[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:41

He wat leuk! Ik zou ook gaan starten in Hilversum maar wil eerst weer wat les mee pakken eigenlijk. Loop ik jullie net mis.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:41

Je hebt goed je best gedaan met wassen, of niet paljaslaura? :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:13

Mette1998 schreef:
Ik doe ook mee aan de sallandse ruiterdagen in marienheem! :)

Leuk! Mini bokt meeting! :)

Parcours rijden moet je echt in wennen ja. Mijn instructeur zegt altijd, iedereen kan wel 1 hindernis springen maar er tien achter elkaar is wel ff andere koek.
Ik heb na zaterdag twee weken nix. Helaas gaat mijn geld hard er door heen.. Plus de decembermaand die eraan komt ff wat kalmer aan.

Nu ik dit type moet ik meteen lachen om mijzelf want ín mijn kerst vakantie (yes voordeel van het onderwijs) ga ik 1 keer op dressuur en drie keer spring wedstrijd haha!!!)

Selectie rijden vind ik ook altijd wel leuk. Die extra druk hou ik wel van. Je rijdt voor een extra doel.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:30

Paljaslaura, ik ben er vorig jaar voor het eerst BB gestart, vond het een fijne wedstrijd! Daarom ook de keuze gemaakt om daar over te stappen naar de B. Ik sta bij manege De Eenhoorn in Diemen. Jij?
Pantykous: Wat grappig! Misschien kom ik je ik de toekomst daar nog wel tegen dan :)
Elke, daar heeft je instructeur helemaal gelijk in :j Ik moet toegeven dat ik een parcours rijden ook altijd best vermoeiend vind, je moet op zoveel dingen letten en zo.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:50

Voor het springen hebben we in Friesland geen selecties.

Nadeel wat ik met dit paard ondervond was dat het net balkjeslopen was. Hij lette nauwelijks op. In de b als het max max stond was het beter.

1 en 2 februari is er trouwens ook springen in Vinkega!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:57

Google negeert de puntjes wel maar de zoekmachine van Bokt niet :)
Fijn dat je les goed ging Elke!
Nontie de 10e is het in Winschoten vast druk, dan is er voor het M en Z selectie voor Drachten. Dan ben ik er ook.
Ismy ik moet ook nog even opgeven. Ga de dag ervoor ook naar Exloo maar daar gaat 'ie niet dood aan. Ben niet bij Rene gaan lessen omdat degene met wie ik samen zou toen toch is overgestapt van instructeur.
Pion wat een verre wedstrijden voor jou! Of zit je op een andere plek dan ik denk :+ ? Dacht dat je bij Hooooooogezand in de buurt zat.
Leuke foto Paljaslaura!

Ik moet de indoor crosstraining in Vinkega even opgeven met de Cantos. Leert 'ie vast van.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:58

Ah ok, ik kan via google gewoon in bokt zoeken dus vandaar. Maar je hebt gelijk, is toch een kleine omweg. :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:15

idd :)

Nee gaat ie vast niet dood aan, als het maar niet drie dagen achter elkaar aan gaat. Vind het springen op het moment zo verslavend haha. Aaaah oke :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:29

_Sofie schreef:
Paljaslaura, ik ben er vorig jaar voor het eerst BB gestart, vond het een fijne wedstrijd! Daarom ook de keuze gemaakt om daar over te stappen naar de B. Ik sta bij manege De Eenhoorn in Diemen. Jij?

Manege de Eenhoorn, volgens mij zijn daar heel wat paarden heen gegaan die ook op de manege stonden waar ik reed. Is dat geen combi manege ofzo, die twee namen heeft? Ook iets met zilverster?

Edit; heb het even opgezocht, is een andere manege.
Laatst bijgewerkt door welmoed__ op 25-11-14 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:30

ismy schreef:
Toen ik voor het eerst B ging starten toen sprongen we met vier benen in de lucht en was het kijken waar we landden. Met veel kilometers maken komt het van zelf allemaal goed.

