[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:19

Goed gedaan! De mijne durft nog niet door 1cm water, ze denkt steeds dat er krokodillen verborgen zitten :’)
Vandaag niet Zo goed gereden. Een nieuwe/vreemde piste, hengstig en enorm plakkerig en gespannen. Ze wou niet door de hoeken aan de C en elke keer dat ik been gaf in galop, kreeg ik een enorme bok, ik lag bijna op de jury bij de schoot :’) 176 en 180, dus staan nu op L1+8.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:35

De mijne eigenlijk ook niet, bij de ene bak was het bijna helemaal droog behalve een klein mini plasje bij de B en daar wou hij niet langs en de andere bak waren het enorm grote plassen dus moest hij eigenlijk wel.

Ah dat is wel balen zeg! Was het tijdens het losrijden ook al zo of alleen tijdens de proef?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:42

Die van mij gaan gelukkig gewoon door plassen. :))

Vandaag L1 proefje geoefend voor volgende week. Eerste helft ging goed tot het wijken rechts. Toen werd madam overspannen en deed ze niets meer. :=

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:52

veertje99 schreef:
De mijne eigenlijk ook niet, bij de ene bak was het bijna helemaal droog behalve een klein mini plasje bij de B en daar wou hij niet langs en de andere bak waren het enorm grote plassen dus moest hij eigenlijk wel.

Ah dat is wel balen zeg! Was het tijdens het losrijden ook al zo of alleen tijdens de proef?

Tijdens de proef erg plakkerig aan mijn been, maar wel braaf. Het is wel telkens linksom dat ze bokte dus begin mij al zorgen te maken of ze pijn zou hebben :-/ had wel mijn zweepje links...

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:53

HiFive5 schreef:
veertje99 schreef:

Tijdens de proef erg plakkerig aan mijn been, maar wel braaf. Het is wel telkens linksom dat ze bokte dus begin mij al zorgen te maken of ze pijn zou hebben :-/ had wel mijn zweepje links...

Buigt ze hier ook moeilijk in en geeft ze ook moeilijk stelling? Weet niet wat haar moeilijke kant is en of ze dit eerder heeft gedaan. Maar als het zo blijft misschien wel even naar laten kijken, misschien dat er wel iets dwars zit. Kan ook zijn als ze het moeilijk vind en het spannend vind dat ze het op die manier 'eruit' gooit

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:42

Het is Idd nog maar net haar moeilijke kant. Ik wil dus zeggen dat dat vroeger rechts is en opeens ‘gewiseld’ is. Dus jouw theorie kan zeker kloppen. Als ze het blijft doen na haar hengstigheid, laat ik ze onderzoeken.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:53

198,5 en 190 gereden vandaag, 2e plek en 3wp’s rijker. L1+12 dus we mogen over!! Ging echt super.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:32

@ Veertje; ohh, moest je tijdens die buien, wat erg! Knap gereden nog dan, gefeliciteerd!
@ Shelly; Ook gefeliciteerd! Zo ondertussen heb je alweer aardig wat punten!
@ Hifive; Jammer van de hengstigheid en spanning. Toch wel weer een puntje erbij! Kan best door de hengstigheid komen hoor, dat ze zo reageert. FF aankijken hoe het nu gaat.
@ Mirjamalvaro; oh, dat is niet zo leuk. Wel goed kunnen afsluiten?
@ Harvey; Gefeliciteerd!

Ik ben vandaag ook weg geweest sinds 4,5 maand. Ook nog eens een locatie waar hij nooit geweest is, ik verwachtte dus eigenlijk wel wat spanning. Niets was minder waar! Hij liep zo fijn, eigenlijk net zo fijn als thuis! Zeer fijne proeven kunnen rijden _/-\o_ 2e proef wel iets minder omdat ik zelf wat moe was en er niet meer echt aan reed, maar toch 2x 1e met 212 en 204. Super trots op mijn kerel!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:33

Zo jullie gaan lekker zeg!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:51

Wow wat een mooie resultaten zeg!
Gefeliciteerd met alle puntjes!

Ik heb vandaag ook weer een keer gestart, eerste proef ging heel fijn, had ik 189 punten, tweede proef wat minder en een keer verkeerd gereden... 172,5

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:55

Wat een nette punten dames... mijn jury afspraak 8 oktober is afgezegd, kans is groot dat ik onverwacht dan al mn debuut ga maken *\o/*

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:35

Harvey: gefeliciteerd! Op naar de L2 dus?

Marietje: ook gefeliciteerd wat een mega punten zeg! Was dit al L1? Klopt ja wij hebben er ondertussen ook al wat verzameld hihi.

Nouvel: vasthouden aan de eerste proef dus

Ynskek: Oeh spannend dus!

