[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:44

Benningbroek is hier dichtbij idd. Dan zit je zeker een end uit de buurt. Wel fijne locatie overigens met die dubbele binnenbak. Ik start daar ook graag.

Zat te denken, jullie hadden het over een op wedstrijd te meeten zeg maar. Maar vinden jullie het leuk anders om een x een buitenrit te maken voor degenen die mee willen?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:49

Jazeker, maar Utrecht is voor mij 2u zonder file dus ik zou met mij geen rekening houden
Tenzij we er een weekend van maken op de Veluwe haha

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:43

Michelle wat zuur zeg zo net niet. :(:)

Bamsy hoe is het bij jou gegaan?

Optiwolk een Belg. Merk je veel verschil met rijden in NL tegenover België?

Buitenrit lijkt mij ook leuk! Dan moeten er wel wat kerels mee waar mijn vriend zich mee kan vermaken, want die is mijn taxi. :Y)
Hebben jullie trouwens ook dat jullie de dag van de wedstrijd niks waard zijn verder? Ik ben altijd zo gesloopt ervan, vandaag de hele dag geslapen en op de bank gehangen. :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:01

Dat herken ik wel. En dan moet ik na mn wedstrijd nog zelf terug rijden. Mn vriend mag niet met de trailer rijden :P

Ik slaap ook altijd heerlijk na een wedstrijddag.

Ik sta al weer te popelen voor een voorlopige startlijst voor volgende week :D ik heb er zin in. Iig allebij de wedstrijden in de avond. Dat is ook wel eens lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:07

Balen van je wedstrijd noukie en michelle!

Fijn dubio van je punten :D

Ik kan nog gerust hele dingen doen op wedstrijddag :)) vorige week na mn wedstrijd in limburg nog naar huis gereden (2,5 uur) daarna nog stallen gemest. Poos op stal geweest en nog uit eten. Dat maakt me niet zoveel uit.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:37

AD, kan de mijne meenemen, die vind dat wel prima. Waarschijnlijk dan alleen ook kleine meid mee, al is die doorgaans heel lief en heb je er weinig last van.

Opti, ben ik best voor in, maar eind juni ook al weekend Veluwe gedaan. Weet dus niet of ik daar thuis voor los gelaten wordt. Gehe

Dressuur nooit problemen gehad met naar huis rijden oid. Kan de rest van de dag ook gewoon van alles doen nog, tenzij m'n wekker om 6 uur staat ivm vlechten ed. :')

Met endurance had ik in het begin wel dat ik echt moeite had met wakker te blijven op de weg terug. Wedstrijden waren allemaal minstens een uur rijden van huis. En best slopend, zeker als het warm weer is. Plus wachten op prijsuitreiking is daar altijd zo lang...
Intussen was ik daar wel aardig aan gewend ook.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:08

Peelie, lijkt inderdaad op die van jou maar dan wit onderlegd. De mijne komt van equibling.

Noukie, jeetje gelukkig heeft je paard er niets aan over gehouden en ging hij weer zo de trailer terug op, niet echt iets waar je op zit te wachten zo voor je wedstrijd (eigenlijk nooit natuurlijk!)

Michelle, wat is dat zuur zeg.

Ik moet mijn wedstrijd van vandaag maar snel vergeten }:0

Voor mijn gevoel was de 1ste proef echt heel fijn, aanleuning was fijn en paard lekker aan het lopen, ik mijn ogen is er erg laag gepunt met als resultaat 196,5, nummer 1 had 209 ik zat ergens in de middenmoot waar ik al happy mee ben met mijn simpele huis-tuin-keuken paard _/-\o_

2de proef had ik de pech echt een stevige stortbui over me heen te krijgen na 5 onderdelen, tja probeer dan maar eens een keertwending teven de windrichting te maken :') app ging met achterhand ed alleen maar omdat paardlief kont in de wind wilde gooien dus besloten de proef maar te beëindigen.

Zoiezo niet mijn dag vandaag, hieronder mijn pechlijstje van vandaag:
1. Don vanochtend aangetroffen met staart ala coupe wc borstel
2. Don kletterd op de trailerklep op zn knieën
3. Wit voetje voor is door het “vallen” door de stront gegaan, uiteraard zn zwarte voetje niets.
4. Mn singel valt midden in een plas water bij het opzadelen
5. Lusje van het kin kussentje aan je aansnoer neusriem is kapot gegaan deze bungelde tijdens mn 1ste proef aan mn hoofdstel kwam ik na de proef achter.
6. Stortbui
7. Don loopt los over terrein, meneer blijft altijd staan met uitdoen hoofdstel behalve vandaag. Uiteraard volle bak publiek die stonden te schuilen.

Topdag dus :evaw:

Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:16

Nou bamsy. Dat gaat ook lekker zeg. Waar start je morgen?

Mijn hoofdstel is gesponsord van en door ww hippique :j is een namaak van PS of sweden natuurlijk.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 07:19

Peelie schreef:
Nou bamsy. Dat gaat ook lekker zeg. Waar start je morgen?

