Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grootoonkg

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:03

Hallo, ik heb een vraag. Ik heb nu voor de 2e keer een filmpje gehad dat afgekeurd wordt op het niet tonen van levensnummer. Na die 1e keer let mijn man die altijd filmt er echt extra op en ik zie het zelf ook staan op het filmpje. Dus ik weet nu ook niet wat ik anders moet doen. Ik zou graag uitleg willen....Kan ik hierover contact opnemen? En waar moet ik dan zijn?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:30

Grootoonkg schreef:
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb nu voor de 2e keer een filmpje gehad dat afgekeurd wordt op het niet tonen van levensnummer. Na die 1e keer let mijn man die altijd filmt er echt extra op en ik zie het zelf ook staan op het filmpje. Dus ik weet nu ook niet wat ik anders moet doen. Ik zou graag uitleg willen....Kan ik hierover contact opnemen? En waar moet ik dan zijn?

Mmm dat lijkt me heel vreemd. Het levensnummer staat voor de jury boven het filmpje.
Als je het paspoort filmt dan kan je het levensnummer bijna niet missen.
Ik zou toch even de knhs een mailtje sturen.
Er staat echt dat het levensnummer niet getoond is? Niet dat het niet klopt?
Staat het op een rare plek? Of is het een apart nummer? Is het paspoort heel onscherp op de film?
Je mag mij wel een foto sturen van de eerste pagina van je paspoort. Dan kijk ik of ik wat geks zie.

Grootoonkg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:59

Hoi Tilmar, er staat inderdaad echt niet getoond. Aardig dat ik het naar je mag sturen.

Ik heb de bladzijde nog eens goed bestudeerd en het klopt inderdaad wat ze zeggen. Op de blz die wij laten zien staat het chipnummer en dat is een ander nummer dan het levensnummer......het lijkt heel erg op elkaar, vandaar de verwarring.
Nog een wonder dat mijn andere proeven wel goedgekeurd zijn...

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:52

Je hoeft met online rijden niet in volledig wedstrijdtenue en ik zou er om die reden als jury ook nooit wat van zeggen of het meewegen bij verzorging. Bij verzorging zie ik graag een schoon paard in goede conditie en een ruiter met schone, aansluitende kleding. Meer is niet nodig lijkt me. Op wedstrijd zijn de richtlijnen anders natuurlijk.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:04

Het protocol is anders exact hetzelfde ;-). Verzorging is gewoon meer dan alleen maar "leuke knotjes, mooie staart" en "tof jasje, duur zeker?". Het is ook de conditie van je paarden je harnachement.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:18

Is er een jury die mijn voorstelrondjes van gister wil bekijken? Ik had een andere filmer en die heeft ontzettend haar best gedaan, maar ik vrees teveel haar best, waardoor het juist niet goed is.
Ik denk zelf dat beide afkeuring zijn, maar wellicht wil iemand nog even mee kijken?
Als die bevestigt wat ik vrees, dan hoef ik ook verder niemand lastig te vallen met insturen van een niet te beoordelen proef.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:24

Noukie schreef:
Is er een jury die mijn voorstelrondjes van gister wil bekijken?

Ik wil wel even kijken hoor!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:24

Fijn, dank! Ik ga ze even uploaden en stuur je pb :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:36

Ik wil hem ook voor je bekijken :j

Hier net in overleg met de KNHS een filmpje afgekeurd aangezien de ruiter gedurende de eerste paar onderdelen niet als enige combinatie in de baan was.

Dat vind ik dan heel zonde. Als de ander net 2 minuten eerder de baan uitgegaan was had het geen problemen opgeleverd.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:47

Hier ook punten terug, 178 deze keer. Was ook wel verwacht, zaten paar grove fouten in := paard had alles gegeven in de 1e proef en bij de 2e voelde ik de gewoon denken: whuttt nog 1?! -O- ze was een beetje leeg :(:)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:19

Hilli schreef:
Het protocol is anders exact hetzelfde ;-). Verzorging is gewoon meer dan alleen maar "leuke knotjes, mooie staart" en "tof jasje, duur zeker?". Het is ook de conditie van je paarden je harnachement.

Ik bedoel de richtlijnen voor wat je op zo’n dag aan moet, niet voor het beoordelen :D In dat laatste zit inderdaad geen verschil. Ook daar is de algehele conditie van het paard en verzorgde uitstraling van de combinatie bepalend voor de beoordeling. Gelukkig maar, het zou toch wat zijn als je met een duur jasje extra punt krijgt... Ik heb altijd fulltime moeten werken om 1 paard en wedstrijden rijden te kunnen bekostigen, dus begrijp heel goed dat een Harry’s Horse jasje ook volstaat. :j O:)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:46

Zidore schreef:
Ik heb per ongeluk twee keer het zelfde filmpje geüpload, hoe kan ik dit nu oplossen?

