[***] schreef:M_D_H schreef:Gehandicapten, mensen in een rolstoel, rijden wel
Ja , had een dergelijke reactie verwacht. Maar goed, laat ik het anders stellen;
Hoe zit het met iemand in een rolstoel die ontzettend graag 100 mtr horden zou willen lopen?
Heel simpel; KAN NIET.
Als je echt veel te zwaar bent, dan is paardrijden gewoon niet "jouw sport". Ongeacht of dit nu komt doordat je ziek bent of emo-eter of een zware bouw hebt, zwangerschapskilo's niet kwijt raakt enz enz
Maar wat is dan Veel te zwaar naar jou mening?
Mijn paard heeft bijvoorbeeld geen moeite met mijn gewicht in combi met mijn rijstijl.
Maar een kennis van mij die er op stapte daar had hij wel degelijk moeite mee... en ze was net zo zwaar als dat ik was.
Dus hoe kun jij dat beoordelen?
wittepit schreef:cp112 schreef:Dan mag jij mij die eens aanwijzen op concoursen. Die lopen niet op iedere wedstrijd.
Dat weet ik, maar in de situaties dat zo iemand er wel is lijkt me dat de geschiktere persoon. De jury kan het wel kwijt in de beoordeling.Suzanne F. schreef:De andere kant is dat paardrijden een sport is en dat je in geen enkele sport op wedstrijdnivo dikke mensen ziet. Als ik ga kijken bij turnen, ballet maar ook balspelen zie ik nooit zulke dikke mensen die ik vaak wel op een paard zie. Waar ligt dat dan aan?
Ik denk, Suzanne F., omdat het een sport is die met redelijk weinig conditie uitgeoefend kan worden. Ik ben er b.v. een beetje bij gaan fietsen om mijn conditie wat op te schroeven.
Bij een cross heb je heel wat conditie nodig hoor

En reken maar dat ik 5 tot 10 km hardloop om de dag en dat ik elke dag naar mijn paard toe fiets (45 minuten in totaal

Als mijn conditie niet goed is kan ik geen sgw rijden