Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:11

Dus je kan wel punten rijden in de klasse die je nu rijdt en die tellen wel mee voor het echt, maar de overstap naar een klasse hoger kan niet met de filmpjes als ik het goed begrijp?
Als je 10 winstpunten heb kan je dus pas weer de volgende klasse starten als je weer echte wedstrijden kan rijden?
Dat is hoe ik hem nu begrijp in ieder geval.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:13

Dat dacht ik ook, maar het is me niet helemaal duidelijk/helder..

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:40

bliksemflits schreef:
Dus je kan wel punten rijden in de klasse die je nu rijdt en die tellen wel mee voor het echt, maar de overstap naar een klasse hoger kan niet met de filmpjes als ik het goed begrijp?
Als je 10 winstpunten heb kan je dus pas weer de volgende klasse starten als je weer echte wedstrijden kan rijden?

En als je dan net van plan was een klasse hoger te starten voor alles stil lag, qua punten mag dit ook al...

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:42

joyvalentijn schreef:
bliksemflits schreef:

En als je dan net van plan was een klasse hoger te starten voor alles stil lag, qua punten mag dit ook al...

Dan ben je al startgerechtigd (of hoe je dat ook zegt) voor die klasse dus mag dat volgens mij wel?

Maar wijzelf zijn bijv L1+4, dus stel ik haal 6 winstpunten zou ik nooit L2 mogen starten met dit princiepen, dat mag pas weer bij echte wedstrijden. Dat is hoe ik hem opvat in ieder geval :)
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 12-04-20 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:43

Ik zou met dat soort vragen naar de KNHS gaan. Die weten je, als het goed is, precies te vertellen wat wel mag en wat niet mag qua starten in een bepaalde klasse

Anoniem

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:47

Ik moet nog 1 punt in de L2, ik hoop toch wel dat ik dan M kan starten als ik deze behaald hebt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:50

Ja hoor dat kan als de coronacrisis straks weer voorbij is kun je gewoon weer op wedstrijden en je punten rijden.

Ik heb inderdaad ook begrepen dat promoveren niet te bedoeling is nu. Je moet starten in de klasse waar je nu startgerechtigd in bent.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:03

Yvank_ schreef:
Ja hoor dat kan als de coronacrisis straks weer voorbij is kun je gewoon weer op wedstrijden en je punten rijden.

Ik heb inderdaad ook begrepen dat promoveren niet te bedoeling is nu. Je moet starten in de klasse waar je nu startgerechtigd in bent.

Dus dan idd indien nu M1 + 10 mag je M2 starten...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:06

Er staat niet in de bepalingen dat je niet mag promoveren.
Daarom ga ik er van uit dat het wel mag 8-)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:07

Dinsdag maar even navragen :) helemaal duidelijk is het niet beschreven.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:07

Er staat in de bepalingen dat je moet starten in een klasse waarin je startgerechtigd bent. Er staat niets over een maximaal aantal punten en over promoveren. Wel dat het wedstrijd reglement geldt en daaruit concludeer ik eigenlijk dat je in de corona periode in ieder geval tot 1 juni kunt starten en winstpunten kunt behalen en tot maximaal m2 kunt promoveren. Omdat het een pilot betreft en het daarna geëvalueerd gaat worden zal er mogelijk een vervolg aan komen of evt restricties.

Het is een leuke geste van de KNHS waarbij ik hoop dat ze dit in goed overleg met die eerste aanbieder we all ride netjes hebben afgehandeld en niet een op een overgenomen.

En we rijden toch voor ons plezier en als iemand dit leuk vindt om te doen dan is het toch prima?
De sfeer van een mooi concours is er niet maar ik zie ook voordelen.
Je hebt nu een goede film en een coupon met veel commentaar. Je kunt het altijd goed terugkijken en begrijpen waarom er op een bepaalde manier gepunt is.

En als mensen een proef nog een keer filmen en rijden is toch ook niet erg? Dan hebben ze al zelf geconcludeerd dat het geen winstpunt waardige proef is en dan heeft er al een stukje zelfreflectie plaats gevonden.

