Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 03:55

@krackertje: Ik ben het idd met je eens dat ieder lid eens wat actiever mag zijn binnen zijn vereniging en naar de leden en kringvergaderingen zou moeten gaan,maar denk niet dat dat invloed heeft op het knhs,die houden wel vergaderingen maar doen toch wat ze zelf willen om hun zin erdoor te duwen ook al maak je petitie's of whatever,de onderwerpen die wij in de vergadering krijgen zijn meestal al besloten,dus lang leve de democratie,is gewoon een 1richtingsverkeer net als de politiek,mensen laten denken dat ze medezeggenschap hebben en dan toch gewoon als bestuur besluiten hoe het moet en lekker de kas spekken of het nu een staatskas is of verenigingskas hun beslissen over jou geld!!

Dus als jurylid zal ik dan ook eens opslag gaan vragen van 33% erop zodat ik dan via het knhs weer wat geld terugverdien om dan zelf ook mijn wedstrijden van te kunnen betalen,want ja als wij als jury's zo'n actie beginnen moeten ze ook wel mee denk ik want is een beetje moeilijk wedstrijden organiseren zonder juryleden???!!!Ze hebben waarschijnlijk niet goed in de gaten dat er ook juryleden zijn die zelf ook wedstrijdruiter zijn??!!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:29

Is al vaker gemeld in dit topic, juryvergoeding gaat per 1 april van 12,50 naar 15 euro, is wel geen 33% maar toch nog 20%. En dan nog is jureren pure liefhebberij, want zo'n vergoeding is nog steeds maar symbolisch, er zijn weinig volwassenen die voor 15 euro een halve dag gaan werken Knipoog

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:45

Als je de jurycurcus gaat doen weet je dat je €12.50/€15 krijgt, en moet je naderhand niet gaan mekkeren daarover.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:46

Het ios bij samengesteld mennen heel normaal, dat je alleen km vergoeding krijgt.
Vaak maak je dagen van 8u30 tot 16u30.
Soms nog wel langer..

Maar goed ook jureren is toch een hobby, nietwaar?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:57

Jullie hebben allemaal gelijk maar het gaat hier om het principe,voor de jury is het hobby en liefdadigheid,voor de vrijwilligers is het hobby en liefdadigheid,voor de ruiters is het hobby,maarrreehh voor de BOND is het daar ook hobby voor???!!!

Van de ene kant is het dat ze de jeugd willen stimuleren opzoek naar jongtalent en van de andere kant gaan ze het zo duur maken dat diegene die aankomend talent zijn maar waarvan niemand dat nog weet omdat ze waarschijnlijk nooit ontdekt zullen gaan worden omdat die ouders van dat jongtalent het misschien niet kunnen bekostigen!
Dus blijf je altijd in datzelfde kringetje zitten dat de "kindjes"van de "grote ruiters/amazones"waarvan de ouders wel dure paarden en alles erop en eraan kunnen kopen vooraan blijven rijden terwijl er mijnsinziens veel meer talent onder het"gewone volk"zit maar die krijgen dus weer geen kans!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:28

Jeetje wat een bitterheid klinkt daar uit je verhaal..

Nogmaals de organisaties MOGEN het inschrijfgeld omhoog brengen.
Ze MOETEN niks.
En het ligt aan de organistaie of ze rond kunnen komen met het inschrijfgeld...

En ik ben geen grote amzaone of wat dan ook, en geef toch mijn kinderen de kans, door dan maar minder wedstrijden te rijden.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:35

Die discussie (over talenten) is al heel vaak gevoerd, maar dat geldt toch voor alle sporten? Paardrijden is nu eenmaal een dure sport, omdat je 'materiaal' (lees: paard, stalling enz.) nu eenmaal duur is, zelfs een 'doorsnee' pony is voor een hoop mensen al niet te bekostigen. Maar voor bijvoorbeeld schaatsen of wielrennen geldt hetzelfde, zonder goed materiaal kan je aan de top niet meedoen, op je doorlopertjes ga je geen wereldbekerwedstrijd winnen en op je omafiets zal het een heel probleem zijn om de tour de france uit te rijden.
Juryvergoeding is een symbolische tegemoetkoming voor je inspanning om daar een halve dag te komen jureren, als je dat niet uit liefhebberij doet kan je het beter niet doen, want rijk zal je er niet van worden. Zo ook met dit voorstel van de KNHS, om tot 10 euro geen prijzengeld te hoeven geven, dat is naar mijn idee gewoon een tegemoetkoming aan de organiserende verenigingen, dat zij beter uit kunnen komen met de opbrengsten van een wedstrijd.

