Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 18:24

Gefeliciteerd! :):)
Klinkt lekker melis!
Elinask toch Gefeliciteerd!

Wij hadden woensdag weer voor het eerst les en ging echt heel fijn. We waren minder teruggevallen in oude gewoontes na de blessure als dat ik dacht en konden eigenlijk gewoon verder waar we vorig jaar geëindigd zijn. Niet qua oefeningen nog en kracht moet echt veel beter nog, maar meer hoe ze zichzelf houdt. Ze gaat bijvoorbeeld niet meer duiken aan de voorkant en dan rennen, maar blijft uit zichzelf al neer bergop en onder me waar we voor de blessure heel hard aan gewerkt hadden om die gewoonte eruit te krijgen bij moeilijke stukken. Wel nog even er vandoor geschoten, maar kreeg haar verder erg fijn aan het lopen. Over anderhalve week weer en dan is instructie weer paar weken weg. Maar dan kan ik in ieder geval weer even verder met het huiswerk.

En ze was heel blij verrast dat er echt niks te zien is aan het lopen. Geen enkele andere pas, niet stijver begonnen met dat been, echt niks. Terwijl ze hem toch half jaar ontlast heeft en er heftige artrose zit. Wisten we wel dat je er niks aan zag, maar even bevestiging van iemand die het slechte niet gezien heeft is ook fijn. De da ziet op de filmpjes niet de stukken waar je net begint en geen hele rit natuurlijk.

Ben wel bang dat ze voor het eerst in haar leven geschoren moet worden...

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 18:35

Oh dat klinkt echt heel fijn en goed MWM.
Dat er dan zo niks aan te zien is zou ik ook een heel fijn gevoel vinden!

Oh ja? Zoveel vacht ineens? Of veel zweten?
Die van mij ondanks scheren (doe hem wel op 9 mm) vandaag alsnog helemaal nat hoor tijdens de wedstrijd. Hij zweet gewoon snel en toch wat spanning misschien. En het is ook gewoon idioot warm natuurlijk voor november. Ik twijfel nu al om volgend jaar 6 mm messen te kopen. Ik vind 3 mm niet zo mooi :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 19:25

Voor haar doen heel dik haar. Niet echt lang, zeker niet vergeleken met anderen hoor. Maar zij heeft normaal echt wat voor abderen een zomervacht is in de winter en zweet normaal altijd vrij weinig. Natuurlijk wel iets, maar nu al 2 keer zeiknat en zelfs schuim. Dat krijgt ze normaal alleen in de zomer na een les waar we een half uur flink aan het trainen zijn geweest na de warming up. En niet na een vrij rustige les of een buitenrit met heel veel stappen.

En zweten vind ik niet eens zo erg, maar normaal droogt ze ook binnen 10 minuten en nu is ze na drie kwartier nog steeds nat. En wil toch wel serieuzer gaan trainen, maar trek het niet om langer als een uur te blijven nog na het uitstappen en naverzorgen.

9mm zou er amper wat afgaan hier :') De benen doe ik altijd al op 2mm maar dat vind ik echt te kort voor het lijf, dus dat wordt 3mm. En dan kan het nog anderhalve maand weer groeien tot een redelijk normale vacht voor de rest van de winter.

Die van mij zou normaal met dit weer alleen wat onder het zadel en singel nat zijn, niet eens het hele dekje. En dan vochtig en niet nat nat. Nu is hoofd, hals, schouders, hele dekje en buik en tussen de achterbenen helemaal zeiknat. Benen drupt het echt naar beneden ook. Ben ik echt niet gewend van haar, nog nooit gebeurd in die 9 jaar. En met die buitenrit kon het nog stress zijn want ze vond het wrl spannend weer mee zijn en we hebben juist vrij weinig gedraafd vergeleken met hoeveelheid stappen. Maar deze les was echt gewoon nog rustig aan...... ze was wel moe maar niet extreem, had nog door kunnen gaan qua energie.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 19:38

Dat ze zo lang nat blijven nu herken ik ook wel. Ik denk echt dat het deels het weer is. Vorig jaar was dit niet. Was ik echt heel happy met die 9 mm en ook na een 20 minuten/half uurtje zweetdeken op ook weer droog maar nu denk ik soms ook van: nou nog wat vochtig maar ik doe toch de andere deken maar op want ik moet weer verder. Bizar hè.

Maar wat je zo verteld zou ik zeker scheren hoor. Dit is ook niet fijn zo voor haar en voor jou niet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 19:50

Tijd om weer eens bij te lezen!

Audesta, wat jammer van 2x net niet, maar qua proces klinkt het wel of je goed bezig bent. En met twee 3´en gaat t ook hard natuurlijk.

GG wat een gave vos! En je oma natuurlijk ook, echt fijn dat ze er weer zo bijloopt zeg!

