[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:12

Tsplendid: hoe lang hebben jullie eruit gelegen? Wat fijn dat het zo goed ging meteen de eerste keer weer!

Fleurhunter: als je iedere keer in de 190 rijdt, zul je over het algemeen ook bovenaan meerijden. Of de concurrentie moet wel heel sterk zijn. Of per toeval vaak Sinterklaas treffen, maar die zit niet overal als het goed is ;).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:20

Juuuuul_Xx schreef:
Ik ben nu hard bezig met de proef uit mijn hoofd leren. De proef Rijden lukt wel maar kan de letters niet onthouden waar ze zitten. Heb altijd al moeite gehad mer leren maar dit is wel erg ernstig, debk dat ik me moet gaan schamen hahahahaha

Alle Franse boeren met centen hebben een koe :D ezelsbruggetje om de plaatsing vd letters te onthouden. Mijn vriend heeft er een variatie op bedacht met de klok mee, begon met Alle klootzakken en prutsmutsen... De rest zal ik jullie besparen :')

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:46

renee16; niet eigenlijk, rijd hem pas sinds december :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:53

Ik heb mijn m debuut ook gepland staan. Deze is over 2 weken. Mag ik hier nou ook gezellig mee praten? :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:27

Tuurlijk :)
Vandaag wat geprutst aan de eenvoudige wissel met paardjelief, hij pakt het super op :D Nog net een dribbeltje met de overgang galop - stap maar dat komt vast goed met wat trainen.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:38

Yes het debuut komt steeds dichterbij. Eenvoudige wissels hier ook al geoefend. Ben er al een tijd mee bezig en gaat nu bijna vlekkeloos, pfoe wat heb je daar veel impuls voor nodig. Hard werken :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:01

ik oefen af en toe ook wel de eenvoudige wissel, maar de mijne wil vaak liever stappen dan draven dus die heeft er niet echt moeite mee.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:44

Hoe leren jullie de eenvoudige galopwissel aan? Bij ons wil het niet lukken, waarschijnlijk zit ze daarvoor nog niet genoeg op de achterhand. Ik zal het de volgende les eens aan mijn instructrice vragen.
Ik probeer het altijd door de volte klein te rijden in een klein galopje maar er zitten toch altijd drafpassen tussen.

Mijn M1 debuut staat op 16 maart. Heb er ook wel echt zin in, maar toch spannend. Eerst zondag nog twee L2 proefjes.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:10

Ik leer het ook aan op de manier die jij beschrijft :j
Veel oefenen, bij mij lukte de overgang van galop naar stap ook niet meteen goed.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:13

Veel oefenen en veel schakelen. En mijn overgang baar draf maak ik alleen met mijn stem zodat die weet dat as ik geen ho zegt hij verder terug moet om te gaan stappen of naar halt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:44

Die overgang zit nog niet in het M1 toch?
Hier is het aanspringen een eitje, maar terug van galop naar stap nog erg moeilijk. Vaak dondert ze helemaal uit elkaar met een paar drafpassen.. oeps.
Maar dit probleem heb ik ook nog regelmatig met overgang galop-draf, eerst die maar eens fijn krijgen (Pas tegen het einde als ze fijn eraan staat en los loopt kan ik deze goed maken).

De overgang stap-galop probeer ik niet te veel te oefenen, die gebruikt ze nog weleens tegen me als ik aan wil draven. Alleen als ze fris is wel vaak.

In febr. nog 4 proeven gepland staan, ik hoop mijn puntjes dan bij elkaar te sprokkelen, zodat we snel over kunnen. Zal 'mijn' merrie snel weer gaan delen met de eigenaresse, dan zal ze een stukje heter zijn.
Dan hopelijk in Maart ook mijn debuut :).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:04

Hier ook de stap-galop die wel lukt maar galop stap absoluut niet. Maar de galop-draf is ook niet netjes dus daar eerst maar eens aan werken. Hij donderd helemaal uit elkaar.

Als ik vanuit stap naar galop ga heb ik vaak een mooie vloeiende overgang. Terwijl als ik gewoon van draf naar galop ga het hapert, hij zn kop nogwel eens de lucht in wil gooien en ik hem niet mooi gesloten kan houden.
Het zal vast te maken hebben met dat ik nog steeds niet lekker doorzit.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:14

Volgens mij is dat gewoon een kwestie van oefenen, vooral van galop naar stap had ik vaak het probleem dat m`n pony omhoog kwam en uitelkaar viel, ik heb dat nu vaak geoefend in combinatie met andere oefeningen, zoals op voltes en afwisselen met kleiner tempowisselingen en nu krijg ik haar als ze los is vaak gewoon op m`n zit terug naar stap op zelfs halthouden als ik vanuit de galop kom! De wissels zaten er bij mij al op aangezien mijn pony eerst een springpony was. Maar daar besteed ik eigenlijk weinig aandacht aan om te voorkomen dat ze in de proef gaat omspringen, maar het is wel leuk dat hij het kan natuurlijk!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:37

In mei is de derby bij de manege hier, dus daar doe ik sowieso aan mee. Net als eind augustus :) Eigenaar van Syl heeft al wel een wedstrijdschema voorstel gedaan voor t/m september. Dan kunnen we daaromheen andere dingen plannen. Wel fijn om dat op tijd te weten :)

Hele gave frontriem Josje!!