Het is in dit topic al vaker aangegeven, mensen schreeuwen moord en brand over dit voorstel, maar organiseer eerst eens zelf een wedstrijd, of ga helpen, dan zie je wat een werk en kosten dat met zich meebrengt. En de verenigingen die met hun huidige inschrijfgeld wel toekomen hoeven niet meer te vragen, ze mogen ook gewoon hetzelfde blijven vragen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:19

Het is niet waar dat men geen invloed heeft. Maar gezien er niemand naar de vergaderingen gaat, weet je KNHS dus ook niet dat er protesten zijn. Als er uit meer dan 50% van de regiovergaderingen blijkt dat de hele zaal tegen een voorstel/aanpassing was, dan zal hier echt wel over nagedacht worden. De KNHS bedenkt écht geen regeltjes om de ruiters zo veel mogelijk te pesten. Maar als er op iedere vergadering nog geen 10% zit van het aantal rijdende leden, tsja, wat kan je dan baseren op de mening uit die zalen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:56

Als de verenigingen in de regiovergaderingen tegen dit voorstel zouden stemmen ja....Maar ik denk dat heel veel verenigingen het nog helemaal niet zo oneens zijn met het voorstel, eindelijk een mogelijkheid voor een beetje ruimte. ( Hier in de regio zijn de vergaderingen ook niet druk bezocht, maar er zijn in ieder geval altijd wel wat mensen, meer dan 10% zeker wel ).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:03

Maar je kan als rijder ook gewoon naar de vergaderingen, het zijn niet alleen de besturen die daar zitten. Dus als alle rijders nu eens netjes naar de vergaderingen gingen, kan je invloed uitoefenen. Maar als je thuis blijft zitten, tsja dan is het niet gek dat de KNHS niets doet met de mening van de leden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:58

Volgens mij kun je als individueel lid niet naar een regiovergadering en heb je al helemaal geen stemrecht. Daar heb je het bestuur van je vereniging voor.

Gaat de km-vergoeding van juryleden ook omhoog? Dat zou met de huidige brandstofprijzen ook geen overbodige luxe zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:05

Dat dacht ik dus ook ( individuele leden worden immers ook niet uitgenodigd, misschien dat de vergaderingen in principe wel openbaar zijn ? ).
Het stemrecht is wel verdeeld naar het aantal leden dat een vereniging heeft. Stemmen mogen alleen uitgebracht worden door de verenigingsvertegenwoordiger, of die kan een andere verenigingsvertegenwoordiger machtigen ( van een andere vereniging dus, niet een ander bestuurslid van dezelfde vereniging ). Dus met zijn allen naar de regiovergadering gaan heeft weinig zin, deze kwestie bespreken bij het bestuur van je eigen vereniging is waarschijnlijk nuttiger. Overigens staat de verhoging van het startgeld niet op de agenda voor onze regiovergadering a.s. maand ( maar agendapunten worden wel vaker wat laat aangedragen ).

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:21

alsof de paardensport al niet duur genoeg is! Maar kan het van de andere kant ook wel begrijpen, het is hard werken, en veel geld verdien je er niet aan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:50

Dan is dat ohz blijkbaar anders, bij het mennen zijn de vergaderingen wél voor de rijders. Hier is de verhoging vorige maand wel aan de orde gekomen.
Stemrecht is misschien niet het juiste woord. Maar wanneer het grootste deel van de zaal heel negatief reageert op een voorstel, wordt er bij ons wel verder over gediscusseerd en wordt het doorgegeven naar de KNHS als men het er echt niet mee eens is. Wanneer uit veel regio's een negatief bericht komt, lijkt me dat de KNHS hier verder over zal nadenken. Het staat tenminste hoog op het lijstje dat er naar de leden geluisterd wordt.

Kilometer vergoeding is geloof ik 28 ct, als ik goed heb opgelet.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:46

Ik zit net de eerste pagina te lezen, het startgeld mag verhoogd worden, wil niet zeggen dat de organiserende verenigingen het doen, die hebben het ook wel in de gaten wanneer ze zich uit de markt prijzen...
Wat ik veel erger vind, is dat elk jaar het abonnementsgeld en de startcoupons om hoog gaan en weet je wat daar van betaald wordt? Voornamelijk de nationale/internationale sport en met nationaal wordt niet bedoeld de landelijke ruiter......

