[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:33

Ik heb nog clubkampioenschappen aankomend weekend en dan verder ook niets meer deze maand.
Dan gaan we 8 januari weer.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:27

Ik start sinds kort met onze Bojengel, een 5 jarige van 185 hoog.

Nu kom ik dus net terug van wedstrijd met commentaar waarvan ik dus niks begrijp. De jury was de volgende klasse alweer aan het jureren dus ik had helaas niet de kans om te vragen wat ze bedoelde.
Ik heb een 4 gekregen voor arbeidsgalop rechts aanspringen met als commentaar "In zen"

Hij sprong in de goede (rechter) galop aan, kwam niet tegen de hand.... Naar mijn idee sprong hij aan zoals we altijd doen dus zou graag willen weten waar het mis ging vandaag.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:21

Ze stond rechtomhoog marietje.... Had ze niet eerder gedaan.. ja een beetje doet ze het weleens, als ze het er niet mee eens is met halthouden :=
Ze heeft met haar vorige ruiter een botsing gehad op wedstrijd en vind andere paarden eng... :(:) Dus als ik op een ander paard af ga, ga het nog wel eens niet zoals het moet.

@ Misticrider: Misschien sprong je te zoetjes aan? Dat ze het met wat meer power willen zien?? Ik doe het vaak ook te keurig... maar een 4 is wel heel laag!!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:30

MisticRider schreef:
Ik start sinds kort met onze Bojengel, een 5 jarige van 185 hoog.

Nu kom ik dus net terug van wedstrijd met commentaar waarvan ik dus niks begrijp. De jury was de volgende klasse alweer aan het jureren dus ik had helaas niet de kans om te vragen wat ze bedoelde.
Ik heb een 4 gekregen voor arbeidsgalop rechts aanspringen met als commentaar "In zen"

Hij sprong in de goede (rechter) galop aan, kwam niet tegen de hand.... Naar mijn idee sprong hij aan zoals we altijd doen dus zou graag willen weten waar het mis ging vandaag.

Ik denk dat er in 2en staat! Dus dat ie eerst voor aansprong en een pas later pas achter of andersom :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:22

@ Misticrider; In 2-en inderdaad, dat kan nooit een voldoende zijn.

@ Merr; oef, dat is lastig! Heb er ook 1 gehad die bang was voor tegenliggers, dat heeft heel lang geduurd voordat dat eruit was, voor zover dat helemaal over gegaan is. Veel kilometers maken, iets anders zit er niet op, het vertrouwen moet weer terug.

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:22

Oooo recht omhoog, brrr! Hopelijk gaat ze dat niet blijven doen, foei!

Lastig he soms als je het commentaar echt niet begrijpt of gewoonweg niet kan lezen! Ik heb het voordeel dat ik de jury's bij onze eigen wedstrijden zelf uitnodig, dus als ik echt nog iets wil weten, kan ik ze altijd nog even mailen als ze er niet meer zijn.

Afgelopen weekend weer een rondje meegereden, schiet mij maar lek, maar 1x 1e en 1x 2e met jawel... 208 en 200,5 punt *\o/*

Erg blij mee natuurlijk maar... voor mn gevoel niet voor 30 punten verschil gereden met de vorige x. Blijft apart, zo'n jurysport :D
Donderdag a.s. de laatste van dit jaar... eens kijken of er nog een puntje bij kan!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:14

Hoe is het gegaan Desert??

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:05

Voor het eerst in 5 jaar een wedstrijdje gereden begin deze maand... én voor het eerst KNHS en niet meer op mijn (geliefde) manegepony'tjes!

189,5 punten met een menpaard, joe! *\o/* Ik was me-ga nerveus. Niet normaal. Maar we hebben het toch voor de leuk even gedaan!

Afbeelding

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/15801028_1230502827032866_1358852126_n.jpg?oh=a5540c4bdbc33f5e917e7438f6208a72&oe=58687CD6
[/img]

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:24

Mooie punten voor 'even voor de leuk', Bulletje! Leuke foto!

[Qquote="Marietje35"]Hoe is het gegaan Desert??[/quote]
Goed!!! 2x 1e (van de 2, hahaha) en 183 en 186 punten. Had t echt niet verwacht deze keer, paard was ernstig ehhm... aanwezig hihi en behoorlijk stout! En jury gaf de punten niet bepaald weg. Nu B+16... ga de L-proeven maar eens rustig aan bekijken. Over 2 weken hebben we weer knhs op stal, die doe ik nog gewoon B denk ik, paard is echt nog niet constant genoeg. Nu kom ik daar nog redelijk mee weg heb ik het idee maar in de L wordt dat een dingetje ben ik bang. In ieder geval blij met het resultaat van dit jaar!

