Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 17:54

Enzo_Ollie schreef:
volgende keer idd een "officiele" oefencross want moet nog winstpunt in het springen rijden (niet dat het me niet lukt, heb nog nooit aan een wedstrijd meegedaan) _O-

In jouw omgeving kan ik dan Snorrewind oefencrossjes in Markelo aanraden :) het staat heel overzichtelijk en eerlijk (dus ook allemaal kloppende grondbalken en mooie veilige wedstrijdhindernissen) maar kan al vanaf 60cm ofzo. Is ook volledig op eigen terrein dus geen rare geintjes zoals wandelaars of fietsers die midden op je pad staan te kijken :=

Ik heb zoiets 1x met een cross in Lisse gehad dat iemand letterlijk midden op de afsprong foto's van mij stond te maken terwijl ik er in volle galop op af kwam rijden (geen fotograaf, gewoon een of ander oud vrouwtje met d'r zondagse kleding aan en een smartphone in hand) ik weet niet meer wat ik toen ging roepen maar het was in ieder geval niet bepaald vriendelijk noch beleefd :+

Apple

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:11

Lisse is wat dat betreft ook wel berucht voor wandelaars/kinderwagens/honden etc.etc. op het parcours :')

Dat was trouwens afgelopen weekend. Vanwege de vele regenval hebben ze de zaterdag moeten cancellen. Echt jammer. Zondag is het wel doorgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:29

Cross kan ik niet over meepraten. Ik durf zelfs niet te springen :+ nu is dat met mijn paard ook niet mogelijk dus een goed excuus :Y)

Nu mijn paard stil staat door die wond moest ik eigenlijk weer mijn lessen afzeggen. Ik baalde er zo van maar nu is mijn instructrice sinds kort weer gaan lesgeven met haar eigen paarden dus meteen gevraagd of zij een paard had staan waar ik veel van kan leren en waar ik mee mocht lessen om aan mijzelf te werken. Die had ze inderdaad staan en gisteren mocht ik lessen op haar paard. Die is afgericht op Z nivo dus wel echt flink boven mijn nivo. Ik vond het van te voren heel spannend omdat ik weet dat B/L ruiters vaak niet direct op dit soort paarden weg rijden en het paard in de war kunnen brengen maar het ging toch best goed! Ik voelde mij in het begin echt net een beginner. Zelfs een volte rijden was nog moeilijk! Het maakte mij wel echt heel bewust van mij eigen rijden maar uiteindelijk had ik mijn foutjes door :D toen hebben we nog kunnen werken aan mijn houding en hulpen van het wijken. Mijn paard en ik moeten het alle 2 nog leren dus het was wel eens fijn om dit te kunnen oefenen op een paard die het zeker weten allemaal al beheerst. Maar wat voelt het dan gaaf als je die middendraf en die verzamelde draf kan voelen!!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 16:59

@fly_high nog wel iets meer dan een uur rijden, ik als dressuurmuts vind dat ver rijden maar ik moet voor eventing die knop ff omschakelen :+ , ziet er op de foto's wel mooi uit

@@myrsky hahahaha lol

@LV dat is super leuk! en ook fijn dat je toch door kan lessen op deze manier

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:08

Ik heb mijn Z2 debuut vandaag gehad!

Fijn begin van de proef, zat op ongeveer 67/68% na het eerste galopgedeelte. Toen ging het mis in mijn 2e appuyement, ik zette hem zelf fout in waardoor hij wisselde, draaide nog een volte - ik heb ook even geen idee waarom, misschien wilde ik ook nog graag de -2 :') en deed ik mijn wissel bij B ipv R… Twee keer een twee - maar helaas wel allebei dubbeltellers. Dat kostte me gewoon even bijna 20 punten := . Super zonde! Wel nog gewonnen met 62%, de kop is eraf in ieder geval. Nu maar even flink bootcampen dat ik zelf iets scherper blijf opletten met de inzet, haha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:09

Zo wat knap zeg! Gefeliciteerd *\o/* misschien gemist, maar heb je een foto van jullie als combinatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:01

Wauw knap zeg! Ondanks die dure foutjes toch zo een mooie score rijden!

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:15

Lief! Dankjewel!

