Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 07:49

xMyrth schreef:
Ik sta nu op de definitieve startlijst! :D

Alleen wordt me niet duidelijk hoe ik moet betalen. Er staat bij betalen: zoals vermeld in vp.

Maar ik kan nergens niets vinden... Zou iemand eens met me mee willen kijken?

Vraagprogramma? Het kan toch niet meer zijn dan cash of pinnen, zou gewoon
mezelf op beide voorbereiden. Succes.

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:33

Jaaaa definitief starten! Leuk xMyrth.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:48

Gefeliciteerd Melzazu, de aanhouder wint! Super verdiend voor jullie!

En fijn dat je kan starten xMyrth. Klinkt als gewoon betalen op locatie?

Ik zou vandaag weer eens gaan, maar het was buiten en na de extreme bak water van vannacht er nog over is het helaas (maar logisch hoor) afgelast. Jammer, er is weinig de laatste tijd dat ik kan, dus had er wel zin in! Nu pas weer 8 november clinic in Zeewolde. Laatste wedstrijd was in september nog.

Melis, hopelijk kan jij wel vandaag. En super mooie scores zag ik voorbij komen van de vorige keer!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:16

Succes voor degenen die vandaag nog wel gaan!

Fijn dat het toch gaat lukken Myrth. Ik ga zo mijn modder monster maar eens vangen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:24

xMyrth schreef:
Ik sta nu op de definitieve startlijst! :D

Alleen wordt me niet duidelijk hoe ik moet betalen. Er staat bij betalen: zoals vermeld in vp.

Maar ik kan nergens niets vinden... Zou iemand eens met me mee willen kijken?

Neem aan dat je je via mijnknhs hebt aangemeld. Meestal staat het daar wel vermeld bij de contactinformatie.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:58

Dankjewel allemaal!
In de factuur staat:
** Toelichting op de betaalmethode **- AAN ORGANISATIE: contant op de wedstrijd / overmaken aan wed.organisatie. Kijk op Mijn KNHS voor de wijze van betalen van inschrijfgeld.
Kreeg al via PB dat het dan waarschijnlijk gewoon op de dag zelf is :)

Jammer Noukie! Nog even twee weekjes geduld dus...

Succes vandaag voor de rest :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:06

Wat jammer Noukie maar ook begrijpelijk dat het is afgelast.

Audesta: veel succes.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:56

nou, 2 x 179. met losrijden begon ze met stappen al tegen mijn been te komen, kreeg dat redelijk opgelost op de rechtergalop na. Dus daar 2 3-en. Maar ben al blij dat we aan het rijden blijven in de dame haar herfstmodus want dat is ook wel eens anders geweest :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:30

Melzazu whooooooo geweldig!!!!

Getup zo herkenbaar, je hebt soms van die weken.

MwM ik hoop dat het snel weer oplost met haar. Lijkt me lastig om tegenaan te lopen. Heeft ze dit vaker of is het echt iets waar je de klok op gelijk kan zetten qua gebeurtenissen?

Melis weer op pad zie ik! Hoe is het gegaan?

Audesta zo herkenbaar! Ik geniet ook van alles en ga over ik denk 2 maandjes weer aan de gang. Ik zag 2x 179 en dat na een halfjaar eruit liggen! En eerlijk met een paar slechte cijfertjes kelder je hard

Myrth gogogo, ik duim voor jou die een plekje bemachtigt op de 15e!

Noukie, jammer maar logisch dat er niet gestart kon worden! Op naar de volgende!

Volgens mij ben ik aardig bij!
Ik heb momenteel een baldadige oma die zich fitter dan fit voelt. We zijn vooral veel weg mee met clinics van mijn Instructeur. Zo zijn we met begeleiding op ander terrein.

Tegenwoordig heb ik er 2 mee op pad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn vertrouwde kanjer!
Waar ik denk ik het meest trots op ben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:27

Kan mij niets anders dan aansluiten bij GG, thanks voor de samenvatting :D Iedereen is lekker
bezig zo te lezen :) GG, wat is je Oma een geweldig paard zeg! Ik rij inmiddels ook een Oma en daar heb ik ook zo'n plezier van! Hoe oud is jouw Oma?

Hier ineens een hele gekke wending, en hebben we het mooiste van twee werelden samen. Ik ben nog druk met het beleren van de aankomende rijpony voor mijn dochter, en mijn dochter heeft weer een pony die ze kan uitbrengen op wedstrijd en zo lekker kan blijven rijden! Eind van de maand maakt ze haar wedstrijddebuut :#! Gek hoe dingen soms kunnen lopen :))

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:43

Heb je er ineens 2, wel leuk

GG ziet er top uit hoor !

