[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:25

Nessie schreef:
Leuke Haflinger is Sandro :) (Blijven toch altijd leuke pony's, al is het wel het grootste draakje wat wij hebben staan := )

Ik weet niet of ik al een startpas ga aanvragen, ligt een beetje aan hoe het rijden gaat. Wil sowieso pas vanaf rond februari gaan starten. Fijn weer dat het nog duurder wordt, zeker aangezien ik er 2 moet...

Tja het leven van een haflingereigenaar... Draken zijn het zeker maar ooh zo leuk!
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:37

Hahaha :+ Leuke reeks zo.

Gedrag komt me bekend voor:
Afbeelding

Maargoed stop Goldy snel weer weg, die heb ik al tot en met het M2 gereden komt geen B debuut meer met haar.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:56

Nessie schreef:
Hahaha :+ Leuke reeks zo.

Gedrag komt me bekend voor:
[ Afbeelding ]

Maargoed stop Goldy snel weer weg, die heb ik al tot en met het M2 gereden komt geen B debuut meer met haar.

Haha Sandro kan ook steigeren, gelukkig staat dat op commando :')

Blue_Berry

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:39

Iemand enig idee om hoeveel de verhoging gaat? hebben we het hier over 10 euro of 40? :+

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:58

Oh ik zou me hier ook wel heel graag willen melden als dat goed is! Ik heb namelijk al een paar keer (6 x volgens mij) B gestart, maar ik lees hier al vanaf het begin mee haha.

Ik heb een 6 jarige Welsh NWR merrie, die ik zelf beleerd heb. Dit ging met vallen en opstaan, waardoor we nog niet veel op wedstrijd zijn gegaan. Ook was ze in het begin echt een draak op wedstrijd, de eerste proef ben ik er wel eens afgevallen, terwijl ze dan de tweede proef weer een dikke winstpunt haalt :roll:

Nu zitten we de laatste tijd wel echt op de goede weg moet ik zeggen! We zijn al een veel betere combinatie, en op wedstrijden gaat het ook steeds soepeler. Inmiddels zijn wij nu B+10. Gister hebben we nog een wedstrijd gehad, hier behaalden we 190,5! En dat voor een selectiewedstrijd haha. Ons pr staat op 204.

Onze verbeterpunten zijn eigenlijk echt de puntjes op de i zetten. Dat was gister ook het enige commentaar. Alles gaat netjes, maar ik laat soms uit slordigheid nog wel eens wat puntjes liggen :=

Genoeg gepraat, hier maar even een foto van mij en Larissa.
Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:10

Ik zou eigenlijk gisteren weer les hebben, maar onze bak was nog keihard bevroren -O- Dus besloten om een andere keer te lessen, dit was gewoon te gevaarlijk. Helaas! Ik verwacht zelf trouwens rond maart voor het eerst te starten en voor die tijd wat te oefenen op ander terrein en eventueel BB mee te nemen als oefening. In januari ga ik wedstrijd outfit shoppen :D Ik ga in donkerblauw starten met bruin tuig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wel crisis, zoals je kan zien is mijn paard niet helemaal meer de goede kleur := Maar ik krijg haar met geen mogelijkheid schoner! We hebben helaas ook geen warm water op stal. What to do :+

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:12

Wat heb je haar al netjes aan het lopen zeg!
Sorry, ik kan je niet helpen met de schoonmaaktips, mijn merrie is eigenlijk altijd heel erg schoon, dus niet echt ervaring mee :')

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:35

Ik neem altijd een jerrycan met warm water mee van huis, zodat ik op stal warme sopjes kan maken :Y)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:59

Welkom larissajulia!
Wat een leuk ding heb je :D

Ghostattack dat probleem heb ik met de benen van die van mij :(

Flicka12 hele goede tip die ga ik onthouden!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:04

Blue_Berry schreef:
Iemand enig idee om hoeveel de verhoging gaat? hebben we het hier over 10 euro of 40? :+

Het word 111,25 voor 12 maanden

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:39

JoycexEnya schreef:
Blue_Berry schreef:

Het word 111,25 voor 12 maanden

dankjewel voor je reactie! :) dan ga ik hem nog niet aanvragen. Wil pas in het voorjaar gaan starten en voor die 3 euro.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:31

@ga benen kan je sowieso wel wassen met koud water, dat kunnen ze wel hebben :D

Voor de rest gewoon warm sopje van thuis meenemen en dan plaatselijk schrobben!

