Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:45

Getup schreef:
DiscoDipp schreef:
.. Want tegenwoordig zijn ze nog te goed om 15 mijn te rijden om ergens les te geven schijnbaar :')

Als ik dit lees, zou ik de moeite ook niet doen :')

Als je meerdere leerlingen op 1 plek hebt, vooral als ze op locatie komen, is dat natuurlijk handiger en verlies je geen tijd met heen en weer rijden....

Ja, 't is echt kkkkkoud ineens. Mij paarden stonden nog buiten s nachts, maar sinds eergisteren staan ze d nachts weer op stal.

Had laatst kampioenschap, waar niets lukte. Afgelopen weekend grote wedstrijd op 170 km van huis, en daar ging het best fijn en waren we nog 5e van de 25 . Was wel even goed voor de motivatie ( niet perse die klassering, wel t feit dat we fijne proeven konden rijden).

Ligt eraan wat je per half uur vraagt. Als ik 70,- moet betalen dan mag je die 15 min echt wel naar mij toe komen hoor.. Een half uur van jou tijd zou ongeveer 1,5 uur zijn als ik moet laden met de trailer. Is mijn tijd dan minder waard?

Ik ga er toch niet onderuit komen om ergens naar toe te gaan. Super zonde want ik heb gewoon een eb en vloed achter mijn huis liggen :roll:

Wij vandaag nog 2de in het L1 en 6de in het L2. Nina was echt ontzettend stout dus ik ben blij dat ik er nog iets uit heb kunnen halen. Wel direct 2 dikke winstpunten in het L2 dus ik ben tevreden :D

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:37

Hier vandaag voor het eerst de had weer mee gehad, 1 e x l1. En thuis trainen we nu 2 x 10 minuutjes.. zit nog niet veel opbouw op in mijn lijf.. maar goed eerste proef gebruiken om los te rijden.. en dan 2 e wat meer er aan rijden.. eerste proef begon goed tot hij een bordje tikte en spanning opbouwde.. mijn linkerbeen liet het afweten, en kregen we echt allemaal fouten die we normaal nooit hebben.. galop overkruisd, hard. Niet netjes terug, hals strekken was ook hard . Jury vond het begin echt keurig, maar zag ook dat ik het lastig kreeg.. 178 ( nog netjes met 6 x 4 achter elkaar .
Tweede proef toch maar gaan doorzitten, in de hoop dat ik mijn been dan meer op de plek / op druk kan houden.. beetje een gok, thuis nog niet weer geprobeerd. Maar ging stuk relaxter. . En 2 e prijs.. nu fysiek helemaal op maar ik heb wel weer even genoten
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:51

Gefeliciteerd Robbie en DD! Met alle omstandigheden zo te lezen knappe punten!

Ik had vandaag ook weer wat. Hadden ze gisteravond op de startlijst de rubriek nog 10 minuten later gezet, vraag ik met aanmelden nog of er wijzigingen zijn, nee, waren er niet. Behalve dan bleek toen ik ging losrijden dat ze toch weer tien minuten eerder begonnen :roll: en ook nog inliepen, dus uiteindelijk kwartier kunnen losrijden met een paard die duidelijk langer nodig had om te landen. Beetje jammer, was er ruim op tijd, dus had het gezegd, was ik er eerder opgegaan. Snap ook niet helemaal waarom je een rubriek eerder zou laten starten, maar oke.
We hebben er nog mooie foto's aan overgehouden, iig iets :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:47

LV, wat een nare wond :oo Akelige plek ook :\ Hoop dat het snel geneest.

Wij hadden een heel paardenweekend hier. Gisteren eerst met de wederhelft en Chip naar springles gegaan (buiten, koud en nat geregend :\ ) .

Vandaag had ik wedstrijd, voor het eerst op een locatie waar we nog niet eerder geweest zijn. Ik heb vorig jaar mijn paard op locatie nog even gelongeerd voordat ik er op stapte en dit was nu de derde keer op locatie dat ik er gelijk op ging zonder eerst longeren. En jawel: hij voelde net als thuis :-)

Dit was onze tweede L1 wedstrijd, sinds mei waren we niet meer op pad geweest. Eerste proef 187 punten en een mooi winstpunt :-) . De tweede proef voor het gevoel hetzelfde, maar de jury was van mening dat hij wat meer opgericht en geslotener kon. Ik heb dus ook nog nooit zulke lage punten gereden :') . Ik snap wel wat ze bedoeld, ik moet er zelf wat meer aan rijden en wat minder afwachten, dan is het hele beeld ook gelijk anders :-) (maar goed, met een 175er was dat ook duidelijk geweest :') ) .

