Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En Enya moet nog thuis blijven omdat ze nog een stuk antibioticakuur moet nemen.
Dat heeft ie nooit gedaan maar nu deed ie echt belachelijk! Hoefijzer ééén stond nog niet en hij ging al verschillende keren omhoog.
schaamde me dood voor 'm! Kzeg tegen die smid (was een nieuwe smid dusja) "doet ie anders nooit hoor je vast vaker he... Maar ik zwéér dat ie zo normaal niet is...
" schiet ie in de lach.
Enfin, ijzers stonden, achter nog beetje bijwerken, vraagt hij " is ie braaf achter?" waarop ik even wacht met antwoorden en zeg "ehm.. Nou, ik zou zeggen "normaal wel maar ik zei ook al dat ie voor zo braaf was... Dus ik durf niet goed... Dus ik ga het maar houden op "hij heeft bij mij nog maar 1x uit gehaald achter toen ik hem net had en toen heeft ie zo'n trap teruggekregen dat ie tien minuten niet meer durfde bewegen en sinds heeft ie het niet meer gedaan tot nu toe..."
Zolen zijn daardoor "zacht" en dat verklaart dus zijn lopen. Als hij nu nog niet goed is, komt hij terug en zet hij er nog een leren lapje oid tussen.
gezien zijn 'reden' was dat hij gewoon gevoelig was op de steentjes in de bak en dat meer paarden dat hebben ( alleen heeft Sam daar nooit last van gehad) en dat zijn zolen dan nog zachter zouden worden. Maar deze smid zei dat dat kul was en die zei meteen bij de eerste blik 'ik raad je aan er een ijzer onder te zetten, snap niet dat de vorige dat niet gedaan heeft...' Pepper2010 schreef:kan iemand mij uitleggen waarom ze sommigen paarden op alleen de voorhoeven op ijzers zetten?
De mijne staan niet op ijzers maar mijn nieuwe paard moest op ijzers en de smid zei alleen voor.
Ik vroeg nog waarom maar ik kreeg geen antwoord.