[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:52

:D ik start nu regelmatig in Zuid-Beijerland. Mooie bodems. :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:38

Ik zoek altijd gewoon 10 of 20 km om mijn woonplaats heen op mijnknhs en dan kijk ik of daar wat bij zit waar ik heen wil...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:00

Hier ook veel keuze in de straal van 20km, gelukkig want ik rij niet graaf ver :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:15

ik blijf ook graag dichtbij. Die van zondag is op 10 minuten afstand O:)
(gelukkig maar want moet al om 9.15 :') )

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:46

Hier meestal in de straal van 30 km wat ik in stel. Maar genoeg te vinden hier.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:57

Hebben jullie veel staan op de wedstrijdplanning?
Ik wel, na een heel rustige zomer.
momenteel staat er op:
30/09
07/10
14/10
22/10
Enkel 30/09 ingeschreven. De rest zie ik wel hoe ze is natuurlijk :-) Ik wil niets pushen en ik neem ook eens mijn andere merrie mee op wedstrijd :D
Ben nog aan het twijfelen om voor haar ook een startpas aan te vragen. Maar ondanks dat de tweede goedkoper is, blijft het duur :n

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:06

Ik heb alleen 21 oktober staan momenteel...

Mijn relatie is net over wat betekend dat ik eigenlijk geen vervoer meer heb om met de trailer te kunnen rijden... Nu eerst maar heel hard sparen voor een eigen grotere auto...

Met welke auto's/ modellen hebben jullie goed of juist mindere ervaringen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:09

Ik heb september en oktober helemaal niks staan. November wel weer 1 als het goed is, daarna moet ik even kijken. Eerst in november maar eens 2 proeven starten en kijken of ik nog leef daarna. :') Als dat goed gaat, ga ik in het nieuwe jaar wel meer opzoeken.

Weet iemand van jullie of bij Mijn KNHS de promotie indicator ook klopt als je versneld mag promoveren? Als het goed is mag ik tot M2 versneld promoveren, maar zou fijn zijn als ik dat even kon controleren :=

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:39

ynskek schreef:
Ik heb alleen 21 oktober staan momenteel...

Mijn relatie is net over wat betekend dat ik eigenlijk geen vervoer meer heb om met de trailer te kunnen rijden... Nu eerst maar heel hard sparen voor een eigen grotere auto...

Met welke auto's/ modellen hebben jullie goed of juist mindere ervaringen?

Ik heb een erg goede ervaring met de Volvo XC90 (oude model weliswaar)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:40

MyWishMax schreef:
Ik heb september en oktober helemaal niks staan. November wel weer 1 als het goed is, daarna moet ik even kijken. Eerst in november maar eens 2 proeven starten en kijken of ik nog leef daarna. :') Als dat goed gaat, ga ik in het nieuwe jaar wel meer opzoeken.

Weet iemand van jullie of bij Mijn KNHS de promotie indicator ook klopt als je versneld mag promoveren? Als het goed is mag ik tot M2 versneld promoveren, maar zou fijn zijn als ik dat even kon controleren :=

Versneld promoveren? :')
Geen ervaring mee maar als je eens naar hen mailt, krijg je (uit ervaring) vrij snel antwoord

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:49

Ik mag kiezen wat ik ga starten en hoef geen 10 winst te halen voor ik over ga ;) als alles nog in systeem staat. 1 in het z2 met winst en 1 in het m2. De rest lager, maar die 2 tellen mee.

Vervelend van de relatie en ook het vervoer ynskek
Mijn ouders hebben altijd auto's die de trailer mogen trekken. Officieel mijn eigen auto ook maar daar zit nog geen trekhaak onder. Van alles gehad, van Toyota station tot nu Volvo cabrio
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-09-17 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:49

MyWishMax schreef:

Ik ben alleen nog stille meelezer hier, maar ik weet dat de promotie indicator geen rekening houdt met versneld mogen promoveren. Hij blijft aangeven dat je pas bij 10 wp mag promoveren.

Je kunt wel bij jouw inactieve startpassen kijken, als je volgens die sportstanden minimaal 2x M2 + winst bent geweest gaat het eigenlijk altijd goed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:51

MerelV schreef:
MyWishMax schreef:

Ik ben alleen nog stille meelezer hier, maar ik weet dat de promotie indicator geen rekening houdt met versneld mogen promoveren. Hij blijft aangeven dat je pas bij 10 wp mag promoveren.

Je kunt wel bij jouw inactieve startpassen kijken, als je volgens die sportstanden minimaal 2x M2 + winst bent geweest gaat het eigenlijk altijd goed.

