[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:47

Bono heeft ook geen foto's, die is zelf gefokt en die heeft dat niet nodig :D Gaat toch nooit weg.
Soraya hebben we wel foto's van, helemaal perfect, zijn dat 1tjes?

Verzekering heb ik niet, ik spaar zo wel.. Heb nu wel Montie gekocht als een soort 'verzekering'. Moest er aan één van de twee iets komen heb ik binnen twee jaar Montie om mee te beginnen. (Als die ok blijft natuurlijk).

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:59

Vanquish was klinisch helemaal goedgekeurd bij aankoop en zijn foto's van toen een paar jaar terug zagen er perfect uit, dus heb hem niet opnieuw op de foto laten zetten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:10

Ik heb er 1 nog niet gekeurd (M'n 1.5/2 jarige United), maar Challenge röntgen (oudere foto's) en klinisch en die was goed en Wise Guy klinisch goedgekeurd, röntgen niet.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:17

Haha zal ik dan maar vertellen dat die van mij van onder tor boven op de foto is geweest....
Hals rug benen alles en alleen voor mezelf is niet verzekerd en had al PROK.
Waarom? Redelijk duur paard en had iets van geef nu liever 1000€ meer uit als dar ik straks m'n geld en paard kwijt ben :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:57

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die zo moet "vechten" voor haar paarden.

Aristo was al gekeurd toen ik hem kocht, heb enkel de buigproeven laten doen en bij de eerste keer stond hij stokkreupel. Tweede poging 2 weken later was alles in orde (ik kende de verkoper wel heel goed om zeker te zijn dat er niet mee gefoefeld is geweest) Röntgenologisch was Aristo oké, maar natuurlijk een bemerking voor zijn bokvoet.

Durena was ook volledig gekeurd toen ik ze kocht. 2x een 2 op straalbeen, maar volgens mijn DA is het minimaal. Geen idee wat zij gaat brengen, ik maak ze nu stilletjes zadelmak.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:30

Zo verschillend hoe iedereen aan z'n paard is gekomen.
Ik ben ook niet gesponserd, mijn ouders hebben we wel meegeholpen met het komen en heb ik later terug betaald.
Heb haar via marktplaats gekocht, als net 3-jarige.
Alleen klinische laten keuren, want zo heel duur was ze niet.
En kijk nu na 9jaar ZZl met winst, nog geen dag kreupel geweest (klop het af terwijl ik dit typ).
Springen kan ze ook maar ben ik geen held in.
We hebben wel heel wat te stellen gehad voor we dit niveau bereikt hebben maar ik zou echt niet zonder haar kunnen wat voor draak het ook is soms.

Het rijden ligt even ietsje op een lager pitje als anders.
Ben nu ook wat makkelijker als het slecht weer is, dan krijgt ze gewoon een dagje extra vrij.
Eerder kon dat niet hor als we wedstrijden hadden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:52

Ja, maar ik denk dat er hier ook een groot verschil is met leeftijden. Ik ben net 16 en kan nog nieteens mijn eigen paarden betalen. Ik woon in de randstad en daar is de stalling van 2 paarden en er nog 1 in de opfok te duur om te betalen met een bijbaantje naast school.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:22

Ja daar heb je ook gelijk in Mavantos.
Toen ik m'n paard kocht was ik net 20 jaar.
Nu inmiddels getrouwd, zwanger en woon op de boerderij bij m'n schoonouders, waar ook mijn paard staat.
We hebben een huis bijgebouwd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:58

Noor, welkom! Heb genoten van je filmpje en het enthousiasme van Johan. Ik vroeg me af of je paard zich vastzet in zijn rechterkaak, want die indruk kreeg ik soms. Jammer dat er geen wissel van links naar rechts opstaat, want die zou dan wel eens een groter probleem kunnen zijn, klopt dat?

Ben even uit de running, dinsdag geopereerd aan mijn pols (cyste weggehaald die op mijn spieren drukte) en zit tot mijn elleboog in het gips, en gisteren zijn mijn ogen gelaserd dus ik mag een week niet rijden. Wel heel blij dat ik het gedaan heb, kan nu na 24 uur alles al beter zien dan ooit terwijl ik bijna veertig jaar een bril heb gehad!

