[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:20

Even een vraagje hier, ML sloopt steeds mijn hoofdstellen.
Nu een hoofdstel wat ik nog had liggen, mexicaanse neusriem, maar deze zit niet fijn bij Cascade.
Net een lageneusriem besteld ben benieuwd hoe dat bevalt.
Nou vroeg ik mij alleen af of zo'n neusriem eventueel ook met een kneveltrens gebruikt kan worden?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:41

Ja hoor, dat kan prima. Alleen even opletten dat je de neusriem niet over de onderkant van de kneveltrens vastmaakt ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:09

Hoe is het gegaan Gomir?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:12

Hurri kreeg zaterdag een pechfout op de derde hindernis (zijn thema dit concours :+ ), maar liep erg fijn. Gup sprong zondag fantastisch in de finale, maar helaas in het laatste stuk net twee foutjes. Wel heel erg tevreden! :+:

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:21

Filmpjes zien er goed uit Gomir!

Zaterdag had ik een B proefje gestart met Gis. Inrijden ging wel oke maar in de ring wilde hij alleen maar hollen met z'n kop op zolder -O- Hij is dan zo sterk, best vermoeiend soms.. 174 viel mij nog mee.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:24

Het ziet er ook fijn uit op de filmpjes, hele sympathieke amazone :j

Ik waag me gewoon niet meer aan de dressuur Laura :') Maar wel balen!

Evel was weer foutloos in het Z, die gaat echt boven verwachting.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:45

Netjes Gomir ! jammer van het pechbalkje van Hurri en Gup in de laatste lijn! maar toch mooi erbij met de finale. Zondagochtend was ik ook nog even in Tolbert. Fokproduct deed mee aan de finale van de summerschool. Mooi paard geworden, maar kreeg niet zulke hoge punten wel mooi foutloos rondje alleen werd hij iets te gehaast tussen de hindernissen.

@PK: netjes van Evel!
PL: balen dat Gismo in de proef wat stout werd.

Ben lekker het weekend niet op wedstrijd geweest. Aankomend weekend maar weer, nog even bedenken of ik naar een kringwedstrijd ga of concours. Eerst donderdagavond nog op oefenparcours indoor met twee mooi in de buurt. Even aftasten hoe ze het indoor vinden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:46

Wat goed!

Haha ik rij denk ik ook echt maar 2x per jaar dressuur. Alleen dit doet ie ook met enige regelmaat thuis dus en dat is echt heel irritant :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:28

Nann__ schreef:
Sorry! Qua springzadels kan ik je zeker niet helpen, heb zelf een Amerigo maar mijn paard heeft (gelukkig) geen gekke bouw.
.

Ben ik ook op uitgekomen :o Kan niet wachten weer te kunnen gaan springen. Wil wel weer eens wat anders dan dressuur.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:28

Hier wat minder goed nieuws. Scheur in kootbeen :( Vandaag beslissen of we gaan laten opereren of niet. Iemand ervaring?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:55

vibabu schreef:
Hier wat minder goed nieuws. Scheur in kootbeen :( Vandaag beslissen of we gaan laten opereren of niet. Iemand ervaring?

Oei, dat is niet fijn vibabu.

Zelf geen ervaring mee maar een klasgenootje haar paard heeft het gehad, na operatie liep het paard weer als een zonnetje maar springen mocht absoluut niet meer.. wel een lang traject gevolgd met revalideren

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:56

Geen ervaring mee Vibabu maar wat ontzettend zuur!

Voor Evel een strijd geweest om een zadel te vinden, ik had zelf een Equipe en nu ligt er een CWD op.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:09

Wat heftig, wat is er gebeurd?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:14

Balen Vibabu! Ik zag de foto net en lijkt wel een mooie breuk, zou bij meerdere klinieken mening vragen wat het beste is. Als opereren enige optie is zou ik het wel doen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:41

De foto is gemaakt op stal en daar kon ze niet goed beoordelen hoe groot de scheur precies is. Morgenochtend horen we de uitslag hoe groot het uiteindelijk is en wat we dus gaan doen. We hebben de keuze uit opereren of gips alleen is het nu nog te dik voor gips. En bij niet opereren heb je het risico dat de scheur een breuk wordt. Kans op herstel gaven ze wel 90% voor :) als het niet breekt...

Geen idee hoe het gekomen is. Maandagavond stapte ik op en hij zette een stap gek weg en een paar passen later voelde het alsof hij in zou storten. Ben er meteen af gesprongen en op stal gezet met een icepack. Hij stapt wel "normaal" alleen zet hij z'n hoef iets verder naar buiten maar het kan ook zijn dat hij dat doet omdat z'n been zo dik is.