Top, dank je wel! Daar staan ze allemaal nog in!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:58

Ik heb nu opgegeven voor 1 en 7 okt, even kijken hoe dat gaat en dan ga ik weer verder opgeven of anders even pauze houden.

Wij hebben een transporter busje voor de trailer, maar wij hebben wel een mentrailer, en die is best zwaar...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:00

Ik huur altijd een 1,5 paardstrailer va incl. laadvermogen 1300 kilo

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:10

Is het niet kostelijk als je elke keer wat moet huren? Had je in mijn buurt gewoond, kon ik je gerust meenemen, maar zie dat je redelijk ver woont...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:12

trailer kost 30 euro per dag... Dat is nog wel te doen... alleen een auro huren die er een mag trekken kost best veel dus dat wil ik liever niet... ik rijd nu een peugeot 108 benzine maar genoeg kilometers per jaar om naar een diesel auto over te gaan... en als ik dan toch een nieuwe doe dan maar meteen een waarmee ik ook een trailer mag trekken...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:52

Ik wil graag ook weer meepraten! Tijdje terug hier aangemeld maar tijd erg druk geweest.
Heb afgelopen zondag wedstrijd gehad. Eerste proef was echt te erg. Achteraf vielen de punten best mee. Was 175. Ik had mezelf meer iets van 160 gegeven := Tweede proef 186,5. Het wijken/scharen moet echt beter en de middengangen ook.

In oktober weer 2 wedstrijden staan :) Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik heb net een Ford Focus gekocht zodat ik zelf met de trailer weg kan. Mijn vader had al eerder een trailer kunnen kopen voor een prikkie. Bodem etc. waren allemaal goed. Enkel moesten er nieuwe remmen op dus ik kan nu lekker zelf op pad! Helemaal blij mee :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:58

Auto's geen verstand van :o

Planning:
24 sept ZZ-licht
7 oktober L1
8 oktober ZZ-licht
22 oktober ZZ-licht
12 november L1 selectie
18 november L1 selectie
3 december ZZ-licht
17 december L1 selectie

Hebbes1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:02

Ik heb zelf een Suzuki Grand Vitara. Bevalt erg goed en kan een 2 paards trailer trekken maar mag met 1 paard erin vervoert worden. Kan het ruimschoots trekken.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:43

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:27

Zelf hebben we een Opel Astra gtc die 1300 mag trekken maar pak meestal de Volkswagen transporter van het werk mee.
Die kan met gemak een 1,5 Paards trekken en rijd veel lekkerder

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:39

Ik heb een chevrolet tacuma. Trekt prima een 1.5 paards. En mag 1300 trekken. Ik heb een lichte trailer zonder poespas en een klein smal paard. Dus kom alles bij elkaar krap op 1100 kg.. dus dat kan ie makkelijk trekken.
Wat vervelend trouwens van je relatie :( sterkte daarmee!

Hier ook een aardig volle planning. Aankomende zondag ga ik met een ander paard een rondje b hc starten. En daarna 5 selectie wedstrijden denk ik, ik heb er iig 2 opgegeven, en als dat een beetje wil lukken dan doe ik de andere 3 ook nog ;) mocht eat niet zo lekker gaan, dan gaan we binnenkort de overstap maken naar de M1 :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:35

Ik heb een Mitsubishi carisma. Betaal je niet mega veel voor in de wegen belasting. Mag 1475 trekken goed genoeg voor 1 paard. Ben er blij mee ben nog student dus kan ook geen mega zware auto betalen.

Planning:
27-09
30-09
2-09
14-10
15-10

Tot nu toe.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:59

@ Shelly; fijn dat het wijken nu beter gaat! Wat ik op die foto zie is dat hij teveel buigt, probeer je buitenteugel er goed aan te houden.
@Mirjamalvaro; 3 paarden, ik moet er nog steeds niet aan denken. :D Oef, je oog :(:)
@ Veertje; meter of 5-8 en dan ook echt laten zien dat je rechtuit kan
@ Shelly; Gefeliciteerd!
@ Ingvild; leuke foto!
@ Harvey; wat jammer dat je punten tegenvielen. Had je nog commentaar?
@ Nouvel; het strand, hoe gaaf!
@ Mywishmax; ik zit niet in jouw regio, kan je niet helpen. Al wel wat gevonden ondertussen?
@ Ynskek; voor je relatie :(:)
@ Mywishmax; nee, die promotieindicator gaat niet uit van je verleden.

Ik ben ook weer aan het plannen na een maand of 3/4 niet gestart te zijn.