Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:08

Bielsje schreef:
Sorry, ik lees hier altijd stiekem mee want ik rij geen wedstrijden meer dus heb hier niets te zoeken :=

Maar wat betreft de bakletters, wij hebben metalen houders die je over de plank hangt met een beugel, de letters die niet nodig zijn worden omgedraaid zodat ze aan de buitenkant zitten. Wij hebben dus een paar dubbele letters (B, M, H en E) zodat het super snel van M naar Z ring kan, maar als je markeringen maakt kun je de benodigde letters natuurlijk ook enkel verhangen.

Dit hebben wij ook op de club en markeringen aangebracht zodat we makkelijk kunnen wisselen

Seven

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:51

Ja zelf maken of laten maken is geen probleem maar wat ik zag online leek zo ideaal :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:37

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:00

Seven schreef:
Ik wil ze aan de bakrand hangen, we hebben 20 x 40 die gaan verlengen we starten B en Z dus handigste als we de bakletters makkelijker kunnen verhangen. Ik had ze gezien met een metalen achterplaat waar je de letters in kan schuiven. Als ik dat niet kan vinden moeten

Dat is bij ons ook gebeurd en er hangen nu 2 setjes letters in 2 verschillende kleuren. Blauw voor 20x40 en wit voor 20x60

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:12

Je hebt bij agradi nog letters die je aan de bakrand kan hangen en die verzwaard zijn. Misschien is dat nog wat? Heb je de letter en dan een soort schuine rand om mee op te hangen.

Ik had gisteravond les, jeetje wat enorm koud. Zelfs onze geïsoleerde binnenbak met alle deuren dicht was zo koud dat mijn handen, gezicht en benen ijskoud waren toen ik afstapte.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:52

Bij ons in de buitenbak hangen de 20x40 letters en de 20x60 letters gewoon gezellig allemaal aan de bakrand. In praktijk heb ik daar nog nooit problemen mee gehad, je ziet vanzelf wel welke B-E bij jou hoort :-)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:58

Apple schreef:
Bij ons in de buitenbak hangen de 20x40 letters en de 20x60 letters gewoon gezellig allemaal aan de bakrand. In praktijk heb ik daar nog nooit problemen mee gehad, je ziet vanzelf wel welke B-E bij jou hoort :-)

Hihi een heel alfabet dus :D

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:55

Lumi leuk! Ik heb m net ingeschreven :) Nog niet eerder daar gestart, alleen een keer geweest voor bingo :+

MyWishMax schreef:
Je hebt bij agradi nog letters die je aan de bakrand kan hangen en die verzwaard zijn. Misschien is dat nog wat? Heb je de letter en dan een soort schuine rand om mee op te hangen.

Ik had gisteravond les, jeetje wat enorm koud. Zelfs onze geïsoleerde binnenbak met alle deuren dicht was zo koud dat mijn handen, gezicht en benen ijskoud waren toen ik afstapte.

Geen weer voor een hollander :+

Ik heb Ken vandaag weer opgepakt, even naar een binnenbak geweest, geloof dat ze wel blij was dat ze even weer goed dr benen kon strekken :) Blij dat ik vanmiddag gegaan ben, het is hier nu een grote ijsbaan op de weg door het gemiezer.
Hopelijk van het weekend weer thuis rijden :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:46

Goede tip mwm ga eens kijken

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:27

Brrr inderdaad koud, maar die van mij lijkt er totaal geen last van te hebben.
Mar goed ook, dit weekend 2 dagen wedstrijd.
Ben benieuwd hoe het gaat, ben vandaag niet topfit nl.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:01

Succes iedereen die dit weekend op pad gaat! Gelukkig is het weer iets warmer.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:14

Succes voor de wedstrijdgangers!

Iemand vroeg volgens mij of ik me bezeerd had en volgens mij had ik er nog niet op gereageerd, maar ik heb inderdaad best last van mijn lijf gehad (en hoofdpijn door klap op de spieren). Het gaat nu gelukkig weer de goede kant op en ik hoop dit weekend weer erop te stappen. Morgen maar eens kijken of de bak goed is. Misschien kan ik dan eind januari nog een wedstrijdje meepikken voor ze met zwangerschapsverlof gaat.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:15

Succes iedereen!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 14:24

Hopelijk lukt dat nog Annash.

Hier race ik bijna dagelijks met de trailer naar de binnenbak. T is nog zo koud hier, dat alles bevroren is en de paarden amper kunnen bewegen. Behalve stappen over straat.

Dus even geen wedstrijden . Die zijn er trouwens ook amper. De eerste is half februari.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 14:30

Succes allemaal!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:19

Heel veel succes dit weekend *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:04

Succes voor de anderen die nog gaan.

Hier alvast gevlochten en gewassen zodat ik morgen nog alleen eventueel hoef af te spuiten of plukje vast te zetten. Van de week tijdens les proeven voor het eerst gereden en even puntjes op de i. Ze doet alles, maar ik moet bepaalde dingen even wat anders doen zodat het van correct naar heel goed gaat. Nu proberen dat morgen in de proef voor elkaar te krijgen.

