[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:16

Wat een goede resultaten en mooie fotos komen er weer voorbij!

Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan, ik dacht dat ik de afgelopen maanden nog wel had gereageerd, blijkt dat ik al niet heb gereageerd sinds mei -O-

Afgelopen zomer enorm veel ups & downs gehad, we zijn vaak prima rondgekomen maar we hebben ook enorm veel dipjes gehad waar ik regelmatig de bodem uitprobeerde. Sinds ons zomerconcours op stal toch maar besloten om even terug te gaan naar de BB, puur om ons vertrouwen weer even back on track te krijgen..
Na die beslissing zijn we dan weer heel toevallig 2e geworden in Waddinxveen en hebben we dubbel nul rondjes gereden in Rotterdam, wat even relaxen allemaal wel niet kan doen haha.
Kale gaat heel goed nu, hij staat op 5(!!) kilo ruwvoer nu waar hij lekker op loopt en waardoor hij niet iedere keer na 20 minuten alweer leeg is. Ook is ie lekker aangekomen en zit hij top in zijn vel.

aangezien we over 9 dagen alweer een jaar samen zijn, vond ik het wel tijd voor een vergelijking met voor en na fotos!

Voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Van het weekend gaan wij weer twee keer BB90 starten, bij de Voornruiters eind deze maand hoop ik weer B te starten!!

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:12

Mooie verandering en fijn dat het de goede kant weer op gaat. Maarreeh 5 kg ruwvoer is niet zo heel veel hoor :P

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:16

bedoelde krachtvoer, goeiemorgen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:18

Zo. Das een beste bak krachtvoer. Het lijkt me raar dat hij werkelijk zoveel nodig heeft om 30 minuten vol te kunnen houden..
Dat heedt er hier nog nooit eentje nodig gehad.
Zit er niet wat anders onder de leden?
Fij dat het de goeie kant op gaat!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:39

5 kg! Wow... de helft met wat rijstolie lijkt me een stuk gezonder.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:43

Ja ik schrik er zelf ook van hoor, hier staat bijna alle paarden van 1,65+ op 3/4 kg.
We hebben het afgelopen jaar eerst 3, daarna 4 kg met zonnebloemolie geprobeerd, maar pas toen we er een 5e kg muesli bijgooide bleek dat het meest geschikt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:57

Ik blijf erbij dat je misschien wat verder moet kijken dan voeding.
Dit kan niet gezond zijn wat je er allemaal in gooit..

Ik ben gwn vanavond vergeten mn paarden musli te geven, nu we t er toxh over hebben. Jeetje.. arme beesten _O- _O- _O-

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:37

Ah gos :')
5 kilo is wel heel veel inderdaad. Geef je hem dan een hele simpele basisbrok oid? Dan zou ik eeeder wat rijker voer geven.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:43

Mijn paard staat ook op 4 scheppen muesli, wordt erg snel mager maar is verder gewoon gezond.
(Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet verstandig kan zijn om verder te kijken bij jouw paard.)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 06:10

Maar een schep muesli is niet 1 kg :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:37

Vind ik 4 scheppen musli weer wat anders dan 4 scheppen brokkies eigenlijk

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:40

Ligt er inderdaad beetje aan wat je voert maar 5kg is wel veel ja..

Hier 1 kg sportbrok en 1 schep sport muesli. Doet hij het goed op. Als hij gewerkt heeft krijgt ie wat extra. Wilde hem granenmix/haver geven voor wat extra maar dat lust ie niet. Mijne is echt een zeikerd qua eten :=

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:01

Mijn paard ( bijna 1,80 dan wel) krijgt ook 4 kg krachtvoer gemixt met grasmix en in de avond nog bietenpulp + gehele dag hooi of op het gras..

Doe t liever niet maarjaa het is niet anders!

Hij gaat trouwens wel echt weer goed en het onzeker naar de hindernis toe rijden is weer helemaal weg! Binnenkort maar even een rondje B om weer op wedstrijd ritme te komen en daarna gaan we weer lekker verder waar we gebleven zijn!

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:23

Fijn Cheminee!

