Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skogan

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:04

DanielleB goed zo, 2wp na 3jaar geen wedstrijden. Die doorzitten komt wel later. Wel af en toe oefenen.
Good luck voor donderdag :) wij zijn ingeschreven op vrijdag.
Beetje raar te vergelijken maar de eerste test dat ik rood was net L2 maar zonder achterwaarts. En de tweede lijk meer op B proef. Rare systeem in Frankrijk

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:07

Doelen voor dit seizoen zijn voor mij 4 high pointed titels in de subtop rijden (beste ruiter van die klasse van het seizoen).
Op dit moment zijn dit de standen, met nog 5 wedstrijden te gaan, gemiddeld rij je met een foutloze proef, met goede deelname en een eerste plek een +2 punten (waarvan ik er nog 2 doe):
- Eerste in de In hand trail - met een verschil van 10 punten op nummer 2;
- Eerste in de Trail - met een verschil van 7 punten op nummer 2;
- Eerste in de Showmanship - met een verschil van 2 punten op nummer 2;
- Ex aequo in de Pleasure - met een verschil van 1 punt op nummer 3.

Het wordt spannend *\o/* *\o/*

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:13

xxwienekexx schreef:
Doelen voor dit seizoen zijn voor mij 4 high pointed titels in de subtop rijden (beste ruiter van die klasse van het seizoen).
Op dit moment zijn dit de standen, met nog 5 wedstrijden te gaan, gemiddeld rij je met een foutloze proef, met goede deelname en een eerste plek een +2 punten (waarvan ik er nog 2 doe):

Good luck ! *\o/*

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:14

Skogan schreef:
xxwienekexx schreef:

Good luck ! *\o/*

Dankudanku *\o/* *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:28

Nou na 2x met succes in het L1 te hebben gehobbeld, zijn we vandaag maar gelijk L2 gaan starten. Losrijden ging heerlijk. Stond er goed aan en kon lekker schakelen. Helaas eenmaal in de ring ben ik de eerste minuten alleen maar bezig geweest om bij de A te komen. De crosshindernissen achter de ring waren natuurlijk super eng als dressuurpaard zijnde }:0 Wat een druif zeg.
Met een hoop kunst-en vliegwerk de proef kunnen rijden en ik had mezelf zo'n 165 punten gegeven, had ik toch nog 178. Vrij coulant van de jury vond ik, maar oké.

Tweede proef begon fijn, maar naast de ring stonden alle trailers en een moeilijk te laden paard klapte achterover van de laadklep. Ondanks dat ik er niet lekker meer aan kon rijden een 2e plaats met 182,5 en zelfs 12 onvoldoendes op de protocol. GEnoeg potentie dus.
Kortom, weer een hoop gezien en geleerd vandaag. Ik dacht naar een klein en rustig wedstrijdje te gaan, maar niets was minder waar. Proeven rijden zijn het probleem dus niet, wel de omstandigheden :P

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:29

Knap gereden Padoertje! Toch nog goede cijfers gekregen. Volgende keer gaat zeker nog beter. :)

Gisteren zijn wij ook naar het wedstrijd gegaan.
Jammer genoeg ik kon niet eerder van het werk af en heb ik de eerste proef gemist. Wel in plaats kleine detente gereden om tussen de andere paarden te rijden en de rijbaan te laten zien. Paard was heel erg lastig met opzadelen, want groot karakter en niet blij om op wedstrijd te zijn. Maar... tot mij blije verassing, hij was onzettend lief en braaf om te rijden.
De weer in Frankrijk is heel erg regenachtig op deze moment en ik was bang hoe hij zal reageren zodra de mensen hun paraplu te voorschijn halen. Maar Ulysse was heel vertrouwende en deed geen stap verkeerd. Mijn proef ama2impB (=L2) reden wij voor het tweede keer. Het ging beetje vrolijk. Met rechter galop aanspringen, kregen de jury het voorbeeld hoe soepel mijn paard is, met enorme bok ;) en met kontra galop, ging hij jammer genoeg wisselen. Dus natuurlijk de cijfers voor het recht gerichte ontspannen paard was nier te best, maar toch blij met mijn paard. We kregen 63%.
Next time definitely better! :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:37

