Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:06

Het gaat hard in dit topic :))

SGW heb ik wel gereden met De Dais en met Kevin, maar met Jimmy vrees ik dat we op dit moment verongelukken bij de eerste sprong :') . Daar gaan we ons eerst maar eens concentreren op de dressuur. Dan wellicht als het springen wat gecontroleerder gaat eerst eens wat oefenspringen en dan (tegen de tijd dat we allebei bejaard zijn) misschien een crosslesje :') .

Voor crossen in de regio Zuid Holland vind ik als oefenterrein Moordrecht altijd heel fijn om te beginnen. Voldoende lage sprongen, overzichtelijk terrein, zand en heel vriendelijk voor een beginnende combinatie.

Daisy kwam bij ons als Diva, dat hebben we inderdaad snel de kop ingedrukt :') . Haar wedstrijdnaam werd 'Daisy Dexters Daughter' waardoor ik met springwedstrijden nog wel eens ben aangekondigd als 'en dan nu in de ring Apple met 3D' :))

Huidige paard heeft gewoon zijn eigen naam op wedstrijd (waarbij ik dus stalgenoten heb die vervolgens bij het zien van de startlijst riepen 'maar, hij heet helemaal geen Jimmy Boy').
Laatst bijgewerkt door Apple op 12-01-23 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:08

Ik heb als sportnaam gewoon zijn stamboeknaam aangehouden. Waarom zou je daar iets anders voor gebruiken en iets verzinnen? :')

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:13

Ik snap het wel, ik wilde mijn paard ook een andere naam geven. Er zijn namelijk al duizenden paarden met de naam Champ, maar uiteindelijk kon ik niks anders verzinnen. vond de naam champ beetje arrogant overkomen ofso, want dat betekent letterlijk kampioen. Nou dat zullen we nooit worden _O- maarja kon niks anders bedenken, want moest ook met een c dus heb t toen gelaten bij champ. Ik snap wel dat sommige een andere naam willen, maarja soms kan je t beter bij de stamboeknaam laten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:15

Omdat ons paard de naam had van het overleden kindje van mijn schoonzus.. dat leek ons te pijnlijk om steeds te lezen

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 11:41

Autumnn schreef:
Ik heb als sportnaam gewoon zijn stamboeknaam aangehouden. Waarom zou je daar iets anders voor gebruiken en iets verzinnen? :')

Omdat je paard zijn stamboeknaam bijvoorbeeld strontlelijk is of voor heel veel plaatsvervangende schaamte zorgt ? ;)

Fly heeft haar sportnaam al van de vorige eigenaar gekregen + had echt een vreselijke stamboeknaam (beetje gebrekkig Engels zeg maar) dus die keuze was makkelijk, en bij Henkie was het eerst een grap die uit de hand is gelopen :P

Als ik ooit een paard koop met een complexe pretentieuze naam dan gaat die ook eerder op wedstrijd als Frank dan Evergreen's Moonshine Eternal Mystery :Y)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:26

Autumnn schreef:

Omdat de stamboek naam niet te doen is :') Mijne heette eigenlijk Floor. Nou echt als je haar aan kijkt, dat past gewoon echt niet bij der. Het was gewoon écht geen Floor.

Maar nu heet ze Nina, en op wedstrijd Nina Bo’Nina. Thuis is het dus ook gewoon Nina, Nien of Nini.

En dan heb ik ook nog een Bamba op stal, das toch ook vreselijk :') Die heet vanaf dag 1 bij ons Maebel, ook wel Maybelientje of Maybe. Die start ik van het voorjaar onder Maybe It’s Maebel :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:32

Mijn ruin zijn stamboek naam was akkermans. _O- roepnaam Akkie
En startnaam: Meneer Akkermans :)F

Dat vond in wel grappig haha.

Ik had een tuiger met de naam Mondra GPA
Roepnaam Jewel, startnaam: Miss Jewel

En mijn huidige merrie stamboek; Heavy Horses Sadies Pluis.

Roepnaam en startnaam: Pluis
Anders word het wel erg lang _O-

En mijn Jonkie heet op papier Levi, maar heb hem met aankoop meteen Patser genoemd en dat word ook zijn startnaam als hij volwassen is. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:41

Aurelia heet Carmen Aurelia Amanda.

Op wedstrijd: Aurelia v d koningshoeve ivm ons bedrijf en eventuele toekomstplannen.

Thuis gewoon Aurelia of flapdrol :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 13:43

Nadiine__x schreef:

Geweldige naam zeg! :D _O-

Ik kan een beetje naamhumor op de startlijst altijd waarderen, paarden kan het toch niets schelen :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:47

Akkermans vind ik ook een geweldige naam inderdaad :))

Bij ons heet iedereen zoals hij/zij ook op de papieren heet behalve dus Daisy, maar daar stond geen naam in de papieren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:49

Mijn vorige had wel een andere sportnaam, of die had een extra naam voor stamboomnaam. Huidige is de sportnaam hetzelfde als de stamboom naam, want de startkaart werd paar dagen voor 1e wedstrijd aangevraagd dus niet eens de kans gehad om iets te bedenken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:57

Over het algemeen ben ik voor om gewoon de stamboeknaam aan te houden. Maar soms is het echt te erg en dan snap ik het wel.
Meneer Akkermans vind ik wel hilarisch. Ik houd ook wel van wat humor.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:00

Ollies stamboeknaam is Cavellia, de vader van de vorige eigenaresse (ze hadden hem samen gefokt) wist de oorspronkelijke naam niet meer die ze bedacht hadden en dit kwam in hem op ofzo. Mooie naam voor een ruin 8-)

Ik heb 't ook maar gelaten, voor mij is het Ollie :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:26

Oké ik snap het nu een stuk beter _O-

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:20

Wat gaan jullie hard! Ga proberen het topic vanaf nu weer iets beter bij te houden.