Bloem wat tof! Heerlijk als je kind zo ervaring kan opdoen en ondertussen de ander pony wat kan leren van jou.

Melis, mooie punten alsnog gezien de omstandigheden hoor!

Getup gefeliciteerd! Super knap zo 2 jaar achter elkaar!

Elina, lekker dat je nog wel een punt had, ondanks de spanning. Op naar de volgende

Melzazu gefelicteerd! Jullie hebt ook de flow te pakken en vriendelijk rijden is idd een superfijn compliment

Merel, wat een ontzettend fijne update van jullie! *\o/* Nu hopelijk lekker zo door opbouwen

Wij hadden die clinic vanmiddag. Beetje teleurgesteld eigenlijk, clinic zelf was goed hoor, daar lag t niet aan. Maar kreeg dr echt niet voor me en dan is alles mehh en in de verste verte niet zoals ze kan, zo ontzettend zonde. Daardoor ook gewoon weinig aan gehad, want we konden niet constructief ergens aan werken. Hopelijk krijg ik t weer een beetje de goede kant op komende tijd

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 23:22

Melzazu schreef:
Gefeliciteerd Getup. Wat goed zeg om dan 2 jaar op rij de cup te winnen *\o/*

Oh ja ElinaSK stress krijgen omdat je paard ineens stress krijgt herken ik wel. Dat je daarvoor helemaal relaxed was en dat is dan ineens weg :(
Maar volgende keer zal het daar vast beter gaan en toch nog een winstpunt gereden is toch knap! +:)+

Wat lekker melis dat je in Lissabon was :)

Wij waren vandaag ook weer op pad. Eerste proef wat rommelig. Net geen winst.
Tweede proef ging beter en hadden we weer een winstpuntje te pakken! *\o/*
Jury had even tijd en die stapte nog uit het hokje. We kregen fijne feedback. In de basis zag het er goed uit zei ze en dat ik zo vriendelijk had gereden. Van dat laatste word ik altijd zo blij! +:)+

Maaarreuhh straks ga ik winstpunten rijden nog normaal vinden :oo :oo

Heb je toevallig in Heeten gereden?

Ik lees al die tijd al stilletjes mee en geniet van jullie verhalen en prestaties!
Zelf tijdje rustig geweest met de gewone wedstrijden. Afgelopen zomer veel met 4-tal gedaan en nu we vakantie gehad hebben weer gefocust op de gewone wedstrijden. Nu een x zz zwaar gestart en dik tevreden maar nog lange geen winst en volgende week weer een poging doen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 09:08

Whaha en blijkbaar weer iemand uit de regio want ja: ik was in Heeten. :j
Mooie locatie. Leuk ook hoe je zo vanuit de kantine beide banen kan zien.

4-tal lijkt me ook zo leuk maar er gaat veel tijd in zitten heb ik begrepen.

Wat fijn dat je zo tevreden was ook al had je geen winst. +:)+

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 09:25

Melzazu schreef:
Whaha en blijkbaar weer iemand uit de regio want ja: ik was in Heeten. :j
Mooie locatie. Leuk ook hoe je zo vanuit de kantine beide banen kan zien.

4-tal lijkt me ook zo leuk maar er gaat veel tijd in zitten heb ik begrepen.

Wat fijn dat je zo tevreden was ook al had je geen winst. +:)+

Kan het nog grappiger maken; ik was de jury haha…

Ja gaat heel veel tijd in zitten vind ik maar ik merkte wel dat ik er in m’n gewone rijden profijt van had. Nog meer voorwaarts en ik ben zelf heel erg op de letter en als je achteraan rijdt dan heb je niks met de letters te maken dus dat was wel ff loslaten.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:38

Whahaha ik dacht het al heel even door je achternaam en je boktnaam.

Nou wat leuk! Ik had geluk dat je even tijd had want ik heb dat echt heel erg gewaardeerd en ga ook zeker iets doen met je feedback. Als je bijvoorbeeld alleen op het protocol had gezet “vloeiender” dan had ik minder goed begrepen wat je bedoelde dan hoe je het nu had uitgelegd aan me! Dus nogmaals dankjewel! _/-\o_

Een vriendin van me zei al: eigenlijk zouden ze dat altijd moeten doen. Maar is ook logisch dat daar normaal niet genoeg tijd voor is natuurlijk.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 13:33

Melzazu schreef:
Whahaha ik dacht het al heel even door je achternaam en je boktnaam.

Nou wat leuk! Ik had geluk dat je even tijd had want ik heb dat echt heel erg gewaardeerd en ga ook zeker iets doen met je feedback. Als je bijvoorbeeld alleen op het protocol had gezet “vloeiender” dan had ik minder goed begrepen wat je bedoelde dan hoe je het nu had uitgelegd aan me! Dus nogmaals dankjewel! _/-\o_

Een vriendin van me zei al: eigenlijk zouden ze dat altijd moeten doen. Maar is ook logisch dat daar normaal niet genoeg tijd voor is natuurlijk.

