[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:08

In Brabant zijn organiserende verenigingen verplicht alle selectie combinaties te laten starten tot de sluitingsdatum.

Iedereen moet toch de kans hebben zicht te kunnen selecteren voor de kampioenschappen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:12

vonneke schreef:
In Brabant zijn organiserende verenigingen verplicht alle selectie combinaties te laten starten tot de sluitingsdatum.

Iedereen moet toch de kans hebben zicht te kunnen selecteren voor de kampioenschappen?

Volgens mij gaat dat hier inderdaad ook zo. Maar ik neem aan dat dit landelijk vanuit de KNHS is gereguleerd, en niet per provincie kan en mag verschillen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:16

Je komt op een reservelijst volgens mij en daarna kijken ze of er genoeg zijn om nog een wedstrijd te organiseren dacht ik. Heb al ontiegelijk lang geen selectie meer gereden... dus weet niet helemaal zeker of het klopt wat ik zeg :+
Zomer seizoen gaat nog wel, binnen seizoen is het voor de Z en hoger wat lastiger ivm minder mogelijkheden omdat er niet gigantisch veel stallen met een 20x60 zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:20

Hier heb je opzich nog wel redelijk wat 20x60 banen, maar lang niet overal houden ze in de winter selectie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:32

Ik zit ook weer in mijn fanatieke flow :Y)

3 wedstrijden ingeschreven in de regio en in juni de Almelose ruiterdagen *\%/*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:35

Wij hadden laatst in Leusden een jury uit Limburg :Y)
Tja, zzlicht jury's zijn al karig en het gros vertikt het om voor een koudbloeden wedstrijd te komen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:36

Dat is een eindje rijden inderdaad :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:38

cp112 schreef:
Tja, zzlicht jury's zijn al karig en het gros vertikt het om voor een koudbloeden wedstrijd te komen.

:oo

Best ernstig :') Zaten geen dikke prijzen meer in zeker? :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:39

Janine1990 schreef:
cp112 schreef:

:oo

Best ernstig :') Zaten geen dikke prijzen meer in zeker? :')

Die hebben we sowieso al nooit. Zijn wat kleinere wedstrijdjes. Inschrijfgeld is daardoor ook laag.

Het ging hier ook om 1 zzl combinatie :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:42

cp112 schreef:
Die hebben we sowieso al nooit. Zijn wat kleinere wedstrijdjes. Inschrijfgeld is daardoor ook laag.

Het ging hier ook om 1 zzl combinatie :')

Alleen op koudbloedwedstrijden of op alle wedstrijden?
Ik dacht dat Drenthe nog wel wat prijzengeld deed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:47

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Volgens mij gaat dat hier inderdaad ook zo. Maar ik neem aan dat dit landelijk vanuit de KNHS is gereguleerd, en niet per provincie kan en mag verschillen.

Dat doet het helaas wel.

Er zijn provincies waar er niet geselecteerd wordt maar waar rechtstreeks voor de kampioenschappen ingeschreven kan worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:48

bij ons meestal rond een tientje per proef... veel stallen hebben geen prijzengeld, meestal een beker of gratis start. De Hoeve heeft altijd hele leuke gebruiksprijzen waar je uit kan kiezen... super handig, ook niet alleen maar paardenspul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:49

c_alsemgeest schreef:

Ik moet nog vrij vragen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:50

vonneke schreef:
Dat doet het helaas wel.

Er zijn provincies waar er niet geselecteerd wordt maar waar rechtstreeks voor de kampioenschappen ingeschreven kan worden.

Ja, Groningen tot een jaar geleden ook.
Maar dan moet de organisatie toch nog steeds ervoor zorgen dat alle opgaves tot sluitingsdatum kunnen deelnemen?

Ik doel echt op het niet laten deelnemen van combinaties die ruim op tijd zijn opgegevens wegens vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:51

Hier eigenlijk over €12,50 per proef. Soms een beetje prijzengeld maar meestal een gebruiksvoorwerp.

Onze wedstrijd van gisteren €10,00 inschrijfgeld en best leuke prijsjes. Hebben echt veel leuke dingen gesponsord gekregen dit jaar van allerlei (paarden) bedrijven.

Op selecties is het wel verplicht voor de organiserende vereniging om prijzengeld te geven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:52

vonneke schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik moet nog vrij vragen...

Snel doen als je stalling wil... :P pony week is al vol, paarden bijna begreep ik van Henk.
Al gaan ze wel proberen stallen erbij te maken, voor het pony weekend was dat geloof ik al gelukt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:53

c_alsemgeest schreef:
bij ons meestal rond een tientje per proef... veel stallen hebben geen prijzengeld, meestal een beker of gratis start. De Hoeve heeft altijd hele leuke gebruiksprijzen waar je uit kan kiezen... super handig, ook niet alleen maar paardenspul.