Audesta netjes. Natuurlijk net Jammer dat het net geen wp-en werden, maar zo Te lezen heb je het nog behoorlijk weten op te lossen en weet je natuurlijk ook wat het „probleem“ was.

Myrth: had je afgelopen zondag nu gestart?

Wij gaan zaterdag voor de laatste wedstrijd van het jaar . Ben benieuwd

Dochter wil graag in 2026 L ( Duitse L - Z1 niv) starten. Was erg gemotiveerd na de laatste les. Hoop , dat we nog een paar keer bij die persoon kunnen rijden ( komt van ver, en is af en toe hier in de buurt) . Zijn nog veel dingen waar aan gewerkt moet worden, maar de eenvoudige wissels zitten en zag ze ook contragalop rijden.
Dan moeten de keertwendingen geoefend, overgangen zoals HH - achterwaarts en voorwasrts in galop en dat alles wat meer verzameld :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:10

Bloembloem wat gaaf! Veel plezier!
Tof getup! Hopelijk lukt het en kan ze fijn rondrijden!
Fijn zo lekker bezig te zijn GG.

Dit gedrag heeft ze altijd in mindere mate gehad. Maar ze heeft aantal jaar geleden een eierstoktumor gehad die samen viel met en revalidatie van peesblessure die eerst niet wilde genezen (en dus heel lang niks gedaan) en de sluiting van de pensionstal waardoor de hele kudde uit elkaar viel. In paar weken tijd meer als de helft van haar vast kudde weg en wij moesten nog maanden blijven staan en vervolgens nog tijdelijk een andere box en alle paarden uit de kudde weg en 2 keer aan andere paarden gekoppeld voor de verhuizing.

Verlatingsangst had ze altijd al en reageren op dingen die ze niet ziet maar wel hoort ook, voornamelijk paarden die ineens gaan rennen of gek doen. Maar de Verlatingsangst was 2 weken per jaar echt te merken en het geluid was af en toe er eens vandoor gaan. Met die tumor veranderde dat naar elke dag meerdere keren aan de kletter en compleet ontploffen. 1e keer erop op nieuwe stal heeft kwartier geduurd omdat ze bleef steigeren en rennen aan de hand en we nog steeds in de revalidatie zaten dus amper wat mochten. Alleen niemand besefte dat het een tumor was, want de typische dingen liet ze niet zien. Pas in het weideseizoen ging ze ineens dekken en toen hebben we meteen laten scannen. Maar vanwege de operatie en lange stil staan was het beter om haar eerst beter in bespiering te krijgen en dan pas te laten opereren.

Dat is nu wrl aantal jaar geleden, maar ze is nooit meer hetzelfde geworden als voor de tumor. Verlatingsangst is heftiger, ondanks gedragstherapeut en heel veel werk van ons, en de paniek als ze een paard hoort ook. Nu kan zelfs een stappend paard reden zijn voor een enorm hoge hartslag die je door zadel heen voelt. Heel sneu en ook wel frustrerend soms als je haar eindelijk ontspannen hebt en er kinderen langsgerend komen of dravend paard. Periodes is het erger, vooral als we net wisseling van wei naar paddock of andersom hebben.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:13

@bloembloem
Wat leuk dat jullie ook weer lekker bezig zijn en helemaal voor je dochter.

Mijn oma is 22 jaar!

@getup ik ben ook wel weer trots op deze 2!

@MwM aaaah jaa is een heftig trauma en dan ook alles tegelijk of opeenvolgend.

Ik denk ook niet dat je direct aan een eierstoktumor denkt. Lang herstel ook denk ik? Lijkt me niet niks een operatie of miss met bepaalde technieken "goed" te doen.

Wel eens gedacht aan CBD olie? Gewoon om het scherpe randje eraf te halen voor haar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:11

Ze krijgt al supplementen ervoor en ik heb niet zoveel met cbd olie door ervaringen, naast dat het ook doping is. Dit is dus met scherpe randje er al af. En al goed genoeg, is voor haar vervelend soms maar dat is gewoon samen er aan werken. En luisteren naar haar, als zij echt paniek heeft stoppen we gewoon. Daar wordt het beter van maar soms is er een periode dat het erger is en dat is nu even omdat het ook paar keer voor haar bevestigd is door gedoe op het erf terwijl ze al niet helemaal zeker was