Nee hier 2 scheppen sportbrok in de ochtend, eentje in de middag en eentje in de avond icm 1 schep muesli dus.
Kale is 1.75 dus ook niet zo'n ukkie, maar hij komt ook niet zo snel aan & is dus snel leeg.
Aangezien hij niet van mij is probeer ik het liever zo eerst, om te kijken hoe hij opbouwt, dan dat ik er gelijk een dierenarts bij ga halen.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:28

Je de 4 kgis ook verspreid over de dag hoor haha niet in 1 keer!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:03

Oh Froos verspreid over de hele dag. Dat valt mee! :) Hebben ze daar op stal ook kuil voer als ruwvoer of alleen hooi?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:38

5 kg sportbrok, dan kan ik er hier niet meer op blijven zitten geloof ik :=
Ik heb het Z-paard op 1,5 kg sportbrok en 3/4 schep sportmuesli staan, alle andere paarden krijgen basisbrok anders zijn ze me veel te scherp. Totaal 1 kg basisbrok en halve schep sportmuesli. En dan zijn de jonkies (beide rond 1.70 stokmaat nu) in de groei nog eerder te dik dan te dun :o

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:51

Haha gomir hier ook met Gismo hoor :') die gaat vliegen dan. Maar wel vervelend dat ie zo snel inlevert dan froos.
Hij krijgt nu trouwens een halve schep merrie brok per dag omdat hij dus ook slecht aankomt. misschien nog een alternatief voor jou? Zit verder niet zoveel in dus het is echt erbij

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:20

Je kunt kijken of je er zonnebloemolie bij kunt geven, dat kun je opvoeren tot 250 ml per dag even uit mijn hoofd. Daar hield ik Evel altijd goed mee op gewicht, is ook wat beter voor de maag/darmen. :j

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:29

Froos, Rotterdam?! Jij rijdt een eind of valt dat wel mee vanaf Utrecht? Voornruiters is een mooie locatie hé, wil ik ook graag nog een keertje starten.
Maar fijn dat je vertrouwen weer een beetje een boost heeft gekregen na zulke goede rondes. Start je dan eerst weer BB en B voor je overgaat naar de B of gewoon B starten? Wij hebben ook in een dip gezeten en we gaan nu weer wat beter. Start nu voor de tweede keer sinds lange tijd weer B maar wel eerst nog een rondje BB voor het vertrouwen.
Je paard is wel opgeknapt zeg!

Ik voer mijn paard ook helemaal niet veel, maar hij blijft ook gewoon mooi op gewicht. Hij krijgt 1 schep basisbrok en 1 schep 'sport'muesli per dag en daar doet hij het perfect op.

Zijn er nog mensen hier die starten bij het Wilde varken in Voorthuizen aankomende week? :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:17

Vosje krijgt 2 kilo basisbrok en een schep simpele muesli per dag maar de muesli is puur omdat ze anders eerder klaar is dan de buurman en dat is ellende. Ze heeft zo veel energie maar wel handelbaar en heel fijn te rijden.
Pino is een lastiger verhaal. Als die teveel energie heeft raakt hij in zichzelf gekeerd en wordt hij heel traag. Daarnaast heeft hij veel last van seizoensveranderingen en valt snel in.
De jongste krijgt 1.5 kilo basisbrok per keer. Vind het prima genoeg. Die is vooral bezig met geestelijk alles te kunnen verwerken en levert geen topsport. Is wel dun maar niet mager.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:12

@laura: merriebrok heb ik inderdaad vaker aangeraden gekregen, misschien is dat wel de moeite waard eens te proberen!

@nann: ja, Rotterdam was wel even een stukkie haha, maar de locatie was wel heel mooi. Het viel trouwens wel mee als je het vergelijkt met de Peelbergen oid, waar wij ook wel eens heen gaan. Aan de andere kant gaan wij natuurlijk wel met min. 5 paarden in ongeveer 3 verschillende klasses dus dan heb je toch al een hele dag uitgeplant voor één wedstrijd.
Als ik B start doe ik sowieso wel een tijdje nog flexibel icm BB, hoor. Vind het toch wel wat om in een keer over te stappen.
Wij gaan met twee paarden naar Voorthuizen donderdag! Ik ga lekker zonder de Kale maar ben er wel om te "groomen"

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:15

Ik ben ook wel vaak een dag van huis met concours, zeker nu ik weer een meeheb die B/L loopt. Alleen twee M/Z-paarden was qua tijd wel lekker efficiënt plannen :+

Is er nog iemand die zondag in Schoorl start? Die belden me net, zaten vreselijk omhoog voor een jury omdat er iemand had afgezegd. Dus nu ga ik dagje de dijk over :D

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:17

Helaas gomir zondag komt ff te snel Haha! Schoorl is mijn favoriete plekje

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:37

Niet opgegeven en zit morgen de hele dag in boekelo. Al heb ik wel zin om een rondje te springen :D