Mijn hoofdstel is gesponsord van en door ww hippique :j is een namaak van PS of sweden natuurlijk.

Vandaag is het Roosendaal, flinke lijst in het Z1 dus benieuwd waar we eindigen.

Nou ik heb nog even een tijdje met ps of sweden in mijn hoofd gezeten vooral die met de neusriem die terug omhoog loopt maar vond de prijs iets minder vriendelijk :') best tevreden met deze. Even afwachten wat de kwaliteit op langer termijn gaat zijn. Kussentje is dus al “kapot” maar verder voelt hij goed, erg fijne teugels zitten erbij alleen moet ik nog wel erg wennen aan de extra grip die ik nu aan de teugels heb :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:36

Bij mijn hoofdstel zaten gladleren teugels. Ik vind dat dus echt verschrikkelijk als trens teugel. Ik wil graag een teugel met stopjes. Dus ik heb mn webband teugel van mn trenshoofdstel er op gezet. Werkt prima.

Ik heb al 3 jaar een ww hippique trens hoofstel en die blijft best netjes voor wat het gekost heeft. Het is geen kieffer natuurlijk. Mijn kieffertje zag er na 8 jaar intensief gebruik gewoon nog suuuuuper netjes uit. Totdat knollief een keer op de teugels ging staan.

Hoe houden jullie je stang en trens teugels eigenlijk vast? Ik ben nu flink aan het oefenen met de trens onder de ringvinger langs en de stang onder mn middelvinger langs. In het begin deed ik mn stang teugel onder mn pink langs, maar ik vind dat heel erg lelijk. Dan lijkt het net alsof mijn stangteugel kilometers te kort is en daarbij werkt de stang dan eerder in. Niet dat ik de stangteugel überhaupt strak vasthoud.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:38

Noukie en Michelle en bamsby jeetje het zat jullie niet mee! Wat jammer want je bent er toch bijna hele dag druk mee. Hopelijk volgende wedstrijd meer geluk.

Ik start meestal regio utrecht zijn genoeg leuke wedstrijden voor ons te vinden.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:16

Ik heb een gladleren stangteugel en de trensteugel is leer met stopjes en binnenkant is antislip.

Ik had hem eerst ook onder de pink maar zoals je zegt je hebt de stang er dan te snel bij dus heb hem nu paar x onder ringvinger gehad en moet zeggen dat dat goed bevalt. Soms wel even zoeken hoor zeker na halsstrekken of uitgestrekte stap met terug pakken Maar oefening baart kunst :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:24

Beter jurering...
beter organisatie ook.
Startte wel federatie en niet landelijk.

Ik ben ook gesloopt, maar moet ook nog terug rijden. Vriendlief mag ook niet met trailer eijden en vader rijdt me te wild. Te dicht tegen vrachtwagen enzo.

Ik pak de trensteugel onder Mn ringvinger en Mn stangteugel onder Mn middenvinger.
Zo geleerd omdat hoe lager in je hand je je teugel neemt hoe eerder die inwerkt idd.
Stangteugel is een leren teugel en trens ook een met stopjes.

Mijn vakantie zit een op, dus die van paardlief ook. Benieuwd hoe lang de “nee-ik-wil-vakantie”-fase duurt 8-)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:34

bamsy schreef:
Ik heb een gladleren stangteugel en de trensteugel is leer met stopjes en binnenkant is antislip.

Ik had hem eerst ook onder de pink maar zoals je zegt je hebt de stang er dan te snel bij dus heb hem nu paar x onder ringvinger gehad en moet zeggen dat dat goed bevalt. Soms wel even zoeken hoor zeker na halsstrekken of uitgestrekte stap met terug pakken Maar oefening baart kunst :j

Dus jij pakt jou stang teugel onder de zelfde vinger als jou trens teugel?

Ik vond het in het begin een heel vol gevoel. Maar het begind nu wel echt te wennen. In het begin wist ik echt niet wat ik met al die teugels moest en vond ik onder de pink een stuk makkelijker.

Optiwolk schreef:
Beter jurering...
beter organisatie ook.

Ik ben ook gesloopt, maar moet ook nog terug rijden. Vriendlief mag ook niet met trailer eijden en vader rijdt me te wild. Te dicht tegen vrachtwagen enzo.

Ik pak de trensteugel onder Mn ringvinger en Mn stangteugel onder Mn middenvinger.
Zo geleerd omdat hoe lager in je hand je je teugel neemt hoe eerder die inwerkt idd.

Mijn vakantie zit een op, dus die van paardlief ook. Benieuwd hoe lang de “nee-ik-wil-vakantie”-fase duurt 8-)

Zo doe ik het ook.

Succes met de ik wil nog vakantiefase :P

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:41

Peelie schreef:
bamsy schreef:

Dus jij pakt jou stang teugel onder de zelfde vinger als jou trens teugel?

Ik vond het in het begin een heel vol gevoel. Maar het begind nu wel echt te wennen. In het begin wist ik echt niet wat ik met al die teugels moest en vond ik onder de pink een stuk makkelijker.

