[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:51

Cheminee schreef:
Hier voorlopig nog steeds pauze. Eerst paardje in een dip. Die is weer aardig op de rit. Nu lig ik met een longontsteking thuis _-:(

Mooie foto goldie!!

En jammer van Mickey paljas.. jammer dat hij zo stout is

Oh bah, beterschap :(:)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:53

vibabu schreef:
https://youtu.be/WgPH44yhuas

Mijn rondje springen. We moeten nog even dooroefenen.... maar wel al een hele verbetering tov afgelopen april. Wat ook ons laatste parcouers is geweest trouwens :')

Die wilt graag! Haha. En ze nam de balk inderdaad een stuk mee zeg. Maar springt net zo vrolijk de volgende hindernis. Leuk paard heb je!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:56

Cioccolato schreef:
Waaaaat een mooie crossfotos! <3

Het is altijd goed om ruimte te hebben voor verbetering haha! Ik zeg ook altijd tegen mijn lessers (vaak beginnende mensen) als paardrijden zo makkelijk was, zouden veel meer mensen het doen.
En met elke stap in de goede richting moet je blij zijn :j

Wij zijn afgelopen weekend naar SGW de Bollert Brons geweest in Gelselaar. Wat vind ik die waterpartij altijd leuk zeg! Alleen bij de insprong zat ik niet in balans, ipv naar achter naar voren. Dus. Arme voorbenen van paard. Maar gelukkig kon zij m'n fout opvangen.
207 in de dressuur, helaas een balk met springen en 2 seconden buiten de tijd. Bospaden waren wat glad of heel mul dat je alle wortels zag. Dat vind ik altijd zoooo eng. Gelukkig is ze heel fijn te rijden in bos. Buitenbeentje verplaatsen en ze draait de goede wending al. En dan kom je vanuit het bos op open veld en dan gaat ineens het gas weer erop. Zo fijn gevoel.
Uiteindelijk een mooie 2e prijs.

Ik zal zo ook een fotootje spammen :))

Dat vind ik helemaal niks hé, zulke bodems. := Gelukkig dat vos zo'n heerlijk paard is! Gefeliciteerd met je prijs!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:57

gomir schreef:
Bollert Brons is mooie wedstrijd! Krijg wel cross-kriebels van al jullie verhalen en mooie foto's :=

Mijn gupje is vandaag ster verklaard, zijn moeder weer een puntje dichter bij het preferentschap :D
Stond nog mooi te kijken, want was toch vrij springen bij ipv thuiskeuring voor exterieur. En had niet verwacht dat gup met zijn Z-klassering nog zou moeten vrij springen. Maar ze krijgen pas vrijstelling bij Z+6 en hij is Z+3 nu. Niet heel logisch aangezien merries met onvoldoende punten voor het vrijspringen bij M+5 (of een voldoende verrichting in de IBOP) alsnog ster worden. Maar gup mocht dus springen, lol dat hij had. En voor het publiek deed hij er nog even een extra schepje bovenop :))
75 punten voor exterieur, 80 voor draf, galop en reflexen en 75 voor techniek en vermogen. Ruimschoots ster geworden dus!

Gefeliciteerd! Wat een knappe prestatie! Gek trouwens dat je Z+6 moet zijn, vraag me af waarom 6 winstpunten.. Maar goed zullen ze wel over na gedacht hebben.
Heb je foto's?! :D

Nann__

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 00:00

Zo ik ben weer zo goed als bijgelezen, ik zit op mijn telefoon dus bijlezen gaat iets minder makkelijk zo.