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 05:24

Echwel schreef:
Jeetje wat een bitterheid klinkt daar uit je verhaal..

Nogmaals de organisaties MOGEN het inschrijfgeld omhoog brengen.
Ze MOETEN niks.
En het ligt aan de organistaie of ze rond kunnen komen met het inschrijfgeld...

En ik ben geen grote amzaone of wat dan ook, en geef toch mijn kinderen de kans, door dan maar minder wedstrijden te rijden.

Bitterheid kan ik het niet noemen dit is realiteit is iets anders,maar ik weet niet hoelang jij al in de sport zit maar ik kan me nog herinneren dat ik 3.50GULDEN betaalde voor mijn eerste wedstrijdje met pony,en nu zit je al aan de 10euro dus 22GULDEN PER PROEFJE!!En dan nog maar niet tespreken over de rest van de tarieven dat jaarlijks omhoog gaat zoals coupons,startkaart en contributie van de verenigingen.
Ook heb ik in het bestuur van een vereniging gezeten en het geld wat daar in de kas zat was toch ruim voldoende.
Ook de kas van de KNHS zal ruim voldoende zijn en waar dat geld allemaal ingestoken wordt???
Omdat de verenigingen ook meer aan het KNHS zullen moeten gaan afdragen zodat die kas nog groter wordt zullen ze heus wel naar de 10euro gaan want hun kas moet ook gespekt blijven.
Maar ja kan altijd nog kiezen om te stoppen met jureren en wedstrijdrijden,scheelt een hoop geld en tijd!Denk dat er toch meer mensen dat zullen gaan doen,en met minder leden zal alles nog wel duurder moeten gaan worden.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 05:32

Fitzroy schreef:
Volgens mij kun je als individueel lid niet naar een regiovergadering en heb je al helemaal geen stemrecht. Daar heb je het bestuur van je vereniging voor.

Gaat de km-vergoeding van juryleden ook omhoog? Dat zou met de huidige brandstofprijzen ook geen overbodige luxe zijn.

Idd de bestuursleden zijn uitgenodigd daarvoor ze hebben geen mede-zeggenschap krijgen alleen maar te horen wat de veranderingen zijn en kunnen daartegen in gaan maar de besluiten staan al vast en die kun je dan doorgeven aan je leden!Ben daar trouwens ook al mee gestopt paar jaar geleden en uit het bestuur gestapt,want wat een zooitje om in een bestuur te zitten zeg je krijgt alleen maar een grote mond wanneer je voor de ruiters opkomt en een hoop ruzie onderelkaar.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 08:40

als het zo duur word ga ik wel dammen Koe

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 08:56

PERENBOOMPIE schreef:

Bitterheid kan ik het niet noemen dit is realiteit is iets anders,maar ik weet niet hoelang jij al in de sport zit maar ik kan me nog herinneren dat ik 3.50GULDEN betaalde voor mijn eerste wedstrijdje met pony,en nu zit je al aan de 10euro dus 22GULDEN PER PROEFJE!!En dan nog maar niet tespreken over de rest van de tarieven dat jaarlijks omhoog gaat zoals coupons,startkaart en contributie van de verenigingen.
Ook heb ik in het bestuur van een vereniging gezeten en het geld wat daar in de kas zat was toch ruim voldoende.
Ook de kas van de KNHS zal ruim voldoende zijn en waar dat geld allemaal ingestoken wordt???
Omdat de verenigingen ook meer aan het KNHS zullen moeten gaan afdragen zodat die kas nog groter wordt zullen ze heus wel naar de 10euro gaan want hun kas moet ook gespekt blijven.
Maar ja kan altijd nog kiezen om te stoppen met jureren en wedstrijdrijden,scheelt een hoop geld en tijd!Denk dat er toch meer mensen dat zullen gaan doen,en met minder leden zal alles nog wel duurder moeten gaan worden.
Ik ben uit de tijd dat je nog bijna gratis wedstrijden kon en mocht rijden.
Een hele eer dat ik als een van de weinige kinderen op school een pony had.
Maar toen koste het voer ook maar een habbekrats, en was de stalling ook heel goedkoop`
En toch vonden mijn ouders het duur, omdat de salarissen ook veel lager lagen.

