Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eliene schreef:Volgens mij komen er 4 proeven per categorie, alleen in het Z was dat geloof ik anders ivm proeven voor 2 verschillende bakafmetingen.
Sjonniej schreef:Ook vroeg een meid of een correct wijkend paard dat van D naar B wijkt, meer punten krijgt dan een even correct wijkend paard van D naar de hoek. Daarop antwoorde die man; 1e paard krijgt een punt hoger. Maar eigenlijk is dat toch hartstikke krom?
Eliene schreef:Ja, die kans loop je wel. Zouden de jurybijscholingen verplicht worden? Mss dat dat wat helpt om de jury's beter op 1 lijn te krijgen?
Zwelgje schreef:Kan iemand me vertellen wat zo'n nieuwe proef precies inhoudt?
Ik begrijp dat alles niet meer zo op de letter gereden hoeft te worden maar dat het meer gaat om de kwaliteit van de overgang in plaats van WAAR de overgang gemaakt wordt.
Wat moet ik me bij zo'n proef voorstellen?
Sjonniej schreef:Ook vroeg een meid of een correct wijkend paard dat van D naar B wijkt, meer punten krijgt dan een even correct wijkend paard van D naar de hoek. Daarop antwoorde die man; 1e paard krijgt een punt hoger. Maar eigenlijk is dat toch hartstikke krom?
Sjonniej schreef:Ik volg jou verhaal niet helemaal Michelle...
Maar die proeven zijn er dus vooral voor de ruiters die niet meer in de L/M mogen starten. Voor een ruiter die wel in die klasse mag starten heeft het geen zin, tenzij je het leuk vind om zelf een proef in elkaar te zetten.
Viel me gisteren trouwens tegen hoeveel mensen er waren, had er meer verwacht.
Ook vroeg een meid of een correct wijkend paard dat van D naar B wijkt, meer punten krijgt dan een even correct wijkend paard van D naar de hoek. Daarop antwoorde die man; 1e paard krijgt een punt hoger. Maar eigenlijk is dat toch hartstikke krom?
KarinvdM schreef:Een 4-jarige op L nivo, een 5-jarige op M-nivo en een 6-jarige op Z nivo is toch helemaal niet raar? Dat zie je nu toch ook op de concoursterreinen?
Alleen kunnen "profs" hun paarden nu ook uitbrengen in deze speciale proeven en zitten ze de "amateurs" niet in de weg.
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet...
Michelle77 schreef:tuurlijk is niemand iets verplicht, maar wanneer je met een jong paard wilt deelnemen aan die proeven ben je wel verplicht dat niveau te rijden.
GeaB schreef:Bettine schreef:Tsja zo zijn er wel meer dingen die ik vreemd vind.
Zo hebben ze dus besloten dat je met een 5 jarig paard geen Z meer mag rijden 'in verband met het welzijn van het paard'.
Er werd afgelopen maandagavond over dit onderwerp vergaderd. Is het al bekend dat het definitief doorgaat?
KarinvdM schreef:Michelle77 schreef:tuurlijk is niemand iets verplicht, maar wanneer je met een jong paard wilt deelnemen aan die proeven ben je wel verplicht dat niveau te rijden.
Als gewone amateur maakt dat toch helenmaal niet uit? Dan kan je met een 15-jarige gewoon in de reguliere B starten, als je dat nog mag en anders L1.