De nieuwe proeven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:23

Kan je toch alsnog makkelijker copy pasten?!!!!

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 15:11

Citaat:
Niet te ingewikkeld gaan denken. Er wordt geen doorzitten gevraagd, dus je zit zo lang door als jij vind dat goed is voor een correcte overgang naar galop

Dankje
Tsja, af en toe dan denk ik een beetje te moeilijk

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:40

Het enige wat ik echt rot vind aan die proeven is; je word apart beoordeeld voor je stap, draf en galop. En aangezien die stap echt zó slecht is, haal ik het dus echt naar beneden. Voor m'n uitgestrekte stap had ik een 3! En dan voor heel die stap ook een 3! dan heb je dus al -6! Maar ik haal het wel weer omhoog met die galop. Maar ik blijf het irritant vinden.

En hoezo is het eigenlijk te pittig voor een meisje van 11? Want ik ken een aantal meisjes die er geen problemen mee hebben hoor. 1 ervan rijd zelfs Z2.. Sinds kort, en ik ken er nog genoeg ook die jonger zijn, dus wat is je probleem?

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:05

@DebbieY: Je word nu wel apart beoordeeld op stap, draf en galop, dat is waar. Maar dan heb je bijvoorbeeld een 3, een 6 en een 7. Maar als ze je bij die oude proeven hadden beoordeeld met het gereden in het algemeen, of iets dergelijks wat de gangen betreft, hadden ze je ook een 6 of iets gegeven, omdat de galop misschien wel goed is, maar de stap niet. Het komt op hetzelfde neer.
Natuurlijk is het wel even wennen, maar ik denk dat het wel beter is zo

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:22

Ja toen had ik gewoon altijd een 6 of 7, want die draf is dus ook echt niet spectaculair.. dat is echt jammer, maar nu is het in verhouding gewoon echt strenger( voor mij dan met die stap) Maar boeiend, die galop is gewoon echt goed dus ik zal het er maar mee moeten doen..

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 19:51

Ja het lijkt ook wel strenger, maar als ze het samen zouden voegen (wat ongeveer met die oude proeven zo was) dan zou je op een cijfer uitkomen dat ongeveer het gemiddelde van wat je nu voor stap draf en galop krijgt is.
(volgens mij beetje kromme zin.. maargoed )

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:15

Haha maakt niet uit. Ik heb ook vaak van die kromme zinnen maar dat komt door msn ofzo bij mij??

Charles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:34

Proeven vind ik oke! Volgorde is wat logischer en ik vind t prettig dat de proeven wat korter zijn, ik rij me namelijk altijd helemaal lek dus dat scheelt wel:P

sharonnie21

Re: De nieuwe proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:18

ik vind de proeven super en ook dat ze eens veranderd worden.
wat ik juist slecht vind is dat de overgangen niet meer op de letters hoeven maar er tussen.

ik vind het gewoon erg goed dat er verandering komt omdat je nu weer wat beter op moet letten!
het is allemaal (tenminste in mijn klasse) lekker vlot op elkaar en dat houd mijn paarden bezig, en hebben ze minder tijd om maf te doen.

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:29

Het gaat idd erg vlot, aan de ene kant nogal irritant, maar aan de andere kant geef ik sharonnie21 ook gelijk: houd je je paard tenminste bezig haha

Soof_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:01

Ik vind de nieuwe proeven wel goed, vooral dat je rustig de tijd heb om de overgangen te rijden enzo. Maar het rare eraan vind ik de middenstap in de B ik snap echt niet waarom je dat al in de B moet kunnen maar ja verder vind ik het wel lekker proeven om te rijden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:04

Soof_ schreef:
Ik vind de nieuwe proeven wel goed, vooral dat je rustig de tijd heb om de overgangen te rijden enzo. Maar het rare eraan vind ik de middenstap in de B ik snap echt niet waarom je dat al in de B moet kunnen maar ja verder vind ik het wel lekker proeven om te rijden.

dat moet omdat het gewoon een basisonderdeel is! Het gaat er vooral om dat de jury goed kan zien dat het paard de hand van de ruiter goed volgt en dat het paard langer in het lijf wordt. is toch niet zo'n heel rare oefening?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 06:57

oosterhoff schreef:
Soof_ schreef:

dat moet omdat het gewoon een basisonderdeel is! Het gaat er vooral om dat de jury goed kan zien dat het paard de hand van de ruiter goed volgt en dat het paard langer in het lijf wordt. is toch niet zo'n heel rare oefening?

Maar die hand volgen en wat langer worden in zijn lijf, doet mijn paard ook wel op de volte halsstrekken in draf....
En ik kan me voorstellen dat het voor een jong paard in draf ook wat makkelijker is dan in stap...

