Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:46

Maar het is nú toch ook al niet 'eerlijk' dat ik met mijn onbekend x onbekend merrie tegen dat soort mensen moet rijden? (al heb ik er niet echt problemen mee hoor. Ik kom echt voor mezelf en mn winstpuntjes, prijzengeld kennen we hier toch al niet) Ik snap niet waarom dat met de nieuwe regeling ineens anders zou zijn?

Ik zie namelijk niet alleen de profs blijven starten, maar voorál de rijke ruiters. Hobby en professioneel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:59

Zou het soms kunnen zijn dat er mensen in die dressuurcommissie of wedstrijdplatform zitten die zelf bezitter zijn van een hele grote manege (3 hallen) en op deze manier hopen om alle wedstrijden naar zich toe te trekken en dus de concurrentie van kleine verenigingen/manages uit te schakelen?
In economisch lastige tijden natuurlijk een hele fijne maatregel om jezelf te redden....

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:16

Hele goede optie Scum! Zo had ik het nog niet eens bekeken. Maar daar lijkt het inderdaad zo wel op.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de regio friesland, groningen, utrecht, drenthe en zeeland over deze maatregel denken. Iemand die vlak bij de "grens" woont, waar ga jij liever of sneller heen? Rijd je liever in je eigen regio waar je 1 proef kan rijden of rijd je liever iets verder waar je 2 proeven kunt starten maar in een andere regio zit? Kunnen we niet een poll onder de wedstrijdruiters houden en zo kunnen kijken wie het er nu eigenlijk wel mee eens is?

Wat een mevrouw gister ook zei: in utrecht een congres met zo'n 400 mensen waar zo ongeveer iedereen boe roepte omdat ze een maatregel niet door wilde gaan maar wel de overhand van stemmen kreeg? Ik ben benieuwd of de KNHS wel echt stemt....... Een soort van er is 60% tegen een maatregel maar we gaan het toch doen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:19

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:21

Vibabu, die poll is op Horses.nl al geweest en 90 % heeft daar tegen de maatregel gestemd. Vervolgens is er nog een column van D.W. Rosie geweest maar ze leggen het allemaal naast zich neer. Althans vooralsnog komt het bij mij zo over.

Ik ben overigens lid in Utrecht maar door de belachelijke maatregel van die regio van 1 Z-wedstrijd per dag in de hele regio wijk ik toch al vaak uit naar Gelderland.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:28

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:58

een poll geeft een indruk maar meestal zie je dat tegenstemmers meer moeite nemen om deze in te vullen dan mensen die voor zijn. Het zou pas echt representatief als ze mensen willekeurig benaderen en vragen mee te werken om een kort lijstje in te vullen.

Tot nu toe heb ik een hoop mensen, deelnemers, verenigingen en juryleden bevraagd wa zij er vonden en tot nu toe was er maar eentje die niet tegen was.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:37

Scum schreef:
Zou het soms kunnen zijn dat er mensen in die dressuurcommissie of wedstrijdplatform zitten die zelf bezitter zijn van een hele grote manege (3 hallen) en op deze manier hopen om alle wedstrijden naar zich toe te trekken en dus de concurrentie van kleine verenigingen/manages uit te schakelen?
In economisch lastige tijden natuurlijk een hele fijne maatregel om jezelf te redden....

Beetje vergezocht hoor, deze complottheorie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:17

vibabu schreef:
Er was gister ook iemand die opperde om dan de 2e proef voor niemand geldig te maken. Grote verenigingen hebben dan veel meer kansen dan de kleine en financieel gaan de lleine die maar 1 proef kunnen uitschrijven gaan er aan.

Dat maakt het natuurlijk wel weer eerlijker met de overlevings kansen van kleine verenigingen die het allicht toch al
niet makkelijk hebben in deze economisch niet denderende tijden.

Wat betreft een poll, dan is inderdaad de vraagstelling wel heel belangrijk en wat je aan kan kruisen.
Overigens loopt bij aan klikken van horses altijd mijn computer vast. (geen idee waarom)

Apple schreef:
Geen prijzengeld komt hier ook veel voor, dus dat zou voor mij niet uitmaken. Gewoon een lintje is prima :-)

Als dit door gaat dan betekent het waarschijnlijk gewoon dat de locaties die nog wel 2 proeven kunnen uitschrijven heel snel vol zitten. Dat wordt 3 maanden van te voren inschrijven voor je dressuurwedstrijdje :+

Wat mij betreft ook, hoef geen prijzengeld (hoewel het natuurlijk wel leuk is) hoef ook geen beker,
rij liever 2 proeven voor punten, dan kan het geld beter daar in geinvesteerd worden.

En wat betreft, beter gaan rijden met grotere rubrieken? Hoe hadden ze zich dat nou weer voorgesteld, ik ga echt
geen steek beter rijden als ik tegen 20 ipv 5 mede ruiters moet (of die nou amateur of prof zijn).
Die profs zie ik overerigens ook regelmatig op kleine wedstrijden met jonge of onervaren paarden, heb daar
geen problemen mee, die paarden moeten ook de kans krijgen een keer de wereld te verkennen.

En hetzelfde geld voor de jury leden, die gaan toch ook niet anders jureren, als ze 5 ipv 20 ruiters in dezelfde klasse
voorbij zien trekken?

En het niveau moet omhoog? Ja, we doen het natuurlijk in de wereldtop afgrijselijk slecht en dat probleem zit hem
natuurlijk in die ruiters die 2 proeven rijden bij dezelfde jury op een kleine wedstrijd.