Hoe gaat het met de rest, het is hier zo stil!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:30

Heb even 1,5 maand wedstrijd stop.
Even lekker verder trainen.
8 januari hopelijk de laatste 2 winstpuntjes en dan wil ik misschien in februari keertje L1 startten.
We zijn echt nog bezig met de basis, op eigen benen lopen en de achterhand er meer onder.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:39

Mooi zeg dat het goed ging desertorchid! Ik had dat ook m'n laatste wedstrijd. Zo lastig bij de ene wedstrijd vliegen de punten je om de oren bij de andere moet je er super hard voor werken.

Helga succes alvast. Wij starten de 8e ook. Gaan helemaal naar Emmeloord. Ik rijd ook nog lekker even door in de B hoor. Ik wil alles echt goed hebben voor ik over ga naar de L1.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:41

Ohja wij hebben sinds gisteren een nieuw zadel!
Afbeelding

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:05

komt zich ook weer melden
wat een goede resultaten komen er weer voorbij zag zelfs dat er al M gestart wordt iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten en natuurlijk alvast de beste wensen en dat we allemaal een succesvol en sportief jaar mogen hebben

de laatste maanden zijn bij ons een beetje met ups en downs gegaan eerst ehnlay een snee op der been daarna na een heerlijk strandritje moest die week erna de spanning eruit waardoor ik eraf viel en tussen haar benen eindigde en 3 keer in mijn rug en een keer tegen mijn been geraakt was en er een maand niet echt kon trainen maar inmiddels gaat het weer erg fijn en pakken we in de training al wat oefeningen van de M mee en gaan we zondag 8 januari ons L2 debuut maken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:56

@ Bulletje; wat goed, gefeliciteerd!
@ Desert; ook gefeliciteerd!
@ Shelly; wat voor een zadel is dat?
@ Wennie; :(:) gelukkig gaat het nu weer beter. Heel veel succes met je L2 debuut!

Hier gaat het z'n gangetje, ik heb lekker door getraind en dat is te merken, hij begint zo vreselijk te veranderen. Hij is heel veel gespierder geworden en de spanning die hij soms kon hebben met rijden is eigenlijk geheel weg. Zondag heb ik weer wedstrijd, ben heel benieuwd. Pas de 4e keer weg maar dit is een heel groot concours.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:08

Wij gaan zondag hopelijk onze laatste puntjes rijden.
En de week erna komt de osteopaat dus ben benieuwd wat die allemaal vind.
Ze heeft heel erg veel moeite met voor me rechter been aan de kant te gaan. Links loopt ze zo weg..
Dus even voor de zekerheid nakijken kan geen kwaad :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:09

Wennie succes!

Marietje het is een jc zadel.

Wij gaan zondag ook weer!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:46

Een check kan nooit kwaad. Wie laat je komen?
Jc is wel fijn, heb ik ook gehad. Zitting was alleen wat klein voor mij dus daarom weg gedaan.

Ik blijf nog wel even B, ook omdat ik aan de selecties mee doe maar eigenlijk meer omdat ik hem liever in de B wat ervaring laat opdoen. Hij is nog zo gespannen op concours. Kan ook eigenlijk niet anders, hij is pas 3 x mee geweest. :+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:04

Ik laat Ilse van dier in beweging langskomen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:12

Zegt me zo niets. Hopelijk heeft je paard er baat bij!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:49

Ja hoop het ook!
Ga 15 januari schrijven mijn instructrice is jury en zei dat het echt heel interssant is om te weten waar een jury nu op let.
En hoe het beeld eruit ziet.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:28

_helga_ schreef:
Wij gaan zondag hopelijk onze laatste puntjes rijden.
En de week erna komt de osteopaat dus ben benieuwd wat die allemaal vind.
Ze heeft heel erg veel moeite met voor me rechter been aan de kant te gaan. Links loopt ze zo weg..
Dus even voor de zekerheid nakijken kan geen kwaad :)

Nee nakijken kan nooit kwaad. Hier komt ook zeker eens per jaar de osteopaat.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:40

_helga_ schreef:
Ja hoop het ook!
Ga 15 januari schrijven mijn instructrice is jury en zei dat het echt heel interssant is om te weten waar een jury nu op let.
En hoe het beeld eruit ziet.

Dat is zeker heel erg interessant en leerzaam! Kan ik je absoluut aanraden. :j
Laat jezelf ook regelmatig filmen, als het even kan je proef. Dan kan je die achteraf terugkijken met het protocol ernaast en vaak worden cijfers dan wel duidelijk.

Om me heen zie ik ook regelmatig mensen een klasse hoger starten, maar die haalden in de klasse waar ze eerst in zaten maar net aan winst (als ze al winst hadden) Dan zou ik echt niet overgaan. :n

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:23

Goedemorgen allemaal!

Bij deze de beste wensen en veel wedstrijdkilometers toegewenst! :D

Ga van de week even bijlezen en dan weer actief mee posten!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:44

Vanaf 140 een bijleespost, anders werd het weer zo lang geleden

BulletjeBeer schreef:
Voor het eerst in 5 jaar een wedstrijdje gereden begin deze maand... én voor het eerst KNHS en niet meer op mijn (geliefde) manegepony'tjes!