Ik mis dat ook wel en dan moet je het zo kort maar duidelijk mogelijk erop zetten. Geef liever ff een korte mondelinge toelichting en ik liep uiteindelijk meer dan een kwartier in dus tijd zat! En het scheelt mij schrijven onderop het protocol en ik weet dan zeker dat het duidelijk is.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:07

Wat leuk dat jullie elkaar hier zo weer treffen dan.

Belangrijker om met een fijn gevoel af te stappen dan de punten vind ik :j

Wij hebben de smaak weer te pakken ondanks het draken rijden seizoen.
Eerste proef vandaag dikke staak actie en ze was echt tegen mijn been maar 2e proef had ik mooi nog even tijd om daaraan te werken en dat resulteerde in een wp en sta nu 2. Dus maar even blijven rondhangen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:15

Dat sowieso Audesta. Ik heb wel eens iemand gezien met een gezicht als een oorwurm toen ze de proef uitkwam. Was helemaal niet happy. Ik zei nog: goh ik vond het er fijn uit zien. Had ze gewoon 2 winstpunten gereden in 1 proef. Maar zo jammer dat ze dan geen plezier had gehad.

Wat mooi Audesta dat de tweede proef zoveel beter ging *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:52

Ik heb altijd plezier in het rijden, maar kan alsnog wel balen als het niet zo fijn ging als ik zou willen. Ook al zijn de punten goed. Dat kan ook nog steeds wel samen gaan. Ik heb elke wedstrijd dingen waar ik aan gewerkt heb die ik wil doen of laten zien in de proef en dan kan ik echt wel teleurgesteld zijn dat het niet lukt. Alleen nooit in het paard, vooral in mezelf haha

En mijn concentratie gezicht lijkt net alsof ik onwijs boos ben maar dat ben ik echt niet :')

Toch goed gedaan audesta!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 16:08

Ja ik heb ook zo'n gezellig concentratie gezicht :')

2e prijs inderdaad. Jeej!

Ik neem me altijd 2 focuspunten mee voor de proeven. Vandaag was dat contact op mijn buitenbeen want die vergeet ik nog wel eens en lossigheid in mijn eigen armen.

Dat helpt mij altijd om te blijven rijden.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:22

Nou ja laten we dan hopen dat die dame toch plezier had gehad. Ik ben ook altijd trots op mijn paard. Die doet toch altijd op zijn manier zijn uiterste best.

Jeeejj Audesta *\o/*
Tweede prijs!!!
Gefeliciteerd +:)+

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:44

Hier een mee lezer die uit de zelfde regio komt.
Ik vond heeten ook altijd erg fijn.
Jammer dat ze daar geen z baan kwijt kunnen.
Deeks dan hebben we vorige week bij elkaar in de ring gereden in het zzz

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:59

ziezoziezo22 schreef:
Hier een mee lezer die uit de zelfde regio komt.
Ik vond heeten ook altijd erg fijn.
Jammer dat ze daar geen z baan kwijt kunnen.
Deeks dan hebben we vorige week bij elkaar in de ring gereden in het zzz

Oh echt!? Ook in Raalte? Ik ga vrijdag en zaterdag naar Hellendoorn. Maar in de zz licht kunnen we leuk rijden, zz zwaar is eigenlijk wat te hoog gegrepen maar vind die series zo leuk om te rijden! Die gingen vorige week helemaal mis, anders had ik zowaar winst gereden, maar dat zie ik ons nog niet zo snel doen!

Ik heb ook zo’n concentratie gezicht. Krijg er altijd commentaar op.

Ik neem ook 2 of 3 werkpunten en/of doelen op een wedstrijd, als die doelen me lukken dan ben ik al tevreden. Vaak zijn het dingen waar ik doordeweeks al mee bezig ben. Nu zijn m’n doelen de pirouettes en de wissels. Tijdje terug was het de lengtebuiging en halslengte.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:07

De wereld is klein;-)

MWM klinkt goed , en nu weer sterker worden. T is ook hartstikke warm nu , zou haar mooi scheren , dan is t weer wat gegeoeid als t echt koud wordt.

Audesta: gefeliciteerd!
Noukie altijd jammer dat het dan net niet wil

Deeks: op naar goede series volgende Week !

