tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:12

Op 1 euro na betaal ik 100% meer. Maar ik weet ook dat onze vereniging meer contributie moet gaan innen, dus uiteindelijk nog meer dan 100% meer. En naar een andere vereniging gaan kan niet, er is er maar eentje.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:16

Ik denk dat de KNHS denkt dat haar leden een beetje simpel zijn. Ze willen je in het rekenvoorbeeld laten geloven dat je met één paard 6,10 euro goedkoper uit bent. Echter, de P&S die 32,75 zou moeten kosten krijg je niet meer. Dus je bent 26,65 duurder uit.

Sammyoo

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:19

Dan vraag ik me af hoe ze dit in een vergadering bespreken. 'Weet je wat, we schaffen de Paard en Sport af, en dan laten we de leden een heel klein beetje minder betalen. Dan zijn onze kosten heel veel lager en vertellen we onze leden dat ze goedkoper uit zijn!'

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:29

Mijn dochter start en bij de ponies en bij de paarden
Ik ben benieuwd wat de rekening gaat worden.
Communicatie is en blijft een aandachtspunt voor de KNHS.

bjarki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:38

Met twee kinderen die wedstrijdt rijden met ieder een pony en zelf lid ivm jureren zijn wij let wel 42% duurder uit!!! En bedankt Knhs!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:49

Van dit "rekenvoorbeeld" kwam al helemaal de stoom uit mijn oren: https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... sen-paard/
Gaat over je zogenaamde situatie als je 2 startpassen hebt.
Alleen... laten ze de tweede startpas in dit voorbeeld "heel toevallig" pas ingaan in april, want dat is gunstiger voor hun imago, want dan lijkt het alsof je zogenaamd minder hoeft te betalen. En dan kom je voor het jaar 2016 inderdaad €28,12 goedkoper uit. Jammer alleen dat je het jaar erop helaas niet die startpas pas in april aanvraagt. Want dan betaal je wel gewoon de eerste maanden ook, en dan ben je dus niet meer goedkoper uit. Maarja dat kunnen ze natuurlijk beter niet in het rekenvoorbeeld zetten. We doen net alsof iedereen erop vooruit gaat -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:05

Dorine92 schreef:
Van dit "rekenvoorbeeld" kwam al helemaal de stoom uit mijn oren: https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... sen-paard/
Alleen... laten ze de tweede startpas in dit voorbeeld "heel toevallig" pas ingaan in april, want dat is gunstiger voor hun imago, want dan lijkt het alsof je zogenaamd minder hoeft te betalen. En dan kom je voor het jaar 2016 inderdaad €28,12 goedkoper uit. Jammer alleen dat je het jaar erop helaas niet die startpas pas in april aanvraagt. Want dan betaal je wel gewoon de eerste maanden ook, en dan ben je dus niet meer goedkoper uit. Maarja dat kunnen ze natuurlijk beter niet in het rekenvoorbeeld zetten. We doen net alsof iedereen erop vooruit gaat -:(-

Idd, plus dat er in 2017 waarschijnlijk wel weer een verhoging bij komt :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:06

Splendesco schreef:
Kun je je startpas zomaar stopzetten en als je wilt starten gewoon weer aanvragen en verder gaan?
Breng mijn paard al twee jaar niet uit op wedstrijd maar wil niet weer opnieuw beginnen als ik 'm stopzet.

Je moet weer verder waar je gebleven was.
Zou mooi zijn als je na het opzeggen weer opnieuw zou moet beginnen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:24

Relaxed schreef:
Dorine92 schreef:

Idd, plus dat er in 2017 waarschijnlijk wel weer een verhoging bij komt :+

Dat wilde ik idd er nog bij typen maar was ik vergeten :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:26

HTM schreef:
Splendesco schreef:
Kun je je startpas zomaar stopzetten en als je wilt starten gewoon weer aanvragen en verder gaan?
Breng mijn paard al twee jaar niet uit op wedstrijd maar wil niet weer opnieuw beginnen als ik 'm stopzet.

Ze bedoelt denk ik of dat dan qua kosten niet opnieuw begint. Dus als je die 108 betaalt, 3 maanden start en dan 8 maanden stopzet, of je dan alsnog als je weer begint nog 9 maanden toegoed hebt.
Ik denk zelf van niet :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:41

HTM schreef:
Splendesco schreef:

Dat werd toen bij mij op stal gezegd, dat je dan weer bij B+0 zou beginnen.
Maar dat is dus niet zo? Dan ga ik er nog even over nadenken of ik hem niet tijdelijk stop ga zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:42

Nee hoor je moet verder waar je gebleven was. Als ik nu mijn startpas met mijn oude bijrijdpony zou activveren moet ik gewoon in de M1 verder.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:42

Top, dank jullie wel. :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:45

Maar als je 2 jaar of meer niet gestart bent kun je dispensatie aanvragen om een klasse lager te mogen starten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:00

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:19

Sammyoo schreef:
Dan vraag ik me af hoe ze dit in een vergadering bespreken. 'Weet je wat, we schaffen de Paard en Sport af, en dan laten we de leden een heel klein beetje minder betalen. Dan zijn onze kosten heel veel lager en vertellen we onze leden dat ze goedkoper uit zijn!'

