[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:26

Dat was ik! wauw knappe kinders en je nieuwe troef kan draven :9

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:29

Ja idd echt heerlijk, ze heeft een hele sterke draf, zeker voor een tinker. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen volgend jaar. Ze wordt ook gedekt dan. Kunnen we haar rustig zadelmak maken en beetje basis erop zetten waarna ze dan in het najaar weer een half jaar op rust kan, bevallen en uitgroeien. Dan is ze 4 en kunnen we lekker verder :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:37

Knappe veulens!

En gefeliciteerd allemaal met jullie resultaten! Ben op zich verbaasd dat bij jullie kennelijk alles wel door gegaan is vandaag? In deze omgeving zijn er toch veel concoursen afgeblazen dit weekend..

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:08

Ik zag goede resultaten, blije baasjes, verzopen amazones en mooie veulens en knappe toekomstige toppers langskomen! Gefeliciteerd!

Hier zou ik vandaag ook op concours zijn geweest, maar is toch afgelast. Gisteren om 11 uur moesten alle auto's al het terrein OP en afgetrokken worden en ook de jury's kwamen niet meer weg. Meerdere combinaties samen onderuit gegaan vanwege de gladheid dus ik was er maar wat blij mee! Naast het feit dat er geen lol aan is met dit weer. :)

Volgende week thuisconcours, hopelijk dan beter weer!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 06:36

Bij mij was het naar binnen verplaats, was al een kleine wedstrijd met maar 2 buitenringen.... en gelukkig 2 binnenbakken, als ik buiten had moeten starten had ik ook afgemeld hoor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:31

Oei, Lisannee, zo te horen daar echt bagger geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:41

Ik heb ooit een wedstrijd gereden waarbij het mooi droog weer was en 20graden op 12 minuten na... Groet -stortbui- afgroet -droog- >;) -O-
TWEE KEER!!! En de rest van de dag geen drup meer gezien!! :x het stond zelfs op m'n protocol _O-
Wel beide proeven gewonnen toen (was nog met mijn witte)

Met Sam vorig jaar eens letterlijk in een zwembad gereden ipv een piste. Toen ook gestopt na 1 proef. Na vijf min regen zeiknat. Was ik in een zwembad gesprongen had ik niet natter kunne zijn... En daar waren geen schuil of op warm mogelijkheden...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:54

Leuke sport hebben we toch het Ayasha!?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:03

Heerlijk dat paardrijden met dit weer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:05

Sjolvir schreef:
Leuke sport hebben we toch het Ayasha!?

Absoluut, maar als je alsnog WPs rijdt zoals de dames hier.... Dan weet je iig dat je de gehoorzaamheid op orde hebt!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:28

Helee leuke sport!

Zondag zeiknat geregend, gelukkig wel eerste met 2 winstpunten! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:33

Michelleex schreef:
Helee leuke sport!

Zondag zeiknat geregend, gelukkig wel eerste met 2 winstpunten! :D

Nou dan is die regen toch weer vergeten? :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:27

Dan is nat pak al stuk minder erg!
Maar moet zeggen, droog rijden is toch lekkerder!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 06:43

Wat een rust hier, iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Gaat er iemand van jullie ook naar ch oosterwolde?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:37

Wij hebben afgelopen weekend concours gehad van onze eigen vereniging. Druk weekje gehad met op en afbouwen. Zaterdag de hele dag op het secretariaat gezeten en gisteren mocht ik zelf twee keer twee proeven rijden. 's Ochtends eerst met paardlief in de B. Mevrouw had Zaterdag gesprongen en wordt daar altijd erg jolig van in de galop. Eerste tien minuten alleen maar kunnen galopperen of stuiteren. Toen kwam de stap en drafknop terug, maar bleef spanning houden. Zodra ik wat teveel eraan wou gaan rijden begon mevrouw weer te stuiteren. Dus de eerste proef wat op safe proberen te rijden en helaas in de galop toch een foutje door de spanning. Ook de stap/middenstap komt er dan niet uit. Toch nog 186 punten en voor de selectie 10e plaats (shanna was jury. :) ) De tweede proef had mevrouw al iets meer door dat het gewoon dressuur was en liet ze zich wat fijner rijden, met als gevolg een fijne proef die naar mijn gevoel zeker nog veel beter kan maar met hele fijne stukken! Een jury die enorm enthousiast was en 216 punten gaf en door ex aequo regeling een tweede plaats behaald! Hopelijk kunnen we het gevoel van die tweede proef de volgende keer gelijk vinden! Maar ik was erg tevreden! :D

