[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miicchhellee

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:25

Ik ben ook al een tijd aan een recuptex aan het denken, maar vind ze zo duur om het "even" uit te proberen.. niemand in mijn omgeving heeft ook zo'n deken... helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:40

De recuptex kan 24/7 om maar dat doe ik niet. Pasvorm is daar niet mooi voor bij mijn paard. Terwijl al mijn dekens bucas zijn en wel gewoon goed passen. het wil prima voor paar uurtjes maar met 24/7 heb ik gemerkt dat die gaat trekken.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:42

Ik heb een recuptex. Gebruik hem eigenlijk alleen als het wat kouder is. Ik merk dat ze wat soepeler is als ze hem op heeft gehad en je merkt ook dat de rug opwarmt door die deken (vandaar dat ik hem niet gebruik als het heel warm is)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:09

Ik heb de recuptex nu niet op, als het kouder is voor het rijden en erna, onder de deken wordt het echt warm en Wup is een stuk soepeler.
Ik doe hem niet 24/7 op

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:24

Janine ik ben ook wel benieuwd naar je filmpjes eigenlijk :)

Yvank_ wat heb je het goed gedaan in Limburg, was de afstand dus zeker waard. Gefeliciteerd!!

Jeetje Merel, wat een punten in de dressuur, super gaaf! Jammer van de balken inderdaad, maar een foutloze cross is wel weer super *D

Ah wel jammer dat je dan net geen winst had shirley.. maar je bent wel heel dichtbij! Gefeliciteerd met je winstpunten in het springen!

Ik geniet op dit moment van een weekje Texel met mijn paard, het is heerlijk om op het strand te rijden. Mijn paard vindt de zee wel erg spannend, maar hij doet het allemaal maar wel mooi even :)
Als ik weer thuis ben ga ik nog 10 dagen naar Griekenland, dus van mij zullen jullie de komende tijd niet veel horen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:43

Gail, ik vind het knap van je dat je het met me volhield. Ik ben altijd zo'n stresskip op zulke momenten. _O- Was wel heel blij dat je mee was, heb je eindelijk mijn Passiebloem in real life gezien. :D
Die foto van Nash is werkelijk prachtig. :+:

Yvank_ ik ben ook verliefd op jouw haffie. Jullie zijn een super mooie combi. Dat rode jasje en je laarzen staan geweldig!

Noukie leuk een rondje HC, hopelijk gaat hij dan net zo fijn als thuis. :)

MerelV doe je dan ook veel conditie/interval training etc om het tempo op te voeren?

Mahitri klinkt als een leerzame clinic! Wat zijn de tips om de verbinding en impuls te behouden?

liss ook alvast weer succes met starten!

shirleyp wat gaaf zulke dikke stijlpunten! En de puntjes in het Z komen vanzelf wel.

xKylian jaloers! Ik wil ook naar Texel met de pony! Heerlijk is dat. ALvast een fijne vakantie in Griekenland.

Zo weer even bijgelezen. Wij zijn gister behoorlijk spontaan ook weer gestart. Mijn vriend/voorlezer sloeg wat onderdelen over, ik sloeg met rijden wat onderdelen over, en mijn pony besloot ivm enge bloembakken ook wat onderdelen over te slaan (lees, halve bak kwamen we niet in de buurt van de hoefslag). Helaas kon de jury onze zelfbedachte creatieve proeven niet waarderen, dus we kwamen niet hoger dan 197. :+ Ach, de kop is eraf, en zo voor het eerst na bijna een jaar weer op pad, en ook nog zonder veulen, mag ik absoluut niet klagen. Nu met zn 3en weer wat ritme krijgen (en alle3 onze spanning kwijtraken), dan komt het wel weer goed. :+

Nog even een foto van ons gezinnetje :Y)
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:42

Leuke foto! En ja de kop is eraf hopelijk snel weer in het ritme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:32

Netjes alsnog! Mooie foto :D

Ik heb ook zo´n gave plaat gekregen!

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:52

Yvank_ <3

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:08

Prachtige foto <3

A_D, voor die verbinding moet hij zijn achterbeen blijven gebruiken. Zodra ik voel dat ik het achterbeen kwijt ben, ga ik of in stap en maak hem weer actief (bijtikken) of ik zet hem in draf op de volte en druk hem een paar passen opzij zodat hij zijn binnen achterbeen weer goed onder laat treden en draaf dan weer rechtuit. Die laatste oefening werkt heel fijn. Ik voel hem dan ook weer veranderen qua beweging (met meer schwung). De kunst is om scherp te blijven op dat achterbeen en dat vind ik lastig aangezien ik nog wat andere dingen heb om ook mee bezig te zijn :o :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:22

Yvank, wauw! Again :D

Shirley, jammer van je net niet punten, maar iig weet je nu dat jullie niet voor gek staan op dit niveau en de basis ligt er om straks weer mee verder te gaan! En gefeliciteerd met je spring punten!

