Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dodyg schreef:bij mij krijgen meestal alleen paarden die wit zijn of met veel wit een 9 maar dan ook allen als ze echt mooi wit zijn en verzorgd
Snoevie schreef:en een schoon paard met veel wit een hoger cijfer als een schone vos bv?
StephanieDK schreef:Ik let op de conditie van het paard ( verkeert het paard in een normale sportconditie - niet overdreven dik of mager, zit er een nomale tot goede glans op de vacht van het paard, is de vacht niet midden in het seizoen nog dik, etc), daarnaast let ik op de conditie van de hoeven voor zover mogelijk te bepalen ( geen extreem lange hoeven of scheuren). En dan kijk ik of het harnachement in orde is, geen scheuren of rare dingen of een niet passend zadel/ hoofdstel, en uiteraard let ik erop of de ruiter er verzorgd uitziet. Dit hoeft niet te betekenen dat er in dure spullen wordt rondgereden maar alles moet wel heel en fris zijn. En tot slot dient het paard in mijn ogen gewoon netjes ingevlochten te zijn en normaal gepoetst, geen grote vlekken of dergelijks. Bij mij is het dus echt niet zo dat alleen een schimmel een 9 kan scoren
StephanieDK schreef:Ik let op de conditie van het paard ( verkeert het paard in een normale sportconditie - niet overdreven dik of mager, zit er een nomale tot goede glans op de vacht van het paard, is de vacht niet midden in het seizoen nog dik, etc), daarnaast let ik op de conditie van de hoeven voor zover mogelijk te bepalen ( geen extreem lange hoeven of scheuren). En dan kijk ik of het harnachement in orde is, geen scheuren of rare dingen of een niet passend zadel/ hoofdstel, en uiteraard let ik erop of de ruiter er verzorgd uitziet. Dit hoeft niet te betekenen dat er in dure spullen wordt rondgereden maar alles moet wel heel en fris zijn. En tot slot dient het paard in mijn ogen gewoon netjes ingevlochten te zijn en normaal gepoetst, geen grote vlekken of dergelijks. Bij mij is het dus echt niet zo dat alleen een schimmel een 9 kan scoren
Dus niet alleen het plaatje ruiter- spullen, maar de algehele conditie van het paard. Als ik vind dat een paard echt in onwijze over of onderconditie verkeert, geef ik dit aan bij de ruiters. Over het algemeen wordt dit gewaardeerd hoor! Soms heeft men het met de beste bedoelingen niet eens in de gaten.. en dan kunnen ze er in de toekomst beter op letten
Maar ik ga nooit met mest vlekken naar wedstrijden 
Omgekeerd hetzelfde. Al is een schimmel nog zo mooi gepoetst, maar ishij mager/ slechte hoefverzorging en niet passend harnachement, dean krijgt deze van mij hier eveneens een lager cijfer voor bij het onderdeel verzorging.