Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dorine92 schreef:Van dit "rekenvoorbeeld" kwam al helemaal de stoom uit mijn oren: https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... sen-paard/
Gaat over je zogenaamde situatie als je 2 startpassen hebt.
Alleen... laten ze de tweede startpas in dit voorbeeld "heel toevallig" pas ingaan in april, want dat is gunstiger voor hun imago, want dan lijkt het alsof je zogenaamd minder hoeft te betalen. En dan kom je voor het jaar 2016 inderdaad €28,12 goedkoper uit. Jammer alleen dat je het jaar erop helaas niet die startpas pas in april aanvraagt. Want dan betaal je wel gewoon de eerste maanden ook, en dan ben je dus niet meer goedkoper uit. Maarja dat kunnen ze natuurlijk beter niet in het rekenvoorbeeld zetten. We doen net alsof iedereen erop vooruit gaat
Splendesco schreef:Kun je je startpas zomaar stopzetten en als je wilt starten gewoon weer aanvragen en verder gaan?
Breng mijn paard al twee jaar niet uit op wedstrijd maar wil niet weer opnieuw beginnen als ik 'm stopzet.
Relaxed schreef:Dorine92 schreef:Van dit "rekenvoorbeeld" kwam al helemaal de stoom uit mijn oren: https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... sen-paard/
Gaat over je zogenaamde situatie als je 2 startpassen hebt.
Alleen... laten ze de tweede startpas in dit voorbeeld "heel toevallig" pas ingaan in april, want dat is gunstiger voor hun imago, want dan lijkt het alsof je zogenaamd minder hoeft te betalen. En dan kom je voor het jaar 2016 inderdaad €28,12 goedkoper uit. Jammer alleen dat je het jaar erop helaas niet die startpas pas in april aanvraagt. Want dan betaal je wel gewoon de eerste maanden ook, en dan ben je dus niet meer goedkoper uit. Maarja dat kunnen ze natuurlijk beter niet in het rekenvoorbeeld zetten. We doen net alsof iedereen erop vooruit gaat
Idd, plus dat er in 2017 waarschijnlijk wel weer een verhoging bij komt
HTM schreef:Splendesco schreef:Kun je je startpas zomaar stopzetten en als je wilt starten gewoon weer aanvragen en verder gaan?
Breng mijn paard al twee jaar niet uit op wedstrijd maar wil niet weer opnieuw beginnen als ik 'm stopzet.
Je moet weer verder waar je gebleven was.
Zou mooi zijn als je na het opzeggen weer opnieuw zou moet beginnen.
HTM schreef:Splendesco schreef:Kun je je startpas zomaar stopzetten en als je wilt starten gewoon weer aanvragen en verder gaan?
Sammyoo schreef:Dan vraag ik me af hoe ze dit in een vergadering bespreken. 'Weet je wat, we schaffen de Paard en Sport af, en dan laten we de leden een heel klein beetje minder betalen. Dan zijn onze kosten heel veel lager en vertellen we onze leden dat ze goedkoper uit zijn!'
Nies_ schreef:safina schreef:Ai, de formulering had wel wat beter gekund. Dit is niet een heel duidelijke petitie, vind ik.
Zeg maar gerust gewoon slecht.
Je winstpunten zou je zelfs ook moeten behouden als je je startpas weer opnieuw aanvraagt.
Dorine92 schreef:HTM schreef:
Ze bedoelt denk ik of dat dan qua kosten niet opnieuw begint. Dus als je die 108 betaalt, 3 maanden start en dan 8 maanden stopzet, of je dan alsnog als je weer begint nog 9 maanden toegoed hebt.
Ik denk zelf van niet
Chessie schreef:Winstpunten en klassering blijven idd staan. Als je eerdere startkaarten hebt gehad kun je van je oude combinaties nog alle gegevens terugvinden. Stop zetten en opnieuw activeren gaf nooit extra kosten en kon supersnel in het verleden
Heeft iemand terug kunnen vinden hoe het zit met de contributie 'korting' die je kreeg als je ook nog ruiterbewijs hebt? Voorheen betaalde je dan dacht ik maar 10 euro ipv 18 (omdat je die andere 8 dus al betaald via het ruiter of menbewijs)
safina schreef:FriesWytske schreef:
Ai, de formulering had wel wat beter gekund. Dit is niet een heel duidelijke petitie, vind ik.
Geryon schreef:Via het ruiterbewijs ben je lid van het knhs, daar betaal je voor (zit in de 41 euro). Dus zou het wel bullshit zijn als je de contributie ook nog moet betalen zeg!
Ik heb dezelfde vraag, maar dan ipv ruiterbewijs, het fnrs ruiterpaspoort. Aangezien je met het paspoort ook al lid bent van de knhs.
Geryon schreef:Dorine92 schreef:Ze bedoelt denk ik of dat dan qua kosten niet opnieuw begint. Dus als je die 108 betaalt, 3 maanden start en dan 8 maanden stopzet, of je dan alsnog als je weer begint nog 9 maanden toegoed hebt.
Ik denk zelf van niet
Dat zal wel niet inderdaad, maar lijkt me wel logisch en super handig. Gaat iemand dit vragen? Ik heb zelf al twee uitgebreide vragen gesteld waar ik nog antwoord op moet krijgen