Probeer dochter dat ook te leren, dat ze zich aan haar eigen doelen houdt, en tevreden mag zijn als er verbetering is , ook al is het nog niet perfect.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:18

Ja ook in Raalte.
Ik ga vrijdag ook .
Ik neem ook altijd wat doelen mee.
Dat is voor de afgelopen keren dat hij los door zijn lijf en op lengte is en ik zelf de tijd neemt om af te werken ipv hard te gaan rijden.
Dat ging in Raalte goed ,maar de keren ervoor minder .
Rijd normaal maar 1 proef maar omdat hij zich zo vast zet(spanning) heb ik de 2e proef wel nodig
Had een jaar niet gestart .
Die bij c zat punt altijd wel aan de hoge kant.(ook keer leuk want meestal word er wel streng gepunt)
Maar ik had meer bij die van h

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:32

Gefeliciteerd Audesta :D

Wat een goede tips om persoonlijke doelen te stellen!

Ik ga zaterdag dus als het goed is voor de eerste keer officieel starten.
Baal er wel een beetje van dat de startlijst nog steeds niet online staat. Mijn hulp wil ook graag weten hoe en wat i.v.m. privé plannen. En afmelden kan kosteloos tot woensdag... ik had bij mijn aanmelding contact opgenomen, omdat ik niet kan starten als het in de avond is :+ Dus nog even ongeduldig afwachten haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:49

Dat is minder handig ja

Al staan de startlijsten hier altijd woensdag of donderdag online

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 11:08

xMyrth schreef:
Gefeliciteerd Audesta :D

Wat een goede tips om persoonlijke doelen te stellen!

Ik ga zaterdag dus als het goed is voor de eerste keer officieel starten.
Baal er wel een beetje van dat de startlijst nog steeds niet online staat. Mijn hulp wil ook graag weten hoe en wat i.v.m. privé plannen. En afmelden kan kosteloos tot woensdag... ik had bij mijn aanmelding contact opgenomen, omdat ik niet kan starten als het in de avond is :+ Dus nog even ongeduldig afwachten haha

Je zou de vereniging nog kunnen berichten wat de indicatie is :) maar vaak is de startlijst pas donderdag/vrijdag voor de wedstrijd online is mijn ervaring.

Met springen is het mooie dt de rubrieken altijd op volgorde lopen dan kun je adhv de deelnemerslijst en andere info in mijnKNHS zelf goed inschatten hoe laat je aan de beurt bent. Dressuur vond ik altijd echt random :o?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:59

ziezoziezo22 schreef:
Ja ook in Raalte.
Ik ga vrijdag ook .
Ik neem ook altijd wat doelen mee.
Dat is voor de afgelopen keren dat hij los door zijn lijf en op lengte is en ik zelf de tijd neemt om af te werken ipv hard te gaan rijden.
Dat ging in Raalte goed ,maar de keren ervoor minder .
Rijd normaal maar 1 proef maar omdat hij zich zo vast zet(spanning) heb ik de 2e proef wel nodig
Had een jaar niet gestart .
Die bij c zat punt altijd wel aan de hoge kant.(ook keer leuk want meestal word er wel streng gepunt)
Maar ik had meer bij die van h

Voor mij zijn die juryleden vaak nog nieuw. Vond ze beide fijn gepunt, jury H ken ik van de juryopleiding en die man is strenger maar rechtvaardig en geeft goed commentaar vind ik.

Hier staan de lijsten juist meestal ruim op tijd erop. Wedstrijd van aankomend weekend staat er denk ik al een week of 4 op, dat is wel uitzonderlijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:21

Ik ga zo bijlezen!

Mijn 2 vossen gaan nog steeds alleen mee op clinic maar daarom niet minder trots

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze mag toch ergens volgende maand een keer mee het L2 in.

En Oma, die wordt alleen maar beter en mooier qua bespiering

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:36

@mwm wat een fijne update betreft jouwe

@melzazu whoooop maak je klaar voor nooit meer naar huis zonder winst, nee gekkigheid, maar heeeel fijn en ondanks dat we altijd zeggen dat punten niet uitmaken is dit zeker een stuk fijner en motiverender.

@Noukie, wat zonde! Van wie had je een clinic?

@Deeks93, wat fijn dat je hier de tijd voor neemt, Mogen er meer doen

@audesta, toch weer een puntje! Gefeliciteerd

En even over een serieus poephoofd op een paard. Ik lach heel veel, maar als ik soms mij. Hoofd op andere foto's zie denk ik man man man.

En doelen zijn altijd fijn,
Ik merkte dat ik vaak te nonchalant was. Het maakte eerder slordig dan goed. Mijn doel was dus serieuzer te gaan rijden en dan niet met spanning of dat iets moest, maar nonchalant met een scherpere blik en het erger vinden als dingen fout gaan.

@xMyrthx is normaal dat de startlijst er pas enkele dagen voor op staat. Tot 24 uur ervoor wordt het zelfs nog verandert. Ik reken tegenwoordig gewoon op de hele dag.

Ikzelf informeer ook wel eens naar een tijdsindicatie, maar ook dat is natte vinger werk.