[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:32

De dubbel stond ook gewoon op 2 hoor :)) Bij mij wel :+

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:37

Yep, de dubbel stond op twee :)

Wij hebben heerlijk gereden in het L tot de een-na-laatste hindernis (het water). Daar gestrand met 3 weigeringen. Heel jammer! De rest van de cross ging super.

Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:39

Goldie schreef:
In de cross 2 stops, een op een wittig hekje met de zon erop en op de waterbak, was een enge donkere bak. Zon stond precies op de eerste meter en de rest was super donker. Erg spannend dus! Snel even gekeken waar de vlaggen stonden en toen besloten eerst de waterbak aan de andere kant in te gaan :)

Mag dat gewoon? Kruis je dan niet je eigen lijn?
Dat was voor ons ook wel een goeie geweest :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:12

Hangt er vanaf hoe je dat doet, mag inderdaad als je maar geen vlaggen verkeerd passeert.
Ik heb je zien rijden, dacht nog hmm ziet er bekend uit maar kon het niet helemaal plaatsen :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:13

Ja dat mag.. zolang je maar niet de vlaggen voorbij gaat want dan heb je de hindernis van de verkeerde kant genomen.

Ik hen filmpje nog eens gekeken en had ze idd ook op 2 alleen hij kwam niet van de grond ofzo. Gek, maar het zal wel.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:43

Jammer Frederique van de waterbak, wel hele toffe foto!
Hopelijk voel je je snel wat beter Goldie, ook een mooie foto!
Ach lekker rond is ook belangrijk vibabu.

Ik weer twee keer afgegroet met mick.. Gaan woensdag nog proberen in Bunschoten

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:39

Hier voorlopig nog steeds pauze. Eerst paardje in een dip. Die is weer aardig op de rit. Nu lig ik met een longontsteking thuis _-:(

Mooie foto goldie!!

En jammer van Mickey paljas.. jammer dat hij zo stout is

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:31

Goldie schreef:
Hangt er vanaf hoe je dat doet, mag inderdaad als je maar geen vlaggen verkeerd passeert.
Ik heb je zien rijden, dacht nog hmm ziet er bekend uit maar kon het niet helemaal plaatsen :+

Haha leuk. Was het bij het inrijden voor de cross?
Dat van de waterbak ga ik onthouden. Je mag er dus gewoon langs en van alle kanten in, zolang je maar niet tussen de vlaggen door rijdt vanaf de verkeerde kant?

Laura wat zonde! Weer zo weigeren? Als je je trouwens afvraagt wie een paar weken terug in Ouderkerk heel enthousiast 'hoi' tegen je zei in de inrijbak, dat was ik :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:53

Nee, volgens mij liep je langs de trailer en kwam je van de dressuur af...

Wat vervelend van Mickey zeg.. dacht dat het nu juist weer de goede kant op ging...

Sorry nog even spammen :D
Afbeelding
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:54

Volgende keer gewoon 'hoi' roepen :)
Mooie foto's van jullie!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:16

FCSA schreef:
Laura wat zonde! Weer zo weigeren? Als je je trouwens afvraagt wie een paar weken terug in Ouderkerk heel enthousiast 'hoi' tegen je zei in de inrijbak, dat was ik :+

Dat kwartje viel pas toen ik al in de auto zat hahaha. Ja weigeren. Totaal mijn eigen fout. Hij reageert dan even net niet scherp en ik vergeet dan meteen te rijden. Dan staan we helaas heel snel stil.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:20

Lastig zeg! Echt een uitdaging om zo scherp en precies te moeten rijden.
Ik heb het makkelijk, die van mij springt eigenlijk altijd, hoe ik hem er ook voorzet. Neemt alleen wel vaak wat balken mee...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:22

FCSA schreef:
Goldie schreef:

Haha leuk. Was het bij het inrijden voor de cross?
Dat van de waterbak ga ik onthouden. Je mag er dus gewoon langs en van alle kanten in, zolang je maar niet tussen de vlaggen door rijdt vanaf de verkeerde kant?

:j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:24

+:)+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:36

https://youtu.be/WgPH44yhuas

Mijn rondje springen. We moeten nog even dooroefenen.... maar wel al een hele verbetering tov afgelopen april. Wat ook ons laatste parcouers is geweest trouwens :')

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:39

Lekker enthousiast! Die balk nam 'ie een heel eind mee zeg :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:31

Ze is zo druk :') wel al 95% beter dan dat het was en op het inrijterrein was het ook erger, daar scheen ze met dr staart in de lucht te lopen :') Die balk bleef tussen dr benen hangen. Thuis raakt ze eigenlijk niks meer aan dus we gaan gewoon vaker op pad, dan wordt het ergens anders ook minder spannend.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:13

Waaaaat een mooie crossfotos! <3

Het is altijd goed om ruimte te hebben voor verbetering haha! Ik zeg ook altijd tegen mijn lessers (vaak beginnende mensen) als paardrijden zo makkelijk was, zouden veel meer mensen het doen.
En met elke stap in de goede richting moet je blij zijn :j

Wij zijn afgelopen weekend naar SGW de Bollert Brons geweest in Gelselaar. Wat vind ik die waterpartij altijd leuk zeg! Alleen bij de insprong zat ik niet in balans, ipv naar achter naar voren. Dus. Arme voorbenen van paard. Maar gelukkig kon zij m'n fout opvangen.
207 in de dressuur, helaas een balk met springen en 2 seconden buiten de tijd. Bospaden waren wat glad of heel mul dat je alle wortels zag. Dat vind ik altijd zoooo eng. Gelukkig is ze heel fijn te rijden in bos. Buitenbeentje verplaatsen en ze draait de goede wending al. En dan kom je vanuit het bos op open veld en dan gaat ineens het gas weer erop. Zo fijn gevoel.
Uiteindelijk een mooie 2e prijs.

