Starten tijdens dodenherdenking....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:00

Nies_ schreef:
Gelukkig doet dat verder niemand hier _O-

:')

Hmm op zich heb je gelijk haha.
Maar deze sprong er even uit..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:52

_sharonnn schreef:
Jeetje Jolliegirl je dringt je mening wel erg op.
Verschillende mensen, verschillende meningen.

Nee dat doe ik niet...
Iemand zegt dat ik respectloos ben..en dat verdedig ik. Want ik heb er wel respect voor...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:47

Jolliegirl IK VIND dat als je gewoon doorgaat waar je mee bezig bent, ook al praat je daar niet bij, dat dat respectloos is en dat je dan de bedoeling van de nationale dodenherdenking niet begrepen hebt. MIJN MENING.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:52

Nikass schreef:
Jolliegirl IK VIND dat als je gewoon doorgaat waar je mee bezig bent, ook al praat je daar niet bij, dat dat respectloos is en dat je dan de bedoeling van de nationale dodenherdenking niet begrepen hebt. MIJN MENING.

Volgensmij is dat helemaal niet de bedoeling van de nationale dodenherdenking maar is de bedoeling ervan dat je stilstaat bij de oorlogsslachtoffers en realiseert dat vrijheid niet vanzelf sprekend is...

Of je dit nu doet tijdens het afwassen, thuis op de bank voor de tv, te paard op wedstrijd,of tijdens een herdenking in je woonplaats.. dat maakt niets uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:52

Ja maar, waarom moet je dat zo verkondigen Nikass? Dat draagt toch ook niet bij aan de sfeer van het topic dat, in de geest van het onderwerp, juist zo vredelievend zou moeten zijn. Ik vind het ironisch.

Mara2000

Re: Starten tijdens dodenherdenking....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:38

Hoe lang gaat deze discussie nog door? Men is nu alleen nog maar bezig met 100% gelijk te krijgen.
Tip: dat gaat niet lukken. ;-)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:19

lieveli schreef:
Ja maar, waarom moet je dat zo verkondigen Nikass? Dat draagt toch ook niet bij aan de sfeer van het topic dat, in de geest van het onderwerp, juist zo vredelievend zou moeten zijn. Ik vind het ironisch.

Is een reactie op de vredelievende mail van Jolliegirl aan mij :+

De afwas doen, Yvank, is niet ergens bij stilstaan. Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen niet twee minuten van hun tijd willen geven -echt, en niet een beetje half -
Maar goed, dat weet iedereen nu :D dus ik zal mij verder terugtrekken uit dit topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:22

Mara2000 schreef:
Hoe lang gaat deze discussie nog door? Men is nu alleen nog maar bezig met 100% gelijk te krijgen.
Tip: dat gaat niet lukken. ;-)

Tot volgend jaar 4 Mei }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:22

Nikass schreef:
lieveli schreef:

Is een reactie op de vredelievende mail van Jolliegirl aan mij :+

De afwas doen, Yvank, is niet ergens bij stilstaan. Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen niet twee minuten van hun tijd willen geven -echt, en niet een beetje half -
Maar goed, dat weet iedereen nu :D dus ik zal mij verder terugtrekken uit dit topic.

Ik had het niet alleen over die reactie. Ik heb het over je houding.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:36

Yvank_ schreef:
Nikass schreef:

Volgensmij is dat helemaal niet de bedoeling van de nationale dodenherdenking maar is de bedoeling ervan dat je stilstaat bij de oorlogsslachtoffers en realiseert dat vrijheid niet vanzelf sprekend is...

Of je dit nu doet tijdens het afwassen, thuis op de bank voor de tv, te paard op wedstrijd,of tijdens een herdenking in je woonplaats.. dat maakt niets uit.

Nou idd zeg....
En dat realiseer ik me al te best! :)

Stilte terwijl je op de bank voor de tv zit.. Is ook niet volledig stilstaan, je kijkt dan tv..
Zo kan je wel bezig blijven..