De operatie valt opzich mee. Ja, het is een operatie en vooral afhankelijk van hoe groot de tumor is en hoe braaf het paard. Maar het wordt heel erg vaak gedaan, alleen meestal zijn de symptomen duidelijker. De mijne is staand geopereerd en dus minder risico. En 1 10cm snee en dan 2 gaatjes voor camera en nog iets. Tumor was de grootte van kleine meloen toen en wel een stuk gegroeid na ontdekken, wij waren er vroeg bij zeiden ze bij 1e scan, maar kunnen echt veel groter worden nog. Denk aan basketbal en 15 kilo en dan moeten ze echt onder volledige narcose en liggend geholpen worden. Grootste probleem bij ons was het vasten en daarna voer opbouwen, zorgen voor geen koorts, want verhoging is wel normaal, en de boxrust. Ze halen wel een eierstok volledig weg dus echt nog wel ingreep. Zij heeft 52 uur gevast, daarna nog ruim week op de kliniek gestaan op boxrust en vlas met beperkt voer opbouwen tot onbeperkt en daarna thuis nog paar weken boxrust en vlas en daarna heel langzaam aan wei steeds iets groter maken en overzetten op stro. Volgens mij mocht ik er na 8 weken weer op en langzaam afbouwen. Na 14 dagen de hechtingen eruit en daarvoor wel verhoging/lichte koorts gehad enzo maar dat is vrij 'normaal' en wij hadden verder geen complicaties. Wel enorm veel vocht onder aan de buik en dagelijks de wonden schoonmaken en weer bedekken met verband enzo en ladingen medicatie, pijnstillers, antibiotica en tegen maagzweren geloof ik.
Normaal zouden ze minimaal 2 weken op de kliniek moeten blijven, maar ze stond 2 uur van huis en ze mocht gelukkig na 10 dagen oid weer mee terug. Wel precies tijdens hittegolf toen ook en dat is niet tof als paard verhoging krijgt zodra ze thuis komt die ze niet meer had op kliniek maar dat was volgens kliniek wel normaal. :+ maar die kliniek appte gelukkig bijna elke dag en ook foto's, dus dat was fijn.

En met uv werende deken naar buiten want ze was scheermeskaal gemaakt voor het geval dat ze toch onder narcose zou moeten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:26

Elina Sk lekker aan het trainen, leuk! Altijd fijn als ze lekker fanatiek worden :D

xMyrth leuk dat je debuut gepland staat!
Als je niet via mijn knhs hebt betaald zou je gewoon op het sectretariaat moeten betalen, pinnen of contant of soms ook via QR code

Noukie jammer maar inderdaad begrijpelijk dat het niet doorging!
Bij mij ging het wel door, maar de bodem was wel echt heel nat

Gabbergill heerlijk met 2 paarden op pad, fijne beelden! :D

Wauw bloembloem wat een mooi bericht! Wel even meer info hoor over beide pony's :D

Mwm heel vervelend dat ze zoveel last heeft na de operatie..

Bij ons ging het afgelopen zondag wel door, een hele natte bodem en hele harde buien waren niet de meest ideale omstandigheden :+ Hele fijn stukken in de proef, maar ook een aantal hele dikke fouten die we echt niet nodig hebben. Ondanks de fouten toch nog 215,5 en 213,5-2 en beide proeven 3e vd 8. Viel me nog niets niet tegen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:35

Zo erg is het niet hoor. Vooral met vlagen vervelend voor paard zelf en soms irritant voor mij. Maar ze was doodbraaf voor de tumor en nu niet meer altijd zo braaf. Mag nog steeds niet klagen, op vreemd terrein staat ze er altijd, ook dingen die ze thuis doodeng vindt zijn dan minder erg. Alleen soms een baaldag dat het nooit meer geworden is zoals het was en dat het zoveel blijvende impact heeft gehad. Vooral omdat het soms wel eens gevaarlijk kan worden en dat je altijd moet plannen wanneer te rijden.

Maar wat goed van jullie in die omstandigheden Melis! Het was ook niet mis met het weer en de hoeveelheid regen van die weken ervoor :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:50

melis_93 schreef:
Wauw bloembloem wat een mooi bericht! Wel even meer info hoor over beide pony's :D

Mwm heel vervelend dat ze zoveel last heeft na de operatie..

Bij ons ging het afgelopen zondag wel door, een hele natte bodem en hele harde buien waren niet de meest ideale omstandigheden :+ Hele fijn stukken in de proef, maar ook een aantal hele dikke fouten die we echt niet nodig hebben. Ondanks de fouten toch nog 215,5 en 213,5-2 en beide proeven 3e vd 8. Viel me nog niets niet tegen.

Leuk he :) 3 jarige is een nakomeling van de vorige wedstrijdpony, in gedrag lijkt ze enorm op haar moeder. Ik ben nu drie dagen in de week met haar aan de slag, de overige vier voorziet mijn dochter haar van de nodige aandacht en beweging.