Jammer dat je je eerste proef niet kon halen Skogan, maar 63% is toch ook netjes. Als we allemaal gelijk boven de 70% rijden, dan hebben we niets meer om naartoe te werken haha.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:29

Adrienne93 schreef:
Ik doe ook weer mee
Momenteel al sinds 4 december uitgeschakeld ivm een val doordat m'n beugelriem knapte. Duurt allemaal langer dan gedacht en hoop het outdoorseizoen weer te starten.
Ben nu L2+29 dus wil die jaar M1+1 halen, momenteel zit er nog geen contragalop op wel een wissel haha
En met springen bungel ik tussen de B en L in. Wil in het outdoorseizoen L+5 halen minimaal en misschien dat ik dit jaar nog M wil starten maar dat zit er nu absoluut nog niet in en is een, zoals t er nu uit ziet, onhaalbaar doel haha

Eerste doel is behaald! Gisteravond M1 gestart en geheel onverwachts een 1e en 2e prijs! 180,5/190,5 dus al M1+2.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:36

Wauw top!

Ik had donderdag mn 2e L2 en we hadden 190 en 189.5 en 2x de 6e prijs

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:38

Gefeliciteerd! We gaan allemaal lekker zo *\o/*

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:15

Ja gaat goed he? Ik heb pas eind juni weer wedstrijd.
Doorzitten lukt inmiddels al veel beter, heb hem wat meer verzameld met meer takt en gedragenheid.
Tis nog niet 100% hahah! Maar het lukt me nu wel redelijk :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:05

Alpha89 schreef:
Leuk topic :)

ik ben afgelopen september gestart met mijn paard in de B met succes. 3 winstpunten in 2 wedstrijden dus ik ben heel blij! (en dat te bedenken dat ze eigenlijk angstig is van andere paarden in de bak, maar dat is gelukkig al veel minder dan het was). Ze was voorbeeldig op wedstrijd!! Ik wil graag dit jaar de B afronden, de L1 starten en thuis voorbereiden op de L2. We doen mee voor de positieve ervaringen, nieuwe indrukken en de lol. Prijzen zijn leuk maar die zijn voor ons bijzaak :)

verder gaan we lekker door zoals we altijd al doen; lekker afwisselen in trainen, maar vooral plezier hebben

een update!

inmiddels hebben we de 4e wedstrijd achter de rug en zitten we op 9 winstpunten in de B. Ik ga deze zomer de B afronden en een start met de L1 maken. Ik ben super blij met de vorderingen. Ze is TOP braaf op vreemde terreinen en ook met het losrijden tussen andere paarden. Ik kan niets anders dan glimlachend de proefjes rijden! Ook liet mijn merrie zich super op de trailer laden gisteren.
We hebben een L1 oefenwedstrijd meegepakt en meteen 1e plaats en winst. Trots baasje hier! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:09

Zondag 172 gereden in B2 met gedeelde 5e plek. Jury heeft enorm uiteenlopend gepunt qua klassering. Sommige dingen vind ik streng maar goed. Ben het vooral oneens met de commentaar, kan er niks mee.

Donderdag nieuwe kans :)

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:20

Mooie resultaten behaald weer allemaal!
@ Varekaj blijft lastig zo'n jurysport he.. Donderdag gewoon weer knallen!

Bij mij liggen de wedstrijden momenteel even stil. 7 mei voor het laatst gestart zonder winst, en 11 juni is pas onze volgende wedstrijd weer. In de tussentijd nog even een kliniekbezoekje gedaan omdat meneer tijdens het instappen steeds in plashouding ging staan, en dan soms wel en meestal niet ging plassen.. Vertrouwde het toch niet helemaal dus toch even laten nalopen. Gelukkig waren de blaas en nieren goed en ook uit het urine niks kunnen halen. Bloedonderzoek was op een paar puntjes iets opvallend, maar niet schokkend (verminderde rode bloedcellen en vermeerdering van de witte bloedcellen, maar niet in extreme mate). DA wilde toch nog een keer urine onderzoeken, maar dan niet via katheter maar als hij zelf plast.. Dus moet binnenkort nog een keer proberen zijn plas op te vangen :+