Alles is duurder geworden, dus ook dit.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:17

Weet niet op dit al ergens staat, MAAR WE KUNNEN ER IETS TEGEN DOEN

Op deze link; http://www.axci.nl/?ln=ned&id=160 kun je de petitie tekenen tegen de maatregel startgeld van 7,50 naar 10 euro! (rechtsboven staat ''deze petitie tekenen'')

Iedereen DOEN dus!!!!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:23

jeetje, 10 euro!!
Mazzelaars!!!
in de ijslanderwereld betaal je al snel €20 inschrijfgeld.
Dit zijn soms ook nog meerdaagse wedstrijden, waarin je 2 proeven rijdt, je paard moet op een prikweitje en je betaald zelf ook camping kosten.
sommetje van Wedstrijden Zuid:
2x €20 voor de proeven = €40
2x overnachting €3 = €6
2x prikwei €5 = €10
totaal: = €56

Knipoog

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:49

Jen_Elegance schreef:
Weet niet op dit al ergens staat, MAAR WE KUNNEN ER IETS TEGEN DOEN

Op deze link; http://www.axci.nl/?ln=ned&id=160 kun je de petitie tekenen tegen de maatregel startgeld van 7,50 naar 10 euro! (rechtsboven staat ''deze petitie tekenen'')

Iedereen DOEN dus!!!!!

In dit topic is deze actie gestart, dus het staat al in het topic. Maar een herhaling kan nooit kwaad Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:39

Liezel1 schreef:
jeetje, 10 euro!!
Mazzelaars!!!
in de ijslanderwereld betaal je al snel €20 inschrijfgeld.
Dit zijn soms ook nog meerdaagse wedstrijden, waarin je 2 proeven rijdt, je paard moet op een prikweitje en je betaald zelf ook camping kosten.
sommetje van Wedstrijden Zuid:
2x €20 voor de proeven = €40
2x overnachting €3 = €6
2x prikwei €5 = €10
totaal: = €56

Knipoog

Precies, en we blijven rijden. Want het wedstrijden is zo leuk en gezellig, dat we die 60 euro er graag over hebben voor een weekend.

De vergelijking met de tijd dat een proefje 3.50 gulden kostte is niet helemaal reeël. De broden bij de bakker waren toen ook 75 ct. Inflatie én de euro hebben voor prijzenverhogingen gezorgd. Je hebt zelf de keus om te stoppen omdat je het te duur vind, maar een vergelijking met een proefje van 3.50 is wat overdreven.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:28

De inflatie is altijd zo rond de 2 á 3% een heel andere percentage dan de verhoging van 25% waar de knhs het nu over heeft.
Toen de promotieregeling verandert werd en het aantal te behalen winspunten zijn verdubbeld zijn de kosten van het startgeld voor ruiters in principe ook al verdubbeld.
Dat was dan voor het welzijn van het paard, omdat er paarden rondliepen in klasses waar ze nog niet aan toe waren (alsof dat nu anders is).
Een paar jaar later word dan ook alsnog besloten dat de leeftijdsgrens van paarden met één jaar omhoog gaat. Dat had net zo goed gekund ipv de winstpunten te verdubbelen.
Verder zijn de prijzen van startkaarten, startcoupons, lidmaatschap etc ook allemaal drastisch verhoogd (méér dan die 2 á 3% inflatie).
Dan stond er laatst in de paardenkrant dat de KNHS weer meer inkomsten had ontvangen dan verwacht (goh nieuwe dure proevenboekjes en dvd's?), en ze voor liepen op begroting.
Maar nee de prijzen moeten weeeer omhoog. Er wordt ons gewoon een heel groot oor aan genaaid door onze 'belangenvereniging'.
Het verbieden van het dressuurhoedje in de Z is gelukkig ook niet doorgegaan na een grote handtekeningenactie, hopelijk lukt dat nu weer.
Het zou toch te gek voor worden zijn dat je 10€ moet betalen voor een aantal scheef geplaatste bordjes in een knollenveld, met een briefje erop met een startlijst. En maar uit te moeten zoeken wanneer je moet starten en in welke van de acht ringen omdat er niet eens een ringmeester rondloopt.
Mocht de prijsverhoging toch doorgaan hoop ik van harte dat het geld dan in ieder geval besteed wordt aan bijscholingen van het jurycorps en dat de wedstrijden ook echt beter geregeld worden dan eerst. Aan dingen waar de breedtesport wat aan heeft, en niet wederom de topsport. Anky is toch al de best verdienende sportvrouw van NL.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:55

@ Fleurtje100 als ik jou was zou ik écht zelf een wedstrijd gaan organiseren, volgens mij wordt dat DE perfecte wedstrijd en... je kunt ik korte tijd vreselijk veel geld verdienen Frusty