[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:52

Ben inderdaad eens op oefenparcours geweest, 2 weken geleden en afgelopen maandag was ik als chauffeur en groom mee, haha.

Klopt, boos worden heeft geen zin, maar je word soms zo gefrustreerd er van. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:56

Oh ik herken het zo! Vanochtend gesprongen bij Groenendaal, alles laag want ging me vooral om de controle. De linkerbocht is voor ons zo lastig, we vliegen nog regelmatig de bocht uit. Ik doe wat fout maar wat precies geen idee, enorm frustrerend. Maar goed dat we binnenkort les hebben. :(

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:06

Aaah nou snap ik dat ik dacht dat je in Tolbert ging rijden. Vandaar :D

Heel frustrerend inderdaad, als je een tijdje geen les hebt gehad gaat het ook verschrikkelijk. Soms heb ik ook wel het idee dat ik op links anders rijd dan op rechts en dat ie op rechts in een keer over schouder weg valt omdat ik te veel bezig ben met links :+ Als Nicole zo vasthoudt op links houd ik ook snel vast terwijl ik moet ontspannen. Heb erg vaak erg last van in mijn schouders..

Ooh herkenbaar dus Pantykous. Ik kom de bocht wel door maar het sturen is heel stug. Valt je paard niet weg met zijn schouder, begrens je m goed? Dat idee heb ik namelijk wel snel als we de bocht doorvliegen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:20

Ik begrens te weinig maar doe ik het teveel dan raakt hij in paniek. Ik blokkeer hem zelf aan de binnenkant maar er moet even iemand bij staan die me er op wijst. :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:21

Ik had vanochtend ruzie met Chall. Verkeerd gelegen in m'n slaap waardoor m'n schouder onwijs pijn deed en daar pakt ie me op dan. Nu zitten de spiertjes weer lekker dus eens zien hoe concours gaat.

Ik ben zelf links en had Chall rechtsom niet lekker voor elkaar, nu is rechts haast beter voor elkaar dan links :+

Succes vanavond Gomir, Ismy en Welmoed.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:29

ai, gelukkig zitten de spiertjes weer los :) Dankjewel, jij ook succes en Gomir ook succes!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:31

Ik moet dressuurmatig goed aan de slag, mooi om zo tegen je eigen tekortkomingen aan te lopen :P

Succes alle starters!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:34

Aaaah vasthouden. Breek me de bek niet open... haha of toch wel!

Mijn paard wisselt steeds. Eerst hield ze links vast en kon ik links dus echt niet buigen of stelling vragen.
Nu houd ze rechts vast en wil ze het liefst lekker scheef met kont naar buiten en hoofd naar links lopen. Ik rij nu best vaak met contra stelling en dan ook echt bijna dubbelvouwen. Ze moet loslaten en niet terug veren. Ik had zelfs wel es kramp in mijn rechterarm zo hield zij vast en ik dus onbewust ook.

Nu moet ik heel veel doorvragen. Dat ze écht loslaat en druk op buiten teugel overneemt. Tja... daar gaan wel wat trainings uurtjes in zitten.. :-)

Ondertussen alweer vier posts ;) succes iedereen op concours!
Laatst bijgewerkt door _Elke op 27-11-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:35

Ik heb mezelf een hersenschudding bezorgd. Hoofd gestoten aan een metalen beeldschermsteun.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:37

Waarom doe je dat? :oo Zijn wel van die krengen, lang rust houden?

Evel houdt niet vast, die is juist zo lenig dat hij het qua kracht niet altijd kwijt kan.

*edit*
In other news, ook ik heb een samshield gekocht, :+ Levertijd 8 weken dus moet nog even wachten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:44

Muis deed het niet dus onder het bureau andere muis erin gedouwd. Kwam weer omhoog en lette erop dat ik mijn eigen bureau niet raakte maar had geen rekening gehouden met die stomme steun van de werkplek die er haaks op staat. Was geïrriteerd en het ging nogal lomp hard.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:54

Lekker gevloekt?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:54

Euh ja

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:57

Goed zo, klotedingen zijn dat altijd. :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:47

Au! Beterschap.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:04

En dan zeggen ze dat paardrijden gevaarlijk is Anne_GT :P Sterkte ermee! Hou je maar even rustig :j

Mijn paarden zijn eigenlijk alletwee wel los op beide kanten. Heb met Eddie in het begin wel wat moeite gehad met de linkerwending (en dus aanleuning op rechts), maar dat was toen hij nog slap was en hij heeft natuurlijk moeilijke achterhand na dat ongeluk als veulen.