Wij hebben afgelopen weekend ook wedstrijd gehad en met een tevreden gevoel naar huis gegaan. We hebben zelfs gedressuurd en een winstpunt rijker, en met springen ook. Ik snap niet wat mijn paard heeft, donderdag op les was hij vreselijk. Op een hindernis van 30cm volledig in de staak en hij heeft hem geen enkele keer fatsoenlijk gesprongen.. En op wedstrijd doet hij het dan wel aardig. BB ging absoluut niet netjes, eerste 3 hindernissen een beetje twijfelachtig maar daarna ging hij wel. Maar dan heb ik er mijn handen vol aan want hij is niet te houden dan.. In de B was dat wel beter maar we moeten echt werken aan controle en een changement. Maar ja als hij in de les amper springt is dat ook moeilijk om te oefenen.. :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:16

Nann__ schreef:
Wat grappig! Heb je hem al? En zo ja zijn jullie weer aan het springen?

Nee heb nu eerst een leenzadel. Hij is er pas met 6 week (begin november). Dus weer aan het springen en iemand gevonden die springtraining kan en wil geven.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:59

Super Gomir dat hij ster is geworden! maaruh M+5 dat ze dan nog ster kunnen worden? Dacht dat M+5 alleen telde bij een voorlopige keur merrie om dan keur of elite te worden, tenminste zo was dat bij Gucci.
Gup heeft mooie punten gekregen! ruimschoots ster echt top! :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:00

Top Nann dat je in zowel dressuur als springen een puntje erbij hebt gehaald.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:08

Gefeliciteerd Gomir!
En jij ook Nann, met de puntjes :)

Wij houden dit weekend even rust en zijn dan in oktober weer ieder weekend op pad (2x SGW, 2x springen).

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:11

Wauw gefeliciteerd gomir!
Gek dat hij thuis dan zo staakt. Maar gelukkig gaat het weer de betere kant op nann!

Nijkerk ben ik nooit geweest. Ga nu zondag maar Blokker (NH) met beide. En maar even rondje bb90 voor mijzelf. En de B erachteraan. Hij stopt nu namelijk omdat ik dom ga rijden ..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:28

Je weet dan in ieder geval waar het aan ligt Laura! Daar kun je tenminste iets mee. Kun je niet je instructeur een keer meenemen op concours? Toen ik nog leste bij Lammert was hij altijd op cc om z'n leerlingen te begeleiden, daar heb ik echt wel veel aan gehad.

Gefeliciteerd Gomir! *\o/*

Evel is alweer 6 rondjes Z 0, toppertje.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:40

Marijkeeee schreef:
Super Gomir dat hij ster is geworden! maaruh M+5 dat ze dan nog ster kunnen worden? Dacht dat M+5 alleen telde bij een voorlopige keur merrie om dan keur of elite te worden, tenminste zo was dat bij Gucci.
Gup heeft mooie punten gekregen! ruimschoots ster echt top! :D

Dat was altijd zo, maar een merrie die 70 punten of meer haalt op exterieur kan door middel van een IBOP alsnog ster worden. En M+5 is gelijkgesteld aan IBOP volgens het stamboekreglement. Maar om vrijstelling te krijgen moeten ze dan weer Z+6 (gelijk aan eisen sportpredikaat) zijn.

Nou ja, hij bleek te kunnen springen :+

Gefeliciteerd met de punten Nann :j

En Evel is een topper! Binnenkort ZZ of internationaal?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:21

Gave foto's van het crossen! Als ik die zie wil ik het ook heel graag gaan doen, maar ben daar denk ik net te "schijterig" voor :')

Wat balen met je paard vibabu, hoe is het nu met je paard?

Schimmel en ik gaan morgen alweer ons M2 debuut maken :o
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:37

Nog een crossfoto dan maar _O-
Onderaan mn bericht <<)

Goed bezig! Wij hebben komend weekend M1 debuut :oo

Balen laura.. weer mer nieuwe frisse moed t weekend!