Het hele concept van gezellig mee met de mensen op wedstrijd snapt Paardlief in elk geval uitstekend, dus ik ga gelijk maar een leuke wedstrijd voor volgende maand uitzoeken :D

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:09

Gefeliciteerd weer met alle punten! Top. Ik wacht nog op uitslag van mijn online proefje. Ben benieuwd!

Vervelend Apple dat je gevoel hetzelfde was maar de jury het anders vond. Was het dezelfde jury?

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:41

Gefeliciteerd allemaal met de resultaten! Het was goed weer om vandaag op pad te gaan.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:33

Gefeliciteerd allemaal!

Hier vandaag ook op pad geweest, heerlijk met dit weer inderdaad :)
2x een 2e prijs met 195,5 en 194, 5 punten. Erg blij mee en dat maakt ons L2+7. Hadden het ook echt even nodig, nadat we met wat online proeven en vorige wedstrijd zonder winst waren teruggekomen was de motivatie toch een beetje gezakt. Maar ook goed om te realiseren dat dat er ook bij hoort maar toch lekker dat we weer een stapje verder zijn :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 23:02

Don110: gefeliciteerd maar 195,5 en 194 is toch 3 punten ? Of heb je 2 dagen gereden ?
Apple: jammer van je punten van de tweede proef, maar eerste proef mooie winstpunt . Wel fijn als er commentaar bij staat waar je wat mee kan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:29

Tweede proef was een andere jury :-)

Ik zit nu de uitslagen terug te kijken en er zit echt groot verschil in punten (en plaatsing) tussen de eerste jury en de tweede jury. De tweede jury heeft in alle klassen veel lager gepunt dan de eerste jury. Ik had 30 punten verschil tussen eerste proef en tweede proef, maar degene die bij mij in de eerste proef tweede stond met twee winstpunten kwam in de tweede proef allerlaatste met 43 (!) punten verschil met de eerste proef.

Ik had op mijn protocol overal '4' met 'te diep' als opmerking. Dan gaat het hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:40

Mijn instructrice woont 5–10 minuutjes van ons af. Ze komt iedere week naar ons toe om les te geven. Heel fijn omdat ik zelf geen trailer heb!

@Discodip: gefeliciteerd met je prijzen en je winstpunten!

@robbie88: gefeliciteerd met je 2e plek!

@noukkie: dat is wel echt super vervelend zeg als ze zo in een keer die tijden aanpassen zeg…

@Apple: jeetje dat is wel echt heel bizar zulke grote verschillen :? Mag hopen dat daar iets mee gedaan gaat worden.

Gefeliciteerd Don110!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:49

43 punten verschil! :wow:
Net jammer dat je dan wel hetzelfde gevoel had bij beide proeven

Verder iedereen ook weer gefeliciteerd met de punten! :)

Ik heb de oefencross gehad, was super leuk alleen ik moest 1 minuut starten na een groepje van 3, er zaten 2 verplichte stapgedeeltes in, daar kon ik de groepjes inhalen alleen tussen de stapgedeeltes in moest ik elke keer wachten tot ze erover waren (ja de snelste heeft voorrang alleen ik ga er niet tussendoor bij een dubbelsprong :P) dus paardlief moest elke keer wakkergeschud worden waardoor we niet echt in de flow kwamen. Volgende keer een oefencross zoeken die iets "professioneler" is zodat er geen groepjes zijn, had eigenlijk Ronostrand nog willen doen maar dan heb ik op de vereniging een onderlinge wedstrijd met begeleiding dus dat is ook nuttig. En heb voorlopig wel genoeg spierpijn :+

Mijn instructrice heeft op ongeveer 5-10 minuutjes rijden een bak tot haar beschikking waar ze iedereen 2 avonden in de week laat komen, maar ze komt ook aan huis mocht je dat willen tegen meerprijs. Andere instructrice waar ik soms heenga kan ik in theorie stappend heen (alleen de weg vind ik wat eng: auto's die 100 rijden ipv 60, veel trekkers en vrachtwagens en geen fietspad oid), dus dat is 2 minuten met de trailer :Y)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 11:10

@Autumnn spannend, hoe lang moet je nog ongeveer wachten voordat je het weet?