Nadiine__x schreef:

Meneer Akkermans vind ik echt geweldig :D

De roepnaam van mijn merrie veranderde toen ze bij ons kwam al heel snel in Jannie, maar ik mag haar van m'n vader onder geen beding als Jannie starten :')

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:40

Mijn dame heeft haar stamboeknaam als wedstrijdnaam, wel zo makkelijk en prima.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:07

Afbeelding
Sinds vandaag ook een paars wedstrijdsetje! Voornamelijk voor het springen maar ik ga hem vast ook voor de dressuur pakken! Jasje is van Quur en past perfect bij de Lemieux fig!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:31

In de paardenzoeker van de KNHS kan je trouwens paarden op hun stamboeknaam terugvinden, ook als ze onder een andere naam gestart worden. Tenminste, zo vond ik de enige kleindochter van mijn merrie terug, die heet tegenwoordig anders (wat ik snap, vrijwel dezelfde rare naam als Eva). Ik zocht op haar echte naam en kreeg een paard met een hele andere naam in beeld.
Fun fact: die gevonden kleindochter blijkt nu te zijn van de veelgenoemde vriendin/instructrice/bijrijdpaardeigenaar van NorwayFjord (kwam een keer voorbij in het PS of Sweden topic).

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:49

Ik kreeg Ice op proef. Zo heette hij bij de handelaar pas toen ik hem kocht en t papier kreeg bleek hij niet zo te heten. Zijn stamboek naam vind ik niet mooi. Hij werd al minimaal een maand of 6 bij de handelaar Ice genoemd en dat zat er bij mij ook ingebakken dus dat heb ik zo gehouden.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 05:15

Roulette_ schreef:
In de paardenzoeker van de KNHS kan je trouwens paarden op hun stamboeknaam terugvinden, ook als ze onder een andere naam gestart worden. Tenminste, zo vond ik de enige kleindochter van mijn merrie terug, die heet tegenwoordig anders (wat ik snap, vrijwel dezelfde rare naam als Eva). Ik zocht op haar echte naam en kreeg een paard met een hele andere naam in beeld.
Fun fact: die gevonden kleindochter blijkt nu te zijn van de veelgenoemde vriendin/instructrice/bijrijdpaardeigenaar van NorwayFjord (kwam een keer voorbij in het PS of Sweden topic).

Hahaha ja klopt! Dat wist ik idd al wel, zij had een keer jouw topic gezien dat je Eva wilde dekken en toen had ze gezien dat ze de oma is van Kadanze (officieel Kaverta, over lelijke stamboeknamen gesproken). Toen ik zei dat er iemand in het wedstrijdtopic zit met een San Remo zei ze dat jij dat dus was (alleen toen waren we al paar blz verder in het topic). Wel grappig want je hebt dus de oma van Danzie en familie van Diva. Eva is vorig jaar overgrootoma geworden en gaat dat dit jaar weer worden, Danzie is ook drachtig weer <3

Toch grappig hoe Bokt werkt :)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 06:56

Haha, grappig dat ze haar ook op bokt al terug had gevonden (via Instagram volgen we elkaar ook). Vind het leuk om te zien hoe het met Eef haar nageslacht gaat en zeker leuk dat Kadanze de lijn goed voortzet. De moeder van danze was schijnbaar echt een Eva-kopie en vooral op sommige foto’s zie ik de typische Eva-blik ook terug in Kadanze.
Overgrootoma klinkt wel gelijk heel oud, ik ben nog van de schok aan het bekomen dat mevrouw blijkbaar al een tijdje de oudste van haar groep op stal is :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:26

FleurSandro schreef:
[ [url=m/TjqoUn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sinds vandaag ook een paars wedstrijdsetje! Voornamelijk voor het springen maar ik ga hem vast ook voor de dressuur pakken! Jasje is van Quur en past perfect bij de Lemieux fig!

Heel mooi! Stalgenootje heeft m ook en ik twijfel ook om m aan te schaffen <3

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:43

Gaaf zeg! Zeker ook die match met het dekje

En wat leuk dat je haar kleindochter gevonden hebt met nog een connectie met dit topic ook Roulette. Bokt kan best nuttig zijn idd :)

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:34

Offtopic, iemand die toevallig een bon wil overnemen twv. €40,- van divoza?
Wil graag een es bronzen gold dekje, maar die kleur hebben ze nu net niet

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:29

Ik had gister de zadelmaker, teveel gevoerd en te hard getraind denk ik, merrie is een boommaat gegroeid :+ (grapje natuurlijk). Gelukkig kan ie op de pers, dinsdag komt ie weer terug.
Vandaag maar even met t zadel van die ander rijden, kan ik nog even proefje doorsturen.
Maar echt, dan heb je een 10,5 bitje en besluit je toch uit je medium boom te groeien? Why?!