B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:52

Ik denk dat je instructeur zoals jij het beschrijft nog iets te hoge verwachtingen van je heeft.

Op concours inderdaad gewoon voor voorwaarts gaan!

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:57

jah mss wel ik ben nu nog geen jaar aan het springen.. heb ervoor nooit echt gesprongen :(:) maar we blijven oefenen!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:56

Nou dat vind ik netjes hoor voor die korte tijd dat je bezig bent met springen nana!

Ik ben vandaag ook weer oefenparcours in geweest. Zondag moeten we eraan geloven dan gaan we de B in. Vandaag was hij zo bang voor jury wagen jeetje. Hij sluit zich zo af dan. Hindernis 10 sprong je recht op die wagen af, daar stopte hij dus ook mooi. Achja weer een ervaring erbij we gaan het beleven zondag.

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:59

Je had toen toch ook in Almelo B gesprongen?

Succes zondag! :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:01

Ja klopt in Almelo heb ik ook B gesprongen wat eigenlijk super ging! Dit is alleen wel wat kleinere ring en ik moet evht vaart hebben met hem dat is wel lastig hier soms merkte ik. Maarja goed we zien het wel! Lekker voor de fun!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:02

Ik vind het knap hoor (en ook een beetje eng := ) dat je dat doet met je tinker!

Ik blijf voorlopig nog lekker BB springen. :j

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:08

Change3x schreef:
Ik vind het knap hoor (en ook een beetje eng := ) dat je dat doet met je tinker!

Ik blijf voorlopig nog lekker BB springen. :j

Haha eng om naar te kijken?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:18

Het idee tinker. :+ Gewoon omdat ze er niet voor gemaakt zijn.

Even terugblikken naar mijn ponytijd. <3

Afbeelding
Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:25

Nee ze zijn er niet voor gemaakt, maar voor de dressuur ook niet dus ja :+
Ik ben tevreden met een B parcours (anders had ik wel een ander paard natuurlijk) Hij heeft laten zien daarbij het kan en leuk vind :D

Vind het wel jammer dat ik nooit een pony tijd heb gehad!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:35

In augustus gaan ik einderlijk weer starten nog wel bb. Maar we moeten het weer rustig opbouwen. Omdat wij samen aardig zwaar spring ongeluk gehad hebben. Maar gelukkig zijn we beiden niet bang geworden. En springen we met nog even veel plezies als voor heen. Hopelijk in oktober B paarden. We rijden tussen de paarden maar heb okk paard. Haha

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:40

Dat vertelde je gisteren ook, ja!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:42

Change3x schreef:
Dat vertelde je gisteren ook, ja!

Niet dat we ik aug weer op wedstrijd gaan want die staat pas sins vandaag .

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:44

Wij hebben op Texel een stuk of 6 springwedstrijden en voor de rest moeten we naar de overkant.
Ik heb vandaag een parcours 1 meter een eentje 1.10 gedaan op ons eigen spring veld. Gewoon om te oefenen maar ze ging zo lekker! Woensdag weer op wedstrijd!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:51

__nina schreef:
Wij hebben op Texel een stuk of 6 springwedstrijden en voor de rest moeten we naar de overkant.
Ik heb vandaag een parcours 1 meter een eentje 1.10 gedaan op ons eigen spring veld. Gewoon om te oefenen maar ze ging zo lekker! Woensdag weer op wedstrijd!

Valt mee 6 spring wedstrijden. Ik start sowieso amper nooit op me eigen club. Maar gaat nu wel veranderen want ik ben nu ergens anders lid. Want op me vorige club hadden alleen dressuur wedstrijden. Dus starten altijd buiten de club en mijn woonplaats.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:03

CxB schreef:
Wat fijn dat je er dit weekend weer is op gaat casarell!
Ons B debuut staat gepland overigens, starten in Leende :) Toenstraks les gehad en volgende week donderdag weer dus ben benieuwd. Trailer laden was eerder ook nog wel een klein dingetje, vandaag stond ze er beide keren binnen 20 minuten op dus daar was ik ook al erg blij mee! :D
Hinke schreef:
Dat dacht ik dus ook, maar wilde me nu inschrijven voor bb over een paar weken en daarvoor moest ik een combinatienummer opgeven. Dat krijg je toch pas als je een startpas aanvraagt?