De andere foto’s uploaden in de boktupload duurt helaas heel lang dus heb nu alleen deze even.
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:21

Dat is wel een hele gave foto hoor :D kan je wat meer vertellen over je paard en jullie? Sorry als je dat al hebt gedaan, heb dat dan niet gelezen :P

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 23:00

Haha geen issue! Ehm, Eve is 14 en een Wup, dus geen hele bekende afstamming, verder zit er springbloed. Hij heeft de afgelopen 2 jaar flinke blessures gehad (maag problemen en daarna een ongeluk waarbij hij uitgegleden is op een brug met flink wat wonden tot op het bot) wat echt een hele lange nasleep heeft gehad. Daarvoor ook helaas flink wat ellende gehad.. Nu sinds een half jaar weer echt wat aan het rijden en vorige maand onze rentree gemaakt in het Z1. Ik rij dus altijd maar 1 proefje en uit mijn hoofd.

Ik wil deze winter met regelmaat starten in het Z2 en als we daar mooi constant in scoren van het voorjaar richting het Zz-licht maar geen idee hoe dat gaat lopen, haha. Ik ben vooral heel blij dat ik lekker weer kan rijden met hem en op pad kan want dat had ik nooit meer verwacht. :)

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 06:45

Wat een onwijs leuk dier! Gefeliciteerd met de winst, jammer van de fouten maar het is ook pas de eerste keer Z2! Volgende keer gaat het vast beter!

Ik heb vandaag weer wedstrijd! We hebben sinds kort een nieuw zadel en ik zit er zoveel fijner in en hij loopt er zoveel fijner onder! Heel benieuwd hoe het vandaag gaat, ik heb er zin in :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 07:30

Als je zulke punten kunt rijden met dubbel tellende 2en dan heb je wel bewezen heel erg klaar te zijn voor het Z2 :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 08:09

Heel gaaf paard ! Moest wel lachen om je omschrijving van de proef whaha

DemiSisa: succes !

Wij zijn het hele weekend op pad. Vandaag met de jongste en de welsh finale van de jeugd dressuur cup. Superspannend, ze staat op t moment vrij hoog.

Morgen rijden mn oudste en ik.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 08:25

Bedankt!! Zaterdag mogen we weer een rondje, wederom op een nieuwe locatie en indoor. Ik ben benieuwd :D Hij mag eerst dit weekend lekker vrij, haha.

DemiSisa veel succes vandaag! Wat fijn van je zadel, dat kan echt een hoop verschil maken.

Getup succes vandaag met de jongste, en morgen met de oudste en je eigen proef natuurlijk. Wat spannend, heeft de jongste last van zenuwen of valt het mee?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:39

Gefeliciteerd Eve!

En veel succes Getup, spannend idd en leuk! Demi ook succes!

Mooie ervaring LV, fijn dat je zelf ondanks je paarden pech iets hebt waardoor je kan blijven ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:41

Succes voor iedereen die dit weekend gaat starten!

Hier liggen we er nog wel zeker 3 weken uit. Woensdag was de DA er voor verbandwissel. Wond zag er heel mooi uit en ze verwachtte komende maandag nog terug te moeten komen voor de laatste verbandwissel. Helaas woensdagavond meteen telefoonftjenvan staleigenaresse dat ze met een ontzettend dik been stond en het verband knelde. Ze dachten dat het verband te strak was gedaan door de DA dus verband open geknipt en ze liep meteen weer beter. Donderdagochtend was ze weer stok kreupel met een nog dikker been. DA er weer bij en bleek een naar binnen geslagen ontsteking te zijn. Nieuwe antibiotica en inflacam er in en ‘s avonds liep ze meteen weer goed. Nu weer afwachten tot maandag.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:21

Super balen dat er toch een ontsteking gekomen is maar gelukkig ben je er wel op tijd bij!
Hopelijk knapt het snel op en geneest de wond mooi.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:49

Mooie punten Eve_16!

Succes Getup en Demi!

Balen LV19952.. Veel beterschap met je paardje :knuffel:

Wij zijn vorige week voor het eerst sinds maart weer op (oefen)wedstrijd geweest. Met 216 en 203 punten in het Z1 was ik meer dan tevreden. De punten klopten ook bij mijn gevoel dus dat is altijd fijn.

Volgende week zondag gaan we voor het echie, we gaan 1 proefje starten. Gelijk ook weer indoor dus we hebben helaas het hele outdoor seizoen gemist. Maar gelukkig mogen we weer naar de blessure(s) dus daar ben ik al heel dankbaar voor <3

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:55

LV oei, heftig! Hopelijk knapt ze snel op.

Spannend roosjenat! Duimen dat jullie winst rijden!