Niemand? Want de paniek is hier lichtelijk toegeslagen, want omdat ik het verkeerde filmpje geüpload heb kan ik nu het juiste filmpje niet uploaden omdat je er maar één per paard mag, en vandaag is de laatste dag dat ik dit kan #HELP!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:47

Ik zou dat aan de knhs vragen ipv op een forum..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:49

Zidore schreef:
Zidore schreef:
Ik heb per ongeluk twee keer het zelfde filmpje geüpload, hoe kan ik dit nu oplossen?

Niemand? Want de paniek is hier lichtelijk toegeslagen, want omdat ik het verkeerde filmpje geüpload heb kan ik nu het juiste filmpje niet uploaden omdat je er maar één per paard mag, en vandaag is de laatste dag dat ik dit kan #HELP!

KNHS even bellen

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:06

Ik kon het niet vinden op de FAQ van de knhs, maar dan ga ik hun telefoonnummer even opzoeken

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:17

Je kunt ze een whatsapp sturen, werkt super.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:22

Opgelost! dankje

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:43

Hier zojuist een aantal met spoed gekregen en beoordeeld uit het L1 met een datum tussen 12-4 en 21-4.

Helaas 1 af moeten keuren ivm verkeerde proef gereden en ook 1 ivm in zn geheel niet tonen van het paspoort.

Bij de rest zaten ook echt wel fijne proeven :)

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:12

Morgenavond voor het eerst na 3 maanden weer een M1 proefje opnemen. Het trainen gaat nog niet perfect, maar ik ben heel benieuwd waar we nu staan. Vorige keer 181 gereden, heel krap, maar voor mijn gevoel gaat het nu een stuk beter. Dit is ideaal aan die online proeven, je kan echt laagdrempelig meten waar je staat. Jammer dat de M klasse dat straks niet meer mag, had graag mijn eerste M2 ook online gereden, maar naar verwachting zal dat nog wel even duren en tegen die tijd niet meer mogen -O-

Ben ik de enige die echt net zo gespannen is voor een online proef als voor een fysieke wedstrijd? Ik voel de spanning nu al :')

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:43

Dat heb ik ook, verschrikkelijk die zenuwen! Als ik maar begonnen ben, gaat het wel. Maar daarvoor....

Ik heb vanmiddag 10 B-proeven beoordeeld, was weer leuk! Eentje afgekeurd vanwege knippen en plakken helaas. Verder vooral erg veel sympathieke amazones, was fijn om te beoordelen. :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:50

RedRoses schreef:
Ben ik de enige die echt net zo gespannen is voor een online proef als voor een fysieke wedstrijd? Ik voel de spanning nu al :')

Nee, dat is ook ons grootste struikelblok. In de training en tijdens de lessen kunnen we heel fijn rijden, ook al blijft de galop een aandachtspunt, maar verder ontspannen. Zodra er iets vanaf hangt ga ik op slot en mijn paard dus ook. Daarom had ik ook moeite met de opmerkingen die er dan kwamen over het online rijden. Voor ons zijn er dezelfde struikelblokken, spanning en concentratie.

Ik heb mij nu voorgenomen om morgen maar eens te doen alsof, dus voorstellen en aansluitend de hele proef rijden en dan streven naar ontspanning.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:36

Akke_sSpring schreef:
RedRoses schreef:

Nee, dat is ook ons grootste struikelblok. In de training en tijdens de lessen kunnen we heel fijn rijden, ook al blijft de galop een aandachtspunt, maar verder ontspannen. Zodra er iets vanaf hangt ga ik op slot en mijn paard dus ook. Daarom had ik ook moeite met de opmerkingen die er dan kwamen over het online rijden. Voor ons zijn er dezelfde struikelblokken, spanning en concentratie.

Ik heb mij nu voorgenomen om morgen maar eens te doen alsof, dus voorstellen en aansluitend de hele proef rijden en dan streven naar ontspanning.

Hier ook hoor. Inrijden gaat elke keer heel fijn zonder spanning maar zodra de camera aangaat vergeet ik gewoon te rijden. Oefenen oefenen oefenen!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:57

Ik vond het juist wel ontspannen lekker thuis rijden! Heb afgelopen zondag voor het eerst een proef opgenomen, ben heel benieuwd naar de punten zit telkens in m’n mail te kijken haha

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:49

Ik heb ook zelf wel wat spanning als ik een online proefje opneem. Wij moeten sowieso naar onze vereniging om deze op te nemen aangezien wij op stal geen bak hebben waar je de gehele proef de combinatie kunt zien en de A en C niet recht tegenover elkaar zitten.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:00

Ik heb de punten van mijn proefje die ik afgelopen dinsdag ingestuurd heb alweer terug. Heb overigens geen email ontvangen. Maar 187,5 na een half jaar niet te hebben gestart, ben ik tevreden mee. Had ontzettend fijn gereden; voor de volgende keer moet ik van mezelf wat meer op de afwerking letten. Commentaar van de jury was ook echt terecht; moet de overgangen meer rijden, wijken & de verruimingen moeten beter & als ik er zelf iets meer aan rijd dan krijg ik hopelijk de neus ook meer tegen de loodlijn aan :D