Via welk systeem was het inschrijven? Bij sommige systemen kun je bv ook 000 invullen oid. Of anders even de vereniging mailen, deed ik eerder nog wel is met bb als het inschrijven via mijnknhs was :)

Het inschrijven was via een link op de site zelf, dus niet via mijnknhs. Ik heb op de site nu 000 ingevuld. Ik ben benieuwd. Wedstrijd is pas in september dus alle tijd om voor te bereiden

Iedereen die vandaag op wedstrijd gaat: succes!!

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:48

@Hinke , wordt er niet om je relatienummer gevraagd? (Die heb je als je lid bent van de KNHS)

Hier vandaag voor het eerst op springwedstrijd geweest vanochtend. Het eerste rondje BB70 en foutloos en het tweede rondje BB80 alleen een balkje op de laatste. Super blij hoe het ging en ondanks nog wat sterk toch niet zo hard ging als waar ik bang voor was! Helaas werden er alleen geen stijlpunten gegeven in de BB klasses, was daar wel erg benieuwd naar :( nu eerst even 2 dressuurwedstrijden en daarna weer wat zoeken! :D

Afbeelding

Afbeelding

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:00

Leuk brittms! Foto's zien er goed uit!

Ik ga woensdag weer op wedstrijd!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:46

Nana_x0x schreef:
maar ik denk dat mijn lesgever bedoelt dat ik een meer gedragen galop moet hebben maar dat dit in een hoger tempo nog te moeilijk is... dus oefen ik hier thuis heel erg op. maar op wedstrijd kan ik idd mss beter gewoon meer voorwaarts rijden en blijven oefenen op het meer "zitten" van mijn paard... Klinkt dat wat logisch -O-

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Hij moet meer aan elkaar, maar wel voorwaarts. Hij valt nu uit elkaar. Persoonlijk zou ik zelf dit eerst oplossen en dan km's maken op wedstrijd. Dan komen de afstanden ook lekkerder uit. ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 22:39

Ik kwam vandaag tot 5 in het parcours! Wat een clown hij heeft het weigeren uitgevonden. Volgende keer weer even BB, die had ik gelukkig ook al opgegeven.
De dressuur ging wel lekker daarentegen.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:48

Balen Shelly! Niet verkeerd om dan een stapje terug te doen nu dat kan :)

Brittms: Fijne rondjes dus :) De wedstrijd waar ik zaterdag heen ga wordt zelfs in de BB een klassement opgemaakt. Bij jullie niet dus?

Ik hoop dat voor mij geldt 'Een slechte generale is een goede repetitie'.
Vandaag een flinke klapper gemaakt en in het zand beland met springen -O- Niet al te best voor het vertrouwen, een krappe week voor je eerste springwedstrijd :P
Maar we gaan het zien :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 22:50

Oei niet veel pijn gedaan hoop ik?

Ja ene keer spring ik B en andere keer BB is echt voor fun bij ons. Maar was vrijdag wezen oefenspringen op zelfde locatie en toen zat hij ook al zo te klooien. De bb Kun je hem nog een keer overheen duwen als hij wil stoppen.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:12

Shelly21 schreef:
Nou dat vind ik netjes hoor voor die korte tijd dat je bezig bent met springen nana!

Ik ben vandaag ook weer oefenparcours in geweest. Zondag moeten we eraan geloven dan gaan we de B in. Vandaag was hij zo bang voor jury wagen jeetje. Hij sluit zich zo af dan. Hindernis 10 sprong je recht op die wagen af, daar stopte hij dus ook mooi. Achja weer een ervaring erbij we gaan het beleven zondag.

[ [url=m/u5rDi7.png]Afbeelding[/url] ]

Bedankt!

Spijtig dat hij weigerde! idd mss even terug lager springen voor het vertrouwen? en mss eens gwn een oefenparcourtje doen?

