[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:14

@ Meya; Wat leuk, die clinic. Waar is dat?
@ Hifive; Waarom zie je er tegenop?

Ik heb over paar weken pas weer wat staan, nog wel L2. Ik heb echt al ruim de punten, maar ik vind 'm gewoon nog niet fijn genoeg voor de M1. (dat wil zeggen, hij mag van mij nog wat meer op achter, de oefeningen zijn het probleem niet) Hoe vonden jullie die overgang, werd daar veel op gelet?

HiFive5

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:27

@Marietje; omdat het tegenwoordig niet meer zo fijn gaat op wedstrijd. Ik heb vaak impuls verlies, iets wat ik niet heb tijdens de trainingen.

Ik vond de overgang erg goed gaan :j Ik vind de overgang van M1 naar M2 een heel pak pittiger.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:42

Heb je al een keer HC geprobeerd, eventueel met zweep?

Het is een beetje dat hij gewoon nog een pak sterker moet worden. Hij loopt prima hoor, maar hij mag gewoon wat meer gaan dragen, zeker op concours. Eigenlijk is hij de L2 door gevlogen, we zijn maar een paar x gestart maar zitten al zo ruim in de punten. B & L1 heb ik ook geheel uitgereden tot 30, maar ook daar zijn we eigenlijk niet veel gestart. Wat dat betreft loopt hij echt altijd wel ruim z'n punten, maar nu de overgang naar de M1 twijfel ik een beetje.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:14

Neen, deze locatie start ik geen HC omdat ik daar geen spanning ervaar. De volgende locatie wordt zwz HC. Ze kiest er zo haar plekjes uit zeg maar :').

Ik snap wat je bedoelt. Het is altijd wel verstandig om de klasse uit te rijden als je nog niet klaar bent voor de overgang. Ik persoonlijk blijf liever thuis door trainen. Je kan ook altijd 1 proefje starten om te zien wat de jury ervan vindt? Wat vind je instructrice ervan?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:20

Dus het komt een beetje bij jou weg? Waarom heb je op de ene locatie spanning en op de andere niet?

Hij heeft het wel nodig om weg te gaan, dus probeer in elk geval wel 1 x in de 3 weken te gaan.
Weet ik eigenlijk niet :+ Zal het eens overleggen.
Kan inderdaad ook een keer gewoon starten en dan zien hoe het gaat. Mag tot 5 wp tegenwoordig toch?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:32

Ik zou het haar eens moeten vragen :+
Waar we 17/02 starten, daar ga ik vaak gaan trainen. Dat is altijd de oplossing bij haar spanning, gewoon veel rijden op de plek. Maar dat is gewoon niet atlijd mogelijk. Eigenlijk zou ik enkel wedstrijden kunnen rijden op plaatsen waar we vaak trainen maar daar geef ik niet aan toe. Het is wel een seutje dat bang is van haar eigen adem en we hebben al een lange weg afgelegd. Ik vermoed dat we het er wel uit zullen rijden op een dag :-)

Klopt, je kan altijd terug naar je vorige klasse tot 5 WP :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:37

Oh ja, ik snap het. Nee, daar zou ik ook niet aan toegeven, gewoon een kwestie van veel gaan!
En ja, als het dan een keer wat minder gaat, jammer dan toch! Als ze maar braaf is, de impuls komt wel weer.

Misschien dat ik dat dan een keer doe, gewoon om te kijken hoe het gaat.
Wat dat betreft is het tegenwoordig wel fijn geregeld!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:00

Nee klopt, de volhouder wint :Y)

Ja inderdaad, de regels zijn erg soepel tegenwoordig.
Zijn er bij jullie vaak springwedstrijden van de KNHS in de buurt? Hier in mijn regio valt het dik tegen eerlijk gezegd.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:06

Pfoe, ik ben helemaal niet thuis in het springen, volg het ook niet. Zou het niet weten. :o

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:02

In Assen Marietje.
Pff mijn mening is niet helemaal terecht. Sinds ik M1 ben gaan starten zaten we te kwakkelen met van alles en nog wat..