@don110 gefeliciteerd met de punten! En fijn dat jullie door dat diepje heen zijn :)

@Enzo_Ollie dat krijg je altijd met die bosritachtige puppyniveaucrossjes, als het allemaal lekker ging kun je beter een keertje gewone BB of B rijden ;)

Ik ben gisteren ook wezen dressuren met Henk, man man man het blijft zo niet ons ding := Beide proeven wel winst gereden met iets van 183 en 187 punten maar zoals ik dacht was galop een bijzondere beleving :P

Had echt hele mooie punten voor wijken en halsstrekken, dubbeltellers dus dat helpt altijd :) en gewoon nette punten voor meeste dingen in draf want het plaatje wordt steeds beter, buiging en aanleuning lijken eindelijk te kloppen. Maar dan alsnog onderaan de opmerking "galop zeer onstuimig", "geen overgang terug" bij galop verruimen en "abrupt" bij overgangen galop - draf en daardoor heel wat 4tjes te pakken, allemaal wel 300% terecht :j sowieso hele uitgebreide en nuttige protocollen meegekregen, dat wel.

Zit alleen eventjes in de knoop wat ik hiermee moet want zo schiet het niet op. En het is gewoon vrij confronterend want aan het paard ligt het zeker niet, hij is uit zichzelf meer een liever lui dan moe type dat ik per ongeluk helemaal bloedheet heb gereden :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:41

Ja ik heb geen idee. Van wat ik lees kan dat variëren van tussen elk moment en 2 weken wachten :Y)

Jij gefeliciteerd met je punten FH! Waarom weet je niet wat je ermee moet? Gewoon nog even wat meer bevestigen en werken aan de protocol of bedoel je dat niet?

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:28

@fly ja ging opzich wel lekker, behalve dan de hindernissen waar ik eerst moest wachten en alles wat niet op een normale crosshindernis leek (denk aan een soort poppenbed, 1 groot zwart vlak), maar spoorbomen daarintegen ging weer wel. Alleen bij het water wel moeilijk moeten doen, maar dat had ik ook verwacht want daar houd ie echt niet van
en moet dan nog even een winstpunt in de 90cm halen en ga over 3 weken m'n eerste springwedstrijd starten dus dat komt volgend jaar denk ik :Y)

snap wel wat je bedoelt met dat je niet zo goed weet wat, dat heb ik soms ook wel maar bij mij is het antwoord dan meestal meer les -O-

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:42

Mooie punten allemaal, behalve Apple in de 2de proef, niet leuk als een jury zo ontzettend streng is voor iedereen.
Fly: Klinkt alsof het vooral op de tempocontrole in galop fout loopt. Als hij niet terugkomt op je hand en zit kan je in de training een volte meepakken die je steeds verder verkleint en ook echt op blijft tot hij terugkomt (kan even duren :Y), niet te veel hand erbij maar gewoon wachten tot ze zelf begrijpen dat langzamer galopperen toch echt makkelijker gaat ). Dan moeten ze wel terugkomen om in balans te blijven, dan met die verzameling weer de hoefslag/grote volte op. Word hij weer loperig dan meteen weer de kleine volte op.

Had overigens zelf ook moeite met terugkomen na middengalop op de lange zijde, mijn paard viel elke keer in draf of kwam niet goed terug. Had vrijdag les "Hou je been er eens aan als je terugrijd", en warempel hij komt ineens mooi terug en verzamelde zelfs een beetje. Ging zo makkelijk omdat we dat op de volte dat al veel gedaan hebben dat hij daar de kracht voor had, ik vergat alleen mijn been eraan te houden :') .

Mijn instructrice is echt goud waard voor mij, heeft grand prix gereden en is ook jury, dus die snapt zowel als ruiter als als jury hoe het werkt. Voorheen reed ze 10 minuten naar mij, sinds mijn verhuizing 50 minuten (betaal wel extra vanwege de reiskosten nu). Ze heeft ook wel een speciale band met mijn paard, paard is ooit gefokt op haar verzoek. Zij heeft een halfbroer van hem op hoog niveau gereden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 14:22

Autumnn schreef:
Ja ik heb geen idee. Van wat ik lees kan dat variëren van tussen elk moment en 2 weken wachten :Y)

Jij gefeliciteerd met je punten FH! Waarom weet je niet wat je ermee moet? Gewoon nog even wat meer bevestigen en werken aan de protocol of bedoel je dat niet?

