[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:29

Haha mooi Mirthe, heeft je zusje dat ook naar jou? :)

Ik heb een nieuwe instructrice die me wel hard aan het werk en ook het denken heeft gezet. Ik wil eigenlijk 3x M worden .. ooit.. Dressuur, springen en cross.. Ik heb dus vanaf nu om de week privéles dressuur, zonder les geniepen er allemaal stomme foutjes in. Cherry haar galop moet meer op de achterhand en ze moet altijd goed aan het been zijn en blijven. Dus hard trainen en dan vlak voor kerst weer een dressuur proefje rijden. :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:36

Nee want die weet wel dat zij netter rijdt en ik ben verder geen concurrentie voor haar. Ze mag doorpromoveren naar het M1 en slaat straks geloof ik de L2 ook over. Ik heb maar 1x M1 gereden dus heb die luxe niet :P

1 dier naar 3x dezelfde klasse rijden is leuk! Dan mag je best een beetje trots op jezelf zijn. Ik heb 1 pony van niks naar 3x M opgeleid, dat voelde toen best wel goed. Helaas was hij niet safe genoeg in het springen waardoor ik met crossen ben gestopt. Toen was er nog niet zoveel in het noorden.
Springen ben je al dicht bij het M!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:45

Jup.. Ik denk dat ik daarmee ook het eerste de M bereik haha ! En daarna cross gok ik.. Dressuur.. tja ik moet gewoon vaker gaan. Dit is mijn eerste eigen paard en verder altijd paarden gereden waarmee ik geen wedstrijden kon rijden. Dus mocht het lukken... ja dan denk ik ook wel dat ik een beetje trots ben :):)

Plus.. ik heb haar gekocht echt voor mijzelf. Ze hoeft nooit meer weg. We hebben lekker de tijd dus.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:25

M dressuur is juist het makkelijkste. M cross hoef ik niet op de wishlist te zetten, en springen eh... misschien ooit L?

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:30

_Elke schreef:
Gave pony Simondesteny! Lijkt me een goede leerpony voor een ruiterkindje!
Tof Anne dat je het goed hebt afgesloten. Toch apart he dat die paarden zo vaak pas écht gaat springen als het hoger wordt. Alsof ze daarvoor nog zoiets hebben van oooowww we kunnen nog wel ff lekker dollen ;)

Ik vond het vandaag ook echt koud hoor! Vandaag lekker naar buiten geweest. Nier deken maar wel opgedaan, waaide best! Bij ons lopen veel reetjes en zwijnen dus weer lekker kunnen genieten van onze natuur! :D

Ik durf het alleen niet aan haar te gebruiken als leerpony..
Ze is zo ontzettend heet als ze mag gaan springen.
Ze is namelijk voor het grootste deel arabier, en dat merk je heel goed in het rijden.
Heb er mijn handen vol aan, haha :+
Alleen al als ze een hindernis ziet.. haha!
Ik rijd haar thuis meestal bitloos, zo min mogelijk druk in haar mond, je merkt wel dat ze dan wel wat rustiger word :)

Ik vind het buiten gewoon echt koud, ik fiets 45 min naar school, maar ik ben blij als ik binnen ben, lekker warm! haha

Filmpje van gisteren! Dit is trouwens de moeder van Desteny.
En als het goed is loopt Desteny nu sinds maandag in Ierland
Wel stil op stal nu ze weg is..

http://youtu.be/4IGLJ28oWnY
Laatst bijgewerkt door SimonDesteny op 26-11-14 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:32

Urielle schreef:
M dressuur is juist het makkelijkste. M cross hoef ik niet op de wishlist te zetten, en springen eh... misschien ooit L?

M dressuur het makkelijkst? :n Daar zijn we nog minimaal 18 winstpunten van verwijderd haha!

En ik kan je zeggen, voor je het weet mag je L springen! Ik reed vorig jaar de indoor selectie nog BB en B haha jaar later zo veel gegroeid en geleerd. Kan hard gaan! ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:40

Dressuur is gewoon een kwestie van doorzetten, dat komt vanzelf als je regelmatig start. Ik ben absoluut geen getalenteerde amazone en heb al verschillende dieren naar het M gereden dus dat kan iedereen hier ook!