Geen idee Hifive, ben niet zo spring gericht dus let daar niet echt op. Ja gewoon KM's maken, komt ooit vanzelf zeggen ze toch? :+

Ik baal.. Hope loopt de laatste 2 weken fijn, sinds laatste week echt súper fijn! :j Hebben beide de knopjes gevonden zo lijkt 't.
Dinsdag de ijzers onderweg gehaald, dacht kan ze naar buiten als het weer sneeuwt oid. Afgelopen winters stond ze ook gewoon zonder...
Ja hoor, stomme pech; hoefzweer. Terwijl we morgen weer weg zouden. :7 Weet wel, zo opgelost als het goed is. Maar man o man 8)7
Nu maar hopen dat ze zo relaxed blijft en de knopjes er zo op blijven zitten..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:59

Wat balen Meya!! Dat is echt dikke pech. :(:)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:32

Balen zeg meya..

Hier wil het nog even niet zo op wedstrijd. Blijf steeds boven in de 170 hangen. Dus zondag de laatste en dan doen wij even een tijdelijke stop om te trainen. Komen in het outdoor wel weer terug :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:20

Wat jammer Shelly, je ging in het begin zo goed! Waar loopt het nu op "vast"?

Ik heb nog 1 wedstrijd staan, daarna wil ik beslissen of ik overstap naar de M1.
Denk wel dat ik het ga doen, immers je mag tegenwoordig nog terug. Ben nu heel hard aan het oefenen dat hij wat meer op achter gaat, maar dat vindt hij echt heel moeilijk. Zitten hele fijne stukken tussen, maar ook stukken dat je denkt :? Vooral dat hij dan maar op 1 kant druk pakt ipv 2. Moeilijk stuk, hoop er snel doorheen te zijn. :D :+ De oefeningen zijn het probleem niet, het is bij hem echt sterker worden en dat kost gewoon tijd.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:46

@Meya_: ah brute pech! Hopelijk geneest die hoefzweer snel.
@Shelly21: een wedstrijdstop kan altijd deugd doen voor beiden :-)
@Marietje35: Succes met je laatste keer L2! Inderdaad gewoon lekker verder trainen om hem sterker te maken.

Na een lange tijd ga ik zaterdag nog eens op jumping en zondag op dressuurwedstrijd. Nu het zonnetje schijnt heb ik er terug zin in *\o/*

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:53

Dit is inderdaad beter weer, wat een water zeg :7
Veel succes het weekend!

Weet nog niet of het de laatste keer is hoor, maar in elk geval een van de laatste keren. :+
Ben ook nog altijd op zoek naar een ander zadel, wat een drama.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:24

Nog steeds?
Is het omdat er niets past op de rug van uw paard?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:35

Hij heeft wel een iets lastige rug ja, veel schouder, hoge schoft en relatief korte rug.
Er zijn nu 3 merken waarvan ik denk dat ze wel zullen passen. Voorkeur heeft 2e hands maar die zijn nog niet zo makkelijk te vinden.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:42

Klinkt inderdaad niet simpel Marietje, veel succes in je zoektocht!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:18

Natasja, wat een mooi huis, super tof! En bizar eigenlijk hoe dat tegenwoordig zo in een paar dagen even neergezet wordt!

xemmafalcon, hey wat toevallig dat we gewoon in hetzelfde topic zitten haha. Nogmaals dank je wel, lief. :D Gefeliciteerd met je gereden punten!

Marietje, volgens mij ben jij meer dan klaar om de overstap naar het M1 te maken. Als je in het L2 zulke punten rijdt dan ga je niet zo heel veel moeite krijgen in het M1 hoor. Vanaf het M2 ga je het qua jurering echt merken dat er veel meer gesloten/gedragenheid verwacht wordt. :j

Flevolander, jeetje dat is zuur... Helemaal als de punten dan ook nog eens totaal niet stroken met je gevoel.... Ik zeg dan maar zo; wat we niet begrijpen, slaan we maar over. Gauw vergeten dus!

HiFive, stoer dat je je gewoon hebt ingeschreven, ik denk ook een heel wijs besluit. :j

Meya, aiii nee wat balen zeg! Maar die knopjes en het goede gevoel zijn jullie na een paar weken rust vast niet verloren hoor!

