Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:22

hmm ja vind het wel een goed idee dat ze dat gaan verplichten, is gewoon veel veiliger.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 12:25

Charos schreef:
hmm ja vind het wel een goed idee dat ze dat gaan verplichten, is gewoon veel veiliger.

Goed, niet banketstaaf bedoeld ofzo, maar jij bent dus op z'n minst de 100e die dit soort opmerkingen in dit topic maakt en voor de laatste maal: daar is dit topic niet voor bedoeld!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:27

ok had ik nog niet gezien (ben te lui om 15 pagina's door te worstelen) maar WAAROM willen jullie deze protestactie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:28

Omdat we voorgelogen worden door de KNHS Lachen.
Daarom

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:08

patos schreef:
www.cavaletti.nl, niet zo groot als bokt, maar toch druk bezocht.
Heb trouwens nog geen foto;s van patos en mij in vol oornaat, ben gister voor het eerst Z1 gestart incl hoedje, maar er zijn geen foto's gemaakt.

Ik ben even naar dat forum gegaan en het desbetreffende topic; We hebben veel aanhangers daar! Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gelezen Lachen Het zal wel fijn zijn wanneer deze mensen ook allemaal tekenen op de website!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 13:17

Charos schreef:
ok had ik nog niet gezien (ben te lui om 15 pagina's door te worstelen) maar WAAROM willen jullie deze protestactie dan?

Omdat we in het Z1 t/m de ZZ-zwaar gewoon de keuze willen hebben om wel of niet een hoedje te dragen. Als je weet dat je paard een wilde is, kun je met cap rijden, als je een rustiger type hebt kun je voor een hoedje kiezen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:50

Keurig verwoord Patos OK dan!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:08

Ja ik heb ook 1 keer die opmerking gehad dat de Helm veiliger is, maar met die mensen ga ik daar niet over in discussie, die hebben nog nooit met hoed gereden en wat je niet hebt kan je ook niet missen Haha! niet paardrijden is nog veiliger zeg ik dan.

Een vriendin ( M jury) uit Woerden omgeving, is inmiddels ook met de lijst bezig is ook razend enthousiast.

Daarnaast heb ik dit weekend van veel ( serieuze) mensen een e-mail gehad, die ook met de brief plus lijst wilden werken. die heb ik dus allemaal de brief plus lijst plus instructie toegezonden.

Ook heb ik van Kitty vernomen dat de site bijna "in the air" is, allemaal nog even in spanning afwachten en Kitty aanmoedigen want die heeft er wel een paar nachten werk op zitten! Slapen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:40

Wow Kitty is ie al bijna klaar? Cool

Hoedje af voor Kitty Slim OK dan!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:58

Gerrie schreef:
Wow Kitty is ie al bijna klaar? Cool

Hoedje af voor Kitty Slim OK dan!

Allemaal hoedjes op, dankzij Kitty Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 00:44

WWWiske schreef:
Allemaal hoedjes op, dankzij Kitty Haha!

Dat zou mooi zijn! OK dan!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:50

VValar schreef:
Ik ben even naar dat forum gegaan en het desbetreffende topic; We hebben veel aanhangers daar! Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gelezen Lachen Het zal wel fijn zijn wanneer deze mensen ook allemaal tekenen op de website!

Dat komt wel goed hoor, veel van de cavalettigangers dragen hoedjesdragers een warm hart toe OK dan!

We gaan veel handtekeningen binnenhalen, let maar op!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:54

Het ontwerp is bijna klaar, de knopjes zijn inmiddels geprogrammeerd. We zitten te wachten op de provider of de SIDN totdat de sitenaam vrijgegeven wordt.
Ik verwacht dat hij halverwege deze week online is. Dan maak ik nog even een banner die op verschillende sites kan komen te staan en dan hopen we op nog meer handtekeningen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:54

Ik begin er echt zin in te krijgen Lachen Ik hoop dat de site ook snel online is!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:17

wat een geweldig staaltje van snel werken Kitty OK dan!

wacht met spanning af hoe mooi de site geworden is

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:18

Vond het wel licht ironisch dat in de nieuwste Paard en Sport acuut 2 foto's worden geplaatst van het western rijden en voltigeren. Nou zou de westernruiter nog zo'n veiligheidshelm/hoed op kunnen hebben, maar die wankele voltigefoto deed mijn wenkbrauwen ernstig fronsen.

Meten met 2 maten. Betutteling. Overduidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:19

Jongens, ik ben toch van plan om dit nog eens wat hogerop te spelen binnen de KNHS, ik wil wel eens iemand aan de telefoon die mij goed kan uitleggen waar deze maatregel nu werkelijk om draait.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:22

Niemand kan het goed uitleggen, dat is nou juist het euvel. Aannames en opinies, daar draait deze zaak om..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:23

Juist en die spiegel wil ik ze wel voorhouden.

Want ik denk nog steeds dat het simpeler is om de beslissing bij de ruiter te leggen. Als je niet met helm rijdt, val je niet onder die verzekering (die alleen uitkeert bij dood of blijvende invaliditeit).

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:25

Inderdaad, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Laat ze eerst nadenken voordat regels doorgedrukt worden...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:29

Als de KNHS verzekering dit echt uitsluit( als enige in nederland) kun je voor een paar tientjes een eigen verzekering(ongevallen dekking) afsluiten. Die verzekert het risico zonder problemen!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:30

Het heeft er m.i.z. mee te maken dat we steeds meer in een "claim" cultuur gaan leven, we gaan een beetje de Amerikaanse taverelen achter na, waarin mensen de fabrikant van een wasdroogautomaat aansprakelijk stellen als hun hondje, welke ter drogen in de droger gestopt was, er een beetje paars, niet meer ademhalend uitkomt. iedereen moet zich tegenwoordig tegen alles indekken, omdat "consumenten" ( en dus ook ruiters/amazones) steeds mondiger worden, op een plastic draagtasje staat tegenwoordig ook: deze zak is niet als speelgoed bedoeld Verward ik bedoel maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:37

amondi schreef:
Als de KNHS verzekering dit echt uitsluit( als enige in nederland) kun je voor een paar tientjes een eigen verzekering(ongevallen dekking) afsluiten. Die verzekert het risico zonder problemen!

Volgens mij heb ik die al Knipoog. Juist daarom ben ik zo tegen op de bemoeienis van de KNHS. Het zou echt het allermakkelijkste zijn als ze de ruiters de keuze lieten. Als je dan om je heen ziet dat iedereen een helm opzet, dan ga je dat vanzelf ook doen, iedereen is wel een beetje volgzaam aan de meute uiteindelijk. Dan hoeft de KNHS niks te verbieden, heeft bovendien nog veel minder extra werk ook.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:38

ehm ik ga een formulier brengen bij een dressuuramazone wiens vader ook verzekeringen afsluit..

Ben benieuwd of hij zich er nog in wil mengen..

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:05

Lovely schreef:
Volgens mij heb ik die al Knipoog. Juist daarom ben ik zo tegen op de bemoeienis van de KNHS. Het zou echt het allermakkelijkste zijn als ze de ruiters de keuze lieten. Als je dan om je heen ziet dat iedereen een helm opzet, dan ga je dat vanzelf ook doen, iedereen is wel een beetje volgzaam aan de meute uiteindelijk. Dan hoeft de KNHS niks te verbieden, heeft bovendien nog veel minder extra werk ook.

Ja ik ben zo onderhand geloof ik ook -tig keer verzekerd Verward