Afbeelding
Jeej ik zit weer! Week ehbo-vakantie heeft m niet zo goed gedaan. Stijf, scheef en afgevallen :') . Hopelijk beetje los voor de wedstrijd van zondag

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:53

JoycexEnya schreef:
Ik ga nog kijken of er ee andere vereniging is, maar deze is bij ons op stal.

Ik ga iig eerst bb starte kijken wat voor punten we krijgen. En dan eventueel officieel starten

Maar een startpas is nu toch van vandaag tot volgend jaar ipv een kalenderjaar. En hoe bedoel je voor 2017 aanvragen?

Houdt er wel rekening mee dat er bij BB wedstrijden veel makkelijker en minder streng wordt gejureerd dan bij de B ;) :)

Ik weet niet precies hoe ze het rekenen bij de KNHS als ik eerlijk ben. Wordt helemaal kriegel van ze :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:55

xVerax schreef:
Vanaf 1-1-2017 gaan de startpastarieven omhoog, dat bedoeld ze met voor 2017 aanvragen :)

Nou eerlijk gezegd snap ik er helemaal niks meer van. :') :')

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:56

Mooi uitzicht tca!

Waar heb je wedstrijd :)?

Evelien precies hetzelfde hier haha.

Even vraagje :

23ste heb ik cross clinic op een andere stal.
Duke staat met 400 grams deken met nek.

Wat hem omdoen in de trailer?
Fleece deken? Of gewoon ze eigen deken?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:05

Larissajulia schreef:
Oh ik zou me hier ook wel heel graag willen melden als dat goed is! Ik heb namelijk al een paar keer (6 x volgens mij) B gestart, maar ik lees hier al vanaf het begin mee haha.

Ik heb een 6 jarige Welsh NWR merrie, die ik zelf beleerd heb. Dit ging met vallen en opstaan, waardoor we nog niet veel op wedstrijd zijn gegaan. Ook was ze in het begin echt een draak op wedstrijd, de eerste proef ben ik er wel eens afgevallen, terwijl ze dan de tweede proef weer een dikke winstpunt haalt :roll:

Nu zitten we de laatste tijd wel echt op de goede weg moet ik zeggen! We zijn al een veel betere combinatie, en op wedstrijden gaat het ook steeds soepeler. Inmiddels zijn wij nu B+10. Gister hebben we nog een wedstrijd gehad, hier behaalden we 190,5! En dat voor een selectiewedstrijd haha. Ons pr staat op 204.

Onze verbeterpunten zijn eigenlijk echt de puntjes op de i zetten. Dat was gister ook het enige commentaar. Alles gaat netjes, maar ik laat soms uit slordigheid nog wel eens wat puntjes liggen :=

Genoeg gepraat, hier maar even een foto van mij en Larissa.
[ [url=m/pNWM9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/POGw80.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom en leuk dat je toch mee komt kletsen! :)
Leuk dier heb je! En wat een mooie punten heb je al behaald!
Die puntjes op de i moeten zo te zien vast goed komen!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:06

Ghostattack schreef:
Ik zou eigenlijk gisteren weer les hebben, maar onze bak was nog keihard bevroren -O- Dus besloten om een andere keer te lessen, dit was gewoon te gevaarlijk. Helaas! Ik verwacht zelf trouwens rond maart voor het eerst te starten en voor die tijd wat te oefenen op ander terrein en eventueel BB mee te nemen als oefening. In januari ga ik wedstrijd outfit shoppen :D Ik ga in donkerblauw starten met bruin tuig.

