Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
piezze schreef:IKbenEllen schreef:Dat heet bagatelliseren Piezze
Ja dat is ook weer waar idd.
Maar vind jij veel zielige paarden dan op je weg? Wat is nou zielig? Ik zie wel eens paarden die in zo'n soort zak verpakt in de wei lopen, kap over hun kop, je kent ze wel. Die herken je eigenlijk niet meer als paard. Ik weet zeker dat de baasjes het goed bedoelen maar ik denk altijd zou die dat nou fijn vinden dat paard? Goed, geen enkele vlieg kan er meer bij maar wel aldoor zon ding aan je lijf.
Misschien staat paardje wel veel liever in zijn koele stalletje. Weten wij veel

piezze schreef:Tja Lowara, ieder zijn mening toch? Beweging kan je ook geven zonder in de wei zetten dus dat raakt kant nog wal. We hebben het niet over op stal laten staan maar over slechts 2 uur in de weide en verderest voldoende beweging, afleiding uitdagen etc.
Wie zegt dat die wedstrijdruiters in die Orun cursus niet op andere wijze in de basisbehoefte voorzien. Jij g aat er meteen vanuit dat ze 24 uur in een hokkie zitten. Vind je het gek dat die mensen zo reageren???
casperrr schreef:De recreatieruitertjes die af en toe een wedstrijdje mee pakken hoeven zich niet aangesproken te voelen hoor...
Ze schijten allebei bruin hoor. IKbenEllen schreef:casperrr schreef:De recreatieruitertjes die af en toe een wedstrijdje mee pakken hoeven zich niet aangesproken te voelen hoor...
Voelde me door je verhaal daarvoor in het geheel niet aangevallen maar "recreatieruitertjes" vind ik behoorlijk neerbuigend![]()
Alsof jouw crack andere behoeftes heeft dan mijn pownie...Ze schijten allebei bruin hoor.

piezze schreef:Ja ik ken ze ook hoor, de amateur wedstrijdruiters die hun paard een roze deken opdoen en nauwelijk los durven laten in de wei. Ja stom vind ik het ook maar ja ieder zijn meug. Als ze er verder goed voor zijn kan je er weinig aan doen. Meestal doen ze het uit liefde en denken dat een paard een menselijke behandeling juist prettig vind. Ik denk persoonlijk van niet.
dit klopt absoluut casperrr schreef:Hij steekt zn kop naar beneden en vreet aan een stuk door, loopt zn energie eruit. Nee hier hebben ze niet veel puf na een dag op wei. Hij staat er enkele uurtjes op (ik heb hem zelfs liever helemaal niet op wei want hij kan nu ongeveer een enkeltje naar de klinkiek van schumacher verwachten met die buik van hem...) dat hij de rest dan maar op stal staat is niet waar, althans in mijn geval niet.
Maar ik heb het nu over sportpaarden die meerdere keren per maand weg gaan voor concours. En zeer fanatiek trainen. De recreatieruitertjes die af en toe een wedstrijdje mee pakken hoeven zich niet aangesproken te voelen hoor...
.piezze schreef:IKbenEllen schreef:Dat heet bagatelliseren Piezze
Ja dat is ook weer waar idd.
Maar vind jij veel zielige paarden dan op je weg? Wat is nou zielig? Ik zie wel eens paarden die in zo'n soort zak verpakt in de wei lopen, kap over hun kop, je kent ze wel. Die herken je eigenlijk niet meer als paard. Ik weet zeker dat de baasjes het goed bedoelen maar ik denk altijd zou die dat nou fijn vinden dat paard? Goed, geen enkele vlieg kan er meer bij maar wel aldoor zon ding aan je lijf.
Misschien staat paardje wel veel liever in zijn koele stalletje. Weten wij veel
piezze schreef:quote Xapple
Tja mijn paard heeft zomer eczeem en snel last van ontstoken ogen.
Vandaar helemaal ingepakt op de wei. En wat zal ze ongelukkig zijn als ik dat niet
doe. Dan schuurt ze haar manen en staart eraf van de jeuk en kan ze niet meer
kijken door haar ontstoken ogen. Beetje nadeken voor je zulke reacties plaatst hoor.
xApple schreef:piezze schreef:quote Xapple
Tja mijn paard heeft zomer eczeem en snel last van ontstoken ogen.
Vandaar helemaal ingepakt op de wei. En wat zal ze ongelukkig zijn als ik dat niet
doe. Dan schuurt ze haar manen en staart eraf van de jeuk en kan ze niet meer
kijken door haar ontstoken ogen. Beetje nadeken voor je zulke reacties plaatst hoor.
Gewoon niet te persoonlijk opvatten zou ik adviseren. Jij hebt een goede reden om te doen wat je doet. Wat kan jou het ballen wat ik er van vind dan???
IKbenEllen schreef:casperrr schreef:Wat is er mis met recreatieruitertjes?
De denigrerende toon. Klaar.

Ik verveel me al als ik nog niet eens is de weg uit ben met een buitenrit
AL ben ik ook geen anky of jeroen dubbeldam. Ben ook maar een prutsertje die hoopt een leuk rondje te kunnen sturen in de ring
Kendra schreef:Daarnaast blijft de vraag: wat is een wedstrijdpaard? Is dat Totilas (dan zou ik ook wel 7 x nadenken voor ik die hopla zo de wei op gooide) of is dat de 4jarige die af en toe een B-proefje loopt? Daar zit nogal wat verschil in.