Fijn nann van je puntjes, maar dat had ik al gezegd haha

Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:31

Lekker bezig allemaal!
Gave foto Carola!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:15

Jullie gaan allemaal maar goed met de punten!!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:40

Veel te hoog dat z en zz :')
Wat.goed van gup! En evel! Is duidelijk een goede combi tussen ruiter er paard :)

Pino is vorige week naar de kliniek gebracht, daar heeft hij gips gekregen. Hij kon het alleen niet worden met het gips dus ze wilden hem even in de gaten houden. Vervolgens is zijn been zo dun geworden dat het gips te ruim werd. Gister nieuw gips gekregen en vandaag mag hij naar huis *\o/* 6 weken gips zou ideaal zijn maar dat wordt bijna nooit gehaald (gaat smetten etc) en dan in 10 weken met verband afbouwen naar een kaal been.

Gister met de jongste telg voor de 2e keer gesprongen. Ze vindt het erg leuk! De eerste 2 keer wat twijfelachtig maar daarna ging ze er zelf op af :')

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:06

Nou ons debuut gehad in de M2. Echt fijn gereden, geen grote fouten en zelfs in de contra sprong ze niet om (blijft toch een springpaard :+ ). Helaas vielen de punten erg tegen, 171 en 175. Snap nu waarom ik liever spring :o Ze zagen liever gespannen dressuurpaarden dan een brave proef van ons.. Helaas, maar we gaan lekker verder trainen.

Volgende week weer lekker springen *\o/*

En wat een goed nieuws! Hopen dat het zo goed blijft gaan! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:19

Ach met het B springen vind ik het niet veel beter. Daar zien ze liever paarden die zowat op de kop lopen zo diep in de krul en door hindernissen gedrukt worden maar de brave paarden wel hun benen optillen.

Of zoals een vriendin eens zei 'ach je hoeft maar 10 punten in de B.... 5 foutloze rondjes'. Nu met een jong paard is ze daar toch wel van terug gekomen :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:24

Wij hebben wel onze eerste winspunt in het M1 gereden :j

Jonge paard vandaag drakerig met dressuur en springen maar da wel weer foutloos door de cross. Alleen rustig aan gedaan want wat waren de bospaden slecht.. en hij moet nog vertrouwen krijgen om een hoger tempo aan te nemen. Hij doet het eigenlijk beter dan ik had verwacht!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:25

Vind dat waar ik start enorm mee vallen. Als Mick zijn bui heeft rij ik best mee in de prijzen en hij loopt alles behalve nageeflijk in het parcours :')
Hopelijk hersteld hij voorspoedig!
Gave foto Car!

Vandaag weer op pad geweest met beide. Mick maar even rondje BB eerst gestart waar we eerste werden :P B 1 stop maar ik stopte tenminste niet met rijden. Schop onder z'n hol en hij sprong er dood braaf weer overheen. Dus na vorige week hartstikke tevreden zo.
Gismo eerste rondje B foutloos en een derde prijs. Tweede rondje stomme balk omdat hij weer sterk werd. Maar hij gaat zoo lekker!
Afbeelding
Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:03

Lekker bezig allemaal!
Fijn dat Mick nu weer zo braaf was! Waar ben je ook alweer gestart Lau? :)

Carola, balen dat ze zo vervelend waren met dressuren en springen maar dat je nu al B crosst met Hidalgo vind ik echt wel heel knap hoor! Weet onze crosstraining nog, hij deed het wel super braaf maar nog wel echt als een jonkie. Ik doe het je niet na hoor.

Qua winstpunten rijden, hier rij je wel vaak een winstpunt als je gewoon een foutloze ronde rijdt. Maar boven de 75 gebeurd niet vaak..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:50

Mooie resultaten hier weer allemaal in zowel springen als dressuur.

Hopelijk kan ik binnenkort weer starten. Eindelijk iemand kunnen vinden die springtraining kan en wil geven. Zouden rustigaan beginnen, maar de sloot werd wel “even” opgenomen in het parcours. Hopelijk blijft het zo door gaan, en wie weet...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:49

Leuk Lithya! Als je er maar plezier in hebt, dat is het belangrijkste. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:04

Die wisselende dressuurpunten klinkt bekend. Heeft kind ook altijd last van. Ongemerkt hobbelt ze mooi de M1 door met soms belachelijk hoge en soms belachelijk lage punten.