Dat vind ik dus het spannende aan de b. We zijn niet zo geroutineerd natuurlijk en er zitten aparte sprongen tussen. ... en dan de beoordeling op stijl! Ging het nou om foutloos rond dan ging ik zo want hij redt zich er wel uit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:40

Eerst foutloos (of rond), dan pas finetunen. Je kunt niet funetunen zonder dat je rond komt ;)

Als het goed gaat is het ook leuk Ismy :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:23

mistid schreef:
Eerst foutloos (of rond), dan pas finetunen. Je kunt niet funetunen zonder dat je rond komt ;)

Mee eens. Eerst moet het lukken dat je aan de overkant komt. Hoe is dan niet zo erg. Dat ga je daarna inderdaad finetunen. ;-)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:32

Haal je eigenlijk snel onvoldoende voor je stijl? Sorry, ben echt wat springwedstrijden betreft een leek, vandaag m'n vragen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:33

Dat is mijn ervaring niet Sofie. :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:43

mistid schreef:

Alleen de dubbel is lastig voor hem, pony tussen de paarden hè ;) Verder heb ik er alle vertrouwen in, maar ik voel me qua stijl en ritme echt nog een klungel. Zou het écht gênant vinden om met 10% ofzo de baan uit te komen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:45

Als je hier rond komt heb je sowieso een voldoende. Alleen als je er 80 palen afgooit, je paard over midden trekt of dat soort rare fratsen uithaalt heb je een onvoldoende.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:51

Gewoon blijven zitten en aan de overkant komen, dat is in het begin het belangrijkste. Daarna beginnen met sturen en rijden. Als het springen straks fijn gaat, wil je niet meer stoppen geloof me! Dat I can fly gevoel is heerlijk! :D

Er was laatst in het L iemand die een onvoldoende op stijl kreeg. Dat vond ik erg bijzonder, wist ook helemaal niet dat dat kon.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:04

Ik blijf ook sowieso springen hoor! Ik word gewoon een beetje verslaafd aan de adrenalinekick!

Maar het springen hangt nu nog erg af van zijn instelling: is hij op zijn gemak dan springt hij gretig, tempo iets te hoog maar hij blijft safe springen, soms nog te vroeg maar aangezien hij 1.20 springt waar er 80 staat is dat niet écht een probleem nog.
Maar is hij onder de indruk van de baan (op de sprongen zelf is hij niet kijkerig) dan krijg ik geen fijn basistempo, hij valt zelfs in draf! , hij springt alles maar gaat zoekerig naar de sprong of komt er te dicht onder en maakt dan een megawapper erover (met een fantastische houding van mij erbij uiteraard hahahaha) dus het ziet er niet uit!

Maar zelfs daarop zou ik wel een voldoende krijgen normaal?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:10

In ieder geval niet over je rijstijlbeoordeling in zitten. De bedoeling is om eerst kilometers te rijden, dan ritme te krijgen en dan netjes te rijden toch? Naja zo zie ik het. Logisch dat je paard een beetje afgeleid is, een parcours geeft niet alleen veel indrukken op jou maar ook aan je paard. In de B kun je heerlijk pielen, kilometers maken en de wegwijs vinden in elkaar en in het springen. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:11

Hoe had die persoon dan gereden? :oo

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:15

Het staat me allemaal niet meer zo bij Pantykous, weet wel dat ik het geen gezicht vond en dat was iedereen met me eens. Volgens mij was de ruiter ook niet zo lief tegen zijn paard. Wat stom dat ik het kwijt ben :') Er werd toen apart omgeroepen dat de rijstijl onvoldoende was. Vind dat een goede zaak :j

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:20

Ik heb me ooit eens begin van dit topic gemeld, eigenlijk nooit meegepraat maar wel meegelezen! Allemaal goede resultaten voorbij zien komen en handig tips :)
Ik ben inmiddels ook B gestart en net wat de meesten zeggen hier gewoon B doen als BB goed gaat! Ik vond het de eerst x dood eng maar naar mate je het vaker doet wordt het steeds minder eng ! :)

En ook ik doe mee aan de sallandse ruiterdagen in Marienheem ! :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:23

Ja juist, als je je paard overmidden zaagt of slaat dan vind ik dat ook absoluut reden voor een onvoldoende.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:47

Ik wist helemaal niet dat als je in het L ofzo ook onvoldoendes kon krijgen. Krijg je dan geen winstpunt?

Met het oude systeem dat je minimaal 60 punten moest hebben voor een winstpunt en 75 voor twee winstpunten vind ik wel goed dat dat is terug gedraaid. Ik was wel eens foutloos en dan won iemand met dikke stijlpunten maar wel een balk. Zo raar vond ik dat.

Met springen is het nu toch zo dat je wel minimaal 60 moet hebben om winstpunten te rijden toch?
Met cross is dat wel zo in ieder geval. Dan moet je in de B wel voldoendes hebben. Anders geen winstpunten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:16

Minimaal 55 volgens mij.

Alle klassen kunnen op stijl worden verreden tegenwoordig maar het wordt eigenlijk alleen maar voor het B uitgeschreven.