Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ziezoziezo22

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 17:16

Deeks tot morgen.
Ik heb de zelfde doelen als de vorige keer in de proef want die zijn nog niet bevestigd.
We zijn met de wissels om de 2 en de eners bezig geweest , en van de week dacht hij die kan ik ook welin de pirouette, morgen die maar weer wat op safe (groot)rijden.
Vind het nivo wel moeilijk, voor ons beide nieuw.
Ik heb deze gekocht als 3 jarige , mijn vorige 2 paarden niet verder gekomen dan z1 .

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 19:12

melzazu wat super dat je weer winst had! Enne dat normaal worden, gewoon een teken dat jullie op de goede weg zijn! :D Het is jullie gegund!

Mwm wat fijn om weer te lessen en dat je zo fijn verder kon!
Inderdaad wel heel fijn dat je ook even de bevestiging van iemand anders krijgt!
Balen dat je wss voor het eerst moet scheren..
Ken is de laatste keren ook erg nat na het rijden, maar het is natuurlijk ook wel heel warm nog voor ze. Ik hoop dat als het volgende week wat kouder wordt ze ook minder nat is, en anders zullen wij ook voor het eerst moeten scheren.

Noukie wat jammer dat de clinic niet ging zoals gehoopt.. Hopelijk gauw weer fijner!

Deeks toch heel erg netjes ZZZ!
Gaan jullie komend seizoen ook weer viertal rijden?

Melzazu viertal is idd erg leuk, maar er gaat wel tijd in zitten. Wij trainden soms wekelijks en soms om de week .Ik weet dan ook niet zo goed of ik volgend jaar verder ga het met viertal.
Ken (en ik ook wel :+ ) mist een beetje de uitdaging in zo'n L viertal, en denk niet dat we er genoeg hebben die klaar zijn voor t M helaas.

Audesta 2e proef mooi herpakt

Welkom ZiezoZiezo! Wat leuk nog meer hier uit de regio :D

Deeks en Ziezoziezo veel succes morgen!

Wij mogen morgen ook weer op pad, voor ons de 1e selectie. latertje maar wel fijn met werk. :+
Ons doel voor morgen is controle houden, en blijven rijden, niet afwachten en het laten gebeuren waardoor Ken de overhand neemt. En uiteraard vooral genieten.
Les gisteren was weer een fijn leermoment, ook daar bezig geweest met meer controle, en vanuit die controle de oefeningen rijden zodat het meer van mij wordt. Ik ga soms nog wat teveel in de overlevingsmodus :+

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 06:21

Malzazu ik zie je vanavond!
Ik ben al blij als ik ons deze series goed gaan haha

Niemand had überhaupt verwacht dat wij ooit L of M zouden rijden dus laat staan zz zwaar. Heb er ook geen verwachtingen van, vind het gewoon tof!

Ik weet nog niet wat ik volgend jaar doe. Vind het heel erg leuk om onderdeel te zijn van een team, leuk om weer even in de basis te rijden, heb het meest stabiele paard dus dat is ook fijn en die stok achter de deur elke week is ook fijn. Maar ik ben wel fanatiek en we hadden dit jaar een heel gezellig viertal maar het vormde voor het oog geen eenheid en daar baal ik dan al van en dan ook nog eens 2 die niet deden wat ze moesten doen… dus weet het nog niet. Als ik t doe dan minimaal M. Vond die L proeven echt niks.

Die van mij was een paar weken terug zo aan het zweten dat ie traag werd en loom met rijden, hij kreeg niks meer uit z’n hoeven en dat was zo zielig dat ik m de volgende dag meteen heb geschoren en sindsdien weer een topfit paard. Baalde er wel van want ik hoopte dit jaar maar 1 x te hoeven maar ben bang dat ik nog een x moet. Scheer m op 2,4 mm dus ze is niet extreem kaal.

Waar ga je heen melis_93? Selecties vond ik ook altijd wel leuk. Wij hebben alleen nog maar Kringkampioenschappen. En die zijn niet voor de zz licht…

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 07:49

Malzazu en Deeks93, veel succes vanavond :D

Ik ga morgen starten, als het paard mee gaat :')
Hij heeft afgelopen week ineens besloten dat hij niet meer de trailer op gaat... zucht... Ben benieuwd dus!
Wordt heel vroeg op staan morgen... dus hoop eigenlijk wel dat hij mee wil :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 07:57

Wat leuk ziezoziezo dat je ook aanhaakt hier!

