De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:54

Ik heb mail gehad van mijn stalhouder en niet van Mac Rider.

Sjolvir

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:55

Maakt het nog ingewikkelder.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:56

Sjolvir als dat niet gerelateerd is aan je KNHS klasse dan zou dat helemaal raar zijn. Dan kan ik mijn paarden ook wel in de L groep mee laten lopen...
Ponyparadijs dat vind ik wel een heel negatief uitgangspunt dan hoef je ook niet meer op concours te gaan. Als je daar moet rijden tegen stalruiters met spectaculaire paarden onderga je namelijk hetzelfde.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:56

Vind het wel raar dat ze mensen aannemen vanaf L niveau terwijl je kunt verwachten dat belabberde B ruiters die zichzelf Anky wanen zich dus voor M op kunnen geven.. Zonde van de plaatsing.. dan loop je dus talent dat zich later pas in wil/kan schrijven mis..

Maar met inschrijven worden inderdaad geen KNHS gegevens gevraagd en er staat "Naam paard" en niet "naam/sportnaam"
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-12-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:57

Geklasseerd is overigens officieel pas bij een winstpunt!

svdijk86 schreef:
Ik heb mail gehad van mijn stalhouder en niet van Mac Rider.

Is het dan niet verstandig even met Mac Rider te mailen?
Of op de site te gaan kijken?

Sythaa schreef:
Sjolvir als dat niet gerelateerd is aan je KNHS klasse dan zou dat helemaal raar zijn. Dan kan ik mijn paarden ook wel in de L groep mee laten lopen...
Ponyparadijs dat vind ik wel een heel negatief uitgangspunt dan hoef je ook niet meer op concours te gaan. Als je daar moet rijden tegen stalruiters met spectaculaire paarden onderga je namelijk hetzelfde.

Helemaal mee eens hoor. Wij gaan wel maar gewoon voor de clinic en de ervaring.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:58

Je bent niet geklasseerd als je geen wp hebt in een bepaalde klasse dus dat klopt zowiezo niet. daarnaast heeft geloof ik bijna iedereen een mail gehad waarin staat dat je toch echt geen startkaart hoeft te hebben met het paard om mee te mogen doen.

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:00

Niemand van jullie enig idee van selecties omgeving zwolle.. overijssel/drenthe/friesland.. ? :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:01

Als je Z bent gestart en daar hele slechte punten haalt mag je niet zomaar terug naar het M2 dan moet je dat eerst aanvragen bij de KNHS.. dus hoe dat "officieel" is weet ik niet. Maar ik vind wel dat je je niet "ZZ" mag noemen als je ZZ start maar niet winstpuntwaardig rijd idd. :P

Maar of dat ook echt zo werkt...... want als je gestart bent ben je ook niet "startgerechtigd" meer.. dat is voor je gaat starten en de winstpunten al bij elkaar hebt.

edit: is al verduidelijkt. Cat +1 winst = geklasseerd.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-12-11 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:03

krln: Op pagina 13 staat sowieso een lijst met plaatsnamen, dus daar zullen friesland/drenthe/overijssel ook wel bij staan!

De selecties zijn dus begin volgend jaar, is het al bekend wanneer de volgende rondes/finales zijn?
Ik ga in april voor 3 maanden naar Zuid-Afrika, dus dan kan ik vast niet meedoen!
Leek mij wel een leerzame ervaring.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:04

mijn mail:

Deelname aan de MacRidercup 2012

Van Januari t/m Mei 2012 kunnen individuele ruiters zich inschrijven voor deelname aan de MacRider Cup 2012. Deelname is met geklasseerd paard L t/m ZZ Zwaar, leeftijd ruiter vanaf 18 jaar (er kan dispensatie worden aangevraagd voor talenten, dat wordt beoordeeld, waarbij de leeftijd van 16 jaar de minimale norm is). Zie het reglement.

Op ..... zijn de selecties bij .....................

Ga voor inschrijving naar http://www.macrider.nl, ga bij het menu inschrijven ruiter naar de datum van ..............

