Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Gelukkig niet voor niks weggeweest in de kou, gefeliciteerd!

Wel leuk Getup! En even vrij kan idd wel goed zijn voor ze zo tussendoor.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:52

Paard te relaxt met die kou; heerlijk :D

Die van mij is ook n ongecompliceerd en relaxt paard. Wel wakker als er gewerkt moet worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

Noukie schreef:
Mag je nog blij zijn dat t bij 1 vereniging is. Hier is alles een 'dagwedstrijd' waarbij het Z altijd als laatste (lees tussen 18-23u) is. Óf op doordeweekse dagen. Aka ik start weinig in de winter of moet een roteind rijden (voor Nederlandse begrippen dan he Getup ;))

Maar succes vanavond Elina!!

Ik heb dat jaar nergens anders gestart in de winter, dus hoe het ergens anders is weet ik niet :') helemaal niet als we straks Z gaan starten.

Weet dat eigen vereniging het idd als 1e of laatste doet. Door de locatie tegenwoordig is 1e rond 11 uur, maar als laatste kan echt wel veel verschillende tijdstippen zijn. Ga dan iig vragen om als 1 van de 1e te starten. En dat ook gewoon maar bij elke inschrijving te vragen mocht het na x uur zijn. Samen met dispensatie pas :+ maar dat doe jij ook vast... En als je dan toch ineens heel laat moet zal je vast gewoon moeten betalen...

Maar ik snap niet hoe je een wedstrijd een dag wedstrijd mag noemen als je tot 22 uur doorgaat oid. Tot 19 uur snap ik nog, beetje uitloop of net wat te veel inschrijvingen. Maar wat jij vertelt, nope.

Daarom schrijf ik me ook nooit voor doordeweeks in ook al maakt het qua tijd en werk voor mij niks uit.

Leuk getup! En even vrij is idd lekker voor ze! Vroeger deed ik het ook regelmatig, nu alleen wat rustiger qua training dan want nu is consequent in werk blijven belangrijk voor zowel paard als mij en longeren kan niet. Vorige paard mocht ook geen vakantie hebben vanwege zijn blessures, maar kwamen wel periodes van rustiger werk aan de longe en ohz voorbij. Dat haat ik wel hoor, vakantie is zo lekker. Maar wij doen dan maar gewoon wat buitenritjes, waterbak training en 15 minuten werk :+

Elinask gefeliciteerd! Niet voor niets bevroren dus haha!

Ik ga komende week scheren. Had ik al willen doen maar met die kou maar even vacht eraan gelaten en stiekem blij dat ik met mijn lijf niet 2 uur bezig hoefde te zijn in de kou terwijl je stilstaat en geen handschoenen aan kan haha. Gelukkig heeft ze qua frisheid nooit last van de kou, zij wordt eerder fris van hitte :') hopelijk is dat ook zo als ze geschoren is. 1e keer in haar 15 jaar haha

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Gefeliciteerd Elina. Paard te chill en dat met die kou _O- dat vond ik grappig. Je zal inmiddels vast weer zijn opgewarmd.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Normaal gesproken is ze echt heel druk, zo begon het ook. Maar ze besloot een showtje weg te geven tijdens het inrijden, ik denk dat dat iets te veel van het goeie was :') . Gelukkig inmiddels weer opgewarmd inderdaad.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

Gefeliciteerd! Niet voor niks inderdaad!

Ik heb 2 iets aparte paarden en 1 vrij simpele. Die start ik ook niet meer want dat is gewoon niet mijn hartepaard hahaha.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:49

Gefeliciteerd ElinaSK! Mooi twee winstpunten :D
Was je zelf ook tevreden?

Heel laat starten lijkt me ook echt verschrikkelijk... Ik rij nu B, dus mijn probleem is eerder de andere kant op. Zo vroeeeeeg haha

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

Zo laat starten lijkt me ook niet fijn en ik ben inderdaad best blij dat we nu L zijn ivm wat xMyrth zegt hahaha. Ik ben door de week altijd al erg vroeg op maar merk dat het voor de wedstrijden qua energie voor mij toch fijn is dat we iets later mogen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

Hier in de buurt zegt dat niks hoor. := Vaak zat dat de b als laatste is ook. Verenigingen wisselen bijna allemaal af wanneer klasse start en dan ook nog door elkaar. Alleen de Z is of als 1e of laatste vanwege de bak ombouwen, maar verder wordt de b tot en met m2 gewoon door elkaar gehusseld en nooit op volgorde met beginnen met B en M als laatste :+ en dan niet gehusseld dat ene ruiter een M is en volgende een B maar wel rustig dat ze starten met M, dan B en vervolgens L2 en l1 als laatste. Of L als eerste, dan M en als laatste B :+

Ik start juist het liefste vroeg en helaas gebeurt dat erg weinig, ik trek het aan denk ik want elke klasse waar ik in start is ineens later op de dag.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:19

Hier wordt ook gehusseld inderdaad met klassen. Gelukkig liep het gisteren iets in, maar het was verre van ideaal. Donker, glad en koud. Alleen binnen was verlichting :+ Ik was zeker tevreden deze keer. De teller staat nu op 7 winstpunten, hopelijk kunnen we dit voorjaar dan de overstap naar het L maken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

ElinaSK schreef:
Normaal gesproken is ze echt heel druk, zo begon het ook. Maar ze besloot een showtje weg te geven tijdens het inrijden, ik denk dat dat iets te veel van het goeie was :') . Gelukkig inmiddels weer opgewarmd inderdaad.