Verder trainen we dus gewoon lekker verder! Afgelopen zaterdag onze allereerste crossles gereden.. En wat was hij stoer! In het begin was alles super spannend maar uiteindelijk heeft meneer alles heel stoer gesprongen =:) Wie weet zit er ooit nog een spring of eventing carriere in hahaha

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:38

Aangezien wij wp rijden op basis van klassement heb ik iig nog wel punten volgens mij. Elk beetje helpt. Er zitten veel lange lijnen in de B en dan is de aandacht erbij houden bij dit paard best lastig. Het is een echte toerist, sightseeing is veeeeeel leuker :')
In de winter rij ik niet-officieel een hoger niveau en daar kom ik thuis met percentages tot 73%. Hij kan het dus echt wel en het is ook een paard wat uitdaging nodig heeft om de focus te behouden.

Ik wil ook graag eind deze zomer L1 startgerechtigd zijn. Als ik elke wedstrijd deze zomer de top 5 haal moet dat sowieso lukken :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:42

Mijn doelen dit jaar zijn volledig anders dan ik had gedacht. Mijn hoofd doel was eerst M2 plus winst met mijn ene merrie. Wie weet gaan we er nog voor, maar merk dat ik buitenrijden met haar veel prettiger vind nu.

In plaats daarvan heb ik een startkaart aangevraagd voor mijn 14 jarige Tinkermerrie van 1,35 hoog die sinds de zomer pas onder het zadel is en eigenlijk volledig beginnerslessen zou moeten lopen :+
Met haar heb ik weinig doelen omdat het eigenlijk geen dressuurtype is, maar merk dat we er beide ontzettend veel lol aan beleven, dus we kijken de komende tijd in de B tussen de paarden wel waar het schip strand.
L1 startgerechtigd zou voor 2017 een leuk doel zijn voor ons gok ik :j

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:40

Goed bezig iedereen!
Ik ben zaterdag voor het eerst BB-springen gestart, en 2x foutloos met 2x 2e prijs! Dus de volgende keer B starten, en ik denk dat ik gelijk de selecties meepak. Maar nu eerst aankomende zaterdag een oefencross rijden! Heel veel zin in en ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.
L2 starten word waarschijnlijk eind juni. Man ik ben zo druk, heb nu tot eind juni elke zaterdag wel wat... Maar goed he het loopt zoals het loopt, kunnen we nog beter voorbereiden op het L2.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:41

Afgelopen week en gisteren op wedstrijd geweest, de scores mochten er weer zijn! *\o/*

14-05-2017:
- Tweede in de in hand trail met Grace (de uk die voorheen geen balkjes kende, wist het nu voor elkaar te krijgen Mea met meer als 10 jaar ervaring eruit te lopen door werkelijk geen balkje aan te tikken! Trots momentje *\o/* );
- Derde in de in hand trail met Mea;
- Tweede in de showmanship met Mea;
- Eerste in de pleasure met Mea.

21-05-2017:
- Eerste in de showmanship met Mea;
- Eerste in de pleasure met Mea (best behoorlijke deelnemersgroep, en dan ook lekker 4 punten binnen gesleept! Had niet verwacht hier eerste te worden, mede-deelnemers waren goed en hadden knappe paarden, trots op mn 19 jarige paard *\o/* ).

Citaat:
Wat de standen nu op het volgende brengt, met nog 3 wedstrijden te gaan (waarvan 2 op dezelfde dag, dus nog 2 als je in punten kijkt), gemiddeld rij je met een foutloze proef, met goede deelname en een eerste plek een +2 punten:
- Eerste in de Trail - met een verschil van 4 punten op nummer 2;
- Eerste in de Showmanship - met een verschil van 3 punten op nummer 2;
- Eerste in de Pleasure - met een verschil van 4 punten op nummer 2.

Volgend weekend even rust, 5 juni mogen we voor de laatste keer voor het NK, en doen we mee: showmanship, in hand trail en pleasure!