Reglement - MacRider Cup 2012

Inschrijving is gratis.
Er is géén startkaart nodig.
Minimaal 5 deelnemers per klasse met een maximum van 20. Er zijn 5 klassen.
Deze competitie geldt voor paarden ouder dan 4 jaar (géén pony’s).
Inschrijving per paard per klasse, maximaal 2 paarden, en éénmalige inschrijving.
Minimale leeftijd 18 jaar, met uitzondering (dispensatie mogelijkheid) voor jongere ruiters vanaf 16 jaar uitkomend in Z.
Er mogen geen hulpmiddelen (teugels etc.) gebruikt worden.
Tenue; vrije tijd of wedstrijd. Let op!: na regionale kampioenschappen, wedstrijd tenue verplicht.
Er hoeft geen proef te worden gereden, selectie vindt plaats dmv clinic vorm op aangeven instructies instructeurs. Let op!: Na kwartfinale, finalisten Kür op muziek instuderen.
Beenbescherming bij paard toegestaan.
Cap verplicht.
Rijlaarzen verplicht (jodpurs met chaps toegestaan), met ander schoeisel volgt diskwalificatie.
Een kreupel paard wordt verzocht de baan te verlaten (ruiter krijgt mogelijkheid zich op andere selectiedag te mogen presenteren).
Doping betekent directe uitschakeling.
De organisatie behoudt zich het recht voor, om bij ongeoorloofd gedrag (jegens het paard) de ruiter uit te sluiten van verdere deelname.
Optoming: hoofdstel + Bit, vanaf Z, stang & trens toegestaan.
Sporen zijn toegestaan.
Klasse L: paard 4 jaar of ouder, Klasse M: paard 5 jaar of ouder, Klasse Z of hoger: paard 6 jaar of ouder.
Deelname vindt plaats op eigen risico. MacRider kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade welke voortvloeit uit de onderlinge wedstrijd Selectie MacRider Cup 2012.
De MacRider Cup, is een talentenscout evenement georganiseerd door geheel Nederland en is aangemeld bij de KNHS.

Dat vond ik dus ook raar.. vandaar dat ik dacht wel geklasseerd in die klasses.. maar dat je geen startkaart hoeft MEE te brengen.

Ik ga MacRider zelf ook even mailen :) Want als ik niet persee M hoef te starten om aan het M te mogen deelnemen dan stel ik dat nog uit en train ik nog even verder om de oefeningen wat strakker te kunnen rijden. :j

ponyparadijs ik ga ook voor de clinic en ervaring idd :j
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-12-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:05

Naar mijn mening blijf je startgerechtigd in een klasse tot je in die klasse een winstpunt hebt gereden. Je hebt namelijk zolang het recht om in die klasse te starten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:08

Kortom, lekker chaotisch, want voor zover ik het nu begrijp mag een ieder zelf verzinnen in welke klasse hij start en hoeft niet normaliter bij de KNHS te starten.
Of toch niet??

Geen startkaart kan je trouwens ook nog zien, als wel gehad in het verleden, maar opgezegd en niet meer actief :+

PP, startgerechtigd ben je in een klasse als je daarin actief start. Tot ene max van (wat is het tegenwoordig?) 30 wp's.
Danwel je bent net overgestapt van de ene naar de andere klasse en hebt nog geen winst gereden, dan kan je niet terug
en ben je startgerechtigd in de klasse waar je de laaste keer in gestart bent.
(of je moet ondertussen -10 bij elkaar hebben gereden }> )

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:09

krln je kunt op die site een locatie aanklikken en dan op de naam van de stal klikken, dan kun je zien waar die stal ligt.
Friesland -> st. johannesga 27 februari

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:09

Ik start tegen die tijd M2, maar wil voor de zomer Z starten, dus heb me in het Z ingeschreven, daar leer ik dan het meeste van en kan dan het meeste progressie boeken, dus leek me logischer, neem aan dat dat gewoon mag, de knopjes van het M zitten er allang op namelijk...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:13

Anthonia_ schreef:
krln je kunt op die site een locatie aanklikken en dan op de naam van de stal klikken, dan kun je zien waar die stal ligt.
Friesland -> st. johannesga 27 februari

Moet zeggen vond dat uiterst onhandige manier van zoeken en al helemaal gezien het beperkte stukje kaart wat er dan getoond werd.
Herkende gelukkig wat stalnamen, dat maakte het leven stuk eenvoudiger.

Bouwpakket schreef:
Ik start tegen die tijd M2, maar wil voor de zomer Z starten, dus heb me in het Z ingeschreven, daar leer ik dan het meeste van en kan dan het meeste progressie boeken, dus leek me logischer, neem aan dat dat gewoon mag, de knopjes van het M zitten er allang op namelijk...

Overigens M ingeschreven, terwijl ik daar nog weinig te zoeken heb, maar vond ook dat ik maar voor de uitdaging moest gaan.
Ga vooral voor de leuk en de ervaring, behoor zeker niet tot wat voor talent dan ook en mijn paard ook niet,
ja groot talent stalomwoelen, maar daar doen ze het niet voor.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:14

Ik neem ook aan dat dat gewoon mag. ik denk niet dat ik ze nu nog telefonisch kan bereiken dus ik ga morgen even bellen. Tsjonge ik als student marketing communicatie kan ze volgens mij nog wel wat leren daar hihi.
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 21-12-11 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:16

Sjolvir schreef:
Kortom, lekker chaotisch, want voor zover ik het nu begrijp mag een ieder zelf verzinnen in welke klasse hij start en hoeft niet normaliter bij de KNHS te starten.
Of toch niet??