Na ja ik weet zeker dat ik meer aan galop moet werken, alleen dat stukje hoe en wat precies is een beetje de vraag ;)

Eef_Bam ja ik rijd dus ook vaak zonder been terug vrees ik -O- en dan valt die of in draf of ik ben eigenlijk te passief en er verandert zo goed als niets. Of ik rijd wel terug in tempo maar door gebrek aan activiteit wordt het een beetje stuiteren ipv langzaam galopperen. Ik denk dat onze valkuil is dat we het schakelen in galop meestal tussen balken/cavaletti of hindernissen hebben geoefend en dan vangt mijn paard dat gebrek aan beenhulpen zelf op want hij wil gewoon graag in galop naar de volgende hindernis toe. Rijd ik net zo maar dan in de dressuurring dan gaat het ineens niet.

Het is wel frustrerend want in het begin was die juist erg traag in galop en had enorm veel moeite met verruimen, we haalden de afstanden in dubbels maar nauwelijks. Dus er was veel focus in training op voorwaarts rijden, actiever/vlotter aan de hulpen laten worden enz. En nu is die heel fijn en scherp aan het been en ik kan alle voorwaartse afstanden van de wereld rijden alleen is het terugschakelknopje in galop ergens zoek :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:20

Hier werkte paard op volte zetten om terug te komen niet. Ik kon wel naar voren schakelen, maar dan bleven we gaan. Met die voltes was het alsnog een grote discussie. Ze kon namelijk heel makkelijk die volte in hard tempo aan of het was al een probleem om de volte op te komen. En daarna ging tempo gewoon weer omhoog dus kwam ik de volte niet meer af. Zij werd eigenlijk steeds vervelender van voltes rijden.
Ik ben gewoon heel duidelijk geworden, als je niet reageert op zit komt hand erbij en als je daar niet op reageert gaan we terug naar stap. De 1e keer heb ik dat heel vaak moeten doen, daarna reageerde ze wel gewoon netjes op de hulp. En natuurlijk vielen we wel eens in draf oid, dat was een kwestie van sterker worden en weten hoeveel been erbij moest. En juist omdat zit hulp zoveel duidelijker was hoefde ik aan de voorkant niks te doen en was dat de extra rem daarna als ze toch eens door wilde gaan.

Maar ik herken dat trage paard loeiheet maken ook heel goed :') merrie is van zichzelf helemaal niet heet en was dat in het werk ook niet, maar ondertussen wel. Vind dat toch ook wel een goed teken, alleen even schakelen dat ondanks dat je blij bent ermee er alsnog naar hulpen geluisterd moet worden. Zowel zit en hand maar toch ook been en dat been niet rennen betekent.

Als je nu eens sprongen gaat tellen? Dus zoals je zou doen tussen de balken ga je nu doen op de volte of lange zijde. Zodat je bewuster gaat rijden ook echt? En ook in de dressuur wil je de galop zo actief hebben dat je elk moment iets kan doen. Nee, het is niet hetzelfde tempo als in een parcours maar voor jezelf het gevoel zoeken hoe je de galop rijdt met springen?
Het is heel logisch he? Iedereen komt dingen tegen :(:) Alleen hoor je niet iedereen erover.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-09-23 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:24

Je kan het ook anders zien, Fly, jullie zijn samen mega vooruit gegaan met jullie werkpunt en nu loop je gewoon het volgende werkpunt tegen. Vooruitgang geboekt en nog meer vooruitgang mogelijk!

Jammer, Apple, zo’n mega verschil tussen jury’s. Schrale troost dat het bij iedereen zo was. Wel super dat jij een fijn gevoel had en dat ook beloond is door de andere jury.

De anderen ook gefeliciteerd met de (winst)punten en Autumn succes met wachten op de uitslag van je online proefje.