En ik blijf van mening dat het afschaffen zowiezo onzin is, want voor hetzelfde geld kom ik dezelfde jury week later
weer tegen, of 2 wkn later. (idee van AA weekeind 1, BB weekeind 2, CC weekeind 3, versus AC weekeind 1, BC weekeind 2,
AB weekeind 3, heb ik toch nog steeds evenveel proeven bij dezelfde jury's gereden)

Ga echt niet 2e proef voor spek en bonen rijden, dan kan ik net zo goed van dat geld een lesje pakken.
Of ik start HC of een oefen wedstrijd, maar 2e proef degraderen tot oefen proef vind ik onzinnig.
Dan zou andersom misschien nog zinniger zijn, dan kan je paard de baan uitgebreid verkennen en dan proefje rijden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:43

Sjolvir schreef:
Overigens loopt bij aan klikken van horses altijd mijn computer vast. (geen idee waarom)

He bij jou ook al?! Bij mij ook, echt super irritant!

Ik moet me morgenavond maar even bezig houden met het opstellen van een brief met daarin de argumenten waarom wij tegen zijn en dan volgende week maar naar de regiovergadering, hopelijk valt er nog iets te redden.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:54

Is regio Friesland ook tegen? We weten nu in ieder geval dat noord holland en zuid holland gaat tegen stemmen.... Al zegt dat volgens mij nog niks.. Want dat ik er van begreep is dat er echt goede argumenten moeten komen vanuit de regio's en dan gaan de dressuurbond beslissen of het wel of niet doorgaat (toch?)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:13

Geen idee wat het standpunt van Friesland is, dat willen ze (nog) niet zeggen. Had het gevraagd, maar het was een punt op de agenda volgende week. Wat ik begrepen heb van iemand anders is dat Friesland voor zou zijn, omdat het hier niet voor zou spelen, maar dat zou dan weer heel raar zijn, aangezien het hier regelmatig voorkomt en steeds vaker ook. Zelf was ik juist zo blij dat er steeds meer locaties met twee proeven waren, mijn paard heeft veel spanning indoor en de tweede proef kwam ik dan tenminste aan rijden toe. Door de 20x60 maatregel had ik al een nadeel (weinig locaties in de buurt met een dergelijke rijbaan, laat staan twee proeven), maar dit zou niet alleen een beperking voor mijzelf als ruiter zijn (en met mij vele anderen), maar ook voor onze vereniging.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:16

Ik ga volgende week naar de regio-vergadering van Friesland, ben erg benieuwd naar het standpunt en wat daar uit komt van de verenigingen :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:23

Maar... De 27e is toch de vergadering van alle regio's bij elkaar? Volgens mij gaan dan alle besturen strijden bij de commissie van de dressuur als ik het goed begrepen heb.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:30

Oeh dan zou deze regio vergadering te laat zijn, dat is gepland op de 29e..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:35

27 ste is inderdaad de vergadering, als de regio later gaat vergaderen ben je te laat.

Ik zou de regio een mail sturen met het verzoek om hun standpunt. En evt jullie standpunt duidelijk maken voor die tijd. Daar ook in vermelden dat je het zeer opmerkelijk vind dat ze zo'n belangrijk besluit gaan nemen voordat eerste de leden geraadpleegd worden.

In NH hebben ze dit overigens via de kringvergaderigen gedaan. Uit de kringen was al zeer duidelijk naar voren gekomen dat men het met deze regeling niet eens was.
Zijn er in Friesland wel kringvergaderingen geweest?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:10

Ik heb het idee dat de KNHS het toch wel doorzet en niet luistert naar de regio's. Er zijn zo weinig mensen op de hoogte van dit voornemen. Had het er met iemand op stal over welke regelmatig op wedstrijd gaat en zij wist van niets.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:33

De KNHS communiceert zoals altijd weer eens compleet niet... Het zijn allemaal geruchten maar nergens wordt duidelijkheid gegeven. Verenigingen worden niet op de hoogte gebracht dat vind ik ook zo raar

Edit; waar staat het dat de vergadering 27 nov is?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:02

Dit is bij ons op de regiovergadering gezegd door het regiobestuur.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:07

Is er iemand die een standaard brief heeft voor de KNHS?
Tegen dit voorstel?
Wij hebben als vereniging nog 2 wedstrijden en wil dit wel even voor leggen bij de deelnemers.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:02

Ik heb een brief die naar het regiobestuur is gegaan. Met een aantal standpunten. Heb die ook weer via via gehad maar ik vond het een mooie brief. Mocht je hem willen hebben... Pb me je emailadres dan even! Geldt voor iedereen uiteraard.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:04

Zou een petitie opstarten enig nut hebben?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:13

erg jammer inderdaad dat ze het niet ''leuker'' maken voor de gewone ruiters,
wilde in januari graag weer me startkaart aan gaan vragen, maar of het nog leuk is voor een eiland waar 1x per maand een wedstrijd is en dan met me pony tussen de paarden vraag ik me af.
terwijl ik gewoon wil rijden voor de leuk en af en toe eens een puntje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:05

Weet iemand waar je nog protest naartoe kunt sturen als jouw regio al voor gestemd had? Ik wil het graag sturen naar de commissie die op 27 november bij mekaar komt, maar daar weet ik geen adres van.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:29

Heeft jou regio al voor gestemd dan Scum?