En ook fijn dat het paard na gedane arbeid lekker meteen op stal of de wei op kan. Zeker ook paardvriendelijk.

Tja en de mensen die toch de boel willen flessen... rotte appels heb je overal.

Ik vind het een mooi initiatief van de KNHS. En als ze er zelf ook iets aan verdienen lijkt me prima. Liever zo dan dat de contributie volgend jaar verdubbeld wordt.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:14

Mag ik ook meekletsen? Wij willen graag mee doen volgende week
We zijn M1 +12 dan mogen we toch gewoon M2 rijden?
Ik vind het een leuk initiatief!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:16

Wat ik overigens wel mis is dat de entingen niet gefilmd hoeven te worden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:19

Wellicht omdat je op eigen terrein blijft?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:41

Sakura789 schreef:

Dat hoeft natuurlijk niet. Je kan ook naar de bak van de buurman of van een vriend/kennis met de trailer...

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:02

Zouden de punten nu ook beter kloppen? Bij twijfel even terugkijken?
(Als je schrijft merk je wel eens dat ze een onderdeel niet goed gezien hebben)
Hebben ze ook regels hoe de jury dit moet beoordelen?
Kan me eigenlijk wel voorstellen dat juryleden deze proeven voorgeschoteld gaan krijgen om te beoordelen en dat de knhs zo ook kan zorgen dat de kwaliteit van jureren verbeterd wordt.
Nu er weinig wedstrijden zijn bij al teruglopende starts kan ik me ook voorstellen dat juryleden ook in de knel komen met voldoende wedstrijden jureren.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:44

sorbetje schreef:
Er was net een item in het rtl nieuws hierover. Daar werd aangegeven dat het filmpje door een jury of trainer van feedback werd voorzien. Het kwam op mij meer over als een trainingsmogelijkheid, werd ook niks gezegd over winstpunten.

Ging dat niet over de competitie van de hoefslag?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:23

Dit hoort toch niet in dit topic?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:46

Sanet schreef:
Sakura789 schreef:

Dat hoeft natuurlijk niet. Je kan ook naar de bak van de buurman of van een vriend/kennis met de trailer...

En dat is dus juist net niet de bedoeling...

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:47

Maar dat is überhaupt nu niet te bedoeling en heeft weinig met dit idee te maken

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:41

Ik hoop dat er wel gepromoveerd mag worden. Ik heb mijn paard "uitgeleend" aan iemand ( rij haar zelf ook nog) om haar te helpen wat wedstrijd ervaring op te doen. We hebben een jaar afgesproken. ( Paard mag Z1 gaan lopen bij mij )
Zij rijd nu L1+9 en was de bedoeling voor haar om in een jaar zo ver mogelijk te komen. Zou heel zuur voor haar zijn als ze niet kan promoveren want de wedstrijden die ze gereden heeft waren allemaal punten boven de 195 dus ze is zeker wel L2 klaar.
Voor het paard maakt het niet uit maar voor haar wel gezien ze geen eigen paard heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:32

Tja dat is toch overmacht? Zuur maar ik heb wel begrepen dat dit echt bedoelt is dat mensen wat filmpjes kunnen insturen en wat punten halen maar niet om 20 filmpjes bij wijze van te sturen en 2/3 keer te promoveren. Geloof ze in een interview ook zeiden dat je bijvoorbeeld een kwart op deze manier zou kunnen halen. Niet dat je ineens 3 klasses verder bent.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:37

Ik snap niet wat daar op tegen zou zijn dat je wel meerdere keren promoveert? Als je paard dat kan, dan is dat prima toch? Dan is het paard er ook klaar voor.
Bovendien 9 van de 10x zijn dat ruiters die ook al hoger gereden hebben en dus al versneld hoger zouden mogen starten. Dus die gaan echt geen klasses uitrijden nu.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:26

Moet je een nieuwe account maken in de app of log je in met je mijnknhs-gegevens?