Ik heb vanmiddag toch maar concours gereden. Twijfelde heel erg of ik zou starten met zo weinig voorbereiding, maar het is toch thuis en rijden moest ik toch :P
Eddie was op het voorterrein zo bang van de andere paarden dat ik maar in de achterste bak heb losgereden en vanuit daar zo de ring ben ingegaan toen degene voor mij klaar was. Inspringen kan ook in het parcours toch :P Ondanks de slechte voorbereiding, gebrek aan losspringen en 6 weken geen concours gehad gewoon foutloos naar het einde. Hij was heel safe en top te rijden onderweg! Alleen beetje jolig hier en daar :D Had achteraf ook wel B kunnen starten, maar startte aan het begin van het BB dus dan moest ik zo lang wachten :o

Bella was ook super, die had sinds Bronneger eind September geen parcours gelopen. Simpel foutloos in de B en derde prijs. Volgende keer misschien toch ook maar weer L starten :j

Nu even op bed en dan vanavond de nachtdienst in, ben ik helaas pas maandag weer bij mijn paardjes ;( Gelukkig wordt er goed voor gezorgd!

Iedereen die vanavond nog gaat rijden alvast heel veel success!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:28

Pantykous schreef:
*edit*
In other news, ook ik heb een samshield gekocht, :+ Levertijd 8 weken dus moet nog even wachten.

Clubje!! Haha

Anne; dat moet je ook niet doen hè.. Beterschap!!!

Fijn dat het zo goed ging Gomir! Op naar het L.

Ik zou vanavond springles hebben om kwart over negen.. dat heb ik toch maar verzet naar morgen. Vanavond dressuur lesje van de club. Dan op tijd naar bed. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:40

Beterschap Anne!
Gefeliciteerd Gomir! Wel jammer dat Ed zo bang is voor de andere paarden!
Kwart over 9 is best laat voor een les Elke!

Chall staat onder het solarium te drogen en ik werk nog ff snel een bakkie voer weg :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:54

Super gomir!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:57

Fijn dat de paarden braaf waren gomir!
En aauuu dat doet echt pijn je hoofd aan zoiets stoten, beterschap Anne!
Pony springt leuk zeg simondesteny! Kan me indenken dat je je handen er vol aan hebt haha
Beter dat Cherry wisselt van kant toch, zit ze tenminste niet 'echt' vast..

M'n haffie wisselde ook om de zoveel weken van moeilijke kant en die had ik in 13 maanden naar het M1 gereden. Zelf 0,0 ervaring dus inderdaad dan ben je echt trots..
Met deze wil ik ook nog wel verder met de dressuur maar geen idee waar zijn capaciteiten stoppen. Denk dat ie een M1 proef met training over anderhalf jaar ook wel prima kan lopen. We zullen het zien :P
Springen zou ie in principe als paard zijnde het M wel moeten kunnen, maar of ik dat kan :+

Vanmorgen heerlijk het bos ingeweest voor school, moest pas laat beginnen. Kreeg alleen een bloeddorstige hond achter me aan waardoor ponylief op z'n achterbeentjes stond. Maar doorgereden want die eigenaren waren nergens te vinden en dat piep beest ging ook maar niet weg T_T

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:34

Hele bijlees gemaakt, was ie weg toen ik op versturen wilde drukken :+ Dingen gelezen over paarden die vasthouden, vervelend is dat altijd. Kan er al te goed over meepraten.
Anne die haar hoofd heeft gestoten, beterschap :(:)
Laura die achterna werd gezeten door een hond. Ik vind het vooral leuk als de eigenaar vervolgens zegt "maar mijn hond doet toch niks" :s
Iedereen die op concours gaat, succes!

Ik heb vanaf vandaag een springzadel :D Voorheen sprong ik altijd met een Wintec VZH, maar die lag niet meer fijn. Zadelmaker is vorige week geweest en we hebben een weekje een zadel mogen testen. We hebben besloten het zadel te houden, dus hopelijk kan ik 'm zondag goed inwijden :P
Laatst bijgewerkt door _Sofie op 27-11-14 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:35

Fijn Sofie! Kunnen we mini meeting houden in Hilversum :P

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:37

Ja, haha.
Ik was je in september ook tegengekomen in Middenbeemster (had toen nog in je topic gereageerd, jij reed na mij je eerste parcours :P ). Denk dat ik je wel herken, wit paard en rood jasje toch?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:14

Oja dat zei je idd! Jep kleine witte stuiterbal en rood jasje haha :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:52

Mirthe heeft alweer top gereden lees ik net op FB!

Wij gaan 6 dec naar kampen maar twijfel heel erg of io twee keer B doe of B en L. B is twee parcroursen de rest niet. Dus zit denk ik wat tijd tussen..