Spannend Audesta. Meestal staat de definitieve lijst er pas woensdag voor de zaterdag op en vaak genoeg nog later. Ik vind dat ook vaak onhandig maar ik heb me er maar bij neergelegd. Als ik echt graag rond een bepaalde tijd wil starten geef ik het vooraf altijd door bij de opmerkingen en daar houden ze altijd keurig rekening mee. +:)+

Clinics zijn ook leuk GabberGill! Je oma wordt weer mooi. <3
Inderdaad, het plezier is het belangrijkste maar ik merk dat het toch heel fijn is dat al het lessen en trainen en de tijd en moeite die erin gestopt wordt wat op gaat leveren. :):)

Ziezoziezo, succes vandaag!

Dankjewel melis!!! _/-\o_
Ik kan me voorstellen dat er in het L viertal voor jou en Ken niet echt veel uitdaging zit.
Veel succes vandaag met je selectiewedstrijd.

Nou Deeks ik denk dat je ziezoziezo bedoelt.
Zo ver ben ik nog niet whaha :D
In ieder geval jij ook heel veel succes gewenst vandaag! +:)+

Oh ja wat je zegt over het viertal dat zou ik ook hebben. Ik wil dan wel dat iedereen echt serieus zijn best doet anders zou ik ook echt balen.
Wat fijn dat ze het haar nu kwijt is. Daar kunnen ze echt sloom van worden ja. En ik vind 2,4 mm dus echt heeeel erg kort hahaha zo zie je maar weer hoe anders iedereen is ermee en dat is ook prima natuurlijk. :)

xMyrth. Jaaa dat was een klein foutje. Het is ziezoziezo en Deeks die vandaag gaan. Ik wil best meedoen hoor maar denk dat we niet zo goed zullen scoren dan hahaha

Ow wat gek ineens met de trailer. Hopelijk lukt dat morgen gewoon wel en ook op een rustige manier en kan je fijn op pad!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:03

Excuus haha, ik lees het nu ook pas goed :+

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 16:33

Oeps… het was nog vroeg vanochtend…

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 21:04

Hoe is het gegaan? :D

Niemand die toevallig in de Mortel start morgen? Ik zoek iemand die mijn punten wil doorappen (foto) of op wil sturen :')

Overigens:
Spelden jullie je startnummer op het dekje? Ik vind de spelden zo groot en aanwezig... :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 22:35

Er zijn ook kleine spelden :D

Ik heb inmiddels een wedstrijdnummer met magneet, echt handig. En mooi

Afbeelding

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 23:09

Oh die is mooi!
Ik heb van die veiligheidsspelden.

Dit lijkt me ook wel iets! Maar hoe zit dat dan vast? En een magneet, is die dan sterk genoeg?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 07:04

Ja die is echt heel sterk. Bij t bewaren moet er ook echt wat tussen magneet en nummer zitten, anders krijg je ze amper nog van elkaar af . Ik heb het nummer in bijgeleverd doosje en de magneet in n zakje en dan nog kun je m aan het doosje vast hangen.

Heb ook n vrij dik dekje ( Equestrian Stockholm) en dat houdt!
Komt bij https://www.wedstrijdnummers.com vandaan.

Eerst had ik of kleine veiligheids spelden of een rond hoofdstelnummer. Ik heb n micklem hoofdstel, daar kan je m heel goed aan de ring bij de keelriem vastmaken.

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 08:43

Ik heb een nummer aan het hoofdstel. Het meest simpele ding dat er is. Zoals op de foto van Getup maar dan hoger (normaal hoofdstel)

Maar ik had laatst dus ook dat prachtige wedstrijdnummer gezien dat Getup nu heeft dus die wil ik misschien ook nog een keer kopen maar aangezien dat ding aan het hoofdstel zijn werk wel prima doet heeft het hier nog geen prio :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 09:08

Ik heb een simpel nummer met elastieken aan de achterkant zeg maar en daar heb ik 1 speld doorheen zitten aan mn dekje, dus die speld zie je niet.
Afbeelding

Hoe is het de subtop dames vergaan gister?

Gister fijn gelest, zitten wel echt in zo'n tussenfase, dus zzz debuut gaat in de planning naar volgend jaar ergens. Maar ze wordt stukjes wel heel fijn en steeds beter in dr lijf, dus voelt goed om daar nu ook even rustig tijd voor te nemen

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 09:19

Deeks dat snap ik wel, je moet wel inderdaad een team hebben waarvan ze ook allemaal fanatiek zijn. En de L proeven zijn ook niet veel aan :+
Ik ben naar de de Lutte geweest. Ik hoef de selecties opzich niet te rijden omdat Z2 wel vrije inschrijving heeft op de kampioenschappen, maar vind het altijd wel leuk.

Xmyrth oh dat is vervelend zeg. Is er wat gebeurd, of even een uitprobeer fase?
Ik doe inderdaad het nummer op het dekje.