Ik ga over wanneer het goed gaat, en mooie punten rijd. L2 ben ik overgegaan met 11 punten, B met 13 en L1 met 19 :)

Ik train ook al wel vooruit. Ik ben nu bezig met oefeningen als stap-galop oefeningen, achterhand naar binnen zetten als voorbereiding op de travers. Zulke dingen :)

Ik oefen ook vaak proefjes in de training uit mijn hoofd. Is niet zo heel erg moeilijk hoor ;) Met wedstrijd leest de eigenaar van Syl mij altijd voor.

Klinkt goed die clinic Josje :)) Van wie was de clinic en waar had je die?

Wauw top zeg Aranel! Voor de 2e keer M1 toch? _O_

Stap-galop gaat hier ook goed, galop-stap nog niet. Daar ga ik nog wel wat meer aan trainen :)

Hier gaat het rijden de laatste tijd echt top! Lekker aan mijn been met mijn kleine spoortjes, heel erg blij daarmee! Volgende week zondag weer wedstrijd en daarna outdoor pas weer starten :) Ik ben heel erg benieuwd, en hoop dat we een puntje kunnen rijden!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:05

Ik zit nog steeds in de L van levenslang.. :') Ben ook al een tijdje niet op wedstrijd geweest.
Ik ga ook pas over wanneer het goed gaat en zoals zoveel mensen doen train ik vooruit. Paard vind contra's, travers en keertwendingen om de achterhand heel leuk, en dit doet hij ook met gemak. Alleen ik heb zelf heel veel moeite met alles wat linksom gaat :') en het is ook nog eens paard zijn moeilijke kant..

Stap-galop gaat hier ook makkelijk! galop-stap wat moeilijker. Hij kan het wel, wat ik altijd doe is hem zover mogelijk terug rijden en dan op een kleine volte, nog meer terug proberen te rijden en dan naar stap. Maar vaak heeft ie nog een drafpasje haha

Wiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:36

Vandaag ook weer op wedstrijd geweest nog L2, bij ons gaat het nog behoorlijk wisselend. Mijn paard is erg lang, en vooral het bij elkaar houden is moeilijk. ben pas geleden overgestapt op een nieuwe instructrice, en dat gaat super! Alleen reed ik vandaag vooral de eerste proef helemaal de mist in.. :( in de tweede proef toch nog 185 punten, terwijl ze niet eens zo mooi bij elkaar liep.

volgende week zondag mogen we weer, dus nog maar eens flink oefenen!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:34

Vandaag geen wedstrijd gehad maar wel super fijn getraind met paardje nadat ie gister vrij heeft gehad! (regende tot een uur of 5 aan een stuk door hier en dan is er geen land met hem te bezeilen.)

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:10

Vandaag op wedstrijd geweest, wat een gedoe en wat een weer ( buiten inrijden en me jasje vergeten). De bedoeling was dat ik nog ff in de L2 blijf om gedurfder te gaan rijden en zonder zweep... nou dat was geen succes 180 en 182 en daarmee nog wel 1e en 2e ...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:09

Jeetje ik ben gelijk weggegaan na de wedstrijd. En wat laag gepunt zeg niet normaal vind het daar ook niet fijn rijden trouwens dus ga er niet meer heen :)
Ik zie men punten wel op internet haf toch niet fijn gereden en als ik jouw punten zie heb ik helemaal gee goed gevoel meer.
Volgende maand start ik in epe. Hopenlijk rijd ik dan wel wat fijner. Kwam ook door het weer hadden ze allemaal wel last van zag ik. Die van mij gooide in de proeven ineens met de galop steeds de kop omhoog een dat heeft ze nog nooit gedaan. Maarja volgende wedstrijd beter.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:03

jeetje, al een tijdje te druk geweest om nog even op bokt te kijken.

Vandaag dan toch eindelijk mijn M1 debuut gehad en direct 2 winstpunten!
Helaas was ze enorm fris dus in bijde proeven een storing (bok/steiger geval) Maar toch nog 181 en 184 :)
Heel blij met zo'n begin in het M1, op die storingen na ook geen fouten verder, alleen in de afwerking.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:18

Na een min of meer verplichte stop van bijna 4 maanden start ik a.s. zaterdag ook eindelijk weer. Hopelijk gaat het goed, we zullen zien........

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:39

Zie dat er weer winstpunten gereden zijn, gefeliciteerd allemaal :) Ik ga donderdag avond de 27e weer, vandaag stap ik er weer voor het eerst op sinds donderdag, hopelijk gedraagt paardjelief zich een beetje :+

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:17

Gefeliciteerd met de punten! :)

Ik heb ons ook weer opgegeven voor 2 wedstrijden, na bijna een jaar uit de running te zijn geweest gaan we het half maart maar weer eens wagen! Hopelijk m'n laatste 2 L-punten scoren en dan gauw over :j

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:23

Goed gedaan allemaal weer !!

Toch een paar winstpunten en prijzen voorbij zien komen !!

sharona: wat waren jou punten nog?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:45

Hallo,

Ik wil mij ook graag aanmelden met mijn tinker ruin Yinx..eind november L2 gestart en eind januari M1 startgerechtigd *\o/*

We gaan nu met de oefeningen voor de M1 aan de gang en heb dan in de planning om eind dit jaar over te gaan naar de M1

We hebben wel afgelopen zaterdag bij de onderlinge op stal wel al een keer M1 gestart en daar had ik 175 punten voor, waar ik bijzonder trots op was zo voor de eerste keer met oefeningen die nog niet helemaal bevestigd zijn..In maart hebben we weer een onderlinge en gaan dan eens kijken hoe het dan loopt en hoe de oefeningen verbeterd zijn.. ;)