Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:19

tanja, ja dat is waar maargoed ze vroeg me om te zeggen dat ze haar locatie beschikbaar stelde dus voor deze onderlinge wedstrijd dus jahw als je echt niks kan vinden dan kan dit altijd toch nog? het is tenminste iets toch...
@jovarna, pb terug!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:23

Tuurlijk kan het dan altijd nog Haha! (Beilen is lekker dichtbij voor mij Clown )

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:26

haha voor mij oowk. leandro staat daar gestald namelijk Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:34

drenthe is voor mij ook perfect! Knipoog

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:35

Jovarna schreef:
Wat vervelend dat het tekenen van de petitie bij sommige mensen niet goed gaat.
We zullen er naar kijken en hopelijk is het euvel snel opgelost!

Ik heb ze gemaild hierover, meer mogelijkheden om contact op te nemen met de webmaster daar waren er niet. Even afwachten dus of we antwoord terug krijgen.

nikyta34

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:38

ik heb zojuist ook getekend ,omdat ik mijn fjord zonder bit veel lekkerder kan laten lopen, voordat ik bitloos ging rijden heb ik ook een paar keer gestart maar mee gestopt omdat ik er niks aan vond en mijn fjord ook niet!Maar nu wij bitloos rijden hebben we er weer lol in gekregen en zou ik best wel weer willen starten maar nooit meer met bit!!Dus ik hoop van harte dat het wat gaat worden

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:43

Ik ben ook voor.
Ik ga volgend jaar pas weer op mijn pony rijden, maar ik wil zeker bitloos gaan rijden.
Dus ik ben VOOR !!!!!!!!!!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:38

hier heb ik nog een foto van mijn pony Flicka, met haar ruitertje Max. dit is de eerste keer onder het zadel, (voor meer foto's zie de link in mijn onderschrift) mét bitloos hoofdstelletje, zelfgemaakt volgens het concept van de ruitersportshop hoofdstellen.

Afbeelding

ik werk ook bitloos met haar aan de lange lijnen. als het mij lukt met vervoer, kan ik ook mijn pony of paard meebrengen en eea uitleggen en laten zien. ik wil evt ook wel uitleg geven iets clinic achtigs voor bezoekers die met bit rijden, als het allemaal lukt met vervoer etc.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:55

Ik weet eigenlijk niet of ik al heb gereageerd.. Maar ben ook voor!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:58

Aan mij zal je niet veel hebben, rijd geen wedstrijden en ook niet puur bitloos. Maar ben wel absoluut voor Ja

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:00

tekenen kun je in ieder geval wel, de link naar de petitie staat op blz. 7

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:02

Had niet het hele topic doorgelezen Bloos
Maar heb iig getekend Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:04

@merrieveulen: Leuke foto! En een goed idee van je! We gaan hier even verder over door per pb, oké.

Kleine update
Inmiddels hebben zich aangemeld:
* enkele dressuur wedstrijdruiters die meedoen met de dressuurwedstrijd
* 6 deelnemers die aangegeven hebben dat ze mee willen doen met de dressuurwedstrijd
* 10 deelnemers, o.v.b. van de locatie
* 1 officieel jurylid
* 2 niet-officiële juryleden
* twee (kleinere) sponsors
* drie standhouders
* workshop bitloos rijden, door Spirithorses

Wie en wat volgt?! Party!!

De petitie staat op dit moment op 150 handtekeningen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-06 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:05

Op een één of andere manier kan ik niet tekenen, moet je je hiervoor aanmelden?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:11

Nee, je zou gewoon op de link "teken deze petitie" (of zoiets) moeten kunnen klikken. Vervolgens krijg je een bevestigingsmailtje waarin je nog een linkje moet aanklikken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:23

Dan start ik mijn pc even opnieuw op en anders gebruik ik een andere pc hier thuis. Ik kan klikken wat ik wil maar er gebeurd alleen niets Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:37

Getekent!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:21

mee doen wil ik ook allen waar en wanneer ( omdat ik vandaag pas te horen krijg of en hoe mijn rug genezen is... Haha! ) maar denk dat ik ook nog meer mensen weet die mee willen doen moet dan wel beetje in de buurt zijn Haha!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:28

super, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Waar en wanneer, daar is het nu echt nog te vroeg voor om daar iets zinnigs over te zeggen. We moeten als we een datum en locatie gaan kiezen als het een beetje meezit met een flink aantal mensen rekening gaan houden, maar daar komen we vast wel uit. Het is in ieder geval wel de bedoeling dat het ergens centraal in Nederland wordt. Over het wanneer heeft Jovarna al eerder gezegd dat het als we het goed willen aanpakken, waarschijnlijk volgend jaar het vroegst haalbare is, en daar ben ik het helemaal mee eens.

Loyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:35

geweldig initiatief!
ik vind dit een heel goed idee!

