geval. Ik heb me een partij zitten huilen op mn paard. En ik ben echt niet iemand die dat snel doet, al helemaal niet bij een compleet onbekend persoon. Maar ik was zo gefrustreerd dat niemand zag wat het probleem was totdat die jury het uiteindelijk wel zag.

De dag daarna had ik nog wedstrijd daar. Ik ben huilend naar stal gelopen, daarna mn paard gezadeld, losgereden en toen de beste en leukste proef die ik ooit gereden had.

Afbeelding
Dit is in die specifieke proef.

Dus ja. Emotie hoort er nou eenmaal bij. Daar hebben we allenmaal in meer of mindere maten "last" van. Ik schrijft "last" omdat emoties geen last zijn, maar een belangrijk onderdeel van het leven :(:)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:24

Ivy welkom!

Zoals de andere dames al zeggen je mag dat allemaal voelen. Hoef je niet voor te schamen.

AD gefeliciteerd met je punten!
Mellamoshan wauw jou paard was ook even de kluts kwijt.

Liss hopelijk helpt de fysio jullie weer op het goede pad.

Janine alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:10

Zo herkenbaar die frustratie en emotie en zó fijn dat we het hier ook kunnen delen met elkaar!
De mijne kan ook zo dichtslaan in de ring. En dat is al zuur, maar dat er dan gedaan wordt alsof jij als ruiter kansloos bent, dat doet me nog het meest pijn. Er hebben echt grote ruiters op deze gezeten en ook bij hen gebeurde dit. Maar toch denken mensen (jury's) mij persoonlijk te moeten aanvallen... Ik snap dat echt niet.
Natuurlijk, ik kan altijd zelf ook dingen beter doen, maar de dooddoeners op de protocol helpen me weinig :+ Daarom groet ik tegenwoordig op zo'n dag maar af. Dan kan ik iig aangeven dat ik zelf ook echt wel begrijp dat dit níet is zoals het moet :')

Afijn, Michelle, you're not alone. Het komt volgende keer echt weer goed!

Welkom Ivy!

Dat gezegd hebbende: we zijn dus niet perfect, maar er zijn zaterdag best leuke plaatjes van meneer stuntpiloot geschoten

Afbeelding

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:53

Poeh emoties, het is dat mijn gezicht zeiknat was door de stortbui maar de tranen rolde over mijn gezicht na het afgroeten hoor.

Het is heel normaal, je werkt er hard voor, traint naar het moment toe en kijkt ernaar uit. Al meerdere keren jankend naast mijn paard gestaan, was het niet door telleurstelling dan wel van blijdschap. Vooral met de spanning van de wedstrijd erbij gaan ze bij mij al snel lopen :+

Ik ben vandaag gebroken, 2 dagen wedstrijd is icm de spanning die ik heb (en dan niet voor de proeven maar vooral voor de uitslag) echt slopend. Daarbij al tijdje last van mijn rechtervoet dus loop al tijdje kreupel en sinds vandaag begint links ook mee te doen dus ik loop alsof ik bevangen ben :') misschien eens kijken naar andere beugels.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:34

Bamsby ben je wel recht? Kan best vanuit je bekken of onderrug komen. Misschien bezoek chiropractor doen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:53

Ik ben recent ook nog losgeraakt in m'n rug Bamsy.
Volgens de kiné (fysio heet dat bij jullie) heb ik wel wat scoliose ook.
Minimaal, maar dat speelt hier ook mee.

Paard was vandaag met stukken zoooo fijn.
als ik dat over paar maand in de ring kan tonen worden dat proeven om vingers en duimen bij af te likken!
En het fijne, losse gevoel van gisteren is bevestigd en hij heeft maar -twee- minuutjes in stuitermodus gezeten _O-

Over emoties: emoties mogen en zijn goed, maar het zijn pas 'lasten' als ze je in de weg gaan zitten - bvb als je te bang wordt om te rijden.
Ik probeer me steeds te concentreren op/ na de wedstrijd op wat fijn ging in de proef.
Dat kan een lijn zijn die beter ging dan thuis of ik die er meer aan bleef rijden oid. En dat probeer ik vast te houden ongeacht de uitslag.
Als die uitslag goed is, zoveel te beter dan.
Maar zoals steeds, makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zal 9 sept. ook wel spanning hebben na het juryfiasco van juli.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:57

Bang worden om te rijden, gebeurt meer omdat je je emoties niet toelaat. Ze blijven dan sluimeren.
Als je emoties toelaat en de tijd geeft, gaan ze minder voor je betekenen.
Dus voel je je rot? Gewoon ff flink huilen, en dat gevoel toelaten.
Als de tranen stoppen neem je iets wat je blij maakt en laat dat blije gevoel extra toe. Een half uur grijnzen is echt niet erg.

Ik heb net ZO fijn gelest!
Gekke is dat hij na het lessen lang zo heftig niet staat te pompen als wanneer ik zelf train. En een les is zó veel pittiger!
Voor liefhebbers heb ik wel een filmpje!