Ik zal zo ook een fotootje spammen :))

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:26

Bollert Brons is mooie wedstrijd! Krijg wel cross-kriebels van al jullie verhalen en mooie foto's :=

Mijn gupje is vandaag ster verklaard, zijn moeder weer een puntje dichter bij het preferentschap :D
Stond nog mooi te kijken, want was toch vrij springen bij ipv thuiskeuring voor exterieur. En had niet verwacht dat gup met zijn Z-klassering nog zou moeten vrij springen. Maar ze krijgen pas vrijstelling bij Z+6 en hij is Z+3 nu. Niet heel logisch aangezien merries met onvoldoende punten voor het vrijspringen bij M+5 (of een voldoende verrichting in de IBOP) alsnog ster worden. Maar gup mocht dus springen, lol dat hij had. En voor het publiek deed hij er nog even een extra schepje bovenop :))
75 punten voor exterieur, 80 voor draf, galop en reflexen en 75 voor techniek en vermogen. Ruimschoots ster geworden dus!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:44

Ik was jullie kwijt! :oo

Pantykous schreef:
Het ziet er ook fijn uit op de filmpjes, hele sympathieke amazone :j

Ik waag me gewoon niet meer aan de dressuur Laura :') Maar wel balen!

Evel was weer foutloos in het Z, die gaat echt boven verwachting.

Hé wat goed van Evel! Was laatst in Soest, keek nog op de startlijst of ze ging starten maar helaas.
Wat zijn nu je plannen verder? En hoe bevalt het moeder leven? :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:45

Lithya schreef:
Nann__ schreef:
Sorry! Qua springzadels kan ik je zeker niet helpen, heb zelf een Amerigo maar mijn paard heeft (gelukkig) geen gekke bouw.
.

Ben ik ook op uitgekomen :o Kan niet wachten weer te kunnen gaan springen. Wil wel weer eens wat anders dan dressuur.

Wat grappig! Heb je hem al? En zo ja zijn jullie weer aan het springen?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:47

vibabu schreef:
Hier wat minder goed nieuws. Scheur in kootbeen :( Vandaag beslissen of we gaan laten opereren of niet. Iemand ervaring?

Oh jeetje, dat klinkt niet goed.. :(:) Wat kwam er uit op de foto? Scheur heel ver of alleen dat stukje wat eerst te zien was? Wat is het uiteindelijk geworden?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:48

Goldie schreef:
Gisteren SGW Lisse gehad.

In de ochtend was ik echt niet lekker. Vlechten moest ik een paar keer bij gaan zitten. Toch gegaan, kon meerijden met vibabu dus hoefde niet te rijden gelukkig :=
Dressuur mwa, springen simpel foutloos. In de cross 2 stops, een op een wittig hekje met de zon erop en op de waterbak, was een enge donkere bak. Zon stond precies op de eerste meter en de rest was super donker. Erg spannend dus! Snel even gekeken waar de vlaggen stonden en toen besloten eerst de waterbak aan de andere kant in te gaan :)
Verder top gesprongen onderweg, ze gaf veel vertrouwen. Als ik zelf wat fitter was geweest hadden we de stop op het hekje mogelijk niet gehad. Maargoed :)

[ [url=m/ShGp4o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Diehard dat je toch gegaan bent! Maar leuke foto's en fijn dat je je naarmate de dag wat beter voelde. Jammer van je twee stops maar ik vind het alsnog knap gereden!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:49

Een hele meeting daar op Lisse of niet? Haha. Ik lees goede resultaten. Leuk dat jullie allemaal zo fanatiek crossen! Ik doe het jullie niet na. :')

FCSA schreef:
Yep, de dubbel stond op twee :)

Wij hebben heerlijk gereden in het L tot de een-na-laatste hindernis (het water). Daar gestrand met 3 weigeringen. Heel jammer! De rest van de cross ging super.

[ [url=m/PBe69u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave foto!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:51

paljaslaura schreef:
Jammer Frederique van de waterbak, wel hele toffe foto!
Hopelijk voel je je snel wat beter Goldie, ook een mooie foto!
Ach lekker rond is ook belangrijk vibabu.

Ik weer twee keer afgegroet met mick.. Gaan woensdag nog proberen in Bunschoten

Ah nee wat was er? Weer zo in de staak? Super vervelend.. En Bunschoten was ook afgelast las ik.. Vrijdag en zaterdag Nijkerk, start je daar wel eens?