Springen moet je echt kunnen en je paard ook. En het is hoog :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:41

:D Met de moeder van de vos had ik dat lijstje al compleet Elke. Die was M dressuur, M springen en 1x M cross gestart. Dat laatste was een overlevingstocht. Dat kreng was compleet op de loop. Maar wel de cross gewoon uitgereden. Wel met hele aparte route... Via dicht struikgewas omdat ik een bocht gemist had. Vegen deed ze ook niet dus zo af en toe was het heeeeeeel hoog over coniferen. Maar hey, ik kwam aan de finish. Alice in diezelfde cross ook maar die zwom achter haar paard aan het Ronostrand over. Hilarische dag was dat. Knettergek ook, had twee L crossen gereden met dat paard, dat ging mooi dus M was ook wel te doen. Gevalletje levensmoe. Ze had de smaak van het crossen te pakken de derde keer en was totaal niet meer te houden.

Met datzelfde paard ben ik ook ooit in een M parcours begonnen en via de B ring het parcours weer uit. Ogen dicht in de driesprong die aardig dicht bij de omheining tussen beide ringen stond was niet zo'n goed idee. Toen ik de ogen weer open deed zette het paard alweer af en stond ik in de verkeerde springring. Heb ongelooflijk veel megemaakt met die gekke knol. Eigenlijk wou dat sekreet alleen maar hard en hoog naar de overkant en ik mocht meeliften.

Met de vos ligt het doel toch een stapje hoger. Z dressuur, Z springen en M cross lijkt me wel wat.
De eerste twee zijn haalbaar, zeker de eerste als ik gemotiveerd kan blijven. De laatste wordt een uitdaging.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:41

L2 en m2 zijn meer de zeurklasses dan bijv de M1.

hoop deze naar de z dressuur te kunnen rijden. Met springen kan hij veel meer, maar denk dat het voor mij bij de m wel op houdt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:42

Ik ben overigens pas 3x L gestart en heb nu al 5 winstpunten met dat gekke dressuur. Mag wel uitkijken dat ik het niet te leuk ga vinden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:05

Ik ben nooit zo enthousiast voor dat dressuurgedoe, hoewel Eddie wel echt heel fijn kan bewegen. Wie weet waag ik er ooit nog een paar euro aan om eens binnen te rijden :+

Hier beetje gekke dag gehad, zou in de ochtend de paarden rijden en dan 's middags de administratie bijwerken en beetje rustig aan doen. Ben al hele week niet fit en ga morgen de nachtdienst in. Liep even anders, want stalgenoot viel van het paard dus eerste paard al voortijdig op stal en daarna grootste deel van de dag in het UMCG doorgebracht :+ Einde van de middag nog even snel op Bella gezeten en Ed kwartier aan de longe gehad. En toen moest ik de lessen overnemen, omdat niemand anders kon. Nu net thuis na 3 uur in de bak en helemaal gaar (was ook al om half negen richting stal vanmorgen :o ). Nog maar even zien of concours morgen gaat lukken met dit gebrek aan voorbereiding, was gister dag naar 'school' dus toen hebben ze ook al molen-vrij gehad :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:05

Hoe kan je na 2 L crossen dan al in het M starten Anne? :P Of waren de regels toen nog soepeler? Ronostrand is hier vlakbij.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:06

Hoe is het met stalgenoot?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:06

Toen kon je nog promoveren met 3 winstpunten :j

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:08

gomir schreef:
Toen kon je nog promoveren met 3 winstpunten :j

Als je M sprong kreeg je er in de L cross 7 winstpunten cadeau.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:11

O ja, zo was het. En van B naar L mocht met 3 winstpunten geloof ik. En als je bepaald niveau had met springen kon je idd op L+7 instromen oid.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:35

Ooooh kon dat nu nog maar :+

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:48

Z springen. ... hahaha ik start wel een keer bij de veteranen, kan ik die gelijk afstrepen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:06

Anne_GTI schreef:
Z springen. ... hahaha ik start wel een keer bij de veteranen, kan ik die gelijk afstrepen.

Hahahaha dat is vals spelen :-p

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:38

gomir schreef:
O ja, zo was het. En van B naar L mocht met 3 winstpunten geloof ik. En als je bepaald niveau had met springen kon je idd op L+7 instromen oid.

Zo ben ik met Goldie meteen L gestart in de cross, omdat ik in het B springen een aantal winstpunten had :+ Slechte actie achteraf, beest was veel te voorzichtig :P

Marcel vroeg nog hoe het met Eddie ging :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:29

Eddie gaat top! Hij wordt zoveel sterker en stoerder nu! Rij straks rondje BB met hem, ben al zo'n tijd niet gestart dat ik het rondje B maar even laat vandaag :+ Misschien volgende keer weer. Hoop wel dat hij beetje braaf is op het voorterrein, hij vond andere paarden vorige week ineens eng :=

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:15

Zo, weer even bijlezen. Heb gister een heeeeeeeeele lange dag gewerkt/ gefotografeerd en was te moe..