Voor de paarden heb ik nu drie meiden die alles aan het lopen houden, zij blij dat ze met mijn paarden mogen rijden en ik blij dat alles blijft lopen ;)

Ik rijd vooral met zelfgefokte paarden en heb ook nooit iets kado gekregen, ik kreeg zelfs geen zadel vroeger, moest maar zonder erop leren blijven zitten. Lessen was ook niet nodig bij ons op de boerderij, die heb ik pas toen ik ze zelf kon bekostigen genomen, en toen was ik al bijna dertig. Maar het maakt dat je doorzettingsvermogen krijgt en dat merk ik dan toch wel dat dat verschilt ten opzichte van de mensen die alles kado krijgen, die geven ook veel sneller op.
En wat is er nu leuker om Z2 of zelfs Grand Prix te worden met je eigen (gefokte) paard die je helemaal zelf hebt opgeleid? Het kost misschien wel bloed zweet en tranen maar de voldoening is ook zoveel groter dan een Totilas kado krijgen en er dan Z2 met moeite mee halen....

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:34

Welkom terug Jenny, om mij heen hebben er ook 2 mensen hun ogen laten laseren en ook super tevreden erover.

Mooie woorden het laatste stukje.
Het geeft zeker veel voldoening.
Unique staat tijdelijk in Utrecht, gister erheen gegaan om te kijken hoever ze was.
En heel stom toevallig op het goede moment daar, want ze had 2 goede eitjes.
Vond het wel raar m'n paard daar te laten.
Maar kan niet steeds op en neer rijden voor de echo's en optijd te kunnen insemineren.
Wel raar je paard niet thuis hebben.

Ik ben volgens mij er een paar vergeten welkom te heten, bijdeze alle nieuwe van harte welkom.
De groep wordt als maar groter en leuker en om te kunnen overleggen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:41

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:26

Miranda, welke hengst wordt de papa? Sorry, als ik er overheen heb gelezen.

Verzorg je maar goed Jenny! 't is toch geen weer om te rijden :P

Lien, link werkt niet bij mij. Of heb je mij verbannen uit je vriendenlijst?? :D

Mijn ouders hebben 10% mee betaald aan Aristo. Voor de grap is toen gezegd dat ze dan ook telkens 10% van de prijzengelden zou hebben. Zo gezegd, zo gedaan :D Eerste jaar kreeg ze regelmatig een overschrijving van een paar euro. Nu heeft ze een spaarpotje en op het einde van het seizoen, moet ik ermee lottoformulieren mee kopen :P

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 06:57

Webster A.strix wordt de papa.
Wat een leuk idee omdat zo te doen.
Ik zou vrij zijn vandaag, uurtje geleden wakker gebeld dat collega echt ziek is en ik moet werken.
Beetje jammer maar ja.
Mensen die starten dit weekend heel veel succes!!!!
En genieten he!!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:08

Wow wat gaan jullie hard! Ik heb me er maar bij neergelegd dat er altijd mensen zijn die betere paarden, betere begeleiding, betere spullen en betere accommodatie hebben. Ik ben blij met mijn paard en ga heerlijk 3 keer in de week het bos in, binnenbak heb ik niet en voor de buitenbak moet ik altijd 10 min stappen. Ik heb gelukkig wel altijd ouders gehad die altijd mee gingen en zij wilde altijd en overal mee helpen.

@ lienbono kan helaas de foto niet zien.

@ miranda21 vervelend dat je op het laatste moment toch nog moest werken :(

@ horseyfries, klopt dat hij rechtsom zich wat vast kan houden. Vooral op momenten dat hij het moeilijk krijgt. Mijn wissels gaan eigenlijk allebei goed (of even slecht haha). Waar ik nog wel eens tegenaan loop is de lengtebuiging in met name de appuyementen naar rechts. Vond het enthousiasme (en de fijne aanwijzigingen) ook echt super fijn van Johan!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:13

Hier nog een die zijn paard zelf heeft moeten kopen/doen. Ik kocht mijn 1e paard op mijn 21e en heb er 10 jaar later (lees vandaag) pas Z2 mee gestart.