Optiwolk schreef:
Beter jurering...
beter organisatie ook.

Zo doe ik het ook.

Succes met de ik wil nog vakantiefase :P

Pff was vroeg vanochtend. Ik bedoel trens onder ringvinger en stang onder middelvinger :Y)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:16

Bamsy ik zie het helemaal voor me, die keertwendingen tegen de wind in. _O-
Hoe is het vandaag gegaan?

S&T teugels kan ik niet over meepraten. Nog steeds nog nooit mee gereden. :+

Wij vanmorgen weer gestart. Nu even wat feller gereden, meer geschakeld de hele proef door. Daardoor had ik d'r sommige stukken veeeel beter aan t been dan gister, dus missie geslaagd.
Wel daardoor wat slordiger gereden, maar ach, soms gaat het niet om de eindbestemming maar om de weg ernaar toe. :D
1e proef 205, maar -2 door een programmafoutje van mij, dus 203. Had zelfs een 4 voor halsstrekken, waar ik altijd 6-7 minimaal heb.
2e proef 209. Met commentaar als 'mooi gedurfd gereden'. Toch weer een puntje erbij. :)
Beide dagen bovenaan meegereden (1e/2e/3e).

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:09

Das ook belangrijk, dat blijven rijden. En eentje winst bij!
Vandaag enkel wat losgereden dus de nukkigheid viel nog mee.
Wa wel blij met mezelf ik heb ook deugd gehad van even niet te rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:21

Netjes!

S&T loopt mijne niet fijn mee dus lekker trensje hier.

Hier lekker buitenritten weer! Met Santor en Odette beide buitenritten gemaakt.

En zusje van Odette gereden.

Afbeelding

Afbeelding

2e keer ohz! Heb er vrijdag voor eerst opgezeten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:47

Ook een gave haf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:07

Ja is ze ook! 3,5 nu ongeveer

Zelfde moeder als Odette.
Wel wat kleiner, maar vergeleken met Odette is alles klein :P deze is 1,50,m vader Wintersturm maar dat zegt mijn allemaal niet zoveel meer :o zijn beide ook paarden uit duitsland

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:32

Dubio, het al er vast heel grappig uitgezien hebben echt die kop van mijn paard van baas meen je dit nou :')

Verder alleen maar blikken vanuit de kantine van ach tis sund :=

Jij weer mooi puntje erbij!

Vandaag best fijn gereden. Allemaal misschien wat braaf maar ben echt nog zoekende in deze klasse. Kan er geen grip op krijgen wat de jury wil zien ik deze klasse, het commentaar loopt zo uit een. Wederom geen puntje mee met 201 en 194 :\ en van de 12 starts 6de en 7de dus beetje middenmoot.
Begin toch nette geloven in hetgeen wat ik al eerder gezegd heb, ik heb gewoon aantal keer geluk gehad met een aardige jury _O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:11

bamsy schreef:
Dubio, het al er vast heel grappig uitgezien hebben echt die kop van mijn paard van baas meen je dit nou :')

Verder alleen maar blikken vanuit de kantine van ach tis sund :=

Jij weer mooi puntje erbij!

Vandaag best fijn gereden. Allemaal misschien wat braaf maar ben echt nog zoekende in deze klasse. Kan er geen grip op krijgen wat de jury wil zien ik deze klasse, het commentaar loopt zo uit een. Wederom geen puntje mee met 201 en 194 :\ en van de 12 starts 6de en 7de dus beetje middenmoot.
Begin toch nette geloven in hetgeen wat ik al eerder gezegd heb, ik heb gewoon aantal keer geluk gehad met een aardige jury _O-

Ik vind het ook lastig wat de jury wilt zien hoor. Het verschilt idd enorm. Ik heb dat maar een beetje los gelaten. In het Z2 scheind het beter te gaan. Idk.

Die hengst ken ik ook niet Yvanka. Zegt me niks. En ik zit toch behoorlijk in de haflingers :P

Hoe groot is Odette dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:15

158,5 cm :)) !

Van Stano maar ken ik ook niet.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:18

Optiwolk soms geeft even niet rijden de beste vooruitgang in het rijden. :j

Yvank nog zo'n leukie. Wat zijn de plannen ermee? :)

Bamsy wat zuur. Vooral als je voor je gevoel toch fijn hebt gereden. Laat je je proeven wel eens filmen?
Is ook heel moeilijk, elke jury wil wat anders zien. Toch is middenmoot niet slecht! Gewoon blijven doorgaan, komt vast goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:28

Hi all...

Nu ff geen uitgebreidde bijleespost. Heb alles wel gelezen hoor... Maar ik ben ff een beeeeetje moe :')

Woensdag komt de dierenarts, ben zo benieuwd wat er uit de test komt! Meanwhile met rijden wat moeite om hem er scherp aan te krijgen, durf ook niet meer zo met het vermoeden dat ik in mijn achterhoofd heb. Vind het niet eerlijk...
Morgenavond nog les, dan lukt het me vaak wat beter op de een of andere manier. Kijken wat juf er over denkt...