Moest hier wel even om lachen :')

Heb Mn merrie half Oktober geschoren. Hadden 01.11 nog een wedstrijd en t was niet zo koud ( in tegendeel). Heb haar gedeeltelijk geschoren; minder mooi als helemaal, maar heb liever, dat ze wat bedekt zijn op de bovenlijn.

Afbeelding

Hier gedeeltelijk te zien, met haar foute wellnessdeken, gewonnen op instagram. Dochter mocht zelf stof / motief kiezen :=

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:46

Ja ik zie hier wel heel soms wat husseling (is dat een woord? :D ) maar toch over het algemeen redelijk op volgorde.

Toch een showtje vooraf dus Elina, altijd beter dan tijdens de proef +:)+

Whahaha die wellness deken is echt goed fout gelukt!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

Afbeelding

De onderkant is bordeaux rood. Ik noem m de foute deken ( en in mn hoofd de p*rn* deken )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:06

Hij is goed fout getup! :')

Ja, ik hoef normaal nooit te scheren. Alleen met die buitenrit was ze ineens zo nat en toen 2 weken geleden en afgelopen woensdag met les ook dat het toch echt wel nodig wordt. Want de intensiteit gaat alleen maar omhoog en ben nu de andere keren met rijden eerder gestopt om haar niet nat te laten worden. We hebben ook een geïsoleerde binnenbak en dat is heerlijk in de winter, maar als jouw paard dan een, voor haar doen, hele dikke vacht heeft en een buitenbox met 3 open wanden is die bak ineens wel erg warm. :+ Anders had ik liever iets eerder geschoren al, hoewel ik het bij andere paarden ook altijd uitstellen naar eind oktober begin november. Dan kregen ze wel weer wat vacht erop voor de kortste dag maar niet zoveel dat het nog een keer moest.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:08

Ach is weer wat anders als bloempjes en eenhoorns…
Er waren echt 80 motieven/ kleuren om uit Te Kiezen he :')

Oh geisoleerde bak, dat is toch wel fijn nu , maar wel warm

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:18

Ik ben ook aan het twijfelen over het scheren. Meneer heeft nu een deken op zonder hals en dat voldeed prima met rijden. Alleen de hals is "ineens" echt een bolletje geworden nu en daar zweet hij dus ook flink. Ik heb nog wel een dekenhals liggen... maar als ik die nu nog opdoe, gaat hij dan weer uit de vacht? Of is de enige optie nu nog scheren? :+

Die deken... Tja := Hahahaha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

Of alleen Hals / borst scheren ?
Haar wat ie nu heeft , raak je niet spontaan kwijt…

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:22

Getup schreef:
Haar wat ie nu heeft , raak je niet spontaan kwijt…

Jawel :j alleen dat duurt nog een paar maanden :+

Is het niet een idee hem net als Getup gedaan heeft te scheren. Dat heb ik ook al eens ooit gedaan met mijn paard. Scheelt enorm in de warmte voor ze. Streepmodel heet het geloof ik?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:25

Ik vond een scheertopic dus heb daar ook eens dezelfde vraag gesteld :D

Deels scheren over de hals is een idee inderdaad, maar ik wil dan proberen ongeveer dezelfde haarlengte aan te houden als onder de deken, zodat er niet zo'n gek lengteverschil komt... maja :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:32

Meestal is er geen lengte verschil hoor. Dit lijkt alleen maar zo doordat het haar onder de deken platter blijft liggen en de rand van de deken lijkt dan zo’n grens te zijn.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Haha ik vind die welnessdeken wel wat hebben, keer wat anders.

Haar wat er nu op zit blijft er inderdaad nu wel op zitten. Ik heb mijn paard geheel geschoren op de benen en hoofd na, maar ik mag denk alweer, helaas..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:40

Ik vind de deken tof hoor getup! Ik houd wel van 'fout' haha!

En zolang duurt het niet meer voordat ze gaan ruien. Vanaf kortste dag gaan ze langzaam aan weer beginnen, dan stopt de groei omdat ze naar de rui toe gaan. Alleen duurt het even voordat je het merkt :') daarom scheer ik liever niet na eind december want dan blijven ze zo kaal hahahah