Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_ms

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:48

gefeliciteerd!!!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:59

Wat goed!
Stapje voor stapje.
Gefeliciteerd

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 21:39

Ohhh, geweldig zeg *\o/*
Ik heb even een kleine pauze gehad na ons L1 debuut. Sinds gisteren heb ik Rudi weer opgepakt en gaan we weer serieus aan het werk. Even weer een les plannen ook en dan maar weer eens kijken waar we ons in kunnen schrijven.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:58

Super leuk LaDonna75! Mag je trots op zijn.

Soms is een kleine pauze even goed Noisy. Kunnen jullie nu weer lekker verder trainen.

Wij hebben er weer 2 puntjes in het M2 bij. Teller staat alweer op M2+6, super trots <3

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:40

Ook heel knap roosjenat!

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:09

Wij zijn weer twee keer op pad geweest. Thuis loopt ze prima haar proeven, maar ik merk dat we nog wat wedstrijd ritme missen. Ze slaat wat af tijdens het inrijden en de eerste proef. Tweede proef begint ze los te komen, maar dan vind de jury haar vaak te hectisch. Dat resulteert in 166,5 183,5, van vorige week en 170 en 174 van afgelopen zondag. We trainen nu lekker 3 weken door, en dan mogen we 4x op wedstrijd in 3 weken. Eens zien of we de punten voor het Z kunnen verzamelen. :')
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 10:16

Echt geweldig Roosjenat *\o/* Ik hoop dat ook te halen met Rudi.

Ik moet zeggen dat de kleine pauze wel heeft geholpen. Hij heeft even de tijd gehad om erover na te denken, denk ik. Wat hij wel nog erg lastig vindt is om een beetje meer in een opgerichte houding te lopen. In de B is het nog wat makkelijker allemaal natuurlijk maar nu moeten we zo zoetjes aan toch een beetje meer omhoog en meer achterop

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:29

Wat een knappe pony's hebben jullie ook allemaal :D

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:54

Lekker bezig allemaal! Gefeliciteerd LaDonna, Roosjenat en Afkepieteke!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:07

Fijn dat de pauze geholpen heeft Noisy! Nu lekker door oefenen voor het L1.

Wij zijn vandaag weer gestart. Ging niet goed maar ook niet slecht. Punten waren daar ook naar dus ik ben tevreden voor vandaag.

1ste proef 178,5 en derde
2de proef 184 en tweede

Waren best veel combinaties zonder winstpunten dus we mogen best tevreden zijn!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 10:57

Hier staan de wedstrijden toch nog even op een laag pitje. Meneer is weer aan het groeien en staat achter ineens weer een heel stuk hoger dan voor. Tel daarbij op dat hij 5 jaar is en vindt dat hij zelf wel weet hoe het moet, Puber :roll: Dus we zijn even aan het knutselen voor we weer op pad kunnen.
Het wijken gaat nu trouwens wel al best goed, alleen met verruimen wil hij nog wel versnellen ipv ruimer te gaan. Het puber gedrag uit zich vooral in het weg willen stormen met aangalopperen met piepjes en bokjes en van random dingen schrikken, zoals de eenden die echt altijd naast onze bak zitten maar nu is dat gekwaak doodeng en er zijn 2 betonnen blokken naast de bak gezet, die zijn ook al dagen dooooodeng 8)7

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:24

Noisy schreef:
Hier staan de wedstrijden toch nog even op een laag pitje. Meneer is weer aan het groeien en staat achter ineens weer een heel stuk hoger dan voor. Tel daarbij op dat hij 5 jaar is en vindt dat hij zelf wel weet hoe het moet, Puber :roll: Dus we zijn even aan het knutselen voor we weer op pad kunnen.
Het wijken gaat nu trouwens wel al best goed, alleen met verruimen wil hij nog wel versnellen ipv ruimer te gaan. Het puber gedrag uit zich vooral in het weg willen stormen met aangalopperen met piepjes en bokjes en van random dingen schrikken, zoals de eenden die echt altijd naast onze bak zitten maar nu is dat gekwaak doodeng en er zijn 2 betonnen blokken naast de bak gezet, die zijn ook al dagen dooooodeng 8)7

Haha pubers! Wel herkenbaar hoor, al is die van mij geen puber meer. Maar soms :Y)

Vandaag was ze weer op haar best. We zijn gestart in Dalen, net zoals vorige week.