Ik stond gewoon simpel glazen te poleren... En ''luisterde'' naar de stilte op de radio..
En ja, als er een gast was binnengelopen had ik deze gewoon moeten begroeten....:)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:57

Weet je wat nou een mooi gebaar was geweest? Wilders eruit gooien op 4/5 mei :+

Ik ben helemaal vergeten om stil te zijn, maar als ik het had geweten had ik het zeker gedaan.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:39

Als je het had geweten.....?

Gisteren pas geboren?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:47

Arc_En_Ciel schreef:

Ik ben helemaal vergeten om stil te zijn, maar als ik het had geweten had ik het zeker gedaan.

Shame on you :n

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:52

Nee, shame on jullie die mensen "afbranden" omdat ze het ontgaan waren dat het 4 mei was. Je bent echt niet ineens een beter mens omdat je braaf elke herdenking mee doet. Kan toch gebeuren dat je met iets bezig bent waardoor de herdenking even je totaal ontgaat? Krijg je echt geen straf voor hoor.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:58

Je hoeft heus niet mee te doen, maar je kan er minstens rekening mee houden dat 4 mei een belangrijke dag is.

Ik dring mn mening nergens op en brand niemand af.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:29

miss_lizje schreef:
Nee, shame on jullie die mensen "afbranden" omdat ze het ontgaan waren dat het 4 mei was.

In een land waarin nog heel veel mensen de vlaggen halfstok hangen, de tv al dagen documentaires en films over de 2e WO uitzendt, er in de media voldoende aandacht is voor 4 mei, lijkt het me stug die iémand dit kan ontgaan (of je moet in een hol leven).

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:49

_sharonnn schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Shame on you :n

Dat van Wilders of dat ik het vergeten ben? Want ik zeg dat ik het wel had gedaan als ik het had geweten.
Buiten dat heeft niemand er last van dat ik het niet doe.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:50

Netje schreef:
miss_lizje schreef:
Nee, shame on jullie die mensen "afbranden" omdat ze het ontgaan waren dat het 4 mei was.

In een land waarin nog heel veel mensen de vlaggen halfstok hangen, de tv al dagen documentaires en films over de 2e WO uitzendt, er in de media voldoende aandacht is voor 4 mei, lijkt het me stug die iémand dit kan ontgaan (of je moet in een hol leven).

Wij kijken hier alleen maar Franse tv, en die dag moest ik leren en ben ik dus niet buiten geweest.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:56

Ik heb mijn auto om 20.00 aan de kant van de weg gezeg en 2 minuten naar de stille radio geluisterd. Viel me op dat ik in die omgeving de enige was, ik kan me van andere jaren anders herinneren.

Ik zou eigenlijk aannemen dat ren wedstrijd deze 2 minuten ook respecteert en zou met losrijden mijn paard ook even stilzetten (of stappen als hij halt te onrustig is). Mijn proef rijden op deze tijd had ik niet gedaan..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:19

Netje schreef:
miss_lizje schreef:

Toen ik leerde voor mijn examens leefde ik ook deels in een hol. Geen tv, geen krant, geen social media. Alleen op zaterdag avond bij vriendlief chillen met muziek en een wijntje. En veel mensen vlaggen halfstok? Heb er misschien 1 gezien hier in de buurt. Dat geld ook voor vlaggen op 5 mei. Er hangen hier eigenlijk alleen vlaggen met wanneer mensen geslaagd zijn. Dus ja, in mijn buurt kan het je prima ontgaan als je niet de hele dag aan de tv gekluisterd zit.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:28

Ik neem aan dat ondanks je niet helemaal bij de wereld was, zoals je zelf zei, je wel wel weet dat het 4 mei was?!
Kijk dat je niet stil bent is een keuze, ik denk er het mijne van, maar goed.
Maar dat het je "ontgaan" is, daar schrik ik gewoon van.