Ik wist eerst ook niet dat je onvoldoende stijlpunten kon krijgen in de klasses L of hoger. Vind dat een goede regeling. Ook qua veiligheid. Springen kan best gevaarlijk zijn als het niet goed gaat.
Persoonlijk rijd ik gewoon zo als ik normaal rijd en ik rijd niet anders door de stijlpunten. Ik heb ook nooit hele hoge punten gereden in de B hoor toen we nog geen controle hadden. Leek ook nergens naar, heel groot paard met een inimini meisje er op die wat mee lifte :p

Waar ga je starten Welmoed? Ga je rijden in Tolbert? Succes vanavond :D
&& wauw, ik ken je verhaal met het vastpakken op links. Nicole heeft er ook heel veel last van. Wordt er soms helemaal gek van, ene keer is het erger dan de andere. Soms negeer ik het vastpakken wel en dan loopt ze nog wel fijn maar het is eigenlijk gewoon niet te negeren. Vind het verschrikkelijk rijden en rondsturen.

Wauw, wat een gave pony Simondesteny! Vind je op de foto nog helemaal niet te groot.
Ken het Anne, als de hindernissen in een keer hoger staan, gaan ze in een keer op letten.

Het is inderdaad frisjes, zit bijna te twijfelen om de 400 grams deken op het paard te gooien maar dat is misschien wel heel warm. Ze loopt nou met een 200 grams en een fleecedekentje er onder. Wat hebben jullie paarden voor deken op?

Eigenlijk wil ik binnenkort ook wel weer gaan starten met dressuur. Het is alleen frustrerend dat ik opmerkingen krijg waar ik al heel veel op train en niet heel veel aan kan doen. Zoals de opmerking dat het paard meer lengte in de hals mag laten zien, ze heeft het gewoon weg niet :+ Een werveltje te weinig gewoon. Toch heb ik wel winstpunten in het M1 gereden dus het moet haalbaar zijn toch? Inderdaad mag je trots zijn als je je paard in meerde onderdelen op bepaald niveau mag rijden. Op mijn wishlist staat ook M springen en eigenlijk Z. Het paard kan dat wel, nu ik :P En dressuur.. het liefst zo ver als ik kan komen! :D

Jeetje wat was het gister een rare dag voor je Gomir… Alles goed afgelopen? Ga je vanavond nog van start?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:33

Ik vind met Angel B springen al wel cool genoeg :') Met dressuur wil ik eigenlijk gewoon Z, maar op dit tempo gaat dat niet lukken denk ik, ik start gewoon niet veel. Heb nu wat in de planning staan dus we gaan het zien.

Vind de pony ook heel gaaf! Zou er gewoon lekker mee blijven rijden hoor.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:31

ismy schreef:
Zo, weer even bijlezen. Heb gister een heeeeeeeeele lange dag gewerkt/ gefotografeerd en was te moe..

Waar ga je starten Welmoed? Ga je rijden in Tolbert? Succes vanavond :D
&& wauw, ik ken je verhaal met het vastpakken op links. Nicole heeft er ook heel veel last van. Wordt er soms helemaal gek van, ene keer is het erger dan de andere. Soms negeer ik het vastpakken wel en dan loopt ze nog wel fijn maar het is eigenlijk gewoon niet te negeren. Vind het verschrikkelijk rijden en rondsturen.

Bedankt!! Ik start in Exloo vanavond. :)
Ben ik niet de enige dus. Ik probeer het ook wel te negeren, maar zoals je zegt inderdaad is het bijna niet te negeren. :=
Bochtjes sturen gaat enorm lastig en inderdaad, ene keer is het erger dan de andere keer. Heb 2 weken geleden een week lang heeeeeeerlijk gereden en nu ineens heeft ie dit grapje weer.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:38

Aah in Exloo, ik dacht dat je ook wel eens in Tolbert reed namelijk.

Ik heb echt precies hetzelfde! Het is heel irritant. Boos worden en geïrriteerd raken heeft helaas ook geen zin. Bij mij werkt veel wijken ook wel. Ik heb er inderdaad soms ook geen last van maar soms plots ook weer wel..