Zelf rijd ik altijd met mijn paardje bitloos,dit vanwege vroegere kiesproblemen en we springen dan ook vaak. (vinden we beide het leukst Tong uitsteken )

Ik had nog wat ideetjes:
misschien is het leuk om in plaats van een wedstrijd een soort bitloos-dag van te maken.
met allerlei demo's.(mennen, pas du deux etc. maar ook bijvoorbeeld uitleg over verschillende bitloze optomingen))
met wedstrijden, maar dan kleintjes, bijvoorbeeld niet meer dan 20 deelnemers per niveau.
met winkeltjes (standjes)
met dingen die de mensen ook mee kunnen doen. (misschien wil iemand ritjes maken met een paard en wagen (zonder bit).of dat soort dingen)
en natuurlijk met de workshops. (hier kunnen dan zowel de ruiters als de toeschouwers misschien aan mee doen)
Etc

dus eigenlijk meer een evenement dan een wedstrijd, op die manier zullen veel meer mensen komen kijken.
leuke demo's en andere dingen, vinden veel mensen een stuk leuker om te gaan bekijken dan de hele dag door dressuur proefjes. (niet dat jullie dit van plan waren maar het gaat om het idee)

Op die manier denk ik dat je ook aardig wat mensen zult trekken die nu met bit rijden maar wel benieuwd zijn hoe mensen zonder bit rijden. Wie weet gaan ze dit ook doen nadat ze gezien hebben dat de paarden dit ook een stuk leukert vinden dan met een ijzertje in hun mond die op de verkeerde manier gebruikt kan worden. (natuurlijk kan dit met bitloos ook, maar jullie snappen wel waar ik heen wil)

ik weet alleen niet of we een evenment mogen organiseren van ed KNHS? Ik had gelezen dat een onderlinge wedstrijd wel mag, ik weet niet of dit ook voor mijn idee geldt.

Ook had ik nog een idee: Waarom huren jullie een manege? dit kost veel geld. Het lijkt mij handiger om een groot stuk weiland te huren, dit is vaak een stuk goedkoper. Ook kan je hierop dan zelf de dressuur ringen, springringen, demo'ringen etc. op uitzetten. Ook kunnen op dit stuk de tentjes en paddocks worden neergezet.

Als iedereen dan iets meeneemt om uit te lenen op die dag (dressuur bordjes bijvoorbeeld) dan zijn de kosten ook een stuk minder.

Ik weet niet of jullie wat aan mijn ideeen hebben.
In elk geval heb ik de petitie getekent en ben absoluut VOOR!!
Een paard kan net zo goed met als zonder bit lopen, zo niet dan ligt het aan de training van de ruiter!

Ook wil ik graag meedoen met die dag, als demo, starter,of vrijwilliger.

Dit ligt natuurlijk wel aan de locatie Bloos

Oh ja ik kwam laatst nog een plaatje tegen van een grandpix ruiter die een proef (als demo) met alleen een touwtje om de hals van zijn paard reed!
ik zal een kijken of ik dit plaatje nog kan vinden.

groetjes!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:45

Wat locatie betreft, het noorden lijkt mij wel handig. Verder wordt denk ik toch te ver, dan gaat mijn paard zowieso niet mee.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:47

Dankjewel voor je input, Loyl, hier hebben we zeker wat aan! De exacte invulling van de dag zal van een hoop zaken afhangen, we zien eerst eens wie en wat zich allemaal aanmeldt. Daarbij moeten we ondanks het enthousiasme dat er ontstaat voor een bitloze themadag natuurlijk niet uit het oog verliezen wat het doel is van dit initiatief: dat is niet het enthousiast maken van het publiek voor het rijden zonder bit (wat overigens ook een hele goede zaak is), maar het laten zien aan de KNHS dat bitloos rijden geen "afbreuk" doet aan de "volwaardige" dressuur. Maar daar komen we ook allemaal we uit!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:49

germie schreef:
Wat locatie betreft, het noorden lijkt mij wel handig. Verder wordt denk ik toch te ver, dan gaat mijn paard zowieso niet mee.

Als er in de loop van de tijd duidelijk wordt wie er eventueel mee wil doen/helpen, zullen we een inventarisatie maken van wat iedereen het beste uitkomt (denk hierbij ook aan standhouders, juryleden e.d.), zodat we tot een voor iedereen (of de meesten in ieder geval) acceptabele oplossing komen. Maar zover zijn we nog niet.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:26

Ik meld me Haha!

Ik hang er ook nog een bit in, omdat het moet voor de wedstrijden. Train ook regelmatig bitloos.

Ik heb al getekend, voor een bitloze wedstrijd lijkt me ook leuk, mits regio Z- holland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:27

Even een bericht voor de mensen die in dit topic aangegeven hebben dat ze (evt.) mee willen doen met de bitloze dressuurwedstrijd (dat scheelt me 20 pb's sturen Knipoog ).

Om een goede inventarisatie te krijgen van het aantal (definitieve) deelnemers, wil ik jullie vragen om mij per PB te laten weten:

* welke klasse je wilt rijden
* wat je leeftijd is
* of je een paard of pony hebt
* wat je woonplaats is
* wat de maximale reisafstand mag zijn van je woonplaats naar de locatie van deze bitloze dressuurdag
* en als de afstand binnen deze aantal km's is, of we er dan ook op kunnen rekenen dat je komt
* of er ook iemand uit je vrienden-/kennissen-/familie-/werk-/studiekring meedoet (+ naam en woonplaats) of dat je alleen meedoet

De volgende namen heb ik genoteerd:
    Dancer_joey
    djodjodjo
    Shao
    Karona
    leandrotje
    Tammie
    Evita_
    Anya
    Antheman
    Lenneke_
    Ramoontje
    taffy
    calimerootje
    germie
    MyrtheJ
    nikyta34
    KC (en een paar anderen)
    Leetje
    Loyl
    merrieveulen
Willen jullie per PB even reageren? Alvast bedankt!