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:14

Lisetjj schreef:
Balen Shelly! Niet verkeerd om dan een stapje terug te doen nu dat kan :)

Brittms: Fijne rondjes dus :) De wedstrijd waar ik zaterdag heen ga wordt zelfs in de BB een klassement opgemaakt. Bij jullie niet dus?

Ik hoop dat voor mij geldt 'Een slechte generale is een goede repetitie'.
Vandaag een flinke klapper gemaakt en in het zand beland met springen -O- Niet al te best voor het vertrouwen, een krappe week voor je eerste springwedstrijd :P
Maar we gaan het zien :)

Gewoon erin blijven geloven en met vertrouwen springen! mss nog wat met balkjes op de grond oefenen deze week?

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:22

Majken schreef:
Nana_x0x schreef:
maar ik denk dat mijn lesgever bedoelt dat ik een meer gedragen galop moet hebben maar dat dit in een hoger tempo nog te moeilijk is... dus oefen ik hier thuis heel erg op. maar op wedstrijd kan ik idd mss beter gewoon meer voorwaarts rijden en blijven oefenen op het meer "zitten" van mijn paard... Klinkt dat wat logisch -O-

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Hij moet meer aan elkaar, maar wel voorwaarts. Hij valt nu uit elkaar. Persoonlijk zou ik zelf dit eerst oplossen en dan km's maken op wedstrijd. Dan komen de afstanden ook lekkerder uit. ;)

ja ik heb er lang over getwijfeld maar thuis lukt het allemaal wel.. het is ook een beetje daar de zenuwen denk ik.. (mss een slap excuus maar het is wel zo...) ik heb ook schrik als ik teveel thuis blijf ik er gewoon niet meer toekom om op wedstrijd te gaan. nu blijf ik goed wakker thuis omdat ik met de druk zit van dat er een wedstrijd komt..

als ik een slachtoffer vind om te filmen tijdens het trainen thuis zal ik die eens uploaden ;) alvast bedankt voor de tips!

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:30

Nina, is dat niet een hele onderneming om naar de overkant te gaan? Of is dat wel te doen? Heb wel eens gehoord dat de boten maar bepaalde tijden varen en dat je daar dus afhankelijk van bent?
Ik wil graag nog een x de sgw van texel starten maar dan moeten we er wel een weekend weg van maken. (woon in brabant :+ ) Succes alvast morgen!

Hinke dat gaat vast wel goed komen!

Brittms 2 fijne rondjes dus! JAmmer van het balkje maar wel fijn dat je controle had.
Hier is er ook iedere wedstrijd een klassement van de BB incl. prijzen.

Shelly balen dat je eruit moest. Volgende wedstrijd even uitleggen dat er 10 hindernissen zijn i.p.v. 5 ~~}> .

Lisetjj wat balen dat je in het zand terecht kwam! Wat gebeurde er? Snap dat dat niet echt fijn is voor de wedstrijd. Succes alvast.

Wij hebben afgelopen weekend de oefencross in bathmen meegereden als generale repetitie voor ons bb debuut volgend weekend. Was voor het eerst dat ie meteen de cross in moest zonder dat ie de hindernissen had gezien. 1e rondje vond ie het allemaal wat spannend dus het gas krijg ik er niet goed op. Veel vanuit draf gedaan, dat vind ie hard zat als ie t parcours nog niet gezien heeft _O- . Maar hij was super stoer. 1 stop op het gat in de grond want dat hadden we nog nooit gedaan en ik ging er natuurlijk finaal in zitten kijken wat je dus niet moet doen. en nog een stop op een hindernis bovenop de berg. Liet m te veel doodlopen waardoor ik bovenop zowat stil stond dus toen werd springen wel lastig. 2e ronde gingen we als een speer. Galop knop deed het weer en foutloos rond. Heb er wel vertrouwen in. Dat hij niet meteen vol gas wil vind ik allemaal niet zo erg. Als we maar overal overheen en doorheen komen!

AfbeeldingAfbeelding