Kylian, enjoy de vakantie!

Ad, klinkt als proeven met hobbels :D maar je doet weer mee en das t belangrijkst! En zo gek zijn de punten dan ook weer niet na jouw omschrijving :') zoete foto ook

Mahitri, herkenbare oefeningen, werkt hier idd ook meestal wel.

Ik kijk met t weerbericht voor zaterdag iets minder uit naar de wedstrijd :') hele zomer heet en ik kies regen en onweer, hahaha.
Ach, misschien valt het mee. Gister alleen echt níet fijn gereden. Kreeg m gewoon niet aan de praat. Uiteindelijk toch maar echt doorgepakt en toen was hij ook gelijk weer heel goed, maar voelt niet lekker. Ik wil zo helemaal niet moeten rijden. Vandaag maar even beetje springen, morgen rijdt mama m, dan zien we vrijdag wel weer.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:30

Mahitri kom je dan niet in de knoei met dat je in de proef geen zweep hebt om bij te tikken?

Noukie, ja, ik was ook nog verbaasd over de punten. Ik had rond de 180 verwacht. :+ Maar precies zoals je het zegt, het meedoen is belangrijker! Vorig jaar leek het even einde verhaal en nooit meer wedstrijden rijden. Dan is het nu zoooo genieten dat we wel op wedstrijd kunnen en redelijk op niveau zijn. Ben het stiekem toch wel meer gaan waarderen. :)
Ik zat te denken om ook zaterdag te starten, ik ga gelijk het weer checken. Bedankt voor de tip. :')
Rot dat je gister niet lekker hebt gereden, wie weet wordt hij weer even wakker met springen vandaag.
Nog een foto van mijn knappie :+:
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:34

Mooie foto AD!
Mahitri thanks voor de tip qwa oefening.

Gisteren de proeven 23 en 24 geoefend pff zo hallo wat is het veel achter elkaar. De wissel in de slangen volte op x bracht ons echt even in de war. Ik moet echt nog meer de nadruk gaan leggen op sluiten en dan los blijven. Proefjes ingesproken op de telefoon zodat ik kan oefenen als er niemand is om te helpen.

Ik merk nu ook dat lang losrijden niet hoeft want dan is hij echt leeg ik stap nu goed in en uit oefen de proefjes en dan is na 30 a 40 min de fut er wel uit.

Kylian fijne vakantie geniet ervan.
Shirley jammer van je puntjes maar kijk hoever jullie al zijn komt vast goed en dan komen de punten ook!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:38

ad, welke regio start jij meestal? Haha, wie weet valt het weer mee hoor! Maar anders graag gedaan dat ik je een nat pak bespaar :P Leuke foto, lekker achterbeen!
En snap helemaal wat je zegt. Als je vorig jaar naar een wellicht chronische blessure aan keek, is nu weer het Z binnen rijden en t leuk hebben zo ontzettend veel waard!

Laura, die eenvoudige wissel in de slangenvolte is even wennen inderdaad. Als je een beetje het gevoel erbij hebt vind ik zeker proef 23 wel echt heel leuk en fijn te rijden. 24 heb ik minder gereden eigenlijk, rijd er meestal maar 1.

Beetje huppelen vond ie vanmiddag wel leuk. Was alleen op stal, dus heb alleen een paar lage sprongetjes gemaakt, maar prima. Verder lekker laag, rond losgewerkt, paar wissels die zeer acceptabel waren. Meer op 1 lijn dan gister dus :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:27

Laura1982 wat slim de proefjes ingesproken op je telefoon, lijkt me heel handig! Heb je gewoon de proef gereden, en iemand voorgelezen en jij ondertussen rijden zodat je het ingesproken 'op schema' hebt?

Noukie ik zit nog steeds te twijfelen over zaterdag :P Ik kijk naar Zevenaar, Bennekom, Lunteren, Woudenberg, Leusden, Ravenswaaij. Beetje alle kanten op. En jij?
Fijn dat hij gister beter te rijden was, dat biedt hoop. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:29

Proef 23 en 24 vind ik wel fijne proeven :j

Inspreken op telefoon ben ik te lui voor :o ik lees ze meestal gewoon een keer en oefen/rij ze dan gewoon uit mijn hoofd :))

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:37

Yvank ik heb helaas niet altijd iemand die kan lezen als ik train en zo kan ik toch oefenen.

