Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LV19952 schreef:Dat is wel knap dat je dat alleen doet!
Ik durf dat nog niet. Durf inmiddels wel zelf helemaal alleen met mijn paard op de trailer te rijden maar heb nog wat hulp nodig met op en af de trailer halen. Ze is ook nog jong en pas een aantal keren mee geweest naar vreemd terrein dus vertrouw het nog niet helemaal om echt volledig alleen te gaan. Maar iedere keer dat we op pad gaan worden we weer een beetje zelfstandiger dus wie weet gaan we inderdaad nog eens een keertje helemaal alleen op pad als we beide wat meer ervaring hebben!
Eve_16 schreef:Grappig hoe dat werkt! Ik denk juist veel meer na als in “ oké ik moet nu mijn schouderbinnenwaarts dus dit dit en dit doen om daarna de volte op te draaien dus dit dit en dit”. Toen ik werd voorgelezen was ik juist te veel gefocust op de lezer, ondanks dat ik mijn proef kende. Dan wachtte ik soms op een bevestiging ofzo. Oh en mijn paard luisterde mee..
Getup schreef:Eve_16 schreef:Grappig hoe dat werkt! Ik denk juist veel meer na als in “ oké ik moet nu mijn schouderbinnenwaarts dus dit dit en dit doen om daarna de volte op te draaien dus dit dit en dit”. Toen ik werd voorgelezen was ik juist te veel gefocust op de lezer, ondanks dat ik mijn proef kende. Dan wachtte ik soms op een bevestiging ofzo. Oh en mijn paard luisterde mee..
Ja! Zelfde hier. Ben juist veel bewuster aan het voorbereiden en rijden als ik het uit m'n hoofd doe
Fly_high schreef:Ik rij uit mijn hoofd omdat ik op wedstrijd toch niet kan luisterenzit dan in soort van hyperfocus en er komt helemaal niets meer binnen.
Merk dat mijn standaard wedstrijd faalangst weer een beetje aan gaat voor zondag, met alle varianten van "wat als mijn paard ineens niet meer zo fijn te rijden is als thuis help". Stom brein
Bowo schreef:@miss_lizje,Vind je het prettig om feedback te krijgen?
Ik houd het voor nu even kort, ik heb even snel een paar stukjes gekeken, niet de hele proef. Maar ik zou je proeven voorlopig nog niet doorzitten (wel meenemen in je je training, maar kortere stukjes). Je mist namelijk best wat impuls en dat zie je ook terug in je aanleuning in de onrustige mond.
Ik zie liever een amazone die lichtrijd op een ontspannen en actief paard, dan een doorzittende amazone die het paard in de weg zit en dat laatste lijkt een beetje het geval te zijn (al is het lastig te zeggen zonder vergelijking met lichtrijdend). Ik denk dat je dat zelf ook wel verwachtte omdat je aangaf het moeilijk te vinden.