Geen startkaart kan je trouwens ook nog zien, als wel gehad in het verleden, maar opgezegd en niet meer actief :+

PP, startgerechtigd ben je in een klasse als je daarin actief start. Tot ene max van (wat is het tegenwoordig?) 30 wp's.
Danwel je bent net overgestapt van de ene naar de andere klasse en hebt nog geen winst gereden, dan kan je niet terug
en ben je startgerechtigd in de klasse waar je de laaste keer in gestart bent.
(of je moet ondertussen -10 bij elkaar hebben gereden }> )

Dat dacht ik dus ook.. of met "leerpaard" die hoger gelopen heeft en jij van plan bent startkaart aan te vragen of iets dergelijks maar wel allang L en M oefeningen rijd..

Of idd sportruiter die "carriere" opzij gezet heeft en dus paard afgemeld bij KNHS.. of idd gewoon iemand die in die klasse rijd of die klasse op niet al te lange termijn verwacht te starten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:18

Denk dat ze het gewoon wat te vroeg gelanceerd hebben, qua inschrijvingen etc.
En nog niet hadden nagedacht over de FAQ's, waar bokt er al een heel arsenaal van heeft verzonnen.

Ook niet handig, al ruiters in laten schrijven terwijl er nog locaties bijkomen.
(Maar ik klaag niet, er zitten er hier 3 binnen 25 km en komt er vermoedelijk nog 1 bij, dus prima voorzien hier.)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:18

Bouwpakket schreef:

Ze vragen niet om KNHS nummer/ gegevens paard (op naam na.. maar wat is naam? Sportnaam is bij mij anders dan stamboeknaam..) en niet om een adres van de ruiter of stal van de ruiter.....

Dus als je veel kans wil maken.. dan schrijf je Bep, Jan, Willem, Sietze, Dekkers, Wiebie en Jannie in.. dan is de helft van de plekken al vergeven die "spontaan" niet komen :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:23

svdijk86 schreef:
Bouwpakket schreef:

Ze vragen niet om KNHS nummer/ gegevens paard (op naam na.. maar wat is naam? Sportnaam is bij mij anders dan stamboeknaam..) en niet om een adres van de ruiter of stal van de ruiter.....

Dus als je veel kans wil maken.. dan schrijf je Bep, Jan, Willem, Sietze, Dekkers, Wiebie en Jannie in.. dan is de helft van de plekken al vergeven die "spontaan" niet komen :')

_O- _O- _O- _O-
Jan Klaassen met Horlepiep melden zich meteen aan.
Maar ze vroegen wel email adres toch? (weet ik niet eens meer %) en er was bij het invullen geen vakje opmerkingen,
maar als je wou versturen zag je dat wel (kon er echter niets invullen).

Ben nog steeds benieuwd hoe ze het nou gaan doen.
Stel je hebt een bak van 18.00 uur tot 22.00 uur dat is 4 uur.
Je hebt L, M en Z, Max 100 ruiters per locatie, meen ik te hebben gelezen?
correctie..
Voor elke klasse kunnen er minimaal 6 en maximaal 20 deelnemers zich inschrijven. Dus totaal 5 klasse x 20 = 100 ruiters!. Dus Vol = Vol.
(Inconsequent, in het regelement staat namelijk weer minimaal 5 deelnemers, dus hoeveel minimaal?)

Dus blijkbaar hun max 20 per klasse? Of kan het ook zo zijn 6 in de L en dan 34 in de M (noem maar even wat?)

Wie weet hoelang je moet rijden? Lees her en der half uur, maar waar komt dat vandaan?
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 21-12-11 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:28

Ze zullen wel naar IP adres kunnen kijken verwacht ik. Knap knullig anders :=

Er staat op de site min. 5 tot max. 20 deelnemers per klasse. En het is L t/m ZZ zwaar.. dus.. eh.. 5 cat.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-12-11 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:29

Ja L tm ZZ, maar als je er dan 20 in elke groep hebt en je haalt het max van 100.
Dan heb je wel een probleem als je dat in 4 uur wou doen.
Ik ga dan even uit van half uur per groep, van 10 ruiters, maar dan hebben ze een uur te weinig?

Nog een leuke, ziet de KNHS dit niet als wilde wedstrijd? :+ }>
Iedereen die meedoet, gediskalificeerd bij de KNHS. 8-)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 21-12-11 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:31

Ik heb zo het vermoeden dat er gewoon 1 iemand staat die een paar keer gilt "Doe maar een schouderbinnenwaarts, doe maar een galopje aanspringen" en dat er dan gewoon een paar uitgepikt worden en de rest mag ophoepelen..

van de site:

Er hoeft geen proef te worden gereden, selectie vindt plaats dmv clinic vorm op aangeven instructies instructeurs. Let op!: Na kwartfinale, finalisten Kür op muziek instuderen.

op aangeven instructies instructeurs... aangeven..... ;) en "clinic vorm" niet clinic.. maar VORM v. clinic...
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-12-11 18:34, in het totaal 4 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:32

Nou ja, dan hebben de happy few in ieder geval de ruimte.
Want als je met 20 man in een bak rond rijdt, is het wel heel krapjes.

Ach we gaan het zien en meemaken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:33

Wij hebben 20x60 bakje maar ik ga toch mooi wel buiten losrijden :P (is ook 20x60)