1e proef 3de met 182,5
2e proef 2de met 188,5

Nog maar 1 puntje tot het Z. Heel trots <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:29

Hier inmiddels 6 WP in de Z2 met twee wedstrijden. <3 Zo trots op mijn friemel. <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 21:02

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Wij hebben gisteren weer les gehad en hij deed het super. De vakantie heeft zijn vruchten afgeworpen. Zo maar eens even op startlijsten en mijn knhs neuzen voor een paar leuke wedstrijden :j

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:19

Roosjenat jullie zijn lekker bezig. Super netjes!

Ayasha ook lekker bezig! Met wat voor pony rijdt je?

Noisy super dat je les goed ging, dat wispelturige herken ik hier ook wel. Al is ze 8 soms is ze de rust zelve en gaat alles van een leien dakje en de andere keer heb ik echt een bom onder me, tiktoktiktok.

Vooral met dressuur komt dat niet altijd van pas. Crossen en springen vloeit het meestal wel af.

Gisteren in Bathmen gestart tussen de B paarden. Dressuur 188,5, springen wat balkjes (iets met focus en bommetje) en cross begonnen we met heel veel zijwind, toen het tempo opgevoerd en foutloos geëindigd.

Nu is het cross-seizoen voor ons voorbij en gaan we weer wat meer aan de dressuur werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:24

Orange schreef:

Noisy super dat je les goed ging, dat wispelturige herken ik hier ook wel. Al is ze 8 soms is ze de rust zelve en gaat alles van een leien dakje en de andere keer heb ik echt een bom onder me, tiktoktiktok.

Vooral met dressuur komt dat niet altijd van pas. Crossen en springen vloeit het meestal wel af.

Gisteren in Bathmen gestart tussen de B paarden. Dressuur 188,5, springen wat balkjes (iets met focus en bommetje) en cross begonnen we met heel veel zijwind, toen het tempo opgevoerd en foutloos geëindigd.

Nu is het cross-seizoen voor ons voorbij en gaan we weer wat meer aan de dressuur werken.

[ [url=m/K7namn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zo6wWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1DWvbe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik rijd met een NRPS’er van ongeveer 1.48. Niet heel voordelig gebouw maar hij compenseert met zijn instelling. :+:

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:40

Gisteren onze eerste L2 wedstrijd gestart op locatie. Van te voren met laden helaas toch veel stress (ondanks dat dit met oefenen zo goed ging de afgelopen maanden) en hij sluit zich dan echt af. We kwamen 10 minuten voor ik moest starten aan, dus die mentale toestand zat er nog wel in. Daardoor veel impulsverlies en voor mijn gevoel zag het echt waardeloos uit, maar nu ik de filmpjes gezien heb valt dat reuze mee. Toch een winstpunt mee naar huis genomen met 187 (geloof ik) punten!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 15:23

Orange schreef:

[ [url=m/K7namn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zo6wWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1DWvbe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo gaaf!!
Heb je met het springen tussen de B paarden geen last met de afstanden tussen de hindernissen?
Hoe groot is ze? Rudi meet nu 1,54m

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:27

Hi! Wat leuk dat hier een topic over is en er zulke goede resultaten worden gehaald!! Ik kom mij ook melden, start sinds deze maand ook met mijn pony. Nu we de puntjes thuis inmiddels binnen hebben heb ik afgelopen zondag mijn b debuut gemaakt op locatie met 2 keer een eerste prijs en 188 en 194 punten.