Wij gaan over een paar weken weer op een vrijdagavond, voordeel is dat mijn instructrice er dan ook is om te helpen met losrijden. Ze ging al voor 1 andere leerling en riep de rest op om ook te komen, volgens gaan we nu met 5 of 6, allemaal Z (1/2/Zz licht) ruiters (andere klassen zijn zaterdag overdag). Qua les woont mijn instructrice 10 minuten van mijn stal vandaan, meestal komt ze naar mij toe en soms komt het zo uit dat ik naar haar ga. Wij hebben een binnenbak, zij heeft een 20x60, dus beide opties hebben een unique selling point. Heb al 6 jaar les van haar en nog steeds leer ik nieuwe dingen, zo fijn. Zij heeft ook Eva voor mij gevonden, ze zag haar op fb bij een ruiter die zij kent en vertrouwd en vond haar echt iets voor mij. Ik zag dat niet, maar ben toch maar even gaan kijken; beste idee ooit.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:18

Enzo_Ollie schreef:
@fly ja ging opzich wel lekker, behalve dan de hindernissen waar ik eerst moest wachten en alles wat niet op een normale crosshindernis leek (denk aan een soort poppenbed, 1 groot zwart vlak), maar spoorbomen daarintegen ging weer wel. Alleen bij het water wel moeilijk moeten doen, maar dat had ik ook verwacht want daar houd ie echt niet van
en moet dan nog even een winstpunt in de 90cm halen en ga over 3 weken m'n eerste springwedstrijd starten dus dat komt volgend jaar denk ik :Y)

snap wel wat je bedoelt met dat je niet zo goed weet wat, dat heb ik soms ook wel maar bij mij is het antwoord dan meestal meer les -O-

Toevallig in Hellendoorn geweest? :+

Ik ben daar ook geweest dit weekend met pony. Voor ons de eerste keer zoiets, en ik was trots op haar. De eerste ronde hebben we bijna overal eerst een weigering gehad, maar echt vanuit "help ik weet het niet", en ze was goed te motiveren om dan de hindernis te bekijken. Met dan opnieuw aanrijden sprong ze alles. De tweede ronde op de paddenstoelen na (autobanden met een rode hoes die blijkbaar heel spannend was) heeft ze alles in 1 keer gesprongen. Dus super trots op haar.

Mooie punten verder weer lees ik, gefeliciteerd iedereen!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:40

Ik heb mijn lesklantje aangemoedigd in Hellendoorn, en daarna ook maar het advies gegeven gewoon Bb of B cross te starten. Dat staat eerlijker voor het paard dan dit soort crossjes het bedje was een stuk vriendelijker geweest met een grondbalk, net als de banden.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:32

Jaa klopt daar was ik :+

ik dacht dat het een soort bb cross was, was op vakantie toen ik me opgaf dus niet echt super opgelet :')

die paddenstoelen moest ik ook opnieuw aanrijden, maar over de hoge wel in 1x. ook nog tussendoor bijna een botsing gehad met fietsers toen ik een bocht om kwam rijden vlak voor die zandkuil, die stonden daar op 't pad te kijken waar ze heen moesten (je verwacht ook geen paarden he, als er overal bordjes staan pas op paarden :+ )

Heb alleen die strobalen in het huisje overgeslagen, met een paard van 1.80 daardoorheen die het al eng vond en kwam ff omhoog maar niet verder geprobeerd, dat huisje door zonder nog over strobalen te moeten vond ik al "eng" zat omdat het best donker was

Heb wel leuke foto's van die zandkuil en een foto met een heel schoolreisje achter me aan :')

volgende keer idd een "officiele" oefencross want moet nog winstpunt in het springen rijden (niet dat het me niet lukt, heb nog nooit aan een wedstrijd meegedaan) _O-

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:55

Bb. Cross zoals ronostrand, snorrewind, Markelo potijk, vasse. Zijn mooie opties

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:04

Ja had eigenlijk naar Ronostrand gewild ipv hellendoorn maar ik heb een concert zondag dus was bang dat ik 't niet zou redden ivm reistijden als ik na 12 uur zou moeten starten, maar ga de andere in de gaten houden, dank!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:44

bathmen is ook leuk en in de buurt :), oefencross bij michiel in heeten is ook leerzaam

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:16

Ik moest wel lachen om mijn pony bij dat huisje. Ze ging eerst weer stilstaan om de hindernis te bekijken en wilde net als bij de eerdere hindernis best even ernaar kijken (en hem daarna goed te kunnen springen). Alleen zag ze nu dat het eetbaar was en nam een hap :') dus ik heb nu een filmpje waarop ik de schuur uitrij om de strobalen nogmaals te kunnen aanrijden, met haar mond vol strosprieten _O-