[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:39

Je kan er vast nog wel bij :D Begint voor de paarden ook pas om 12 uur dus kun je 's ochtends voorbereiden ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:54

*\o/* Opgegeven. 2 rondjes B. Spannend....!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:01

Ik vind die bak daar maar niks :=
En Cas is nog niet heel :+

Die heeft dinsdagavond nog een bezoekje van de dierenarts gehad, ik denk met de buren (paarden, niet de buren zelf :') ) aan het rennen geweest en toen door het poortje te snel de bocht om gegaan... Het is ook wat zo'n groot lijf :(:)
Wond hoefde iig niet gehecht, maar heup werd lekker dik en gevoelig dus aan de metacam op het moment... Mijn deken was bijzonder genoeg nog helemaal heel :+
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:15

Het is nu andersom. 20x40 inrijden en 20x60 parcours. Laatste keer was de bodem ook goed.
Cas(per) het spook. Wel fijn dat ze wat tegen de pijn heeft.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:34

Froos schreef:
@laura: merriebrok heb ik inderdaad vaker aangeraden gekregen, misschien is dat wel de moeite waard eens te proberen!

@nann: ja, Rotterdam was wel even een stukkie haha, maar de locatie was wel heel mooi. Het viel trouwens wel mee als je het vergelijkt met de Peelbergen oid, waar wij ook wel eens heen gaan. Aan de andere kant gaan wij natuurlijk wel met min. 5 paarden in ongeveer 3 verschillende klasses dus dan heb je toch al een hele dag uitgeplant voor één wedstrijd.
Als ik B start doe ik sowieso wel een tijdje nog flexibel icm BB, hoor. Vind het toch wel wat om in een keer over te stappen.
Wij gaan met twee paarden naar Voorthuizen donderdag! Ik ga lekker zonder de Kale maar ben er wel om te "groomen"

Ja dan is flexibel starten wel heel erg fijn. En met meerdere paarden ga je ook sneller een stukke verder starten. Als we wat beter gaan wil ik graag in Lichtenvoorde starten. Zo’n mooie locatie!
En leuk van het wilde varken! Ik ben er donderdag ook! ‘S avonds, we rijden B.

Gomir, wat leuk! Veel plezier. Laura start daar wel eens geloof ik. :j

Goldie, oh bah wat vervelend! En wat een wonder van je deken trouwens dat die nog heel is. Hopelijk is ze snel weer de oude! :(:)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:26

Vibabu zit je bij een hindernis of ben je bezoeker?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:28

We zijn bezoekers *\o/*

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:31

Ikke ook *\o/* heb kaarten van een groothandel gekregen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:28

Meeting! :D onze groningse vrienden zijn er ook. Ben benieuwd of we die nog tegen gaan komen. Heb er in ieder geval veel zin in.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:31

vibabu schreef:
Meeting! :D onze groningse vrienden zijn er ook. Ben benieuwd of we die nog tegen gaan komen. Heb er in ieder geval veel zin in.

Als je iemand ziet die echt geen bier lust, dan ben ik dat :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:38

O als je dan iemand hoort zeggen dat die dat ook echt niet lust of drinkt dan ben ik dat ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:27

Geen Schoorl voor mij meer hoor :') Niks aan in een 20x40 bak haha.

Merrie brok werkt echt fantastisch voor die van mij Froos! Dierenarts vond hem er nu ook echt heel goed uit zien. En die had hem voorlaatst gezien toen ik er twee maand geleden nog net niet mee begonnen was.

Ik heb over twee weken thuis wedstrijd. Instructrice is er dan ook weer mooi bij dus met beide in de B rijden :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:05

Hier ook poos merriebrok gevoerd aan een mager paard. Is mooi bijgetrokken.

Wij gaan vandaag ook kunst afkijken in Boekelo :))
Volgende week regio voor ons

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:20

Degene die ik aan de telefoon had zei dat ze nieuwe 20x60 bak hebben Laura, losrijden is nu in de oude wedstrijdbak.

Merriebrok is fijn voor magere paarden :j En ze worden er niet zo megafris van :+

Iedereen veel plezier in Boekelo.
Ik ben ook niet van het bier, maar ik blijf vandaag lekker thuis :))

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:49

Oh dat scheelt. Dan blijft optie Schoorl wel open als het een keer zo uitkomt :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:32

Schoorl is goed te rijden hoor! Inrijden in 20x40 en parcours in 20x60. Erg opgeknapt daar :)

Gister naar boekelo geweest. Fantastisch om een keer gezien te hebben en wauw wat een hindernissen zaten er tussen! Erg leuke dag gehad met Goldie en stalgenootje. Stalgenootje had nog nooit een cross gezien en die vond het ook helemaal fantastisch.