De andere is een 16 jarige, eigenaar moet inmiddels met hem bij de paarden starten en heeft de motivatie niet meer na Z1+6 tussen de pony's en Z1+3 tussen de paarden. Ze heeft ons gevraagd of mijn dochter niet nog een keer met hem wil shinen, dus dat gaan we aankomende periode doen, want voordat ze op de drie jarige zit is het denk ik voorjaar :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:39

Wat tof bloembloem! Kan ze ook meteen weer hoop leren van nieuwe pony terwijl ze de 3 jarige nog gewoon kan vertroetelen. Heel leuk voor jullie!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:35

Ah wat jammer Audesta net onder de 190 maar verder wel mooie punten eigenlijk zeker met ergens een 2 en een 3 gaat het hard.

Dankjewel GG :)
Wat leuk zeg dat je met 2 tegelijk op pad gaat nu

En BloemBloem ook al met 2 tegelijk aan de slag nu. Klinkt goed zeg! +:)+

Wat mooi dat je dochter zoveel motivatie heeft Getup

Sneu eigenlijk voor je paard dat ze nooit meer helemaal de oude geworden is MWM
Ze was wel echt heel kaal geschoren zeg :oo

Netje melis en dat met die bodem en zulke harde regen. Ik was blij dat ik gewoon binnen kon de laatste keer :j

Dit weekend hebben we niks maar het weekend daarna hebben wij weer iets staan. Gisteren paard maar eens geschoren. Hij had het zo warm de laatste tijd tijdens het rijden en ook wat gemak voor de baas zelf dat hij sneller opdroogt :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 14:54

Daar kan ze mooi wat van leren Bloembloem , n ervaren Pony

MWM: jouw paard ( en jullie dus ook) hebben ook al aardig wat moeten doorstaan, poeh

Melzazu, ja scheren is fijn voor ze nu , t is ineens zo warm.

En nat >;)

Nou , t ging lekker en tot onze grote verrassing wonnen ze de finale en daarmee ook de Cup.

Echt tof , vorig jaar had ze m ook gewonnen , maar dan een Niveau lager. We moeten om 18 u weer aanwezig zijn voor de prijsuitreiking ( zonder paard) . T is 98 km van huis :')

Maar vorig jaar zeker de moeite waard

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:17

Gefeliciteerd getup! Wat goed weer man! Mag je echt trots op zijn en ook op jezelf dat jouw merrie zo fijn opgeleid is

En ja, maar blijkbaar trek ik dat aan... Vorige ging kapot, letterlijk, van vastliggen in stal en daarmee hals slopen. De 2 daarvoor waren achteraf gezien bij aankoop al beide klaar voor afkeuring. En deze heeft allemaal aparte dingen. Opzich is peesblessure niet bijzonder, maar die van haar hoe ze ontstaan wel weer en hoe snel ze telkens geneest ook.
Maar ja, ik ben niet voor niets aantal jaar gestopt geweest met paarden voordat we deze merrie kochten, erg veel pech en verdriet moeten doorstaan al. Dit is ook het aller laatste paard. Niet alleen door de pech maar ook finacien hoor maar wij weten dus ook hoe snel het op gaat lopen. Voor dat gebroken been hadden we makkelijk nieuw paard kunnen kopen... Maar we willen deze merrie :+:

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 21:39

Ken dat, met onze welsh ook na n paar fijne jaren alleen maar blessures en problemen. Maar je bent er gek mee en doet er toch alles aan in ze weer goed en heel te houden.
Had er ook al n leuk paard voor terug kunnen kopen. Maar ja, kon niet anders als alles proberen.

Ja wel echt super , had ik nooit verwacht. Maar t is geen makkelijke baan ( echt huuuuuge Met gigantische tribunes en hele enge bloemen blijkbaar) en wat dat betreft is Savana echt onverstoorbaar en vindt t allemaal machtig mooi, maar gewoon niet eng.
En ze reden ook netjes , beeld was gewoon heel mooi en uiteraard ook wel wat foutjes, maar bij de rest blijkbaar nog meer.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

@audesta wat jammer net geen winst, maar dat komt vast vanzelf wel weer :o

@noukie jammer dat het afgelast was inderdaad, maar er is ook wel veel water gevallen idd, hier ook, niet normaal :+

@gabbergill heerlijk om er twee te kunnen rijden. En clinics zijn ook super leuk om te rijden vind ik.

@bloembloem wat een leuke wending zeg, heerlijk dat je dochter weer op pad kan.

@getup klinkt alsof jullie lekker bezig zijn

@MWM oef dat is wel een heftig verhaal zeg

@melis nette punten hoor, goed bezig *\o/*

Hier vandaag ook weer op wedstrijd geweest. Was weer bijzonder :') . Achterin de bak bij A was blijkbaar iets heel engs, meerdere paarden wilden daar niet langs. Dus de eerste proef flink veel stress en slordigheden. Ik laat haar wat in de steek omdat ik stress krijg van haar stress. De tweede proef in dezelfde bak nog wel net een winstpunt kunnen rijden. Over twee weken mogen we hier weer heen dus dan is ze hopelijk wat chiller in die hoek :')