Shelly, een wedstrijdstop kan soms heel fijn zijn, lekker thuis even verder puzzelen met hetgeen waar je op wedstrijd steeds tegenaan loopt en dan straks weer met frisse moed gaan starten.

Hier gaat alles lekker, niet heel erg veel last gehad van het slechte weer. We hebben op stal gelukkig een binnenbak, overdekte molen en overdekte paddock dus bij hele slechte weersomstandigheden kom je nog aardig uit de voeten. :j
Begin Januari zijn we de eerste keer Z1 gestart en nu zijn we alweer Z2 startgerechtigd, bizar! Nooit verwacht dat hij in deze klasse ook gewoon zulke puntenknallers en prijzen zou lopen. Super trots! <3 Binnenkort maar rustig aan gaan beginnen met de wissels maar voorlopig maken we de overstap nog niet hoor, ik denk begin van het outdoorseizoen of zo. Eerst maar eens zien hoe hij de wissels oppakt.

Ik weet trouwens niet of het voor jullie oke is als ik hier gewoon blijf mee kletsen? :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:44

Marietje Hope heeft ook vrij veel schoft en indd ook relatief korte rug. Lekker compact zeg maar :)
Heb er meerdere customs op gehad, fairfax.. Gaf ze heel duidelijk aan, bij sommige verzette ze geen stap, bij die we nu hebben liep ze gelijk super los door het lichaam.
Heb ook op KN gereden, mij te harde zadels. Paste wel 1 op Hope, had ik toen even als leenzadel..
Had eerst een Ideal zadel, dat lag niet goed. Anatomica lag niet lekker (1 type gepast) Of Hope liep er niet onder of ik zat me een breuk etc... :7 :o En custom 2ehands vinden, lastige opgave.. En dan nog vraagt men er belachelijke bedragen voor :=

Jeetje Sanne, petje af! Wat zijn jullie goed bezig!! *D Gaaf hoor! Tuurlijk kan je hier nog mee posten, why not..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:46

Ik lees ook nog steeds mee hier, alleen weinig te posten op ‘t moment...
Rijd even geen wedstrijden, ben rustig verder aan het trainen en lekker buiten aan het rijden.
Sinds vorige week is Ferro helaas aan het hoesten, dus medicijnen en even iets rustiger aan.

Sanne ik vind het echt super knap van jullie, jullie gaan echt als een speer zeg!

Tja zadels... blijft lastig...
Mijn nieuwe zadel is er bijna, ben erg benieuwd, vind het best eng...

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:45

@ Sanne; Ja? Ik vind het namelijk lastig om hem in de proef wat meer bergop te houden. Thuis lukt het wel, maar in de proef is dat nog een hekel punt. Meestal begin ik goed maar naar gelang de proef vordert wordt het minder :D :+ Nou is het voor het L2 prima hoor, maar ik krijg best het idee dat het voor het M1 allemaal wat beter mag. Maar jij hebt dus andere ervaring?
@ Sanne; Wow, dat heb je snel gedaan! Knap hoor! Natuurlijk gezellig als je blijft kletsen!
@ Meya; KN is inderdaad idioot hard. Overige zadels nooit op gereden, maar ze zien er op het oog wel fijn uit!
@ Nouvel; O jee, dat is vervelend :(:) Wow heb jij toch?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:51

Spannend Nouvel! Wat jammer dat ie aan het hoesten is.. Hopelijk knapt het snel op!

Ik zal vanavond eens kijken hoe Hope loopt. Hoefsmid zou ook even een blik werpen :)
Als het goed is, zijn aan het eind van de week de beide nieuwe muren gemetseld in stal. Daarna nog met hout de bovenste delen afwerken.
Ben straks wel blij als het eindelijk af is. Heb het streven op juni/juli staan dat de stal en buiten qua paddock etc alles af is :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:40

Hoe gaat het nu met Hope Meya, al beter?
Sterkte ermee!
Lekker als straks alles klaar is, super hoor je eigen spulletje!

Mijn zadel is vandaag zowaar eindelijk gekomen *\o/*

Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:28

Wauw Nouvel, prachtig!