Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:12

Zoiets heb ik ook gehad, maar dan zoiets maar daar is mijn haar te dik/lang voor, hij past niet dicht met mijn haar namelijk :+

Lillian__

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:58

Voor het wegpoetsen van haren op je dekje. een schrobborstel (van de albert heijn meen ik?) poets je voor een groot deel haar en stof weg van je dekje. scheelt als die in de was moet

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:01

Ik heb een CO cap en die staat ook wel bekend om dat ie achter heen laag zit. Dus met des knot ook best lastig. Maar ik maak eerst een staart helemaal onderin m'n nek, doe de cap op en maak de knot verder af, zo weet ik zeker dat m'n knot laag genoeg zit en dan kan ik m'n nek nog best goed bewegen vind ik.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:18

IvankBacardi schreef:
ik heb ook een langwerpige maar die wil echt niet in mijn haar blijven zitten hoor!
maar heb dan ook heel glad en stijl haar hij glijd er zo weer uit, ik heb niet die van de hm misschien licht het daaraan.

Als ik mijn haar los laat en hem in doe durft hij ook uitschuiven, maar nu maak ik gewoon een lage staart, 'donut' onderaan het staartje en oprollen maar, dichtvouwen en blijft een hele dag zitten.

UnitedxWest schreef:
Ik heb een CO cap en die staat ook wel bekend om dat ie achter heen laag zit. Dus met des knot ook best lastig. Maar ik maak eerst een staart helemaal onderin m'n nek, doe de cap op en maak de knot verder af, zo weet ik zeker dat m'n knot laag genoeg zit en dan kan ik m'n nek nog best goed bewegen vind ik.

Ik stak soms mijn staart door de opening van de cap achteraan en maakte dan mijn knot verder af, maar dan wou ik na het rijden snel mijn cap afdoen en dan trok ik de helft van mijn haar uit :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:53

Ik maak hem gewoon zo laag mogelijk, bij de CO GR8, HH pro plus en global is had dan laag zat. Bij de CO Wellington Classic trek ik hem gewoon een stuk uit.

Gerhard83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:59

Gewoon lekker rijden

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:16

Als je gladde laarzen hebt op wedstrijd, kan je een sponsje met zadelzeep mee nemen (in een plastic zakje, zadelzeep van een blok, geen spuit) en dat voor het losrijden en voor de proef erop smeren. Wordt het wat stroever van, maar plakt het niet zo overdreven vast als dat spul uit die blikjes doet.

De staart van je paard over de stang heen hangen, scheelt weer viezigheid.

Extra stiekjes in je zak voor als je knotje het ineens begeeft tijdens het losrijden. Kan je er toch nog wat van maken.

Antiklit van de staart van je paard over de benen spuiten, blijven ze beter schoon en glimmen ze mooi!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:43

Een spuitbus met spray speciaal om pezen te koelen na de training/cross/wedstrijd heeft ook spierwitte benen tot gevolg. Lijkt of de benen witter blijven voor een aantal dagen. Bijkomend voordeel, je handen blijven schoner en glijden niet zo snel van je stuur tijdens de rit naar huis.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:22

Wat voor spul is dat Anne_GTI?

Nog een tip, neem een reservehalster mee op concours. Heel vaak gedaan, nooit nodig gehad, ligt het halster niet meer in de zadelkamer van de trailer, trekt er 1 z'n halster stuk..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:30

Anne_GTI schreef:
Een spuitbus met spray speciaal om pezen te koelen na de training/cross/wedstrijd heeft ook spierwitte benen tot gevolg. Lijkt of de benen witter blijven voor een aantal dagen. Bijkomend voordeel, je handen blijven schoner en glijden niet zo snel van je stuur tijdens de rit naar huis.

Hoe heet dat?/ waar kan ik dat kopen?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:05

Altijd reserve hoofdstel mee! Mijn hoofdstel werd door domme fout helemaal aan gort getrokken en er was niks waar ik een hoofdstel kon lenen. Wel controleren of je paard geen schade heeft in de mond!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:03

Akkutspray. Duits spul.

freshBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:59

Tango1979 schreef:
Hey allemaal

Een paar weken terug zag ik een programma over het nationaal ballet. De kostuums daar kunnen niet in de wasmachine, maar worden veel gebruikt en kunnen niet na elke keer gebruik naar de stomerij (klinkt dit al bekend??)

Om de kostuums schoon en fris te houden, werden delen (bijvoorbeeld bij de oksels) ingespoten met wodka uit een plantenspuit. De alcohol dood alle Bacteriën en hierdoor krijg je ook geen geurtjes.

Ik heb dit dus toegepast op mijn wedstrijdjasje en het werkt super! Wie heeft er ook nog zo'n handige tip?

PS: de alcohol vervliegt, so dont worry, je geurt niet alsof je net uit de kroeg komt :D

Gouden tip!!
Die onthouden we!!

JRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:23

mistid schreef:
Ja, maar er hoort nog een zak bij die niet op de foto staat. Staat er hier wel bij http://www.canter-equipment.nl/index.ph ... uct_id=220

De Kentucky Tail guard wordt standaard geleverd met staartzak.
Als je nog vragen heb hoor ik het graag van je.

Groetjes

teza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:17

dank je wel allemaal voor jullie tips
ik zal er aan denken
:)

love_horses5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:04

bedankt voor de tip!!

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:32

Ik heb een bruin paard, met witte voetjes, die eigenlijk altijd gelig zijn!
Iemand de gouden tip voor witte voetjes? _/-\o_

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:40

groene zeep!

en als je op wedstrijd gaat kan je wat talkpoeder op zijn droge witte voetjes doen. Maar je moet wel zorgen dat ze dan niet nat worden, anders wordt het een grote vieze bedoeling.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:58

Scheren, kort houden en een schone stal.
Mijn hoogbenige vos bijna altijd schone benen.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:00

En hopen dat je paard geen varken is :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:06

Alleen het witte schermen en met betadine shampoo of zilver shampoo

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:27

Waar kopen jullie dat spul dat je vlak voor je de ring inga op je zadel en Laarzen kan spuiten zodat je wat meer in het zadel blijf zitten tijdens het doorzitten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:39

zilvershampoo! Mijn Haflinger is echt een enorme viespeuk, rolt zich iedere dag en het liefst 10 keer en in de natste/vieste delen van bak/wei/stal.
Benen, staart en manen zijn dus altijd groen/bruin/zwart/geel :')
Als ik ergens heen moet en 1x in de 2/3 weken was ik alles met zilvershampoo van de kruidvat(paars flesje). Even laten drogen en alles is weer spierwit :)

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:22

Nou, mijn paard is echt net een varken! Rolt in alles wat vies is. Stal is ook altijd droog & schoon. Maar ik ga het proberen, bedankt voor de tips!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:36

Priscilla_90 schreef:
Waar kopen jullie dat spul dat je vlak voor je de ring inga op je zadel en Laarzen kan spuiten zodat je wat meer in het zadel blijf zitten tijdens het doorzitten

Ooteman