En verder rustig verder aan het werken aan de Z2 oefeningen. Z1 beheerst ze best oké, behalve dat we geen 20x60 hebben. :+ Dus worden wat vage lijnen soms haha. In ieder geval wel weer vooruit aan het werken zoals ik altijd gedaan heb ipv het niveau waar ik wil starten. Geeft wel meer rust haha

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:19

Is het morgen je debuut? :)

Ik heb vandaag gelongeerd, er was niemand thuis. Wel super fijn gewerkt met haar. Ze is echt zo leuk om mee te werken! Morgen hopelijk wel erop.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:22

Hier vandaag weer les gehad en dat ging best heel lekker! Paar weken geen les gehad en instructrice was positief verrast over onze vooruitgang, dus ik ben helemaal blij! :D Heel misschien dus toch nog de 27e op pad, maar dat beslis ik denk ik een weekje van tevoren pas. :)

MyWishMax: kan me voorstellen dat het fijner is om vooruit te trainen. Geeft toch wat extra vertrouwen bij het rijden van de proeven op wedstrijden :)

Heel veel succes aan iedereen die dit weekend op pad moet!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:23

Succes iedereen dit weekend!
Jullie liever dan ik. jan/feb heb ik altijd 'wintervrij'. Kan het dan echt niet opbrengen om op pad te gaan haha.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:37

Annash schreef:
Succes voor de wedstrijdgangers!

Iemand vroeg volgens mij of ik me bezeerd had en volgens mij had ik er nog niet op gereageerd, maar ik heb inderdaad best last van mijn lijf gehad (en hoofdpijn door klap op de spieren). Het gaat nu gelukkig weer de goede kant op en ik hoop dit weekend weer erop te stappen. Morgen maar eens kijken of de bak goed is. Misschien kan ik dan eind januari nog een wedstrijdje meepikken voor ze met zwangerschapsverlof gaat.

Fijn dat het weer de goede kant opgaat! Fijn als je erweer op kan dit weekend :)

Succes allemaal dit weekend :)

Ik had gehoopt dat de bak weer goed was vandaag, maar vond m nog niet helemaal fijn.
Morgenochtend maar even longeren voorin (daar was ie al weer redelijk, achterin was een stuk natter voor de vorst) en daarna met het gepensioneerde paard op stal samen een staprondje buiten maken.
Ik zag de het van de week weer wil gaan vriezen, als dat zo is word concours toch nog maar even uitgesteld, wil wel weer een aantal keer fatsoenlijk kunnen rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:50

Annash, nee nog geen debuut, maar 3e m2 wedstrijd. Maar ik train normaal minimaal 1 maar liever 2 niveaus vooruit zodat de wedstrijden simpel zijn. Dat heeft bij al mijn pony's en paarden het fijnste gewerkt om ze wedstrijden leuk te laten vinden. Omdat het niveau wat je dan start ineens simpel is voor ze.
En ik ben extreem perfectionistisch, dus blijf sowieso normaal lang thuis voordat we weggaan. Alleen door blessure en operatie hebben we er ruim 2 en een half jaar uitgelegen en begin dit jaar pas weer voor het eerst gestart en vlak daarna ook m1 debuut gemaakt. Toen waren we zeker nog niet vooruit aan het trainen en dat vind ik dan toch vervelend. M2 debuut was vele malen beter als verwacht of wat ik vond dat we verdienden(70 en 75 procent), 2e wedstrijd was echt niet fijn gereden, maar wel winst. Alleen ik wil gewoon fijn kunnen rijden, dat vind ik belangrijker. Maar met instructie zijn we dus bezig om niet alleen correct en ontspannen te rijden, wat onze sterke punten zijn, maar ook om bepaalde dingen die we goed beheersen ook echt goed te rijden. Zij is zelf jurylid dus eens in de zoveel tijd pakken we een proef mee

Balen Melis dat de bak toch niet goed was! Dan is het westen toch wel fijn, hier was vrijdag alles weer goed. Zowel de paddocks als de buitenbak. En ook al het water weg, omdat het lekker droge vorst was. Plus dat het hier maar min 1 schijnt te worden van de week 's nachts :+

Demisisa, dat is fijn om te horen, ja! Goed gedaan!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 19:38

Wij konden gister idd al redelijk wat doen. Kon lekker draven maar vond m gisterochtend nog net te hard voor een galopje. Vandaag wel weer alles kunnen doen. En Birtha was toch partijtje fanatiek! Die had er duidelijk zin in. Zijn druk met oefenen op halthouden en achterwaarts. Pakken sb af en toe mee en focussen op wijken beter/netter af te werken. Wil in de zomer graag een ruime L2 klassering...
Focus qua wedstrijden ligt nu nog ff op het springen ;-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 19:41

Ja, ik ben verwend met binnenbak natuurlijk, we hadden alleen problemen met buiten zetten in de paddocks. Woensdag kon het 's middags wel even, niet heel zacht maar goed genoeg. Donderdag moest ze helaas op het harde staan (of binnen blijven maar dat is geen optie) en dat vindt ze vreselijk.

Klinkt goed qua oefenen! Gaat het springen ook goed?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 19:58

MWM, ik geef je gelijk, dat probeerde ik ook altijd eerder! In ieder geval veel succes. Gezien je scores komt het vast goed.