Wij hebben gisteren lekker gereden, nog niet vlekkeloos maar wel heel tevreden. 1e proef in een galopappuyement vond ken dat ik teveel controle had, toen sloeg ze even af en stonden we op de plek te springen, rustig even een volte gereden ontspanning weer opgezocht zodat ik mn wissel nog wel kon rijden. Kwamen we even aan het stukje controle waar we momenteel mee aan het werk zijn en wat haar dus even niet paste, is ook niet erg dat is een mooi leermoment zo in de proef, wel een dure op de dubbelteller :+ Wissels waren nog gespannen maar wel van mij, daar 214,5-2.

2e proef ook wel wat rommeltjes, en een keer een niet gevraagde wissel op de lange diagonaal, maar al met al heel tevreden. 3 vd 4 wissel waren goed, dus daar heel blij mee. daar hadden we 223 en een 2e prijs :)

Deeks en ziezo hoe ging het bij jullie?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 10:01

Melis dat zijn mooie punten.
Altijd fijn als de les goed gaat nouki
Bij wie les je.

Ik heb gisteren minder goed gereden dan de vorige keer
Was te veel afgeleid en ben dan niet met mijn doel bezig.
1e proef was hij net te strak en mag meer lengte in de hals .
Had 207 197,50 57.78 %

2 proef vond ik beter daar was hij los gelaten en meer op lengte
225,5 en en 201 60,92%
Weer een puntje erbij .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 11:48

Gefeliciteerd dames!

Ik heb of hele kleine speldjes of klittenband waarmee ik het op dekje vastmaak. Wil juist geen nummer aan hoofdstel. Maar die van getup is ook erg mooi! Ik heb een subtiele bruine met paar kleine steentjes

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 11:58

Wat goed dat je een fijne les had Noukie

Melis en ziezoziezo gefeliciteerd *\o/*

Maareuuhh MWM jij was toch niet van de kleine steentjes? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 12:06

Ja juist wel! Ik ben van de subtiele steentjes want we vallen verder al genoeg op :') Dus wil geen hele opvallende dingen haha

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 12:09

MyWishMax schreef:
Ja juist wel! Ik ben van de subtiele steentjes want we vallen verder al genoeg op :') Dus wil geen hele opvallende dingen haha

Ah ik dacht dat je toen eens gezegd had dat je grote glitters had hahahaha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 12:41

Melzazu schreef:
MyWishMax schreef:

Ah ik dacht dat je toen eens gezegd had dat je grote glitters had hahahaha.

Op jasje wel opvallend al ja en op cap. Dus de rest zoek ik subtieler haha

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:10

Ik heb donderdag nog een lesje trailerladen gedaan en dat heeft me echt goed geholpen!

Vandaag ging het laden prima dus ik was al helemaal blij en mijn dag was gemaakt :D

De wedstrijd is goed gegaan! Ik had een prima uiteindelijke score 189p :) De proef hebben we heel netjes gereden. Te braaf eigenlijk, maar dat is helemaal oké voor nu de eerste keer :D
Het commentaar van beide jury's kwam ook helemaal overheen, dus dat was prettig. Beide jury's hadden wel een opmerking over mijn teugels en de tip om even ja te kijken of dit mag. Ik heb er namelijk klipjes aan bij het bij bit.

Al met al supertevreden!!! :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 22:16

Oh wat goed xMyrth *\o/*
Gefeliciteerd. Dat zijn mooie punten voor je debuut zeg!! Echt leuk.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 11:25

Noukie wat fijn dat ze steeds met stukjes beter gaat! Prima toch om dan het debuut nog even vooruit te schuiven en eerst even focussen op de trainingen.

ziezoziezo jammer van de 1e proef, maar 2e top herpakt :D

Myrth dat klinkt als een positieve dag! top :) Mooi debuut zo!

Zo'n wedstrijdnummer met magneet lijkt mij ook wel wat, blijven de steentjes ook mooi getup?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 15:26

Even iets heel anders maar moet de titel van dit topic niet eens aangepast worden? Aangezien het al richting 2026 gaat :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 16:44

Neuh, gewoon actuele Titel bij nieuw topic. Denk ik :D

Melis:toch knappe punten hoor
Noukie lekker aan t doorwerken naar t ZZZ

Steentjes wedstrijdnummer blijven mooi. Je krijgt er ook n paar reserve bij trouwens.

Gaat bijlezen, was nogal druk. Net op springwedstrijd geweest voor de oefening. Mn merrie was ietwat stout en dus was t na hindernis 2 klaar _-:(

Buiten nog 1 sprongetje gemaakt om het goed af te sluiten en weer naar huis. Volgende keer hopelijk beter