AD ik heb ze ingesproken zoals ik zelf altijd voor lees en op 2 kleine onderdelen in de proef na kan ik zo door rijden moet in beiden proefjes 1 x volte rijden omdat ik dan net niet snel genoeg was maar na paar keer rijden weet ik wat er komt en kan ik door rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:42

Ik ook nooit :) maar ik rij proefjes uit mijn hoofd. Op wedstrijd ook heel vaak. Heerlijk!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:01

Ik ook! Paar keer bewust doorlezen en ik heb ze meestal wel te pakken. Op concours altijd 1 proef uit mijn hoofd en áls ik er twee rijdt laat ik de tweede meestal wel lezen. Vind uit mn hoofd zoveel fijner, ik ben dan zoveel bewuster aan het rijden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:25

Wie gaan er dit weekend weer starten? :)

Wij hebben gister nog even de proeven geoefend. Vriendje vindt deze proeven toch wel lastig voorlezen. Begrijpelijk natuurlijk, hij heeft amper ervaring met voorlezen en moet gelijk Z proeven voorlezen. :') Gelukkig ken ik ze redelijk uit mn hoofd nu. Helemaal uit mn hoofd rijden durf ik niet aan.
Pony doet het eigenlijk erg goed. Oefeningen zitten er allemaal op, maar de echte verfijning mist soms nog een beetje. Ook de verbinding houden en de juiste impuls behouden vind ik nog erg lastig. En ik weet van mezelf dat ik dat op wedstrijd helemaal moeilijk vind. Dan ben ik het type 'ik gooi de teugels gewoon los, dan loopt ze in ieder geval voorwaarts' en dat werkt natuurlijk niet. :') Moet er tijdens wedstrijden echt meer aan gaan rijden en pony duidelijk maken dat ze ook dan voorwaarts moet blijven.
Leuk, dat paardrijden. :+

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:07

Ik ga zaterdag op wedstrijd! Hopelijk ons laatste puntje in het Z1 zodat we in september Z2 kunnen starten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:34

Anouk. Je weet het he. Als het nodig is kom ik je gewoon redden. Z voorlezen is een peulenschil voor mij.

Enne. Verbinding houden en impuls houden zonder dat het strak wordt. Dat herken ik wel.

Nash heeft nu opeens bedacht dat hij geen linker contragalop wilt doen, of hij gaat alleen maar knetter hard, of hij springt met een vliegende wissel om. Echt ge-wel-dig.....

Ik ga volgend weekend weer op wedstrijd. Ik ben heel benieuwd.

Ik heb gisteren de 2 proeven weer eens doorgenomen en ik merk wel echt dat hij sterk verbeterd is t.o.v. de vorige keer dat ik die proeven gereden heb 2 maanden terug.

Succes michelle. Hopelijk jou laatste puntje. Zou gaaf zijn!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:11

Succes Michelle!
Toch maar besloten hem een weekje rust te gunnen, en mezelf ook.
We zijn in vakantie deze week, dus quality time is dan net zo aangenaam.
Vandaag zijn we zelfs even op de Veluwe!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:35

Ad, ik start nu meestal in de straal Bodegraven, Soest, Blaricum, hagestein. Dan is er eigenlijk al zat te rijden op 20min van stal ongeveer.
Maar Woudenberg is ook prima te doen.
Misschien een keer concours meeting doen, kunnen Peelie en Laura ook aansluiten :D

Ik mag morgen weer, ben heeeel benieuwd.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:44

Noukie schreef:
Ad, ik start nu meestal in de straal Bodegraven, Soest, Blaricum, hagestein. Dan is er eigenlijk al zat te rijden op 20min van stal ongeveer.
Maar Woudenberg is ook prima te doen.
Misschien een keer concours meeting doen, kunnen Peelie en Laura ook aansluiten :D

Ik mag morgen weer, ben heeeel benieuwd.

Volgende week zondag Woudenberg. Kunnen jullie dan? :D

Heel veel succes morgen Noukie en Michelle! Ga duimen voor jullie.

Optiwolk lekker genieten.

Gail lief van je :* maar vriendje moet het ook leren haha. Maar ik weet je te vinden als ik een peptalk nodig heb. }>