[ [url=m/fxssD6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BozH0F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XDwXjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb wel crisis, zoals je kan zien is mijn paard niet helemaal meer de goede kleur := Maar ik krijg haar met geen mogelijkheid schoner! We hebben helaas ook geen warm water op stal. What to do :+

Drama he nu die buitenbakken!
Mijn les werd zondag ook verplaatst.
Vanochtend heb ik moeten longeren in het binnenbakje omdat de buitenbak ook keihard was. Als het goed is, is hij vandaag gesleept en kunnen we dan weer rijden...

Wat voor shampoo gebruik je?
Ik gebruikte altijd silvershampoo voor de staart voor mijn vorige verzorgpony, hielp super goed! :)
En de tip van het warm water is wel slim! Gewoon flessen warm water meenemen.
Inwikkelen in een fleecedeken en in een boodschappentas doen, blijven ze warm!
Deed mijn moeder vroeger met de pannen in de camper :=
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 05-12-16 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:07

Ik ben ook van plan 2017 weer te starten... Al zal het denk ik geen B zijn.
Ik ben ooit M2 geweest en het paard meerdere keren Z, maar heb al een paar jaar niet gestart dus ik weet nog niet waar we moeten beginnen, denk dat het L2 zal moeten worden.

Het is trouwens een bijna 16 jarige friese sterhengst

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:09

DanielleB schreef:
Ik ben ook van plan 2017 weer te starten... Al zal het denk ik geen B zijn.
Ik ben ooit M2 geweest en het paard meerdere keren Z, maar heb al een paar jaar niet gestart dus ik weet nog niet waar we moeten beginnen, denk dat het L2 zal moeten worden.

Het is trouwens een bijna 16 jarige friese sterhengst

Dan mag jij hier niet mee kletsen :+
Is alleen voor mensen die B gaan starten :P
Dus dat wordt B starten want dan mag je mee kletsen :') ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:11

venivedivici schreef:
Even vraagje :

Super leuk een cross clinic! Wil ik ook zooo graag in de toekomst doen!
Ik zou hem lekker zijn eigen deken om laten, is nu in de trailer goed koud!
Weet niet of je wel eens in een rijdende trailer hebt gezeten? Nou die wind gaat er goed doorheen :')
Zou sowieso wel zweetdeken meenemen voor na het rijden en dat je hem die om doet op de terug weg met 400 grams eroverheen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:12

Afbeelding

Vanochtend met vriendinnetje Donna <3
Hebben heerlijk van het zonnetje staan genieten. Ze is zo'n blij paard geworden.. heeft ook veel meer rust over haar hele lichaam..

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:15

PrimaDonna_ schreef:
venivedivici schreef:
Even vraagje :

Super leuk een cross clinic! Wil ik ook zooo graag in de toekomst doen!
Ik zou hem lekker zijn eigen deken om laten, is nu in de trailer goed koud!
Weet niet of je wel eens in een rijdende trailer hebt gezeten? Nou die wind gaat er goed doorheen :')
Zou sowieso wel zweetdeken meenemen voor na het rijden en dat je hem die om doet op de terug weg met 400 grams eroverheen.

Haha toevallig wel! Staat sowieso nog ander paard bij in de trailer en doen alles dicht.

Vind best moeilijk :')

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:16

Donna is zooo knap <3

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:30

@venivv op texel! :D en zaterdag start mijn instructrice L springen met m in Franeker

Donna ziet er goed uit!!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:42

PrimaDonna_ schreef:
JoycexEnya schreef:
Ik ga nog kijken of er ee andere vereniging is, maar deze is bij ons op stal.

Ik ga iig eerst bb starte kijken wat voor punten we krijgen. En dan eventueel officieel starten

Maar een startpas is nu toch van vandaag tot volgend jaar ipv een kalenderjaar. En hoe bedoel je voor 2017 aanvragen?

Houdt er wel rekening mee dat er bij BB wedstrijden veel makkelijker en minder streng wordt gejureerd dan bij de B ;) :)

Ik weet niet precies hoe ze het rekenen bij de KNHS als ik eerlijk ben. Wordt helemaal kriegel van ze :')

Ik begin toch te twijfelen, maar straks vind ik het niet leuk en zit ik een jaar vast aan een vereniging en een startpas ( die kan ik evt eerst een dag of maand doen, maar je moet dan wel lid zijn van een vereniging)

Lastig!