Ze vond z'n gewrichten er verder wel heel mooi uit zien. Zou niet zeggen dat hij 15 is :D Bij Norg zei de keuringsarts dat ook al :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:51

Is het nog een optie om eerst te proberen met boxrust (en gips) en als dat tegenzit alsnog een plaat erop te zetten? Of kunnen ze het dan niet meer goed opereren?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:57

Dat weet ik niet. In principe willen ze, als we voor opereren kiezen, dit zo snel mogelijk doen. Volgens de arts die jou laatst geholpen heeft met insemineren is de kans op een cyste wel aanwezig is en je dat pas weet wanneer de scheur geheeld is. En de kans dat hij daar last van krijgt is weer afhankelijk van hoe groot de cyste is.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:52

Jeetje wat een pech zeg Vibabu! lastig zeg wat je dan moet doen. Heb er geen ervaringen mee

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:04

Als slagingskans 90% is, wist ik het wel. Aan de andere kant neem je de leeftijd mee. Voor het volledig genezen is, ben je al snel 6 week verder. Tel daar nog 6 week bij en dan rustig gaan opbouwen. Ga je een 16-jarige weer terug op niveau krijgen... oftewel. Is het gezien zijn leeftijd nog waard. Dat zouden voor mij de belangrijkste punten zijn. Maar een mooie scheur is altijd positiever dan een rare kromme breuk.

Hopelijk valt het uiteindelijk mee en verloopt zijn herstel voorspoedig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:38

Jeetje.. wat balen zeg.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:08

Wat naar. Sterkte ermee..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:02

Lithya schreef:
Als slagingskans 90% is, wist ik het wel. Aan de andere kant neem je de leeftijd mee. Voor het volledig genezen is, ben je al snel 6 week verder. Tel daar nog 6 week bij en dan rustig gaan opbouwen. Ga je een 16-jarige weer terug op niveau krijgen... oftewel. Is het gezien zijn leeftijd nog waard. Dat zouden voor mij de belangrijkste punten zijn. Maar een mooie scheur is altijd positiever dan een rare kromme breuk.

Hopelijk valt het uiteindelijk mee en verloopt zijn herstel voorspoedig.

Er zijn 2 opties, een operatie of gips. Een andere optie is er niet. Ik wil hem niet laten lijden maar om te laten gaan is het nog veel te vroeg voor. Als er geen volledig herstel op zou kunnen treden zou het anders zijn. Maar 90% kans op herstel + alles weer mogen doen.... no way dat ik er niks aan zal laten doen.

Vandaag horen we tot hoe ver de scheur precies loopt. Mocht de scheur nou heel ver doorlopen dan wordt hij geopereerd. Is het alleen dat kleine stukje wat we op de foto zien... dan hopen we dat de arts het ons iets makkelijker kan maken. Op zich hebben er straks 4 artsen naar gekeken (vriendin, 2 artsen van de kliniek en de verzekering) dus ik hoop dat zij met eenzelfde advies komen.

Hij is wel echt heel zielig :( staat maar te hinniken om eten en verzet geen stap. Of hij nou niet stapt omdat het zeer doet of omdat hij niet goed kan bewegen in het verband.... dat is niet helemaal duidelijk :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:31

Ah sneu zeg! Hopelijk snel een behandel plan en op naar z'n herstel!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:20

Gisteren SGW Lisse gehad.

In de ochtend was ik echt niet lekker. Vlechten moest ik een paar keer bij gaan zitten. Toch gegaan, kon meerijden met vibabu dus hoefde niet te rijden gelukkig :=
Dressuur mwa, springen simpel foutloos. In de cross 2 stops, een op een wittig hekje met de zon erop en op de waterbak, was een enge donkere bak. Zon stond precies op de eerste meter en de rest was super donker. Erg spannend dus! Snel even gekeken waar de vlaggen stonden en toen besloten eerst de waterbak aan de andere kant in te gaan :)
Verder top gesprongen onderweg, ze gaf veel vertrouwen. Als ik zelf wat fitter was geweest hadden we de stop op het hekje mogelijk niet gehad. Maargoed :)

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:46

*\o/* liever had ik natuurlijk dat goldie zelf was gegaan met de trailer (dan had ik geen plek op de trailer gehad) maar dit was ook gezellig.

Anyway, dressuur ging aardig. Ik vond het best lastig om te dressuren op een springzadel :')
Springen zag ik mijn afstand op groot op 6 maar vervolgens ging 7 wat rottig omdat ik aan het remmen was. Daarna dacht ik dat de dubbel op 2 stond maar het waren 3 galopsprongen. Ging helemaal mis dus :')
Cross ging top! Kleine strubbeling bij het wegrijden maar top daarna! 2 stops op het water maar ging er uiteindelijk wel doorheen. Mocht heel lang blijven proberen. Een beetje gek maar wel fijn!