Vandaag op de tip van Gomir gesprongen. Was nogal een gedoe om vos gezadeld te krijgen, ze is zo druk :') zo ook weer een uitdaging om er op te komen, ben altijd blij als ik er op zit :') inspringen ging fijn, ze was snel ontspannen. Helaas was die ontspanning helemaal weg toen we het parcours in kwamen. 2 balken in het 1e parcours. 1 door spanning en de 2e omdat ik m'n afstand op groot zag, op groot reed en ze vlak bleef. Jammer maar was blij dat er geen noodsprongen waren en alleen wat haperingen. 2e rondje ging al een stuk beter! 1e stuk nog wel wat haperingen en dat ze in een galopsprong stokt maar het ging steeds beter. Helaas een windvlaag die de laatste balk er af blies :')

Thuis nog even de stallen doen en toen kwam er iemand heel enthousiast zwaaiend iemand in de auto aangereden. Bleek Gomir te zijn met een 2e prijs voor mij :D helemaal leuk! Nog even heel gezellig staan praten en een rondje over stal gelopen (goede oude tijden) en tante sidonia ontmoet :)

Geslaagd weekend! Nu ook wel overtuigd dat ze echt wel een beetje kan springen dus we moeten gewoon vaker op pad :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:02

Ik vond het leuk vibabu :D Good old times...:))
En Vosje is een superleuk paard!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:31

Ik lees nu pas dat er nog een paar van hier naar Boekelo waren, wat leuk! Ik was er ook. Prachtige wedstrijd en wat een kracht hebben die paarden! Heb een tijdje gestaan bij hindernis 8, de driesprong. We stonden precies voor een scherm dus konden mooi de rest ook zien en vond het een leuke hindernis, veel moesten het alternatief nemen dus was nog best spannend haha.

Vibabu, wat goed van afgelopen weekend! En gefeliciteerd met je prijs. Fijn dat Gomir je heeft aangemoedigd naar Schoorl te gaan en dat het zo goed ging, geeft je ook weer wat meer vertrouwen nu om weer lekker te gaan springen!

Wij hebben afgelopen weekend ook erg fijn gereden in Woudenberg wat resulteerde in een tweede prijs in de BB en een derde prijs in de B! Mijn BB rondje gaat nog wel een beetje moeizaam, pas op de helft gaat er een knopje om bij hem dat hij ook wil springen en dan pas trekt hij goed aan op de hindernis. Daarvoor moet ik hem eigenlijk elke sprong aanmoedigen. B rondje ging wel fijn. Maar dat changeren blijft een dingetje.. Afgelopen week met een balkje geoefend, dat gaat dan goed, dan doet hij het ook zonder balk als hij het spelletje doorheeft, vrijdag ook nog 4x een perfect changement zonder balk ook zonder te oefenen die dag met een balk maar op wedstrijd lukt het me gewoon niet.. Daar gaan we nu wel echt consequent mee aan de gang want ik vind het mega irritant.. :=

Dit is mijn B rondje.
https://youtu.be/AsIGSDhZ2E0

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:41

He wat leuk Vibabu, gefeliciteerd!

Toch wel een mooi rondje zo hoor Nann, vind hij het ook moeilijk om goed te landen?

Evel is gisteren naar z'n nieuwe baas vertrokken, en ik ben stiekem al paarden aan het kijken :o

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:43

Nieuwe baas Eva?!!!!!! :wow: Vertel!

En mijn instructeur zei me dat ik overdreven moest gaan kijken naar welke kant we op gaan. En in de les lukt dat aardig goed, maar op wedstrijd vind ik dat ook lastig.. Dus dat is iets waar ik zelf aan moet werken, maar voor als dat niet goed lukt oefenen we ook ons changement. :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:46

Het duurt met changementen ook concours vaak iets langer, dan speelt er toch ook spanning mee waardoor ze nog net wat moeilijker wisselen dan thuis.

Gefeliciteerd Eva! Welk land is het uiteindelijk geworden?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:56

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:04

Hij gaat naar Frankrijk, man was er helemaal gek van. Zou wel leuk zijn als hij het ging redden in 't 1.40 straks maar hij komt sowieso op een hele mooie plek.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:12

Gaaf hoor!! Gefeliciteerd, allemaal rond nu dus :)

Maar wil je nu weer zelf wat te rijden zoeken dan?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:20

Ja eigenlijk wel, kon Evel nu mooi verkopen anders was hij ook niet gegaan. Zou wel een leuke merrie willen, mag er best een zijn van een jaar of 6 die eerst veulens heeft gehad oid. Dan is het nog te betalen. :D