Ja en daar trappen wij natuurlijk in :') :') :') :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:21

safina schreef:
FriesWytske schreef:

Ai, de formulering had wel wat beter gekund. Dit is niet een heel duidelijke petitie, vind ik. -O-

Zeg maar gerust gewoon slecht.

Je winstpunten zou je zelfs ook moeten behouden als je je startpas weer opnieuw aanvraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:25

Nies_ schreef:
safina schreef:
Ai, de formulering had wel wat beter gekund. Dit is niet een heel duidelijke petitie, vind ik. -O-

Zeg maar gerust gewoon slecht.

Je winstpunten zou je zelfs ook moeten behouden als je je startpas weer opnieuw aanvraagt.

Ja, ik wilde het niet zo zeggen. Het is lovenswaardig dat iemand actie onderneemt. Maar daar komt het wel op neer ja. :oo

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:25

Winstpunten en klassering blijven idd staan. Als je eerdere startkaarten hebt gehad kun je van je oude combinaties nog alle gegevens terugvinden. Stop zetten en opnieuw activeren gaf nooit extra kosten en kon supersnel in het verleden

Heeft iemand terug kunnen vinden hoe het zit met de contributie 'korting' die je kreeg als je ook nog ruiterbewijs hebt? Voorheen betaalde je dan dacht ik maar 10 euro ipv 18 (omdat je die andere 8 dus al betaald via het ruiter of menbewijs)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:36

Je krijgt 6 euro korting op meerdere lidmaatschappen volgens de voorlichting gisteravond.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:42

Dorine92 schreef:
HTM schreef:

Ze bedoelt denk ik of dat dan qua kosten niet opnieuw begint. Dus als je die 108 betaalt, 3 maanden start en dan 8 maanden stopzet, of je dan alsnog als je weer begint nog 9 maanden toegoed hebt.

Dat zal wel niet inderdaad, maar lijkt me wel logisch en super handig. Gaat iemand dit vragen? Ik heb zelf al twee uitgebreide vragen gesteld waar ik nog antwoord op moet krijgen :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:44

Chessie schreef:
Winstpunten en klassering blijven idd staan. Als je eerdere startkaarten hebt gehad kun je van je oude combinaties nog alle gegevens terugvinden. Stop zetten en opnieuw activeren gaf nooit extra kosten en kon supersnel in het verleden

Heeft iemand terug kunnen vinden hoe het zit met de contributie 'korting' die je kreeg als je ook nog ruiterbewijs hebt? Voorheen betaalde je dan dacht ik maar 10 euro ipv 18 (omdat je die andere 8 dus al betaald via het ruiter of menbewijs)

Via het ruiterbewijs ben je lid van het knhs, daar betaal je voor (zit in de 41 euro). Dus zou het wel bullshit zijn als je de contributie ook nog moet betalen zeg!

Ik heb dezelfde vraag, maar dan ipv ruiterbewijs, het fnrs ruiterpaspoort. Aangezien je met het paspoort ook al lid bent van de knhs.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:01

safina schreef:
FriesWytske schreef:

De formulering is dan niet geweldig. Maar hij is wel al meer dan 750 keer getekend in 1,5 uur. Dat is een behoorlijk signaal. En ik denk dat het daar om moet gaan op dit moment.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:10

Geryon schreef:
Via het ruiterbewijs ben je lid van het knhs, daar betaal je voor (zit in de 41 euro). Dus zou het wel bullshit zijn als je de contributie ook nog moet betalen zeg!

Ik heb dezelfde vraag, maar dan ipv ruiterbewijs, het fnrs ruiterpaspoort. Aangezien je met het paspoort ook al lid bent van de knhs.

Heb zelf zowel het ruiter als koetsiers bewijs (enkel en tweespan) geen idee eigenlijk wat ik daarvoor betaald :')
Betaal altijd netjes de rekening en kijk er niet meer naar om.

Geryon schreef:
Dorine92 schreef:

Dat zal wel niet inderdaad, maar lijkt me wel logisch en super handig. Gaat iemand dit vragen? Ik heb zelf al twee uitgebreide vragen gesteld waar ik nog antwoord op moet krijgen :o

Dat bedoelde ze niet....
Ze bedoelde echt als je je startpas opzei je weer in de B moest beginnen.
Zou wel makkelijk zijn eigenlijk, kom je niet meer verder zeg je hem per 30-12 op en op 1-1 vraag je een nieuwe aan en kun je weer opnieuw beginnen _O-

Maar zoals jij het beschrijft zal het ook niet worden, was voorheen ook niet.
Volgens mij kon je ook niet na een half jaar opzeggen, anders had ik dat eerder moeten weten en doen :o