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:47

Dit is precies de reden dat dat halthouden eruit is gehaald. Dat snap ik dus ook echt niet!!
Het zijn gewoon basis vereisten. Als ik nou zeg dat mijn paard helemaal wild en zenuwachtig wordt van het halsstrekken moeten we het misschien ook maar uit de proeven halen.
Ik snap je punt wel hoor en het is geen aanval op jou.
Maar zehebben de proeven paard vriendelijker gemaakt. Als jou jonge paard nog niet makkelijk kan verruimen in stap is ie misschien nog niet helemaal toe aan wedstrijden en is het verstandiger om thuis te oefenen. Ik wil niet zeggen dat alles super hoeft te gaan op een wedstrijd hoor. Je kan best hier en daar wat compenseren. Maar iets verruimen in stap is toch echt een basis ding!

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:30

oosterhoff schreef:
Dit is precies de reden dat dat halthouden eruit is gehaald. Dat snap ik dus ook echt niet!!
Het zijn gewoon basis vereisten. Als ik nou zeg dat mijn paard helemaal wild en zenuwachtig wordt van het halsstrekken moeten we het misschien ook maar uit de proeven halen.
Ik snap je punt wel hoor en het is geen aanval op jou.
Maar zehebben de proeven paard vriendelijker gemaakt. Als jou jonge paard nog niet makkelijk kan verruimen in stap is ie misschien nog niet helemaal toe aan wedstrijden en is het verstandiger om thuis te oefenen. Ik wil niet zeggen dat alles super hoeft te gaan op een wedstrijd hoor. Je kan best hier en daar wat compenseren. Maar iets verruimen in stap is toch echt een basis ding!

Ho ho...
Ik zeg niet dat ik er last van heb....
die van mij loopt in het L gemiddeld boven de 65%
Maar de opzet van deze proeven, en met name in het L, is toch ook om het allemaal wat makkelijker te maken voor jonge paarden?

Veel jonge paarden hebben gewoon nog moeite met de stap... En er zit al vrij veel stap in die nieuwe proeven ivt de oude proeven vind ik.

Maar nogmaals: het maakt mij niet uit.
Zij maken de proeven: ik rijd wel...

ellen82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:00

Ze hebben nu meer stap in de proeven gezet omdat van veel paarden de stap erg slecht is. Op deze manier hopen ze dat de stap gemiddeld beter wordt.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:03

ellen82 schreef:
Ze hebben nu meer stap in de proeven gezet omdat van veel paarden de stap erg slecht is. Op deze manier hopen ze dat de stap gemiddeld beter wordt.

ja die van mij pony is ook niet echt goed.... gister maar weer gebleken in de middenstap..

ik reed voor het eerst L1 met mn pony tussen de paarden, voor het eerst buiten... nou madam dacht geloof ik dat ze indruk moest maken ze begon te showen echt niet normaal! een kwartier lang hield ze het vol... (alle mensen in een deuk) op een gegeven moment maar even laten weten dat het genoeg was

maar de ontspanning heb ik er niet echt in gekregen doordat ze zo druk was bleef ik te gespannen en kwamen de middengangen er niet uit en de baan was zo nat dat ik niet helemaal durfde te geven..

maar ach was de 1e keer en het moet gewoon nog veeel beter worden,
ik had 169 en 177 punten.

groetjes roelinda en haar showbinkie

WendyenMilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:00

ik vind de nieuwe proeven eigenlijk best moeilijk, maar ik ben zowieso geen dressuurruiter

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 06:58

ach, ik denk dat gewoon iedereen er nog even aan moet wennen. Straks weet je niet beter

gabberluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:23

ik heb de nieuwe proef nog niet gereden.
maar het lijkt me niet echt veel moeilijker. this ook best wel leuk die nieuwe rij je weer eens een keer wat anders

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:28

vandaag 2de keer L1 met mijn pony tussen de paarden had 184 en 170 punten!!

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 15:32

netjes

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:05

Bonny4life schreef:
vandaag 2de keer L1 met mijn pony tussen de paarden had 184 en 170 punten!!

wat dom zeg, in alle topics waar ik het neer heb gezet typ ik zo 184! maar ik had 182, sorry! nog steeds goed of niet?

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 09:34

haha ja ik vind het netjes hoor, iedereen moet nog even wennen aan de proeven en als je dan al een winstpunt haalt vind ik dat hartstikke mooi

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:31

Ik vindt de nieuwe proeven makkelijker want nu moet je haast geen volte's of wat dan ook rijden dat vindt ik wel Jammer:(
Maar Ik doe nog maar de B proefjes;)
groetjes ilona