Hier vandaag 184 en 200 punten gereden, met een 2e prijs in de 2e proef! Helemaal trots op Chiko! :D

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:30

Gefeliciteerd!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:24

Iedereen gefeliciteerd met de punten, goed bezig! *\o/*

En beterschap voor de gene die het nodig hebben :knuffel:

Wij gaan volgende voor het eerst weer lessen, ben heel benieuwd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:32

Ik heb mn merrie vandaag voor het laatst M1 gereden. Was totaal niet tevreden over mezelf, stomme rommels, buiging voelde vaak mwah, keer te laat, etc. Gewoon absoluut niet zo strak en gezet als ik van de week thuis aan het rijden was. Bleek ik twee keer eerste met 208 en 201 :wow:
Achteraf met filmpje erbij snap ik het wel beter, ze is wel echt gegroeid de laatste weken en dat zie je veel beter dan het voelt.

Mn andere twee dagen een proef Z2 gereden. Dat is dan weer een paard waar ik nog geen halve fout kan maken zonder dat het me punten kost. En die foutjes heb ik dus net wel, dus twee keer net niet. Maar wel ontzettend blij ook met hem, echt fijn kunnen rijden en binnen zijn mogelijkheden heel goed gelopen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 00:29

Doe je toch maar even, Noukie. Goed gevoel is erg belangrijk.

Hé LV dat is minder, pfff..

DemiSisa ook al goed gescoord

Roosjenat: wow, dat zijn ook mooie punten !

Jongste was best gespannen . Ze werd in de finale 6e en over t hele jaar / land 5e . Hartstikke goed natuurlijk. Maar ze was eerst erg teleurgesteld. Ze heeft bijna elke keer gewonnen, maar ja, nu rijden de sterkste combinaties allemaal tegen elkaar. Verschil was echt minimaal
En ze was met haar 9 jaar een van de jongste. Met haar welsh A tegen de D ponys

Ze heeft uiteindelijk gelukkig gesnapt, dat ze gewoon lekker trots op zichzelf en onze pony mag zijn. Leermomentje whaha

Klinkt nu, alsof ze alleen maar wil winnen, maar zij is eigenlijk degene die t liefst met haar pony in het bod rijdt of er aan de hand mee speelt. Dat hele wedstrijd gedoe hoeft van haar niet zo nodig, maar ze werd toch fanatiek gedurende hef jaar. Nu gaat ze alleen nog lekker buitenrijden zegt ze :D

Vanmorgen om 7u30 met de oudste op op pad . 2e proef was minder netjes .Eerste proef was de beste ooit. Pony was altijd veel te heet / actief / gestrest. Was de laatste wedstrijd eind augustus al beter . En nu echt heel rustig, ze kan er dan beter aan rijden. Dus deze ook gewonnen, tot onze grote verrassing.

Maar ja, die prijsuitreiking had ik niet ingecalculeerd in m'n tijdsschema toen ik besloot , 2x heen en weer te gaan :') .

( dochter 10u05 en 11u05. Ik 17u27. Klein detail: wedstrijd is 1u15 rijden. )

Uiteindelijk net op tijd thuis om mijn merrie te laden ( zo uit de wei getrokken) en op tijd terug te zijn. Daar gepoetst en gevlochten en dat in recordtijd. Gelukkig is ze bruin met zwarte benen _/-\o_ .

Zelf n prima proef, met n 5e plek. Nogal juryverschil. 61% en 65% . Had iedereen last van.

Was om 20u thuis :Z

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 06:44

Pfff. Hier dit weekend wedstrijd gehad weer. Zaterdag en zondag gereden. Zaterdag ging echt slordig. Zaten flinke fouten in maar ook echt goede stukken. 188 en 192,5 punten gereden. Gisteren geen fouten, enkel een keertje moeite met aanspringen in galop maar netjes herpakt. Halsstrekken ging beter dan ooit, hij was voorwaarts en hij was bij me, suuuper tevreden over de proeven. 185 en 185,5 gereden… Baal een beetje van die punten, zo netjes heb ik nog nooit een proef gereden. Jammer dat de jury dat toch echt anders zag

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 07:05

Getup, knap gedaan van de dames en jijzelf! Worden er bij jullie veel wedstrijden georganiseerd en is dat lijkend op de wedstrijden in NL?

Flubberboot, jammer van je punten. Kon je niets met het commentaar wat op je coupon stond?

Ik gisteren weer eens weggeweest. Selectie gereden voor de Brabantse in het Z2. Niet omdat ik verwacht had mee te kunnen doen, maar omdat het dichtbij was en een leuke wedstrijd.
Het was me een partij heet in de binnenbaan met jasje aan pfff.

Was eigenlijk heel tevreden, paar zeer onnodige fouten in simpele onderdelen die een 4,5 en 5en opleverde en helemaal zonde dat de 4,5 in een dubbelteller zat.
Tot mijn verrassing toch een derde prijs met ruim 63%!