Heb mijn protocollen van gisteren nog even bekeken. Wel 3x een 6 voor wijken en 1x 5,5. Bij twee verschillende jury's. Ik hoop dat zo blijft! Nou morgen nog even proberen te knallen en dan weer ff klaar mee Haha!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:18

Amai wat een hoge punten allemaal +:)+
Nouvel had je voorlezer correct gelezen? Want anders is het inderdaad zuur.
Marietje35 waauw, om zo lang niet gestart te hebben heb je super gereden

+:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:32

Ja maar het waaide heel hard dus ik hoorde het niet goed en toen gokte ik net verkeerd...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:37

Spijtig, maar ik denk dat dit iedereen tegenkomt in zijn carriere.
Ikzelf heb het mijne vorige wedstrijd nog tegengekomen, maar dan was er geen wind en hoorde ik mijn lezer maar al te goed :') Ben echt zodanig gefocust op mijn paard dat de omgeving (incl voorlezer) verdwijnt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:39

Ach op mijn ZZ-licht debuut reed ik bijna de gehele proef in spiegelbeeld. Jury en ik hadden het niet door. Kon dus mooi overnieuw beginnen. :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:42

Ik ben vorige week ook nog verkeerd gereden idd. Man wat baal je dan. Maargoed wij zeggen altijd overkomt alleen de besten Haha

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:50

Gaat het dan niet om de proef? In 7 of 8 zit een enorm onlogische lijn, B afwenden en dan E weer linksaf terwijl je voor je gevoel dan rechtsaf zou moeten. Zo ben ik ook een keer verkeerd gereden omdat ik gewoon niet zat op te letten.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:55

Jep daar ben ik vorige week ook verkeerd gereden die lijn

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:18

Marietje35 schreef:
@ Veertje; ohh, moest je tijdens die buien, wat erg! Knap gereden nog dan, gefeliciteerd!
@ Shelly; Ook gefeliciteerd! Zo ondertussen heb je alweer aardig wat punten!
@ Hifive; Jammer van de hengstigheid en spanning. Toch wel weer een puntje erbij! Kan best door de hengstigheid komen hoor, dat ze zo reageert. FF aankijken hoe het nu gaat.
@ Mirjamalvaro; oh, dat is niet zo leuk. Wel goed kunnen afsluiten?
@ Harvey; Gefeliciteerd!

Ik ben vandaag ook weg geweest sinds 4,5 maand. Ook nog eens een locatie waar hij nooit geweest is, ik verwachtte dus eigenlijk wel wat spanning. Niets was minder waar! Hij liep zo fijn, eigenlijk net zo fijn als thuis! Zeer fijne proeven kunnen rijden _/-\o_ 2e proef wel iets minder omdat ik zelf wat moe was en er niet meer echt aan reed, maar toch 2x 1e met 212 en 204. Super trots op mijn kerel!

Haha ja het regende al, moest dus al rijden en tijdens mijn proef begon het nog harder te regenen. Dus mijn tweede proef was de andere kant van de bak nog voller gelopen en hebben we een aqua training gehad :P

Super nette punten zeg!! Ook al was hij moe alsnog 204 is enorm knap!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:28

@ Nouvel; Gefeliciteerd! Jammer van de tweede proef
@ Shelly; daar zit dus al stijgende lijn in, goed hoor!
@ Mirjamalvaro; Spiegelbeeld, ook knap! :D
@ Veertje; Hij was niet moe hoor, ik! Dus ik reed er minder aan dus het was gewoon net wat minder dan de eerste proef. Desalniettemin, super tevreden!

Vandaag maar eens even een wedstrijdplanning maken. Hoop dat we dit zo kunnen vasthouden!
Ben echt heel blij, het heeft wat bloed zweet en tranen gekost, maar hij is echt zo vooruit gegaan. Knappe kerel! <3

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:09

Ah op die manier ik snap het haha! Zolang je zelf tevreden bent is het helemaal goed!

@Harvey volgens mij zit in proef 8 ook zo'n onlogische lijn. Met het oefenen moesten we toen ook 3x opnieuw beginnen

Eind oktober hebben we weer wedstrijd en tussendoor nog een clubwedstrijd dus mooi een oefening tussendoor :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:24

Gefeliciteerd allemaal, knappe punten zeg! :):)

Zo onlogisch is dat onderdeel toch niet?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:26

Als het verkeerd word voorgelezen wel :P
Ik vind het een aardig onlogische lijn wat erin zit, doordat je al op de linker hand zit, B moet afwenden en dan gewoon weer E linkerhand zodat je daarna kan gaan wijken. Maar dat kan ook aan mij liggen, tot nu toe vind ik proef 7 & 8 fijn om te rijden :)
Heb met de B ook altijd voorkeur gehad qua proeven omdat 5 & 6 ook geen fijne lijnen waren en 3 & 4 kende ik daarom uit m'n hoofd omdat ze fijner te rijden waren

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:37

Zo geven ze je alleen maar extra ruimte en een langere lijn...

Doen jullie trouwens lichtrijden of doorzetten?