En dan nog van beide even een fototje van de wedstrijd van twee weken geleden :D
Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:24

Lekker crossen Cindy! Die van mij verschoot zaterdag al bij de eerste boomstam en hij hoefde er niet eens overeen :P

Ik wist niet dat er ook aan de hand trail werd verreden (kom waarschijnlijk onder een steen vandaan haha) Maar ziet er allemaal wel super relaxed uit zeg. En 19 jaar zie je er zeker niet aan af.

Ik heb ingeschreven voor 4 en 10 juni en dan 17 juni kringkampioenschap. Even meters maken. Maar morgen eerst lekker een dagje naar het bos <3

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:51

Padoertje schreef:
Ik wist niet dat er ook aan de hand trail werd verreden (kom waarschijnlijk onder een steen vandaan haha) Maar ziet er allemaal wel super relaxed uit zeg. En 19 jaar zie je er zeker niet aan af.

Dankjewel :) Ja bij de western wel, en nee je komt niet onder een steen vandaan hoor XD Je wil niet weten hoe vaak ik mensen even uit leg dat er meer bij de western zit als het spinnen en stoppen :Y) :Y)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:50

Ik heb afgelopen zaterdag meegedaan aan een oefencross, en het was echt super leuk! Eerste rondje 60cm had ik nog wel een aantal stops, een stuk of 5, maar in het tweede rondje 80cm nog maar ééntje. Ben dus heel trots op mn pony, heel erg blij mee hoe het ging. Was eerst bang dat ze misschien keihard zou gaan (dat wil ze nog wel eens doen met springen) maar dat viel alles mee. Ik wil zeker vaker gaan crossen nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:56

Ik had zondag alweer 187 en een 7e plek. Al bij al heb ik op 1 wedstrijd na klassementspunten tot nu toe. Donderdag nog springles en dan krijgt paard 2 weken vakantie tot half juli. Nadien draad oppakken, 2 juli laatste klassementswedstrijd en dan de tornooien in. Doel blijft nog steeds de overgang naar L1 binnenhalen tegen einde van de zomer.

Ben wel van plan om na zijn vakantie weer veel meer basiswerk op te pakken, zowel aan de longe als onder het zadel.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:11

Ik ga pas eind juni weer. Dan wordt het wel een drukke periode, periode met veel selecties voor het KFPS kampioenschap en de regionale kampioenschappen. Eens kijken of ons dat lukt om er voor te selecteren in de L2. In juli heb ik 3 wedstrijden geloof ik.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:03

Leuk om iedereen zijn voortgang hier te lezen! Echt leuk om te crossen he emma_evg? Wij doen het ook wel eens voor de afwisseling, ponylief vindt het ook fantastisch!

Eerder postte ik hier dat ik mijn doel van Z startgerechtigd niet zal gaan halen ivm mijn zwangerschap, wat natuurlijk helemaal niet erg is. Ik voel me echter nog prima en rijd dus nog gewoon met m'n 20-wekenbuik wedstrijden. We hebben laatst toch weer 2 punten weten te pakken, de teller staat nu op M2+6. Benieuwd of die laatste 4 puntjes ook nog gaan lukken :D
Afbeelding

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:08

Nymeria schreef:
Leuk om iedereen zijn voortgang hier te lezen! Echt leuk om te crossen he emma_evg? Wij doen het ook wel eens voor de afwisseling, ponylief vindt het ook fantastisch!

Eerder postte ik hier dat ik mijn doel van Z startgerechtigd niet zal gaan halen ivm mijn zwangerschap, wat natuurlijk helemaal niet erg is. Ik voel me echter nog prima en rijd dus nog gewoon met m'n 20-wekenbuik wedstrijden. We hebben laatst toch weer 2 punten weten te pakken, de teller staat nu op M2+6. Benieuwd of die laatste 4 puntjes ook nog gaan lukken :D
[ Afbeelding ]

Ja idd heel erg leuk! Ben nog aan het wachten op de fotos, maar als ik die heb zal ik er hier een paar posten.
Jij ook goed bezig zo te lezen, zou wel leuk zijn als je die puntjes nog kan pakken idd. Wanneer ga je weer starten? Ik vind het iig knap van je, gewoon doorrijden en ook op wedstrijd ;)
Ik vind trouwens dat je een gaaf beestje onder je kont heb :j