Met poown mocht ik 's middags twee proeven starten in het Z1 en voor de verandering vond meneer het weer eens eng. Gelukkig was ie alleen aan het spektakelen buiten de ring en ging het binnen de ring al best redelijk. 207 punten in de eerste proef en mooi commentaar onderaan: Paard met veel kwaliteit. In de tweede proef heb ik echt lekker kunnen rijden. Door het warme weer was ie wat leeg dus kruipt ie soms achter de LL en het vele schakelen in die proef kost hem dan nog teveel kracht, maar ik was erg tevreden. Echter is dat een jury waar ik m'n hele leven nog nooit een winstpunt bij heb kunnen rijden dus maar 194 punten. Maar ik ben erg blij met mijn paardjes. :D

Nog meer mensen concours gehad dit weekend?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:04

Nee alleen de hele dag gejureerd gisteren, maar dat wist je al :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:28

Jep, wel WPs Gereden maar nu komt er eerst een andere smid bij Sam, er wringt hem wat en ben bijna zeker dat t hem in zijn hoef zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:19

Zo, net even zelf de filmpjes rustig kunnen bekijken! Ik zie heus wel dat het alles behalve super was, maar het was nu ook weer niet zo rampzalig als de mijnheer met zijn commentaar deed overkomen (en mijn eigen gevoel was ook een stuk negatiever dan het uit zag.)
Altijd fijn als mensen zo snel commentaar hebben terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakske boter kunnen rijden. Goed wetende, dat ik 1. me echt wel bewust ben van mijn fouten. 2. Ik echt niet de meest simpele paarden mee heb.
Ik heb geen geweldige proeven gereden. Wat de precieze reden is weet ik niet. Samenloop van omstandigheden. Maar de commentaar die ik kreeg van die man... Bah! Dat heb je echt nodig op zo'n moment dat je toch al twijfelt aan jezelf. +:)+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:50

Wil je is pb en wie de jury was? Herkenbaar verhaal.. :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:19

Ayasha, balen dat het rottig commentaar opleverde, maar allicht heeft die jury gedacht dat je zelf niet door had dat het niet top was. Maar je had winst, dus zo erg kon het ook weer niet zijn toch?
Maar je hebt in ieder geval beeldmateriaal om zelf te kijken hoe het nou eigenlijk ging.

Lisannee, nou dat heeft dan toch nog goed uitgepakt met die proeven uiteindelijk.

SaskiaJoan, nou ja, rustig hier in het topic omdat we NIET hebben stilgezeten?
Je had er al 1 ontdekt...die van zondag.
[ITP] Hepsie, hop on hop off! If it fits, I sits!
Zo gaaf, heb er gewoon opgezeten *\o/* *\o/*

Maar zaterdag zaten we ook niet echt stil.
(Nou ja, ik misschien wel, maar Toobs niet :+ :Y), die heeft keihard gewerkt. )
[AR-ITP] DAP Utrecht, Toobs van lelijk eendje tot zwarte zwaan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:35

Jammer dat je zulk commentaar kreeg Kath... jureren is niet altijd makkelijk, commentaar geven ook niet, maar positief opbouwend is toch zeker het streven normaal gesproken. Hopelijk komt Sammie goed door de APK / of worden eventuele problemen opgelost. :-)

Sjol ik ga zo even kijken!

Nadat Dylano vorige week al werd gekeurd op de kliniek kan ik het nu zeggen. Ik heb hem straks zelf op de vrachtwagen gezet, hij is verkocht naar Engeland voor de sport. Toeval bestaat niet. :') Ik vertrek zelf over een week en ga op weg naar mijn nieuwe woonplaats via een omweg eerst bij zijn nieuwe eigenaren langs!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:36

Annash, dat is dan wel weer bijzonder, jullie beiden weer in het zelfde land.
Wie weet komt hij nog wel meer op je pad dan je nu denkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:52

Oh nee jullie begrijpen me verkeerd, de jury zijn commentaar was heel correct! De ongedwongenheid was er niet en dat was ook de voornaamste opmerking. Dat ie wat strak/voorzichtig bleef in de hele proef.

Nee het was zo'n bakrand-terrorist.... :x
en de bewuste terrorist staat altijd paraat om venijnige commentaar te leveren en ik word zo moe van die man... Het is dus niets persoonlijks hoor maar toch. Ik ben netjes gebleven maar eigenlijk had ik hem gewoon op z'n plek moeten zetten. Misschien dat ie de ruiters die hun stinkende best doen dan een keer gerust zou laten ipv te gaan afbreken enkel omdat zijn dochter nooit verder is gekomen dan 56%.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:20

Ooooh op die manier! Ja zulke mensen moeten zich er gewoon niet mee bemoeien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:31

Da bedoel ik... Zelfs de jury was niet zo negatief als hij en me dunkt dat die bij C beter weet waar ie het over heeft dan zo iemand...