Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:44

Ohja klopt!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:19

HarmanyL schreef:
Je kan met een week startpas wel 2 proeven insturen.

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Mijn zusje heeft hierover contact gehad met de KNHS. Zij heeft een startpas voor een maand en bij de KNHS gaven ze aan dat je dan 4 keer een proef kan insturen, dus 1 per week.[/quote]

Ja ik had het gedaan, alleen niet in de gaten dat dat ding niet op zondag geactiveerd wordt.. dus mijn filmpje van zondag telde voor de week erna. En pas de maandag erna kon ik t volgende filmpje uploaden, maar dan zou m'n startpas niet meer geldig zijn. Gelukkig na contact met de KNHS is t toch geregeld. Moest t filmpje wel voor de maandag uploaden en op maandag ochtend naar de jury sturen en toen was t gelukt.

Je kunt er inderdaad 1 per week doen, maar de week van de KNHS begint op maandag :) dus als je er eentje woensdag instuurt en maandag, dan heb je er 1 per week. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat ook echt zo werkt bij een weekstartpas[/quote]

caro29

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:20

Zijn er meer juryleden die problemen hebben met escribe? Ik kan geen coupons openen. Ik heb al een paar keer uitgelogd/ingelogd

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:29

Volgens mij heb ik er vanmiddag op Facebook wat over langs zien komen

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:52

Ik heb vandaag na een wedstrijdstop sinds november voor het eerst weer een proefje gefilmd & opgestuurd. Ben benieuwd naar de beoordeling, hopelijk zijn we op de goede weg en kunnen we binnenkort ook echt weer gaan starten op meetmomenten!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:01

ynskek schreef:
Volgens mij heb ik er vanmiddag op Facebook wat over langs zien komen

Ik zal even zoeken.
Van de 3 video’s die ik heb bekeken al 2 af moeten keuren. Alle 2 op 3 punten -O-

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:17

caro29 schreef:
Ik zal even zoeken.
Van de 3 video’s die ik heb bekeken al 2 af moeten keuren. Alle 2 op 3 punten -O-

Je snapt toch niet dat we nu nog af moeten keuren?
Heel vervelend.
Ik had ook een gekke vandaag. Volgens paspoort een bruin paard zonder aftekeningen en in de baan een paard met een wit sokje. Heb ik maar afgekeurd, als het toch klopt zal hij wel naar een andere jury gaan.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:57

Ik heb gisteravond mijn punten binnengekregen van maandag :) lekker snel weer! Ik had een heel goed gevoel over deze proef, maar kreeg minder punten dan mijn vorige. Was dus een beetje teleurgesteld, maar toch wel weer een winstpunt erbij.

Ik had overigens de opmerking erbij: mooi ingevlochten, jammer dat je niet in wedstrijdtenue bent. Vinden de juryleden dat echt belangrijk? Ik reed L1 en ben eigenlijk wel blij dat ik me niet helemaal moet omkleden, omdat ik meerdere paarden rij. Maar als dat fijner/mooier/meer punten oplevert, ga ik me natuurlijk wel weer omkleden.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:07

Hier afgelopen maandagavond punten terug gehad van vorige week zondag. 210,5 in het Z1. Super blij mee na een veulen en een peesblessure, weer de 1e keer Z1.

Maandagochtend weer een proef ingestuurd die ik afgelopen zondag heb opgenomen. Ik rijd overigens ook niet in wedstrijd kleding, en ook niet gevlochten. Geen commentaar op gehad.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:09

Tilmar schreef:
caro29 schreef:
Ik zal even zoeken.

Heel vervelend.
Ik had ook een gekke vandaag. Volgens paspoort een bruin paard zonder aftekeningen en in de baan een paard met een wit sokje. Heb ik maar afgekeurd, als het toch klopt zal hij wel naar een andere jury gaan.

Bij mijn bruine met wit sokje is het ook niet ingetekend, maar nooit op afgekeurd. Wie zou dat moeten intekenen?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:14

Tilmar schreef:
caro29 schreef:
Ik zal even zoeken.

Heel vervelend.

Ik zou kijken naar het levensnummer. Als dat wel overeenkomt, laten gaan.

@ballard. Dat moet echt niks uitmaken voor je punten!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:24

Marieke1495 schreef:
Bij mijn bruine met wit sokje is het ook niet ingetekend, maar nooit op afgekeurd. Wie zou dat moeten intekenen?

Als het goed is staat het witte sokje wel beschreven in het paspoort? Dan is het goed. Als het nergens vermeld staat zou je even contact op moeten nemen met de paspoort uitgevende instantie. Na controle van de chip zou dat dan in het paspoort aangepast kunnen/moeten worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:26

Maar aftekeningen moeten toch ergens beschreven of ingetekend staan ? Zo niet, moet je daar gewoon voor zorgen, toch?