Tiara gekocht als 3 jarige, net boven mijn budget, maar mijn moeder heeft me toen het verschil voorgeschoten. Later terugbetaald :)

In de tussentijd heb ik mijn E-rijbewijs gehaald en kon ik een trailertje lenen. Nu 5 jaar terug heb ik mijn eigen trailer pas gekocht.

Na de verhuizing naar Limburg heb ik haar aan huis gehaald. *\o/* Echt geweldig. Als gezelschapspaard een leuk paardje erbij gezet. Die konden we ook voor niet al te veel geld kopen. Met hem ben ik t/m het M2 gekomen en toen verkocht.

Het 2e paard dat ik nu rij is van een meisje wat ik lesgaf, die rij ik nu 1 jaar en heb Verona van het L2 naar het Z1 gereden in deze periode. Voor Verona wordt wel alles betaald. Echt een luxe!

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:29

Zou ik hier ook mee mogen kletsen?

Ik heb al wel de punten voor het ZZ-licht met mijn merrie, maar door de drachtigheid van Ultra zijn we er al een hele poos tussenuit. Het plan is om straks weer opnieuw ons Z2 debuut te hebben. Na zo lang uit de wedstrijden te zijn geweest begint het nu weer echt te kriebelen en zodoende begon ik hier ook wat mee te lezen.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:25

Tuurlijk welkom midnight16!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:34

welkom midnight16! Weet je al wanneer je weer gaat starten?

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:02

Dankjulliewel voor het warme welkom! Nee, ik weet nog niet wanneer ik weer ga starten. Het plan is ook om eerst naar een sportpsycholoog te gaan, voordat ik weer de ring in ga. Of misschien toch nog wel een paar wedstrijden voor die tijd mee te pakken. Rond september kon ik wel terecht hebben we afgesproken.

Wat heb jij er zo te lezen hard voor moeten werken Masja!

Ik kan je foto niet zien Lienbono. Ik was wel benieuwd naar je topper voor de toekomst.

Super leuk dat je het filmpje hebt gedeeld Noor! Geweldig hoe Johan toch altijd alle paarden in notime beter aan het lopen krijgt! Ook met Ultra wist hij precies de vinger op de zere plek te leggen en dat meteen te verbeteren. Heel fijn was dat.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:48

Welkom Midnight!!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:36

Welkom!

Ik heb besloten om nog selectie's te gaan rijden in het Z1 en dan daarna pas over te gaan. Volgende maand ben ik precies 1 jaar startgerechtigd voor het Z2 :+

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:15

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:18

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:23

Wauw ik kan bijna niet bij lezen!

Ehm even snel hoor.. Welkom nieuwelingen! :D
Jenny beterschap met je arm en ogen!
Miranda spannend voor jou en Unique! Toevallig dat je haar op het goede moment gebracht hebt!

Ik ben steeds druk en heb daarom weinig tijd gehad om te reageren.
Gisteren heb ik voor het eerst weer les gehad. Het ging erg fijn. Wissels springt ie al steeds makkelijker. Er zitten nauwelijks fouten in. Als hij fout springt, is het in tweeen. Maar niet meer zo dat hij pas na 10 passen een keer achter mee komt gelukkig. De controle is er helaas nog niet helemaal.. Maar we borduren lekker verder :) Draf stuk ging weer super goed.

Gisterenmiddag bij mijn instructrice gekeken op wedstrijd. Ze moest in mijn regio starten en ik had haar al 2,5 jaar niet zien rijden op haar eigen paard. Ze werd derde met ruim 65% (Intermediaire I). Was een genot om naar te kijken :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:10

Leuk van je instructrice! Altijd leuk om eens te zien hoe het moet hé :D Ik kan daar ook zoooooo van genieten.. Mijn lesgever gaat spijtig genoeg niet meer op wedstrijd. Paar jaar geleden is'ie wel naar het WK verden geweest met een 5-jarige, heb toen via de livestream gevolgd. Was spannend :P

Soraya begint goed te gaan, wissels beginnen bevestigd te worden. En Bono deed het gisteren ook weer goed op wedstrijd. Heb in 3 wedstrijden 9 winstpunten bij elkaar gereden. Nog 6 en dan zou ik mogen overgaan naar de M proef (=Z2), gaat veel sneller dan verwacht.