Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Niet te ingewikkeld gaan denken. Er wordt geen doorzitten gevraagd, dus je zit zo lang door als jij vind dat goed is voor een correcte overgang naar galop

) Soof_ schreef:Ik vind de nieuwe proeven wel goed, vooral dat je rustig de tijd heb om de overgangen te rijden enzo. Maar het rare eraan vind ik de middenstap in de B ik snap echt niet waarom je dat al in de B moet kunnen maar ja verder vind ik het wel lekker proeven om te rijden.
oosterhoff schreef:Soof_ schreef:Ik vind de nieuwe proeven wel goed, vooral dat je rustig de tijd heb om de overgangen te rijden enzo. Maar het rare eraan vind ik de middenstap in de B ik snap echt niet waarom je dat al in de B moet kunnen maar ja verder vind ik het wel lekker proeven om te rijden.
dat moet omdat het gewoon een basisonderdeel is! Het gaat er vooral om dat de jury goed kan zien dat het paard de hand van de ruiter goed volgt en dat het paard langer in het lijf wordt. is toch niet zo'n heel rare oefening?
oosterhoff schreef:Dit is precies de reden dat dat halthouden eruit is gehaald. Dat snap ik dus ook echt niet!!
Het zijn gewoon basis vereisten. Als ik nou zeg dat mijn paard helemaal wild en zenuwachtig wordt van het halsstrekken moeten we het misschien ook maar uit de proeven halen.
Ik snap je punt wel hoor en het is geen aanval op jou.
Maar zehebben de proeven paard vriendelijker gemaakt. Als jou jonge paard nog niet makkelijk kan verruimen in stap is ie misschien nog niet helemaal toe aan wedstrijden en is het verstandiger om thuis te oefenen. Ik wil niet zeggen dat alles super hoeft te gaan op een wedstrijd hoor. Je kan best hier en daar wat compenseren. Maar iets verruimen in stap is toch echt een basis ding!
ellen82 schreef:Ze hebben nu meer stap in de proeven gezet omdat van veel paarden de stap erg slecht is. Op deze manier hopen ze dat de stap gemiddeld beter wordt.
ze begon te showen echt niet normaal! een kwartier lang hield ze het vol... (alle mensen in een deuk) op een gegeven moment maar even laten weten dat het genoeg was
Bonny4life schreef:vandaag 2de keer L1 met mijn pony tussen de paarden had 184 en 170 punten!!