189,5 punten met een menpaard, joe! *\o/* Ik was me-ga nerveus. Niet normaal. Maar we hebben het toch voor de leuk even gedaan!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat leuk! Goed gedaan!

Shelly21 schreef:
Zo wij hebben weer 2 winstpunten erbij gereden. Strenge jury. Gaf de punten echt niet zomaar weg.
[ [url=m/d5vSkb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed gedaan! Leuke foto!

Marietje35 schreef:
Ik ben afgelopen weekend voor de 3e keer weggeweest. Hij bouwt nog zoveel spanning op :(:)
Desondanks weer gewonnen met dikke punten. Ik mag zelfs al L starten, maar ik rij eerst de kampioenschappen nog even mee. Kan hij mooi ook even een beetje kilometers maken. Volgende wedstrijd staat pas begin januari weer.

Super goed! Gefeliciteerd!

karelien schreef:
Onze wedstrijd van zaterdag ging wel goed. Paard was wel bij beide proeven een keer aan t bokken bij t aanspringen in galop. En de tweede proef reed ik zelf nog een keer de verkeerde kant op. Maar toch 192 en 199 punten en een 1e prijs!

Netjes!

Sanne96 schreef:
Hier heb ik 10 december weer wedstrijd, ze gaat erg fijn de laatste weken. Daar ben ik echt blij mee, veel meer stukjes een fijne aanleuning. Ik heb van het weekend geprobeerd haar te scheren voor de 2e keer. maar na 1/4 van haar lijf begon ze te slaan. toen maar gestopt aangezien ze echt lelijk doet :( nu loopt ze er dus verschrikkelijk bij :') . Als het over 2 weken niet is bijgetrokken bel ik even de DA want zo kan je er niet mee verschijnen op wedstrijd

Hoe is het hiermee afgelopen, nog een beetje bijgetrokken? :=

Saaams schreef:
Hier vandaag ook ons B debuut.
Zaterdag al gereden, teleurstellende proeven met 168,5 en 169,5 maar ik had enkel 4/5en op alles met als commentaar niet nageeflijk.
Vandaag een stuk fijner kunnen rijden met als resultaat 178,5 en 182
Dus officieel B+1 en nu weer heerlijk door trainen want we hebben genoeg valkuilen nog in de basis.

Gefeliciteerd!

Merrr schreef:
Oops ons L1 debuut was iets minder geslaagd... -O- ze schrok 1x en we bleven er in hangen.. stond recht overeind... }> Wilde afgroeten maar was al bijna klaar dus toch maar uitgereden...resultaat was 183 -6. 2e proef ons gelukkig herpakt en toen deed ze weer goed haar best :D niet verwachte 203 punten en een 1e prijs :D

Wat jammer van je 1ste proef! Maar mooi revanche in de 2de, mooie punten!

karelien schreef:
Hier ondertussen een paar wedstrijden gereden in de B. Ons debuut ging niet echt geweldig was een en al spanning maar toch nog 175,5 en 184,5. De wedstrijd erna ging t al een stuk beter. 191,5 en 192,5. ( 4e en 5e prijs)de derde keer 199 pt en een 4e prijs. En onze wedstrijd van twee weken geleden ging echt fijn zonder enige spanning 202 en 203 pt twee keer een 2e prijs. Nu mogen we morgen weer twee proeven rijden.

Mooie stijgende lijn! :D

Shelly21 schreef:
Gisteren kwamen er nog mooie foto's online. Wil er eentje bestellen denk ik. Kan alleen niet kiezen, heb er nog wel meer op mijn Facebook maar dit is waar ik tussen twijfel. Ik weet het is nog niet perfect hoor.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Het is alweer even geleden, maar ik vind de 2de foto het leukste! :)

Marietje35 schreef:
Mijn debuut is super gegaan! Hij was braaf. Wel iets terug in het lopen, maar voor het beeld was het nog meer dan prima. Was dan ook 1e en 2e en 4 punten mee naar huis. Heel trots op mijn puppy!

Dat is nog eens een mooi debuut, gefeliciteerd! Super dat ie ook zo braaf was!

_helga_ schreef:
Vandaag weer wedstrijd gehad op vreemd terrein.
2keer 2de met 185 en 186,5 dus super tevreden! :D
[ [url=m/w0SjlX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iCJ8QV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk paard! <3 Gefeliciteerd met je punten!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:17

Zo, respect Marjolein! :D

Ik heb gisteren voor het eerst gereden in 2017 :D Hij had met oud en nieuw even lekker vrij gehad, heeft 'm goed gedaan want ik kon 'm lekker aan het werk zetten. Vanavond les, eens kijken of we de puntjes op de I kunnen zetten voor zondag. :)