In mijn paspoorten staan de afrekeningen beschreven en ik heb de dierenarts ze ook laten tekenen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:38

leonie87 schreef:

Maar dan kun je toch een willekeurig paard meenemen?
Levensnummer klopt wel als ze het paspoort laten zien wat bij het paard hoort wat ze ingeschreven hebben.
Maar of ze ook op dat zelfde paard zitten controleer je toch juist door de aftekeningen te controleren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:43

Je zal ze de kost geven die ook op een echte wedstrijd met een andere bruine aankomen. Eentje die moet zorgen dat de andere de punten voor het Z krijgt.
Of een andere blonde dame erop. Niemand in ander district die weet dat jij dat niet bent.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:53

Ik had 2 schimmels. 2x dezelfde vader, iets andere bouw en ander geslacht. Ik heb wel eens een proef gereden met verkeerde coupon. Niemand die het zag tot ik het zeg doorhad. Toen coupon laten overschrijven. Of wel eens verkeerd pp laten zien. Ik sla ook wel eens een paspoortcontrole over. Soms pak ik iedereen en soms willekeurig.
Online is het nog lastiger.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:05

Het paspoort zal idd vast bij het levensnummer horen wat in het programma staat, daarbij staan vaak regelmatig geen aftekeningen ingetekend. Dan kun je een willekeurige bruine/zwarte/vos pakken die bij de kleur van het boekje past om zo een wp te laten registreren.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:19

asjemenou schreef:
leonie87 schreef:

Levensnummer klopt wel als ze het paspoort laten zien wat bij het paard hoort wat ze ingeschreven hebben.
Maar of ze ook op dat zelfde paard zitten controleer je toch juist door de aftekeningen te controleren.

Ja oke das waar... maar dan moet je daar wel ook startkaart mee hebben natuurlijk.
Denk dat er nu meer controle is dan op gewoon concours.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:55

Ballard_L schreef:
Ik heb gisteravond mijn punten binnengekregen van maandag :) lekker snel weer! Ik had een heel goed gevoel over deze proef, maar kreeg minder punten dan mijn vorige. Was dus een beetje teleurgesteld, maar toch wel weer een winstpunt erbij.

Ik had overigens de opmerking erbij: mooi ingevlochten, jammer dat je niet in wedstrijdtenue bent. Vinden de juryleden dat echt belangrijk? Ik reed L1 en ben eigenlijk wel blij dat ik me niet helemaal moet omkleden, omdat ik meerdere paarden rij. Maar als dat fijner/mooier/meer punten oplevert, ga ik me natuurlijk wel weer omkleden.

Nou, ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb steeds netjes in wedstrijd tenue gereden en mijn paard altijd netjes knotten gemaakt voor de online proeven. Kreeg de laatste 2x dat in met wedstrijdkleding reed een 7 voor verzorging. Daarna 2x met normale kleding gereden kreeg ik 2x achter elkaar een 8. Dus zeg het maar... heb zelf nu dus het idee dat ik beter in ons normale kloffie kan gaan rijden dan alle moeite nemen voor wedstrijdtenue en zevens krijgen voor verzorging.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:56

leonie87 schreef:
asjemenou schreef:

Ja oke das waar... maar dan moet je daar wel ook startkaart mee hebben natuurlijk.
Denk dat er nu meer controle is dan op gewoon concours.

Nee hoor dat hoeft niet. Je kunt het transponder nummer niet in de hals checken.

Je schrijft in met paard X en laat het paspoort zien behorende bij de startkaart van paard X.
Je rijdt met paard Y de proef en niemand die het ziet.

Wanneer je de chip zou kunnen checken zou je het kunnen controleren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:15

Meestal staat het wel beschreven, niet getekend hoor..

Ik heb nu weer een bijzondere... Paard komt achter de C langs, dus verlaat de baan met 4 benen tijdens de proef. Bak is afgezet met grondbalken, dus je zou het kunnen zien als gesloten ring (= uitsluiting) of niet volledig gesloten ring (=-2) ik heb het even bij de KNHS neergelegd. Het filmpje lijkt ook met groothoek opgenomen, dus ik twijfel of ik niet sowieso moet afkeuren.
Edit; en nu 1 die 2 onderdelen compleet vergeet (L2, halve volte halve baan rechts en daarna wijken rechts), ik hoop dat de rest toch beter is, dit zijn de 1e 2 filmpjes die ik doe vandaag uit dit groepje.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:05

Korte vraag; als de video is goedgekeurd na uploaden betekend dat dan dat die in behandeling is van het desbetreffende jurylid?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:45

Unleash schreef:
Ballard_L schreef:

Nou, ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb steeds netjes in wedstrijd tenue gereden en mijn paard altijd netjes knotten gemaakt voor de online proeven. Kreeg de laatste 2x dat in met wedstrijdkleding reed een 7 voor verzorging. Daarna 2x met normale kleding gereden kreeg ik 2x achter elkaar een 8. Dus zeg het maar... heb zelf nu dus het idee dat ik beter in ons normale kloffie kan gaan rijden dan alle moeite nemen voor wedstrijdtenue en zevens krijgen voor verzorging.

Ja punten op de verzorging is sowieso heel persoonlijk per jurylid denk ik. De ene keer kreeg ik ook een 7 en de andere keer een 8 in de B terwijl ik altijd hetzelfde deed. Nu krijg ik verder geen punten meer voor de verzorging, dus ik vond het fijn om dan niet helemaal in tenue te gaan. Dus ik vroeg me ook af wat de juryleden hier liever zien. Lijkt me dat het meer gaat om de proef zelf :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:26

Ik heb per ongeluk twee keer het zelfde filmpje geüpload, hoe kan ik dit nu oplossen?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:24

Ik vind het prettig als iemand verzorgt in de ring verschijnt. Dit hoeft voor mij niet perse een wedstrijdtenue te zijn, maar bijvoorbeeld een hemdje met spaghettibandjes zou ik niet zo op prijs stellen.

Ik heb er weer een aantal gekregen vanmiddag, daar ga ik vanavond en morgen mee aan de slag.