Blijft voor mij bijzonder, vorig jaar reed ik ergens een 4e prijs, kreeg ik nog 30 euro :oo
Dat was weliswaar een behoorlijk grote wedstrijd, maar ik heb nog nooit een wedstrijd gereden waar geen prijzengeld was.

Edit: Lol, dit weekend heb ik er eentje _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:55

op veel stallen hier krijg je alleen een stoffige hergebruikte beker :+

Anoniem

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:
Dat doet het helaas wel.

Ja, Groningen tot een jaar geleden ook.
Maar dan moet de organisatie toch nog steeds ervoor zorgen dat alle opgaves tot sluitingsdatum kunnen deelnemen?

Ik doel echt op het niet laten deelnemen van combinaties die ruim op tijd zijn opgegevens wegens vol.

Dat is denk ik wat de regio voor regels stelt. Wij hebben het zo gedaan dat iedereen startrecht heeft.

Hier zijn de terreinen groot genoeg om heel veel deelnemers te laten starten mocht het nodig zijn.

Maar helaas, ook in Brabant zijn het aantal deelnemers op een wedstrijd ernstig teruggelopen vergeleken met een paar jaar terug.

Janine1990

vonneke schreef:
Hier eigenlijk over €12,50 per proef. Soms een beetje prijzengeld maar meestal een gebruiksvoorwerp.

Onze wedstrijd van gisteren €10,00 inschrijfgeld en best leuke prijsjes. Hebben echt veel leuke dingen gesponsord gekregen dit jaar van allerlei (paarden) bedrijven.

Op selecties is het wel verplicht voor de organiserende vereniging om prijzengeld te geven.

Vind ik wel altijd leuk, extra prijzen, of gebruiksvoorwerpen :j Maar het liefst gewoon geld :')

Inschrijfgeld is hier tussen de 9 (kleine wedstrijd) en 12,50 (heule grote wedstrijd, dikke geld prijzen).

Gemiddeld is hier een eerste prijs 20 euro binnen en 25 euro buiten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:56

vonneke schreef:
Dat is denk ik wat de regio voor regels stelt. Wij hebben het zo gedaan dat iedereen startrecht heeft.

Hier zijn de terreinen groot genoeg om heel veel deelnemers te laten starten mocht het nodig zijn.

Maar helaas, ook in Brabant zijn het aantal deelnemers op een wedstrijd ernstig teruggelopen vergeleken met een paar jaar terug.

Aah, ik dacht dat dat wel een verplichting vanuit de KNHS zou zijn.

Jammer is dat zeg, hier is het ook wel wat minder. Maar ik merk nu wel dat het weer aantrekt.
Merken jullie ook dat sponsoren makkelijker zijn in deze tijd van economische stabiliteit/verbetering?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:59

Ik merk wel dat het nu voor bedrijven ook weer veel makkelijker is om te kunnen sponsoren.
In de crisisperiode was het ook moeizamer om af te schrijven en het goed in je boeken te krijgen dat het ook geaccepteerd werd als zijnde sponsoring/reclame, dat is nu weer wat minder spastisch.

Daarbij hebben bedrijven nu meer te besteedden en zullen ook weer meer ruimte hebben voor hun reclame.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 11-04-17 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:00

Ik denk dat de ringen hier nog beduidend groter zijn dan in andere delen van NL maar tot een aantal jaar terug was het echt te gek.

Sponsoren lopen bij ons eigenlijk altijd prima. Best wat landelijk goed bekende bedrijven hebben weer leuk gesponsord dit jaar. Evenals veel plaatselijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:01

Mijn knol is trouwens een bouwvakker :')
Wij worden gesponsord door het bouwbedrijf van mijn ouders... J.W. Alsemgeest Gevelwerken... vandaar ook zijn naam Alsemgeest's United :+ En mijn bokt naam natuurlijk :P
In het dagelijks leven heet ik al een aantal jaar Chantal Janssens

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:02

vonneke schreef:
Ik denk dat de ringen hier nog beduidend groter zijn dan in andere delen van NL maar tot een aantal jaar terug was het echt te gek.

Sponsoren lopen bij ons eigenlijk altijd prima. Best wat landelijk goed bekende bedrijven hebben weer leuk gesponsord dit jaar. Evenals veel plaatselijk.

Hoe groot zijn jullie ringen dan?
En hoeveel 'last' hebben jullie van 'concurrentie'?

Ik kan elk weekend wel 3 wedstrijden uitkiezen, zeker in het zomerseizoen.