Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:59

Getup schreef:
Best apart eigenlijk, dat is toch niet te controleren als er niets staat?

Bij mij staan ze geschreven en verderop getekend.

Mij lijkt het dat er inderdaad op deze manier toch niet gecontroleerd kan of je wel met het juiste paard start?

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:10

Ik ben nog aan het twijfelen of ik online ga starten. Vind het erg fijn principe, voor mij persoonlijk fijner dan op pad te gaan. Echter, als er straks weer wedstrijden zijn mag je alleen in de B en L nog online rijden :-( de helft van de benodigde winstpunten in een klasse mag je online halen. Dat laatste snap ik opzich nog wel, Maar dat je alleen online kan starten tot en met l2 vind ik echt wel heel erg jammer en een dikke #fail van de KNHS

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:13

eva92 schreef:
We waarderen het heel erg dat je opzoek gaat naar mogelijkheden om de proeven zo goed mogelijk te rijden. Bij de volgende proef is het toch het beste om de proef zo te rijden als op het protocol aangegeven staat, om dit in het vervolg te voorkomen. Vriendelijke groet, Sophie

Dit was het 2e antwoord.. deze discussie heeft geen nut

Gek eigenlijk dit hé. Bij een vriendin werd juist door de jury aangegeven dat het fijn was dat ze een 2 meter vanaf de C ging halthouden (en niet op de hoefslag) en achterwaarts ging zodat de beenzetting te zien was. Ik filmde daarbij ook wat meer vanaf boven, zodat het nog wat duidelijker was. Maar ik sta dan ook op een krukje dus nog iets makkelijker. Hopelijk was dit gewoon een lastige jury en zie je dit niet weer terug.

Getup

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:15

Nou,bij die van mij staan afrekeningen er duidelijk in en als iemand daar n blik op werpt, kan ik echt niet met n ander paard aankomen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:21

Bij mij staat er niets ingetekend alleen beschreven. Dus daar laten we een blik op vallen en gaan dan verder.
Het beschreven stuk wordt wel duidelijk in beeld gebracht.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:28

Dressage001 schreef:
Ik ben nog aan het twijfelen of ik online ga starten. Vind het erg fijn principe, voor mij persoonlijk fijner dan op pad te gaan. Echter, als er straks weer wedstrijden zijn mag je alleen in de B en L nog online rijden :-( de helft van de benodigde winstpunten in een klasse mag je online halen. Dat laatste snap ik opzich nog wel, Maar dat je alleen online kan starten tot en met l2 vind ik echt wel heel erg jammer en een dikke #fail van de KNHS

Dit is toch t/m m2?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:30

Riri94 schreef:
Dressage001 schreef:

Dit is toch t/m m2?

Op dit moment wel ja. Zodra de reguliere wedstrijden weer starten gaat het terug naar L2 aangezien dat de wens was die vanuit de regio's geventileerd werd.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:07

linda2008 schreef:
Zo zonde... :(
Gevoelsmatig ook onlogisch dat deelnemers zitten te wachten op een uitslag en ondertussen lezen dat er juryleden staan te springen om iets te mogen gaan beoordelen....

Ik heb maandag einde van de middag mijn proef ingestuurd. Ok, ik wacht dus nog niet heel lang. Maar inderdaad, als je dan leest dat er hier jury’s graag willen beoordelen en ruiters op punten wachten. Dan is dat wel zonde. Maar het is een nieuw systeem. De kinderziektes moeten er vast nog uit.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:14

Vandaag mijn eerste we all ride proefje terug gekregen. Super leuke ervaring, er is echt veel moeite gedaan voor het protocol. Elk onderdeel van tips voorzien en leuk algemeen commentaar. We hadden 61,7% in het middelzwaar. Voor nu heel tevreden :j
Afbeelding

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:25

Dat is wel echt heel leuk commentaar Flicka12!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:18

HafNap schreef:
Dat is wel echt heel leuk commentaar Flicka12!

Ja echt heel leuk! _/-\o_

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:21

ynskek schreef:
Dressage001 schreef:

Op dit moment wel ja. Zodra de reguliere wedstrijden weer starten gaat het terug naar L2 aangezien dat de wens was die vanuit de regio's geventileerd werd.

Ah ok komt dat vanuit de regio’s. Snap het enerzijds wel omdat het aantal combinaties op wedstrijd vanaf de M flink teruglopen. Maar anderzijds, de helft van de proeven online kunnen rijden kan juist misschien extra animo creëren om toch een startkaart aan te vragen, wat resulteert in meer reguliere starts i.p.v. minder.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:23

Ik heb nu al mijn punten terug van vanochtend, echt snel!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:24

Floorg18 schreef:

Leuk!! Wat waren je punten?