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn wij. :) Devante is ongeveer 1,54 en ik zo’n 1,71

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:44

Hier gister weer gestart! Bij het inrijden sloot ze haar eerst weer af, maar daar ben ik door heen gekomen en liep ze heerlijk! Helaas is de proef dan weer in een andere bak, waardoor het feestje weer overnieuw begint. Dure 'fouten' gemaakt omdat ze dan gewoon niet meer voorwaarts is en dingen in de bak spooky vind. Bijvoorbeeld een keertwending waarin ze compleet stilvalt en dan niet meer voorwaarts te krijgen is. De proeven waren best wel gelijk aan elkaar, maar de tweede proef liggen de oefeningen mij gewoon beter, dus waren mijn punten 168,5 en 183. Toch nog een puntje meegepakt terwijl ik dat niet had verwacht. Vandaag een rustdag en morgen gaan we al weer vlammen!

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:39

Ah super zeg, toch een wp dus!
En allemaal leuke pony’s tussen de paarden, zo gaaf dat er meer zijn! Vooral als ik dan lekker meekom met die grote paarden ben ik zó trots op mijn pony’tje haha. En losrijden tussen 1,76m grote paarden met mijn 30cm kleinere pony :)

Wij hadden ons L2-debuut zaterdag en het ging lekker. Geen grote fouten in de proef, ponylief liep lekker te sjouwen. Wel wat kleine dingetjes, maar ook echt goede stukken erbij. In de 1e proef (tevens selectie) reden we gewoon een vette winstpunt bijeen, 187 punten en 7e *\o/* 2e proef zaten wel wat fouten en ze schrok van een deur die dichtdreunde |o waardoor we een pirouette in galop reden en dat wordt niet gewaardeerd in de L2 :Y) daardoor wat spanning waar we last van hadden, 176 punten (inclusief voor de verstoring -2). DUs ik ben erg tevreden over ons debuut :j volgende week weer!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:35

Wat balen afkepieteke, dat ze dan helemaal bevriest. Nog knap dat je er dan een winstpunt uit hebt kunnen rijden!

Niet verkeerd toch LaDonna? En toch wel chill dat dan de eerste proef de selectie was!

Wij hebben morgenavond weer wedstrijd (Z1). Mijn doel is nu om de proeven relaxed door de komen, dat hij fijn in de hand blijft. De oefeningen zijn niet zo moeilijk voor hem, maar hij blijft soms wat strak. Dus ik ben heel benieuwd!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:52

Eindelijk kan ik weer wat plaatsen.
Gisteren weer gestart. Was zo zenuwachtig. De laatste 2x heb ik af moeten groeten, omdat ik mn proef niet doorkwam. In de series kapte er steeds mer.
Nu ging het supergoed en mocht ik weer een puntje mee naar huis nemen in het ZZZ.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:03

Goed bezig Wendeltje! Heel gaaf om met een haflinger die klasse te rijden!

Ik startte gister ook weer en met een fijn gevoel de proeven door gekomen. Helaas een paar foutjes gemaakt, travers in zetten terwijl ik schouderbinnen moest :Y) En ze viel uit de contra omdat ze schrok. Deze fouten kan ik mij nog niet permitteren, maar met 178,5 en 181 heel tevreden en mochten wij ook weer een puntje mee naar huis nemen!

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:32

Ik ben gisteren ook gestart, L2. Ik heb lekker gereden. Weinig spanning en ik kon er lekker aan rijden, ook in de galop. 2e proef ging iets minder, naar links wijken vanaf de hoefslag wist Sanaa even niet meer wat ook al weer de bedoeling was haha. En ze viel uit de galop. Maar ik was al met al tevreden. Alleen hield de jury niet van pony’s denk ik, want ik had 176 en 164 punten. 2 grote enorm bewegende paarden hadden gewonnen…Oke er was ook niet hoog gepunt, maar ik vond dit wel erg laag. Nou ja, ik had zelf een fijn gevoel na mijn proeven dus daar hou ik me maar aan vast. Ennnn doorrrr!