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:27

linda2008 schreef:
Floorg18 schreef:

Leuk!! Wat waren je punten?

187, voor de eerste keer L1 met een springpaard ben ik helemaal tevreden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:29

Floorg18 schreef:
187, voor de eerste keer L1 met een springpaard ben ik helemaal tevreden.

Super goed! Gefeliciteerd :)

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:40

HafNap schreef:
linda2008 schreef:
Zo zonde... :(
Gevoelsmatig ook onlogisch dat deelnemers zitten te wachten op een uitslag en ondertussen lezen dat er juryleden staan te springen om iets te mogen gaan beoordelen....

Ik heb maandag einde van de middag mijn proef ingestuurd. Ok, ik wacht dus nog niet heel lang. Maar inderdaad, als je dan leest dat er hier jury’s graag willen beoordelen en ruiters op punten wachten. Dan is dat wel zonde. Maar het is een nieuw systeem. De kinderziektes moeten er vast nog uit.

Eens maar toch.....zondagavond ingeleverd en elke keer kijken of er al een mailtje is... soort nieuwe refreshtic. Ik hoop dat ze dit gaan meenemen in hun evaluatie, als in de toekomst bv juryleden “blind” proefjes zelf kunnen laten doorsturen uit grote verzameldatabase zou dat fijn zijn voor de snelheid.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:55

Ik probeer vrijdags te filmen maar of het deze week gaat lukken... paard was vorige week al heel fris maar deze week is echt drama. Ben al 30 minuten bezig om de bak rond te kunnen rijden met spanning, laat staan met ontspanning.
Vorig jaar was ik haar nu zadelmak aan het maken, was haar frissigheid van toen al bijna vergeten.
Zijn er meer die meer moeite hebben om rechtsom ontspanning te vinden? Rechtsom lijkt alles zoveel enger :?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:58

Mijn extreem brave paard is ook al 2 weken extreem spooky. Hoor daar heel veel mensen over. Rechtom bij ons ook erger.

Edit, zo braaf dat we normaal alle enge dingen langs kunnen zonder een oor te bewegen. Pas bij dingen die ze echt eng vindt gaat ze rennen en dat is normaal heel zeldzaam, 1 keer per zoveel maanden. Nu kan ze echt per keer rijden 5 keer willen gaan rennen en wil ze niet langs een deken lopen, normaal kijkt ze niet eens naar de gekste spandoeken. Ik kan zo al minimaal 5 paarden opnoemen die ook veel heftiger schrikachtig zijn als normaal. Heel bizar
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-12-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:00

Vervelend als je paard zo gespannen en/of kijkerig is.. Ik heb ook geen tip helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:03

Beetje grondwerk doen voor het rijden? Mijn paard is sowieso al heel kijkerig en snel gespannen is ook zijn karakter. Maar ik doe nu met deze kou elke keer even grondwerk voor ik opstap zodat ik al vanuit ontspanning opstappen kan. Losrijden ook niet opgepakt ofzo maar aan compleet lange teugel eerst maar ontspannen.

Duurt ietsjes langer maar dan kan ik wel gewoon normaal zonder spanning rijden :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:42

Bij ons vriest het , maar schijnt het weekend iets warmer te worden. Pony is ook nog fris. We zien het wel.

Hoop bijna op sneeuw, dan kunnen we gewoon thuis op de wei rijden :j

Blacksquad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:48

Haha, nou vanmiddag officieel ingediend en vanavond uitslag, lekker snel! Wel 162 punten, haha. Ook een fris paard hier, weinig ontspanning en daardoor totaal niet nageeflijk. Dat resulteert in een reeks onvoldoendes :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:49

Ik heb nog niet weer gefilmd, we hebben even wedstrijdpauze.. Maar ik vraag me ook af wat de jury van een enorme modderbak vindt? Onze bak is echt kletsnat op het moment.. En op het feit na dat ik mijn nieuwe witte rijbroek dat niet aan ga doen, vinden jury's dat niet vervelend?

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:50

Oké, ik heb met paardrijden.nl nog niet meegedaan, wel met de KNHS wedstrijden online, dit ging dus met de app, hoe gaat het nu ? Is het de bedoeling dat je je video instuurd vanaf je laptop of PC?